Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Nån som vet när nästa fasen av betan öppnar? Fixade ett konto nyligen men har inte kunnat spela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Nån som vet när nästa fasen av betan öppnar? Fixade ett konto nyligen men har inte kunnat spela

Nej, men jag kan knappt bärga mig Grattis till betaspotten, kom ihåg NDA

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Nån som vet när nästa fasen av betan öppnar? Fixade ett konto nyligen men har inte kunnat spela

Det är nog bättre att du söker sån information från deras egna beta forum, det är trots allt NDA på betor som är closed.

Själv önskar jag att det fanns ett fast datum på release, vill ha spelet nu tack. ^^
Allt man har sett och läst på nätet om det, så verkar spelet helt underbart.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det är nog bättre att du söker sån information från deras egna beta forum, det är trots allt NDA på betor som är closed.

Själv önskar jag att det fanns ett fast datum på release, vill ha spelet nu tack. ^^
Allt man har sett och läst på nätet om det, så verkar spelet helt underbart.

Hmm, jag också Det börjar bli tråkigt utan ett MMO... inte för att man inte skulle ha annat att göra, men när man är van med att alltid ha något att göra blir det jobbigt när man plötsligt har hela dagarna lediga har precis slutat gymnasiet och har 18 månader ledigt+att det är lugnt på deltidsjobbet, så jag har en massa tid över.

Hur som helst har jag gjort mig klar för WAR 32" skärm, nytt trådlöst keyboard+mus och ett nytt soffbord, vilket gör spel i soffan med mus och tangentbord perfekt Dessutom får jag snart mitt nya 5.1 system... ska bli mums med lite MMO

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det är nog bättre att du söker sån information från deras egna beta forum, det är trots allt NDA på betor som är closed.

Själv önskar jag att det fanns ett fast datum på release, vill ha spelet nu tack. ^^
Allt man har sett och läst på nätet om det, så verkar spelet helt underbart.

Problemet är bara att "det där" forumet visas enbart i Tyska för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Problemet är bara att "det där" forumet visas enbart i Tyska för mig.

Och det är den enda länk du har i ditt email, och den hänvisar till ett tyskt beta forum? ^^;

En annan sak jag hittade just på nätet, The Digital Continuum: How WAR will leave its mark.
Lite kul läsning iallafall. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Samlade och målade warhammer förut. Hann aldrig lära mig spela innan flugan var över i min kompiskrets.
Hursomhelst så ser war intressant ut. Lite synd att EA har blandat sig in, kommer bl.a. innebära att man tvingas se deras logga när man startar spelet.

Dice lyckades ju med bf2, sen pressade väl EA dem att göra massvis med onödiga expansioner istället för en bra expansion. bf2142 var ju också inte helt i Dice anda känns det som, en uppfräshad version av bf2 så att EA ska ha något att sätta emot ETQW.. ifall det skulle bli riktigt populärt (möjligt att det inte blev det för att folk redan hade hunnit tröttna på framtidskrig tack vare bf2142?)
Fast första spelet brukar ju vara bra trots EA's inblandning.

På den här videon så har ju orken typ 5ggr tjockare arm än dvärgen, endå så parerar dvärgen utan svårigheter...
http://www.youtube.com/watch?v=zUmTsNAJIsc&feature=related
Fast det är klart att det bara är en video och inte ingame.

Edit: Ok, han kanske hade lite svårigheter.. såg det först nu.

edit2: Haha. Det ser så kul ut när Paul talar med seriös stämma om barbarer som slaktar folk och i bakgrunden är det seriös musik.

Därefter visas det ingame bilder och det ser väldigt mesigt och wow liknande ut.. Jag har nog inte så bra fantasi att jag kan tänka mig den känslan som han beskriver medan jag spelar ett spel som ser ut som ett barnspel.. Fan, vill ge detta en chans. Får väl läsa några recensioner när de väl kommer.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Synd att du missade spelandet... det är den absolut bästa delen. Fast jag gillade också att ställa upp min armé och titta på all dess dvärgastorhet Förresten så är en slayer (lite beroende på rang dock) och en Black Orc lika starka. Och den där videon är otroligt gammal... flera år åtminstone...

EA har visat sig funka väldigt bra med WAR. Kan ha att göra med att de har bytt ut en massa chefer och ändrat sina policies. WAR har ju blivit försenat flertalet gånger nu, vilket gamla EA inte skulle tillåtit. Jag tror nog att EA inte påverkar WAR så värst mycket förutom med ekonomiskt stöd.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Synd att du missade spelandet... det är den absolut bästa delen. Fast jag gillade också att ställa upp min armé och titta på all dess dvärgastorhet Förresten så är en slayer (lite beroende på rang dock) och en Black Orc lika starka. Och den där videon är otroligt gammal... flera år åtminstone...

EA har visat sig funka väldigt bra med WAR. Kan ha att göra med att de har bytt ut en massa chefer och ändrat sina policies. WAR har ju blivit försenat flertalet gånger nu, vilket gamla EA inte skulle tillåtit. Jag tror nog att EA inte påverkar WAR så värst mycket förutom med ekonomiskt stöd.

Tror det är lite att EA har lärt sig vad de ska lägga sig i och inte.
De vet nog också att i längden så tjänar de mer pengar på att låta sakerna ta den tiden de behöver så folk inte tappar förtroende för dem

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
EA har visat sig funka väldigt bra med WAR. Kan ha att göra med att de har bytt ut en massa chefer och ändrat sina policies. WAR har ju blivit försenat flertalet gånger nu, vilket gamla EA inte skulle tillåtit. Jag tror nog att EA inte påverkar WAR så värst mycket förutom med ekonomiskt stöd.

EA har inget att göra med skapandet av Warhammer Online, det är Mythic som gör det och GamesWorkshop skrev kontrakt med Mythic att de fick skapa Warhammer Online. Allt EA gör princip är att förse Mythic med pengar för att skapa spelet.
Samt GamesWorkshop var väldigt noga med att se till att EA fick ej blanda sig i när Mythic gör spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

1 timme lång presentation av spelet: http://trailer.onlinewelten.com/videos,id3478,warhammer_onlin...

Inte hunnit kolla hela själv än, så vet inte om de visar något nytt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
1 timme lång presentation av spelet: http://trailer.onlinewelten.com/videos,id3478,warhammer_onlin...

Inte hunnit kolla hela själv än, så vet inte om de visar något nytt.

Enormt slö sida tyvärr, buffrar varann till var tredje sekund... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Enormt slö sida tyvärr, buffrar varann till var tredje sekund... >_<

Testa att ladda ned videon istället så får du förmodligen lite bättre hastighet.

EDIT: Nehepp, deras sever var visst väldigt seg idag. För ett par dagar sen gick det i några hundra kb/s iaf...

Permalänk
Medlem

Konstigt, gick i runt 250kb/s för mig imorse.

Finns det någon bra fansite med mer info om spelet? Kanske filmklipp från betan?

Hur ofta skickar de ut beta-invites? Har varit signed sedan oktober, men inte fått något än.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Finns det någon bra fansite med mer info om spelet? Kanske filmklipp från betan?

Hur ofta skickar de ut beta-invites? Har varit signed sedan oktober, men inte fått något än.

Det finns bland annat warhammeralliance.com, mycket bra forum där iallafall. Även Mythic är där och svarar ibland hehe. ^^

Annars information och bilder finns nog på war-rvr.net.

Och videos så hittade jag denna sida idag warhammer-videos.com, har ej hunnit kolla in den så väl.

Angående beta-invites, jag har en vän som signade upp snart för ett år sen och ej fått en invite.
Men han är ej ensam på att vänta här iallafall hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Merci, Gascogne.

Heh, kanske inte ska ha för höga förhoppningar om en invite då.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Testa att ladda ned videon istället så får du förmodligen lite bättre hastighet.

EDIT: Nehepp, deras sever var visst väldigt seg idag. För ett par dagar sen gick det i några hundra kb/s iaf...

Verkar gå fortare nu iaf, sitter och laddar i 600kb/s.

Warhammer-videos-sidan verkar nice, har sett ett par filmer där, verkar inte vara något jätteutbud än så länge, men lite mer gameplay filmer än vad jag sett förut.

Jag är lite upphakad på det här med miljöer faktiskt. Gillade progressionen i WoW från lite ljusare miljöer till mer dystra och mörka (i relativt stor utsträckning i alla fall, även om det varierade). Skulle gärna se något liknande i War också. Visst är det "war everywhere" och ska vara en värld i krig, men bara dystra miljöer är ju bara deprimerande.

PVP verkar väldigt spännande i spelet. Hoppas bara att PVE blir lika bra det också.

EDIT:
Hittade en video/intervju från gamesday där en del gameplay visas upp, samt så får man se en glimt av inventory/item stats och se hur det ser ut.
http://www.warhammer-videos.com/play.php?vid=161

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Verkar gå fortare nu iaf, sitter och laddar i 600kb/s.

Warhammer-videos-sidan verkar nice, har sett ett par filmer där, verkar inte vara något jätteutbud än så länge, men lite mer gameplay filmer än vad jag sett förut.

Jag är lite upphakad på det här med miljöer faktiskt. Gillade progressionen i WoW från lite ljusare miljöer till mer dystra och mörka (i relativt stor utsträckning i alla fall, även om det varierade). Skulle gärna se något liknande i War också. Visst är det "war everywhere" och ska vara en värld i krig, men bara dystra miljöer är ju bara deprimerande.

PVP verkar väldigt spännande i spelet. Hoppas bara att PVE blir lika bra det också.

WAR lär nog också ha någon sorts utveckling i områdena. Om man tittar på videos från t.ex. Empires startområde är det ett grönt och fint jordbrukslandskap som dock anfalls av Chaos. Sen finns det områden i T3 som är en stor stad som antagligen (har inte sett något av dem än) är under siege, vilket högst antagligen gör att området känns mycket mera krigshärjat och mörkt.

Sen är Warhammer mörkt på samma sätt som t.ex. WPL/EPL i WoW. Det är mycket humor med, speciellt om man spelar Chaos. En annan sak är också att mörker är nåt du ska vara glad över om du spelar Destruction, eftersom det är vad du är ute efter Du är hemma i de mörka områdena. Mörkret är din vän och inte din fiende

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
1 timme lång presentation av spelet: http://trailer.onlinewelten.com/videos,id3478,warhammer_onlin...

Inte hunnit kolla hela själv än, så vet inte om de visar något nytt.

Nu har jag sett presentationen, säger bara att man vill ha spelet mer nu. ^^

Om nu bara tiden kan gå lite snabbare, så det kan bli tredje kvartalet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jepp, presentationen har "piqued my interest" rejält, måste jag säga. Innan var jag väl inte så där jätteförtjust i WAR, men nu när jag vet lite mer om RvR och hur allt sammanfogats så får jag nästan lust att förboka detta. RvR låter skitkul.

Tome of Knowledge verkar intressant också, ett sorts Achievement-system i WAR som ger exp. och andra bonusar.

Får se vad för klass man kommer lira. Jag och en polare funderar på att spela som Order, då vi gillar att vara underdogs (tror Chaos blir mer populärt). Witch Hunters verkar häftiga.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant nu. Ska bara försöka kolla färdigt hela presentationsklippet, har jätteproblem med att få hem det av nån märklig anledning.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Hej! För er som helt säkert ska börja spela WAR så vill jag bara annonsera min guild. Det är en europeisk guild som kommer att spela Destruction (surprise surprise ). Den mesta infon finns på http://eclipse.frihost.net så om ni är intresserade kolla in där.

Lite mer OnT:
Längtar som fan tills öppna betan börjar så jag kan testa hur det är att spela Zealot.
Såg också presentationen och de andra filmerna från Paris Press Event. Rekommenderer dem till alla som är intresserade av spelet. Väldigt intressant och roligt att kolla på :D.

Permalänk
Medlem

Har ju varit lite skeptisk till grafiken ett tag, eftersom det inte ser mycket till världen ut på alla screenshots. Har dock sett en del gameplay filmer på www.warhammer-videos.com och måste säga att jag helt har ändrat uppfattning! Screenshots gör verkligen inte det här spelet rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Har ju varit lite skeptisk till grafiken ett tag, eftersom det inte ser mycket till världen ut på alla screenshots. Har dock sett en del gameplay filmer på www.warhammer-videos.com och måste säga att jag helt har ändrat uppfattning! Screenshots gör verkligen inte det här spelet rätt.

Det de gör är väll att ta samma stig som Blizzard gjorde / gör med WoW, ett spel som inte kräver senaste av ALLT, just för att de vill ha en sån stor publik som möjligt. Och det är får de fan creds för, att inte göra det snyggaste spelet någonsin i dagens samhälle kräver mod och att man verkligen tror på sin produkt.

Jag får se hur jag gör, webhallen snacka väll om att 10:e april ska de börja skicka ut pre-order sakerna? =/

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Jag får se hur jag gör, webhallen snacka väll om att 10:e april ska de börja skicka ut pre-order sakerna? =/

Jo det var runt 10-11 april om jag inte minns fel, men kommer dröja innan man kan logga in på open beta eftersom mmo's går open beta cirka en månad innan spelet släpps.
Och spelet är planerat för tredje kvartalet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Jepp, presentationen har "piqued my interest" rejält, måste jag säga. Innan var jag väl inte så där jätteförtjust i WAR, men nu när jag vet lite mer om RvR och hur allt sammanfogats så får jag nästan lust att förboka detta. RvR låter skitkul.

Tome of Knowledge verkar intressant också, ett sorts Achievement-system i WAR som ger exp. och andra bonusar.

Får se vad för klass man kommer lira. Jag och en polare funderar på att spela som Order, då vi gillar att vara underdogs (tror Chaos blir mer populärt). Witch Hunters verkar häftiga.

Chaos är en "ras" (inte egentligen en ras, men i alla fall) inom Destruction Motpolen till Order är alltså Destruction.

Själv tror jag att Order blir mer populära. De goda brukar ju oftast vara mer omtyckta bland casuals, men sen är ju inte Order så stjärnklart goda heller. Men det får man se mer av sen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hmm, tvivlar starkt på att de "goda" skulle vara mer populära bland casuals. Vem vill inte spela som en bad guy? Aja jag kan ha tokfel, ingen idé att spekulera, vi får väl se. Jag kommer nog spela som Order i alla fall, om det inte visar sig bli alltför populära istället. Jag vill undvika tillhöra "den stora massan".

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har precis signat för betan, hoppas man kommer med så småningom
Hur kommer PvP:n se ut? Är det bara "zerg" eller finns det mer organiserad PvP också, typ arena i wow?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
Har precis signat för betan, hoppas man kommer med så småningom
Hur kommer PvP:n se ut? Är det bara "zerg" eller finns det mer organiserad PvP också, typ arena i wow?

Kommer säkert finnas organiserat RvR iform av FG:s som är ute och försöker mörda andra FGs och samtidigt hålla sig undan zergen.

Någon form av arena hoppas jag verkligen inte på. Det måste vara det sämsta jag har varit med om under min mmorpgkarriär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starálfur
Kommer säkert finnas organiserat RvR iform av FG:s som är ute och försöker mörda andra FGs och samtidigt hålla sig undan zergen.

Någon form av arena hoppas jag verkligen inte på. Det måste vara det sämsta jag har varit med om under min mmorpgkarriär.

Behöver inte vara Arena såklart, jag drog bara ett exempel. Grejen är att det krävs ju knappast någon skill att i en "zergmatch" döda någon som kanske redan är upptagen med att slåss mot nån annan. Och måste vara ännu värre att själv bli dödad på ett sånt sätt. Har ju inte testat nåt sånt förut, men kan tänka mig att 200 vs 200 kan bli lite tråkigt i längden. Om du förstår vad jag menar?