Media player problem med dvd

Permalänk
Medlem

Media player problem med dvd

Får inget ljud när jag spelar upp dvd film på min laptop. På en länk informeras jag om att media player funkar korrekt. Vilken codec eller plugin ska jag använda mig av, eller är lösningen någon annan?

Permalänk
Gäst

Hämtar hem senaste FFDShow.
Prova även med en annan mediaspelare te.x VLC eller WMP Classic.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tipsa dig om Power DVD för dvd filmer.
Ett utmärkt program, vet dock inte om det är svar på din fråga men ett tips iaf.
WMP kan man aldrig lita på

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem

Har flera olika alternativ, bl a powerdvd. Det följde med ett program för dvd, men jag tog bort det innan för jag tänkte köra allt i WMP då jag sällan kommer göra det. Anledningen till att jag vill ha WMP bara är att jag vill ha så lite program som möjligt på bärbara.

Permalänk
Gäst

Eller som jag nämnde.....VLC är en mediaspelare som stöder allt.Du slipper lägga in massa onödiga codecs samt att programmet stöder i stort sett alla filer.
WMP i all ära,men den är buggig tycker jag.Kör själv allt via VLC på en av mina bärbara och det flyter på underbart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Eller som jag nämnde.....VLC är en mediaspelare som stöder allt.Du slipper lägga in massa onödiga codecs samt att programmet stöder i stort sett alla filer.
WMP i all ära,men den är buggig tycker jag.Kör själv allt via VLC på en av mina bärbara och det flyter på underbart.

Synd bara att det inte finns[?] någon superspelare som spelar alla format inkl quicktime m.m.

Kan förstå att det kan ha med formaträttigheter osv men nån "underground"-programmer borde väl kunna pilla ihop nått gott:D

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

En spelare, typ VLC, som spelar många format "out of the box" använder ju knappast de nyaste versionerna av decoders, kanske inte ens de "riktiga", vilket gör åtminstone mig lite misstänksam mot t.ex. VLC. [/offtopic]
Media Player Classic spelar DVD utan problem här.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Det löste sig med en dvdxpack plugin. Men tack för svaren

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
En spelare, typ VLC, som spelar många format "out of the box" använder ju knappast de nyaste versionerna av decoders, kanske inte ens de "riktiga", vilket gör åtminstone mig lite misstänksam mot t.ex. VLC. [/offtopic]
Media Player Classic spelar DVD utan problem här.

På vlket sätt gör det dej misstänksam då?

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
På vlket sätt gör det dej misstänksam då?

Nja, misstänksam är vid närmare eftertanke kanske fel ord. Jag tycker bara att det är lite konstigt att VLC dras fram som lösningen på alla möjliga och omöjliga videoproblem, visst klarar det många format, men man vet inte heller exakt vad man får. Det är nog min inbyggda unixfilosofi "gör en sak och gör den bra" som slår till igen.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Synd bara att det inte finns[?] någon superspelare som spelar alla format inkl quicktime m.m.

Kan förstå att det kan ha med formaträttigheter osv men nån "underground"-programmer borde väl kunna pilla ihop nått gott:D

MPC + ffdshow + Real Alternative + QUICKTIME Alternative

Med det så man man spela nästan allt.
VLC klarar inte real eller mov filer.

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miiix
MPC + ffdshow + Real Alternative + QUICKTIME Alternative

Med det så man man spela nästan allt.
VLC klarar inte real eller mov filer.

Det jag var ute efter var [b]ett[b] program som klarar alla format. För att man just ska slippa att ladda hem 5-6 olika program för att kunna se allt.

Om de lade till quicktime och realplayerstöd i VLC så hade de art nära det jag söker:P

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
[B]Det jag var ute efter var [b]ett program som klarar alla format. För att man just ska slippa att ladda hem 5-6 olika program för att kunna se allt.

Om de lade till quicktime och realplayerstöd i VLC så hade de art nära det jag söker:P

Mjadu, i mplayer så kan man ju se på .mov, har för mig att jag la in codecs för real's-filer med.. Men det är ju förutsatt att det inte är streamat, och dvd är ju även det lite si och så.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Program som spelar "alla" format i alla ära, men det blir knappast optimalt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=2067&s=95

där är allt som behövs.
klarar ALLT plus fungerande 5.1 Dolby Digital och DTS och alla andra flerkanalsljud ut från digitala utgången på ljudkortet.

Visa signatur

i7 920 @ 3,6 Ghz | Rampage II Gene | ASUS GTX570 DirectCUII | 6 Gb Corsair 1600 Mhz | 74 Gb Velociraptor 10.200 rpm | 1TB WD | 520W Corsair PSU | Antec p183 |