Permalänk

Vad heter spelet....

Kom och tänkta på ett gammalt spel i helgen när jag satt och läste på Wikipedia, men jag kunde inte hitta det för jag kommer inte ihåg vad det heter....

Spelet kom ut för bra länge sedan, alltså någonstans mellan 10-15 år sedan till PC.
Var ett plattformsspel i stil med Flashback, Blackthorne, prince of persia. Men det utspelade sig i jungeln.

Kommer ihåg intro filmen till spelet.
Man var någon pilot under andra världskriget som flög en B52:a. helt plötsligt så blev hela planet teleporterat tillbaka i tiden och så såg man en tjej som var fastsurrad i någon offerställning. Framför henne stod en stor T-Rex. B52:an kom fram från ingenstans och ena vingen klippte huvudet på T-rex:en.
Sedan skulle man hjälpa tjejen genom spelet. Hade någon hagelbrakare som hade oändligt med ammo har jag för mig med..
Någon som känner igen detta???

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Ohhh ohhh det spelet känner jag igen spelade demot kommer jag ihåg men dock inte namnet ^^.

Permalänk

Måste vara Bermuda Syndrom. Kände oxå igen beskrivningen och letade på google men det var lönlöst, tur att man har gamla Hi Score tidningar liggande. Här är en bild från spelet

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Det var iaf det jag tänkte på tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Det var iaf det jag tänkte på tack

Det är bara kul att hjälpa folk:), fast det ska vara Syndrome med e på slutet missade det märkte jag. Jag är rätt så säker på att det måste vara det som trådskaparen var ute efter med.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

B52an fanns inte under andra världskriget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Måste vara Bermuda Syndrom. Kände oxå igen beskrivningen och letade på google men det var lönlöst, tur att man har gamla Hi Score tidningar liggande. Här är en bild från spelet

http://i2.tinypic.com/qsnv4m.jpg

Hittade på google vare fall , men det var en bild du kanske letade?
http://www.mobygames.com/game/bermuda-syndrome

Var även en B-17

Permalänk

Åh tackar så hemskt mycket. Nu är allt på plats. Hade också för mig att de skrev om detta i hi-score.. ja innan det blev en slitz tidning då
Och ursäkta om jag råkade skriva B52:a om det nu inte fanns under andra världskriget, var det enda bombplanet jag kunde komma på
Tackar så hemskt mycket CorranHorn!!! Du har räddat min dag

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Så jävla schysst spel.. Satt och spelade det idag!

Dock när jag sparar så blir det error och spelet stängs ner..

Finns det någon form av XP-patch? Har letat på Google redan men hittade inget!

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Medlem

yeah, kommer ihåg när man lirade detta spelet, det var på den tiden 200mb var stort... Riktigt stort riktigt trevligt spel om jag inte minns fel

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |