Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
För mig fungerar det finfint (har en logitech g25), men man måste sätta på "Enable Wheel" eller nåt sånt i inställningarna (fliken längst till höger)

de har jag gjort men de blir inte nån skillnad alls.

Permalänk

har inte sett den där på bild g25 förut men nu är jag avis=) vilken ratt!
var avis på hur snygg jag är då*s*

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

Nån som har läst om patchen än då?Om den e på g snart el hur de blir me den.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

De skulle lämna information om patchen denna vecka, och det är sagt att den ska komma i tid också. Alltså innan maj månad tar slut. Fuskare ska visst straffas hårt också, det låter ju bra

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

va är de för patch? o vad menas med fuskare?
skulle ju vara bra om de kom nå sorts uppdatering som gjorde att de inte är så buggigt och så att min ratt fukar

Permalänk
Medlem

Det finns en himla massa fusk till TDU som funkar även online, så du kan få bilen att flyga eller köra i 6000mph eller använda en bil/mc som inte får användas i den tävlingen egentligen. Sen de som stänger av trafiken är ju också fuskare. Vi får väl hoppas de lyckas stoppa de flesta fuskare iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

aha då förstår jag, de är bra att bli av med sånna isåfall,
jag har precis börjat spela de men har inte testat online eller visste inte ens om några fusk, men de funkar väll inte online då jag inte har köpt de

va kör dom flersta med här, är de ratt eller kontroll?
är lite sugen på en g25 när min gamla logitec inte vill funka som den ska i de här spelet, men de känns inte som om man vill slänga ut 2000:-för att kunna spela ett spel, vet inte några andra roliga bilspel till dator.
Gran Turismo HD och Forza 2 kommer väll inte till PC ?

Permalänk
Avstängd

Wix,
Jag så en omröstning i Ataris forum.
Drygt 60% körde med ratt, resterande var jämnt uppdelat mellan handkontroller/tangentbord.
Såg att du nämner konsolspel, G25 vet jag fungerar till PS2. Kanske även PS3? M$ kör väl tyvärr med sina egna lösningar :/
Jag kan inte tänka mig att spela TDU utan ratt. Jag provade några minuter men körglädjen försvann för mig.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Shit blir lite orolig över att "fuskare" ska straffas hårt. Mina sparfiler (och många andras) har ju blivit korrupta helt av sig själva så att vi drabbats av både fördelar och nackdelar. Det syns tydligt att något är fel på att antalet köpta fordon är helt väck. Hoppas de inte ger sig på oss. Eftersom spärren för specialfordon kanske kommer att fixas i patchen är det väl dags att beställa nu om någon vill ha en upplåsbar bil. Säg bara till! OBS! Säljer endast för $9.999.000. Detta för att ni inte ska kunna sälja bilen vidare med vinst. Skulle förstöra spelet grymt mycket om en massa specialbilar cirkulerade på marknaden, så jag vill att de ska stanna hos er!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Wix,
Jag så en omröstning i Ataris forum.
Drygt 60% körde med ratt, resterande var jämnt uppdelat mellan handkontroller/tangentbord.
Såg att du nämner konsolspel, G25 vet jag fungerar till PS2. Kanske även PS3? M$ kör väl tyvärr med sina egna lösningar :/
Jag kan inte tänka mig att spela TDU utan ratt. Jag provade några minuter men körglädjen försvann för mig.

Att det var mer än hälften som körde med ratt trode jag inte, men de är ju bara bra.
jag vill verkligen ha ratt, är ju så mycke roligare att köra då, köra med tangentbordet som jag är tvungen att göra nu suger ju verkligen
Såg att G25 ratten funkade till ps3 med så då skulle man ju kunna ha den till GT HD, men sen så måste man skaffa själva konsollen med o de har man ju inte råd med :P, får vänta till den sjunler i pris..
skullle nån kunna nämna lite flera "bra" bilspel som kommer eller redan har släppts så att man vet att inte ratten kommer ligga o skräpa.
är inte så inne i spelvärlden längre men när jag testa TDU så blev man ju lite småkär och ville ha ny ratt på en gång

va är de för speciellt med just specialbilar, är de sånna som inte går att köpa utan bara går att vinna en gång?
vilken anses som den bästa bilen i spelet?

Permalänk
Medlem

Jag kolla lite i bil filerna i spelet o jag hitta nissan skyline där...hoppas att man kan få den snart:D......me löve skyline:D

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doom
Så här ser spelet ut för mig ibland när jag startar det:
http://i15.tinypic.com/63igk1i.jpg
Efter en reboot är allt som vanligt igen, har inte haft samma problem i nåt annat spel jag testat.
Är det spelet som är buggigt,knasig drivrutin eller mitt sprillans nya grafikkort som är kass?

Om du får sådär gå in i inställningarna för ditt grafikkort i windows och ändra inställningen för Antialiasing till antingen Application-controlled eller om den står på det tyrycker du bara bort det, starta spelet igen så ska det funka.
Varje gång spelet startar sådär är det bara att gå in och ändra till det den inte står på

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Jag kolla lite i bil filerna i spelet o jag hitta nissan skyline där...hoppas att man kan få den snart:D......me löve skyline:D

Nissan Skyline går att köpa till 360 precis som Koenigsegg CCR och en massa andra läckerbitar. Vi får se om vi kommer kunna ladda ner bilar till PC snart, men det vore ju verkligen dumt om de inte gjorde det, eftersom PC faktiskt ändå är den plattform som lämpar sig bäst för nerladdning av extragrejor.

Specialbilar är mycket riktigt bilar som man låser upp i epelet och sedan kan hämta ut gratis på bilhallen. I vanliga fall kan man dock bara göra det en gång, men för vissa har spelet fått lite fnatt...

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge tips på hur jag ska fixa problemet med att min skärm lägger av då jag startar TDU? >_<

Visa signatur

Datorsystem: Uppdaterar...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phantas
Någon som kan ge tips på hur jag ska fixa problemet med att min skärm lägger av då jag startar TDU? >_<

Utan att veta vad som ligger bakom (tex du ändradetill en upplösning inte skärmen klarar av) säger jag ...
Be någon (jag orkar inte) göra en ny profil där grafiken är inställd på vettig upplösning, AA off, HDR off. Profilen sparas i Mina Dokument och den skickas till dig så kan du börja om på nytt.

Vad trevlig förarmiljön blev då jag uppgraderade grafikkortet så jag kan köra den upplösning skärmen är optimerad för. T.o.m. GPS på mittkonsolen är användbar.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
[B]Utan att veta vad som ligger bakom (tex du ändradetill en upplösning inte skärmen klarar av) säger jag ...
Be någon (jag orkar inte) göra en ny profil där grafiken är inställd på vettig upplösning, AA off, HDR off. Profilen sparas i Mina Dokument och den skickas till dig så kan du börja om på nytt.

Vad trevlig förarmiljön blev då jag uppgraderade grafikkortet så jag kan köra den upplösning skärmen är optimerad för. T.o.m. GPS på mittkonsolen är användbar.

Aha, tack!

Visa signatur

Datorsystem: Uppdaterar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Utan att veta vad som ligger bakom (tex du ändradetill en upplösning inte skärmen klarar av) säger jag ...
Be någon (jag orkar inte) göra en ny profil där grafiken är inställd på vettig upplösning, AA off, HDR off. Profilen sparas i Mina Dokument och den skickas till dig så kan du börja om på nytt.

Vad trevlig förarmiljön blev då jag uppgraderade grafikkortet så jag kan köra den upplösning skärmen är optimerad för. T.o.m. GPS på mittkonsolen är användbar.

http://img164.imageshack.us/img164/7242/namnlslr3.th.jpg

Ja, spelet verkar ju helt klart vinna på widescreen-upplösningar!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

In order to give players the high quality of experience they expect, the Test Drive Unlimited PC patch will be released in mid-June following further testing to ensure the complete stability of the code.

As a special exclusive gift to all PC players, two brand new cars will be included with the patch completely free; the Audi RS4 and Nissan Skyline R34.

Main fixes of the patch are as follows:

· Corrupted saved games (previously lost save games cannot be restored)

· Freezing / crashes (at saving points and other specific places in the game)

· Some performance issues (low fps, stuttering fps, micro freezes)

· Anti-cheats system improved

· Audio bugs

· Other miscellaneous issues

Lite tid tar det väl allt men bra slippa att patcha patchen om den kommit för tidigt.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk

Verkar ju lovande, bra att dom tar tid på sig (Rom byggdes inte på en dag ).

Men va snåla dom e med bilarna, vill ha mer!!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

As a special exclusive gift to all PC players, two brand new cars will be included with the patch completely free

Det verkar som om det kommer att kosta även för oss PC-spelare att få nya bilar till spelet. Förmodligen kommer det att komma bil-paket en bit efter patchen släppts.

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem

Hmm... ska nog införskaffa spelet vid sommarlovets början, dock så undrar jag hur bra fordon reagerar med en G25, funkar koppling osv? ^^ Skall nämnligen kanske få en av Morsan.

Permalänk

Som bl.a jag skrivit innan.. JA! G25'an funkar ypperligt i TDU.. iaf betan..

Asså nu börjar jag bli jävligt less!! Ska de verkligen ta sån jävla tid o göra en jäkla patch? Hade dom gjort spelet ordentligt från början o dragit ut releasedatumet nån månad till istället hade allt vatt mycke bättre..

Att man försenar release av ett spel för att förbättra de ytterligare är ju lugnt, de gjorde dom.. men att försena en patch e bara så jävla dålig stil.. förhelvete dom har ju hållt på me spel i så jäkla många år så dom borde ju veta va dom gör.. tydligen inte.. sopor.. säljer fan snart spelet.. har inte ens tagit bort plasten runt paketet..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Som bl.a jag skrivit innan.. JA! G25'an funkar ypperligt i TDU.. iaf betan..

Asså nu börjar jag bli jävligt less!! Ska de verkligen ta sån jävla tid o göra en jäkla patch? Hade dom gjort spelet ordentligt från början o dragit ut releasedatumet nån månad till istället hade allt vatt mycke bättre..

Att man försenar release av ett spel för att förbättra de ytterligare är ju lugnt, de gjorde dom.. men att försena en patch e bara så jävla dålig stil.. förhelvete dom har ju hållt på me spel i så jäkla många år så dom borde ju veta va dom gör.. tydligen inte.. sopor.. säljer fan snart spelet.. har inte ens tagit bort plasten runt paketet..

Sälj spelet då, sitt inte här och gnäll:)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Tänk om ja vill spela spelet då? Men är inte så jävla sugen på o instalera spelet när man läser i denhär tråden om var o varannan som har problem me spelet.. shit vi lever på 2000 talet! Man kan klona ett får, operera bort synfel med laser.. men kan man göra ett buggfritt spel? NÄÄDÅ! verkar precis som att tillverkarna gör felen med mening bara så de ska ha nått o göra..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Tänk om ja vill spela spelet då? Men är inte så jävla sugen på o instalera spelet när man läser i denhär tråden om var o varannan som har problem me spelet.. shit vi lever på 2000 talet! Man kan klona ett får, operera bort synfel med laser.. men kan man göra ett buggfritt spel? NÄÄDÅ! verkar precis som att tillverkarna gör felen med mening bara så de ska ha nått o göra..

Installera spelet och hoppas på det bästa, eller varför inte köpa en konsol och slippa mecket. Just nu upplever jag bara att ljudet är kasst samt små stuttering, annars är spelet kanon. Köttar i princip varje dag:)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Alla har vi inte råd till konsoller..

Vill inte spela ett halvfärdigt spel helt enkelt.. väntar istället på att de får tummen ur o släpper patchen.. att de ska ta sån tid o testa om den funkar.. släpp den istället osså låt folk klaga om där e nått som inte funkar så dom får göra en hotfix.. folk klarar ju tydligen o spela spelet med massvis me fel ändå..
Förutom perfektionisten SuperSwede då..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Tycker de där hack/laggen som kommer lite då och då är fruktansvärt jobbiga. Ibland är det inte så mycket men ibland hackar det till så det stannar upp nån hundradels sekund, kör man då en sport bil i uppåt 300 km/h och det hackar till så flyger man åt helvete när hacket släpper, ospelbart ibland. Surt när man tävlar och man flyger in i ett träd eller krockar med en bil på i andra filen tack vare det.

Någon annan som upplever detta hack? Eller är det bara jag och min dator, kanske vista som ligger bakom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Tycker de där hack/laggen som kommer lite då och då är fruktansvärt jobbiga. Ibland är det inte så mycket men ibland hackar det till så det stannar upp nån hundradels sekund, kör man då en sport bil i uppåt 300 km/h och det hackar till så flyger man åt helvete när hacket släpper, ospelbart ibland. Surt när man tävlar och man flyger in i ett träd eller krockar med en bil på i andra filen tack vare det.

Någon annan som upplever detta hack? Eller är det bara jag och min dator, kanske vista som ligger bakom.

Main fixes of the patch are as follows:

· Corrupted saved games (previously lost save games cannot be restored)

· Freezing / crashes (at saving points and other specific places in the game)

· Some performance issues (low fps, stuttering fps, micro freezes)

· Anti-cheats system improved

· Audio bugs

· Other miscellaneous issues

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Va gött. Testade demot hos en kompis på 360, vilken skillnad det var. Otroligt mycket lättare att spela när det flyter på och inga småhack. Ska bli kul och se sen med patchen, när den nu kommer.

Permalänk
Medlem

Nån med ett Geforce 8600gt som lirar test drive? Tänkte nämligen köpa ett sånt kort snart o det skulle vara kul o veta hur det presterar i det här spelet!:)