Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Frågor angående olika minnen

Hej! Jag har tänkt köpa minnen till ett nytt datorsystem jag plockar ihop. Jag har fått tips från en kompis om att köpa: Apacer Original då han rekommenderat det bara för att det är ORIGINAL minnen :S

Jag själv är en sån som är väldigt tight med TwinMos och jag undrar: Är det någon skillnad alls mellan TwinMos och Apacer Original? För vad jag har fått veta så har san sagt att TwinMos är såna 3D märkta minnen som inte håller lika länge som Apacer.

Och när jag ändå är igång så jag har tänkt att min dator ska ha 2 gig i minne men jag har inte råd med 2*1024. Kan jag då göra som så att jag först köper 2*512 och sedan ett 1024? För har hört att det kommer strula mycket om jag kör dual channel på 4*512.

Permalänk

Kan inte uttala mig om dessa minnen men vad är orginal minnen??Om du inte har en gammal compaq eller liknande spelar det väl ingen roll?? Kingston value minnen tex ligger bra till i pris och har livstids garanti,jag tror faktiskt att dom flesta minnen idag (kända tillverkare) har ganska likvärdiga minnen.Dock ska du kolla vad för minnen som rekommenderas till ditt moderkort! tror inte det är nån större skillnad på minnena som du namnger!
Mvh