allmäna installations problem.

Permalänk
Medlem

allmäna installations problem.

Har ett problem som gör att det alltigt genereras ett felmeddelande vid installation av allt från spel, program osv och gör att installationen avbryts utan framgång.

Har haft detta problem ett tag och igår formaterade jag c: och installera om winXP SP1 (updaterar via nätet) fast till min stora förvåning fanns problemet kvar. (kan de ligga något fel på andra partitioner?)

Felmeddelande kan ha olika utseende med fick denna senast då jag skulle installera SW. Empire at war:

” CRC error: The file xxxx doesn´t match the files in the setup´s .cab file. The medium from which you are running the setup may be corrupted: contact your software vendor”

Installationsfelen genereras oavsett vad jag ska installera och på spel/program som jag vet har fungerar felfritt tidigare.

Har haft detta problem ett tag nu och är mycket frustrerande att inte kunna installera nya grejer på datorn och skulle my enormt tacksam för hjälp.

btw: ljudet funkade inte efter installationen, tips på åtgärd?

Kör:
Cel 2,4
1g ram
radeon 9800pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem

tack men det hälpte inte. snälla nån hjälp mig i detta problem. har som sagt installerat om winXP med samma problem som innan finns kvar.

Får fel medelande "1305" då installsheild för Rome Total war försöker installeras. hittar inte denna kod på installshields support...

Permalänk
Sötast

Prova att fortsätta uppdatera till SP2 också.

Fel på ramminne kan göra så att nerladdade filer/whatever får CRC fel och random crashes.

Permalänk
Medlem

Har updaterat till SP2, har updaterad installshield, ikernel, testar att installera filer som jag laddat ner länge sedan och som är brända på skivor och som funkat förr.

Inga fel på ramminnet vad jag vet eller misstänkt.

känner mig helt borta på vad jag ska göra, får alltigt fel vid olika tillfällen i installationerna med vilket känns skumt.

CRC felet får jag vid en installation och ett annat (1303/1305) fel vid en annan.

UPDATE: Problem löst:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;87328...