Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabnack
4 dagar?
Strö salt i såren bara

Försöker t.o.m byta bort mitt WoW acc mot ett WAR account. Men får hoppas att det en vacker dag står Invited :D.

Förlåt. Måste nog verifiera mitt konto dock, och alla mail går till jobbet. Blir och spela i helgen då istället.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Förlåt. Måste nog verifiera mitt konto dock, och alla mail går till jobbet. Blir och spela i helgen då istället.

Erik

Hehe, ingen fara :).

Lär nog bli riktigt skoj tror jag.

Permalänk
Medlem

Ni har alltså registrerat er på US betan och tillhörande betacenter?

Eller har jag missat en länk på EU sidan till ett europeiskt betacenter?

Permalänk
Medlem

Jo, jag är reggad på US betan. Inte hittat någon för europa.

Permalänk
Medlem

Reagerade på att WAR ser nästan exakt ut som WoW i vissa avseenden...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

I vilka då?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Titta på filmerna på föregående sida så får du avgöra själv.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabnack
Jo, jag är reggad på US betan. Inte hittat någon för europa.

http://www.war-europe.com/#/subscription/?lang=en

När du registrerar dig via länken så kommer du under registreringens gång att få bocka i antingen att du vill vara med eller att du inte vill vara med (kommer inte ihåg vilket alternativ det var).

Det var rätt länge sedan jag registrerade mig men har även för mig att det var kopplat till newsletter på något vis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Titta på filmerna på föregående sida så får du avgöra själv.

Själv tycker jag det är en hel del skillnad mellan Warhammer Online och World of Warcraft.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Tycker ingenting är likt faktiskt. Sen att jämföra alpha/beta bilder mot ett fulltagligt spel är lite som taget ur luften.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meowmeow
http://www.war-europe.com/#/subscription/?lang=en

När du registrerar dig via länken så kommer du under registreringens gång att få bocka i antingen att du vill vara med eller att du inte vill vara med (kommer inte ihåg vilket alternativ det var).

Det var rätt länge sedan jag registrerade mig men har även för mig att det var kopplat till newsletter på något vis

Jo, är med där. Men sen på betacenter-sidan så står jag som amerikan. Tror inte det går att välja europa där.

Ni som har ett konto på betacenter-sidan, kan ni välja Sverige? Jag försöker även skriva in min öppna beta-kod på den sidan, men det står att den inte är valid. Kanske är jag på fel sida?

Blir smågalen, försökt maila supporten på war-europe.com men ingen som svarar. Ni som har en open beta key, har ni lyckats skriva in eran key någonstans?

Såhär står det på länken man får med på papperet där koderna står:

"Create a Beta Center account or log into your existing account at the Warhammer Online: Age of Reckoning Beta Center. If you are creating a new account, please follow the instructions in the confirmation email you receive to complete your account set-up.

- II -
Once your account is created, you will have to enter your Open Beta code in the Code section of your Beta Center account. Your Open Beta code can be found on the pre-order flyer you received when you purchased your WAR Pre-Order box. "

Var finns den här code Section? Så vitt jag vet finns det ingen. Om dom inte menar promotional code? Där står det bara att min nyckel inte är valid.

Någon som har fått det att funka än? Vill inte betala 850 spänn om koden inte funkar :P. Står inget på sidan heller om att det inte ska gå att skriva in sin kod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabnack
Jo, är med där. Men sen på betacenter-sidan så står jag som amerikan. Tror inte det går att välja europa där.

Ni som har ett konto på betacenter-sidan, kan ni välja Sverige? Jag försöker även skriva in min öppna beta-kod på den sidan, men det står att den inte är valid. Kanske är jag på fel sida?

Blir smågalen, försökt maila supporten på war-europe.com men ingen som svarar. Ni som har en open beta key, har ni lyckats skriva in eran key någonstans?

Var finns den här code Section? Så vitt jag vet finns det ingen. Om dom inte menar promotional code? Där står det bara att min nyckel inte är valid.

Någon som har fått det att funka än? Vill inte betala 850 spänn om koden inte funkar :P. Står inget på sidan heller om att det inte ska gå att skriva in sin kod.

Citerat från deras Pre-Order FAQ:

Q: Where can I activate the three codes I received in my pre-order pack?
A: The three codes sent as part of the pre-order (access to open beta, headstart on live servers and the bonus ingame item) can be activated closer to the time for the open beta on the account management section of the site. We will inform you via the news when this section of the site is available.

Angående betacentret så tror jag att du är inne på den amerikanska varianten och där kan du självklart inte välja något EU land eftersom att det bara är tänkt för US + tillhörande länder.

Permalänk
Medlem

Hmm, gissade att jag var på US-sidan. Men... hur kommer jag till EU då? Jag fick ju länken ifrån EU-sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Reagerade på att WAR ser nästan exakt ut som WoW i vissa avseenden...

Ja verkligen, håller med helt.
Jag har dock inte känt på själva gameplay ännu så jag får hoppas på att det är annorlunda. Visst Warcraft är kopia på Warhammer, men det betyder ju inte att Warhammer Online behöver vara som World of Warcraft o.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Ja verkligen, håller med helt.
Jag har dock inte känt på själva gameplay ännu så jag får hoppas på att det är annorlunda. Visst Warcraft är kopia på Warhammer, men det betyder ju inte att Warhammer Online behöver vara som World of Warcraft o.o

Börja inte hela Warcraft som Warhammer, Blizzard försökte väll sälja detta till Gamesworkshop, men de tacka nej och gjorde ett spel själva så blizzard körde på med Warcraft på egen kant vilket visa sig funka för dem

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Herregud, det har överbevisats så många gånger redan att Warhammer inte alls är likt Warcraft. Om ni ska fortsätta de diskussionerna kan ni väl åtminstone lägga upp några argument för det?

Edit: Fick nyss reda på att jag får bytt ut mina två förhandsbokade Warhammer Online till Collector's Edition utan att förlora min plats i kön från 10.10.07 Jag säger som Borat, 'tis niiice!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Beställde ett Collectors Edition nu, får hoppas att betan inte dröjer alltför länge.
En SweC guild hade varit trevlig, frågan är om efterfrågan finns.

Visa signatur

Q9450 @ 3200Mhz | 2*8800GT Geforce @ 700/1715/1840 | 8gb Ocz platinum 2 @ 1000Mhz | 2*500gb Seagate Barracuda @ raid 0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Herregud, det har överbevisats så många gånger redan att Warhammer inte alls är likt Warcraft. Om ni ska fortsätta de diskussionerna kan ni väl åtminstone lägga upp några argument för det?

Jag menar inte att Warhammer är likt Warcraft. Men att Warhammer Online är likt World of Warcraft. I de filmer jag sett iallafall så är UIt likt, grafiken är "tecknad" liksom, såsom i WoW, striderna liknande.

Men hur som helst så ser jag fram emot det mycket!
Ja.. Hoppas betan kommer snart!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte att ni tycker att likheten är negativ!

Jag har inte spelat WoW på ett tag, men i mitt högst personliga tycke är det ett av de bästa spelen jag har spelat. Få andra spel har jag lagt ned så mycket tid på, och haft så mycket roligt med. Det finns väldigt många saker i World of Warcraft som jag tycker om, och som jag tycker är bättre än hur de har lösts i andra spel. Exempel på detta är väl UI't som jag gillade mycket, och det var bra känsla i grafiken, inte alls stelt som många spel med lite bättre grafik. Det finns flera saker, men jag orkar inte fundera och lista saker här. Mycket av det som jag inte gillade med WoW, speciellt ur gameplay-biten, är förändrat och löst på andra sätt i WAR, vilket gör det mycket lovande. Det är lätt att bara kritisera WoW, men det finns väldigt mycket bra delar i spelet också, vilket icke är att förglömma.

Grafikmässigt så har jag hellre ett spel som flyter bra, än ett som är vackert men som inte går att få att flyta bra ens på en modern dator. Spelare som spelar hyfsat seriöst har ändå en tendens att tweaka grafiken för att spelet ska flyta så bra som möjligt istället. Eftersom grunden är PVP så vill jag så klart att det ska flyta så bra som möjligt, lika väl som att alla försökte få CS att flyta med så hög fps som möjligt, på den tiden när alla datorer inte kunde prestera 100fps konstant. Håller med om att många filmer som visats har sett förjävliga ut, och jag har noll förståelse att man ens visar upp filmer (officiella i alla fall) som speglar en version av spelet som grafiskt sett är långt ifrån representativ, tyvärr tror jag att de förlorar många anhängare på det. Som redan har visats i en hel del filmer i tråden här, så finns det versioner (och med största sannolikhet också den färdiga versionen) som är mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att bland annat UI och stridsystem liknar WoW, men kom också ihåg att dessa har sett ut så långt före WoW. De är ju några av sakerna som definerar Fantasy MMORPGn. Om man ska jämföra två MMORPG måste man se till olika delar av gameplay... annars köper man ju grisen i den fina säcken.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Sådär, nu man hämtat ut sin Pre-Order box, killen på gameshop trodde att open beta skulle starta efter sommaren? Är det så illa?

Visa signatur

AMD A64 3000+ (S939) | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | 2x512 Corsair PC3200XLPRO | HIS X800XL Turbo 256

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag håller med om att bland annat UI och stridsystem liknar WoW, men kom också ihåg att dessa har sett ut så långt före WoW. De är ju några av sakerna som definerar Fantasy MMORPGn. Om man ska jämföra två MMORPG måste man se till olika delar av gameplay... annars köper man ju grisen i den fina säcken.

Det var väl så jag tänkte också... men det är så påtagligt likt, ta UI:t med ikonerna för vapen å det att det blir nästan för mycket. Man ser ju att de sneglat väldigt mycket på WoW.

Men WoW funkar ju för 9 milijoner människor, så jag förstår WAR utvecklarna.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Har då inte WOW väldigt mycket likt MMO's som fanns innan det?

Permalänk
Medlem

Ursäkta om detta har tagits upp redan, men hur är PVE endgame i WAR?

Någon form av raiding som WoW gjort sig känt för tänkte jag då mest på. Men jag har totalt noll koll på vad som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Ursäkta om detta har tagits upp redan, men hur är PVE endgame i WAR?

Någon form av raiding som WoW gjort sig känt för tänkte jag då mest på. Men jag har totalt noll koll på vad som gäller.

Finns inget renodlat PvE-endgame. Endgame i WAR är RvR, som är en sorts blandning av 2 delar PvP och 1 del PvE. I RvR tar man över zoner, slott och städer av sina motståndare genom att bland annat göra quests, public quests, ta över battlefield objectives, keeps och annat. Endgame på RvR är capital sieges, som först består av ett jävla stort slag om staden (PvP då). Om anfallarna lyckas ta sig in får de förstöra och loota huvudstaden, och i den fasen ingår raid-liknande slag mot t.ex. kungar, överstepräster och annat i städerna... men förutom det finns det ingen PvE-endgame.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ok, tack för det väldigt bra svaret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Jag förstår inte att ni tycker att likheten är negativ!

Jag har inte spelat WoW på ett tag, men i mitt högst personliga tycke är det ett av de bästa spelen jag har spelat. Få andra spel har jag lagt ned så mycket tid på, och haft så mycket roligt med. Det finns väldigt många saker i World of Warcraft som jag tycker om, och som jag tycker är bättre än hur de har lösts i andra spel. Exempel på detta är väl UI't som jag gillade mycket, och det var bra känsla i grafiken, inte alls stelt som många spel med lite bättre grafik. Det finns flera saker, men jag orkar inte fundera och lista saker här. Mycket av det som jag inte gillade med WoW, speciellt ur gameplay-biten, är förändrat och löst på andra sätt i WAR, vilket gör det mycket lovande. Det är lätt att bara kritisera WoW, men det finns väldigt mycket bra delar i spelet också, vilket icke är att förglömma.

Grafikmässigt så har jag hellre ett spel som flyter bra, än ett som är vackert men som inte går att få att flyta bra ens på en modern dator. Spelare som spelar hyfsat seriöst har ändå en tendens att tweaka grafiken för att spelet ska flyta så bra som möjligt istället. Eftersom grunden är PVP så vill jag så klart att det ska flyta så bra som möjligt, lika väl som att alla försökte få CS att flyta med så hög fps som möjligt, på den tiden när alla datorer inte kunde prestera 100fps konstant. Håller med om att många filmer som visats har sett förjävliga ut, och jag har noll förståelse att man ens visar upp filmer (officiella i alla fall) som speglar en version av spelet som grafiskt sett är långt ifrån representativ, tyvärr tror jag att de förlorar många anhängare på det. Som redan har visats i en hel del filmer i tråden här, så finns det versioner (och med största sannolikhet också den färdiga versionen) som är mycket snyggare.

Jag har aldrig sagt att likheten med WoW är negativ Fast det kanske lät så.
Faktum är att jag relativt nyligen slutate spela WoW, och tänkte då på att WAR kanske skulle bli ett nytt WoW. Alltså inte ALLS dåligt eftersom jag spelat det så länge som jag gjort.
PvP/RvR endgame låter spännande indeed

Permalänk
Medlem

Istället för att jämföra med WoW så kan man ju säga att de följer ett väl beprövat koncept som de vet fungerar, det är ju bara att kolla på lite äldre spel som Lineage eller Everquest för att se hur man lånar friskt av varandra.

Inget ont om nått MMO eftersom smaken är olika, för mig är miljöerna och en storyline viktigare än mycket annat i ett spel men det är ju bara vad jag tycker.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johnny
Inget ont om nått MMO eftersom smaken är olika, för mig är miljöerna och en storyline viktigare än mycket annat i ett spel men det är ju bara vad jag tycker.

Jo precis, jag tycker också att miljöerna gör mycket i ett mmo.
Man ska tycka att det är kul att springa runt i de olika områden det finns i spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag önskar att NDAn skulle släppas snart Det är så mycket jag vill berätta

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum