World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ojsan sa, det där visste fan inte jag... nu blir jag nästan lite förbannad... jag vill också kunna bryta fear och stuns!!!!!! Och dessutom verkar den buggad: Hunter: Immobilizing, Slowing and Stund, yeah right. När jag trycker och är stunned (rogue's kidney shot, gouge och taurens war stomp) så får jag meddelandet "Can't do that while stunned".....

Ogres, Burning Steppes

Visa signatur

GROVYGIZMO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Hunter, hur ska du exploita hans deadzone? Scattershot/Freezingtrap - Aimedshot /wave En bra hunter gör ungefär 3k skada under en sec efter aimedshottet. ZG trinketen är galet bra också, bästa taktiken IMO är att kasta upp en sköld och sheepa huntern. Frostnova pet och ladda upp en fireball - sen försöka döda honom på range och undvika komma nära för att inte bli scattershottad. Låt honom inte få sitt aimedshot <3

När man åker på en Scattershot sitter han redan i en frost nova och hinner inte göra något med det då effekten bara varar 4 sekunder. Freeze trap hamnar jag i princip aldrig i då det är lätt att förutspå när han kommer använda den och framför allt se var han kan använda den. Rör dig aldrig på samma mark där han själv gått t ex. Skulle han bryta novan och lägga en trap på mig medan jag är disorienterad väntar jag tills han laddat upp aimed shot och låter honom slänga sin combo på ett Ice Block. Det är dock ganska sällan jag behöver göra något sådant. Huntern's pet kan man lätt räkna ur ekvationen om han inte har sin top tier-förmåga för den (varpå Ice Block används för den istället) men då blir huntern själv så mycket lättare. Man utnyttjar hans dead zone och använder instants (så man inte påverkas av interrupts).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Rogue, observera att jag pratar om late-game geared. De kontrollerar dig fullständigt om de har CD's uppe, ambush/backstab+autoattacks/blink/sprint/blind/backstab. De har trinket vs poly, vanish vs alla våra snares och dessutom dodgar den fireballs och andra missiles i luften samt interuptar spellcasts. De har crippling, mind-numbing och har de prep-build så är det ännu lättare för dom. Frost mages har ganska fair fight dock...

Jag är mest insatt i hur det är för frost eftersom jag är det själv och inte varit fire-specad på länge. Däremot vet jag mycket väl hur det är med end game geared rogues då mina guildies är sådana (kör dueller då och då där man låter dem starta som om det vore en vanlig PvP encounter) samt att Alliance har en hel del sådana som man stöter på då och då. Det kan dock bli lite drygt när mina guildies fuskar med att gå ooc medan de är sheepade och sedan bryter med trinket för att gå i stealth utan vanish. Vad gäller preparation kan det vara drygt men de som har det brukar alltid bli kallade för nubs (ett ord jag själv visserligen avskyr) och jag ser faktiskt inte många bra rogues med det längre. De jag stött på nyligen med den talenten har varit relativt dåliga. Som jag sade får man inte göra mycket misstag men gör man det man ska förlorar man sällan. Rank 1 blizzard kan vara bra om de använder vanish på avstånd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Paladin, testa att slåss mot en hyfsad pala ngn gång som använder sig av resistance auras, har retri-speed talent eller arathor-stövlar, använder HoJ/Divine Shield/Repent för att heala etc - han kommer outlasta din manabar 4x om...

Jag har mött den Paladin jag hört mest om på Alliance-sidan men har själv inte så bra koll att jag kan avgöra exakt hur bra han är. Det enda jag vet är att jag aldrig ser paladins som något problem i BG's och det är bara där jag mött dem.

Min erfarenhet är iaf helt klart att mages har övertaget över alla dessa klasser. Däremot är det ett övertag där dessa klasser har en rimlig chans att vinna, precis som det ska vara. Warlocks (framförallt en build då) däremot har blivit lite för buffade så de har ett antal matcher där motståndarklassen har en alldeles för liten chans att vinna, något som inte är bra för spelet. Jag hoppas inte att mages blir så buffade då det inte är speciellt roligt att spela om ens klass är för bra.

Håller i övrigt med om att theorycrafting är användbart för att komma åt vissa detaljer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Eller så gör man inte så som mage...

Jag brukar köra en iceblock om en warrior gör charge-hamstring,
sen frost nova och springa, då han gör intercept kör man en blink...

Sen är de bara att skjuta frost bolts...

/agree

Bättre att spara blink till intrercept. Jag är iof Fire Speccad men har trinketen som tar bort hamstring.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Ge mig Filmen! nu! lirar på samma server
Några korta tipps vore bra för mig också, (Har en en lv18 lock)
btw hur är du speccad?

Jag vill bli allsmäktig! mohahaha

Jag är 7/7/37, grejar på filmen nu...
Ska göra ett lite test och lägga upp snart, är inte allt för bra på editera

Visa signatur
Permalänk

Om nu Mages är så imba, testa köra mot en shadow speccad priest.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Eller en shaman 5 levlar under å upp

Warlock å Shaman tror jag har minst problem om man ser att man möter alla klasser. Diskutera

Permalänk
Medlem

Jag har bara stora problem med warlocks. Kan verkligen inte döda dem.

från svårast och neråt:

Warlock
Priest (shadow)
Shaman
Druid
Palladin
Hunter
Mage
Warrior

har alldrig testat att köra mot en holy priest så har ingen aning om hur de är.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Jag har inte direkt lätt för nån klass, jo rogues kanske!

Duell börjar, Rogue stealh, jag väntar på hans drag, rogue ambush, jag piercing howl + stoneform och pvp trinket + rend.

Sen intercept för att stunna honom i 3 sec och kötta lite

Beror ju på gear också!

Permalänk
Medlem

För att kunnda köpa den här: http://www.thottbot.com/?i=40649
Hur hög rep måste man ha med Thorium Brotherhood ?..
Tar det länge att fixa och villka mobs är det man ska grinda?

thx!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
För att kunnda köpa den här: http://www.thottbot.com/?i=40649
Hur hög rep måste man ha med Thorium Brotherhood ?..
Tar det länge att fixa och villka mobs är det man ska grinda?

thx!

Du behöver vara Honored. Från Neutral till Friendly så gör du alla quester och lämnar sedan in saker enligt questerna här: http://www.thottbot.com/index.cgi?s=Restoring+Fiery+Flux+Supp...

Från Friendly till Honored får du lov att farma BRD för Dark Iron Residue

Visa signatur

Konstigt

Permalänk

nån som vet nån bra levling guide för horde lvl 27 ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
nån som vet nån bra levling guide för horde lvl 27 ?

Fanns en på wow-pro.com där det var 1-60 men den sidan är nere

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Postade denna för någon sida sen, http://www.wowguru.com/forums/showthread.php?t=10610

Tycker att den e helt ok

Permalänk
Medlem

igår råkade jag deleta min main. hur gör jag för att få tillbaka den? det står på hemsidan att man ska medela dem om man råkat ta bort sin gubbe, men står inte vem man ska medela det till.

någon som har en aning?

mvh / Likkwiq

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
igår råkade jag deleta min main. hur gör jag för att få tillbaka den? det står på hemsidan att man ska medela dem om man råkat ta bort sin gubbe, men står inte vem man ska medela det till.

någon som har en aning?

mvh / Likkwiq

Gå in på någon av dina andra gubbar och skicka ett meddelande om det till en GM. Brukar inte vara några problem att få tillbaka sin gubbe, men all gear och liknande kommer vara borta.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Flyttad till frostmane nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
igår råkade jag deleta min main. hur gör jag för att få tillbaka den? det står på hemsidan att man ska medela dem om man råkat ta bort sin gubbe, men står inte vem man ska medela det till.

någon som har en aning?

mvh / Likkwiq

Hur råkar man ta bort sin gubbe? Snubblade du över tangentbordet o musen så du tryckte in Delete Character med musen o sen skrev du delete på tangentbordet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Hur råkar man ta bort sin gubbe? Snubblade du över tangentbordet o musen så du tryckte in Delete Character med musen o sen skrev du delete på tangentbordet?

1 maj - valborg - fylla - ungdom

Connection

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns det något snabbt och smidigt sätt att resa mellan allierade städer?
Jag är Tauren och skulle behöva komma till undercity för att lära mig använda svärd.

Om det inte går, hur tar jag mig då över till den andra kontinenten?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Finns det något snabbt och smidigt sätt att resa mellan allierade städer?
Jag är Tauren och skulle behöva komma till undercity för att lära mig använda svärd.

Om det inte går, hur tar jag mig då över till den andra kontinenten?

Du får åka med zeppelinaren utanför Orgrimmar. När du kommer ut ur Orgrimmars portar tar du vänster direkt så kommer du se tornet. Det är bara att prata med de npc:s som finns där så kommer du se vilken av dem som går till Undercity.

Permalänk
Medlem

men jag måste kuta till Orgrimmar iaf? jobbigt =(

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Gå in på någon av dina andra gubbar och skicka ett meddelande om det till en GM. Brukar inte vara några problem att få tillbaka sin gubbe, men all gear och liknande kommer vara borta.

Njae, när jag fick tillbaka en av mina gubbar som var borta i några månader, var han precis som jag lämnade honom, med allt gear, pengar etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
men jag måste kuta till Orgrimmar iaf? jobbigt =(

Finns det ingen flightmaster i närheten du kan åka med till Orgimmar då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farnerk
Njae, när jag fick tillbaka en av mina gubbar som var borta i några månader, var han precis som jag lämnade honom, med allt gear, pengar etc.

Ok, har hört att de brukar komma tillbaka tomma. Kan ju ha varit efter att man har sagt upp abonemanget för en tid eller liknande som det blir så.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
men jag måste kuta till Orgrimmar iaf? jobbigt =(

Mellan Thunder Bluff och Orgrimmar kan man använda de flight paths som finns. Dock måste du ta dig på annat sätt till varje flight path innan du kan använda den. Att ta sig till Orgrimmar och aktivera den är en bra sak i sig.

Permalänk
Medlem

Kan någon länka Lavas guild hemsida @ Stormscale?

Tack

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av we_man1
Kan någon länka Lavas guild hemsida @ Stormscale?

Tack

Hemsida vet jag inte, men forumet har du här.

http://www.midgard.liu.se/~n02jesli/lava/forum/index.php

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Så då har man rollat en NE warrior på boulderfist, Någon som lirar Allince där ? wispa tuffetorsten isf

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Avstängd

Några tips på hur man som warlock lättast ska klättra upp i ranks, kommer inte bli FÖR många premades, men ändå.
Ska man satsa på att försöka snabba WSG eller köra AB's eller helt enkelt ta det man får?

Visa signatur