Liten fundering ang ljudkort!

Permalänk
Medlem

Liten fundering ang ljudkort!

Jo, som topic, problem ang ljudkort, eller problem å problem.. fundering!

Ja köpte för ca 1 år sedan ett SB 5.1 Live! Digital ifrån komplett.se och de fungerade helt perfekt, inga som helst problem! Allt frid och fröjd

Senast igår köpte jag en ny burk, vad det är spelar ingen roll men då köpte jag ett sådant här kort:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313612

Med gamla kortet har jag kunna ha Högtalarna (Creative 4.1 system) i en port i kortet och headsettet i en port och fått ljud i båda

Starta upp nyburken, installerade som vanligt, satte i högtalarna i en port, ljud såklart, sen headsettet... inget ljud.. testade o donade, om ja bytte headset emot högtalare så blev det ljud i headset men inte i högtalare o tvärtom...

Varför tror ni det blev sådär?

Min chansning är följande:

Det nya kortet gränssnitt:

1 x ljud - SPDIF-ingång/linjeingång/mikrofon - minitelefon 3,5 mm
1 x ljud - linjeingång - 4 pin MPC
1 x ljud - linjeutgång/hörlurar - minihörlurskontakt, stereo 3,5 mm
1 x ljud - linjeutgång (bakre/höger surround) - minihörlurskontakt, stereo 3,5 mm
1 x ljud - linjeutgång (mitten, bashögtalare, vänster surround) - minihörlurskontakt, stereo 3,5 mm

Kan det vara så att det nya inte har 2 st ljudUTgångar men det gamla hade? Hittar inga gränssnitt på mitt gamla kort!

Om ni vet något annat kort som har som mitt gamla kort så jag kan ha i både högtalare och headset för samma peng som det där så jag får byta så är jag tacksam!

Erhört tacksam för svar!!!!