Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
De stationära är döpta efter random old school-namn från almanackan. Rosensparven härstammar från min vilda mellanstadieperiod för ett tiotal år sedan om jag inte missminner mig. Mer specifikt än så kommer jag faktiskt inte ihåg.

Filbunken heter Butt Bandit då den huserar i ett lila Chieftec Dragon som ser aningen gay ut.

Haha, okej

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Min heter Pöngklämma. Tror att den heter så för att en kompis döpte den till det första gängen jag installerade windows på den och efter det så har jag inte orkat kommit på nått nytt.

Permalänk

Var tvungen till att kolla upp vad jag hade döpt min dator till...
The-Awsome hette den visst...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem

Main: Señor Hope... (F.d. unfaithful)
Filserver: Bunten
moddad xbox för windows xp: Error
laptop: Phoenix
netbook:forgotten
Htpc(visualnovels and anime): Koneko-chan

test nät:
dator1:*dead* f.d. overdrive
dator2:*living* show no mercy
dator3:*living* nod64 (from the nod32 killer)
server:*living* Wormhole

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Min vanliga dator heter bara svampdator, servern solarisburk, windows 7 partitionen har ngt standarsnamn typ company-23465
Min magi ligger i partitionsnamnen. Döper dem efter hur stora de är.

Yoshis Island (Y: ) - egentligen bara skit och skrikande
Horadric Cube (H: ) - Man får plats med mer om man lägger grejerna i kuben!
Turoks Skynke (T: ) - Vad får man inte plats med under turoks skynke?

EDIT: Blev jäkla smileys

Permalänk

Min nya: JD-666
Min gamla dubbelpentium: XL-Machine
Den athlonen jag hade innan den hade inget namn
P3an jag hade på 90-talet kallade jag för zombien för att den var så seg och dog hela tiden.

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

den jag sitter på nu heter fishol :>

Permalänk
Medlem

ditt förbannade grishuvve e väl en vanlig fras på min burk...men när den e snäll (oftast) så låter både jag och burken som en katt...burrrr

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Medlem

Stationär: Hope
Bärbar 1: Faith
Bärbar 2: Glory

Som den historienörd jag är har jag lånat namnen från de tre Gloster Gladitors som slogs mot tyska och italienska flygplan över Malta under WW2.

Permalänk
Medlem

HTPC: Tuomi
Bärbar: Tuomi-laptop
HTC Touch HD: Touch_HD_T8282
Bärbar via jobbet: GBGPPC01 (Har jag ju inte döpt själv förstås)

Väldigt inspirerad av era fantasifulla namn.. Börjar bli lite sugen på att använda mig av Björn Rosenström-karaktärer. Egon, Lennart, Ragnar m.fl.. Johanna o Sven...

EDIT: Nä de blir sköna masthuggsnamn istället vettja...
Conny
Ronny
Jonny

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

NoName-PC
NoName-Laptop
NoName-Server

nån som ser trenden?
och gissa vad dom är alla anslutna till NoName-Network

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_a
Stationär: Hope
Bärbar 1: Faith
Bärbar 2: Glory

Som den historienörd jag är har jag lånat namnen från de tre Gloster Gladitors som slogs mot tyska och italienska flygplan över Malta under WW2.

Nej, Hope & Faith på 4an. Glory är Megan Fox glory hole.

Permalänk
Medlem

kallar min Tjernobyl, då fläktarna väsnas och ger en inlevelse om att de den sluka el

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Har fortsatt döpa datorn efter kodnamnet på processorn så min nuvarande heter alltså agena. För ett tag sen fick den också ett litet mer inoffiellt namn: Agena the Quad Machine.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Brukar döpas efter processorkärna men det blev för tråkigt efter ett tag, plus att jag fick flera med samma processorkärna.

Winchester: Speldator (Gammal AMD64)
Dual-MP: Workstation (2xAthlon MP FTW!)
Tualeron: Filserver (Celeron Tualatin kärna)
2k3: win2k3 testserver
Acer: Sängdator för filmtittande, av märket Acer.
Spitfire: Testdator, AMD Duron
Panzer II: Panasonic Toughbook CF-25 Mark II
Panzer III: Panasonic Toughbook CF-25 MarkIII
DellFromHell: Familjens gamla dell, har tidigare hetat "MongoDatorMk2"
Aero: Compaq Contura Aero 4/25, skitgamal 486 laptop med parallel till rj45 adapter för att ansluta till nätverket.
MostlyHarmless: Gammal Compaq Contura 486 laptop, totalt menlös.

Funderar även på att döpa om filservern till WarezPileOfPonténsDoom, men jag kommer aldrig orka skriva in det varje gång jag ska hitta den i nätverket...

Behöver komma på något bra tema till nästa om-organisering av nätverket, funderar på WW2 då jag redan har Panzer II och III och Spitfire.

Visa signatur

| Pentium MMX 166MHz | 96MB EDO | 2,1GB Seagate | Panasonic Toughbook CF-25 Mark3 | Toughbook FTW! |

Permalänk
Hedersmedlem

Se sign eller avatar...

Permalänk
Medlem

De datorer jag själv byggt och äger har alltid fått personliga namn...

En P4 Northwood som var min första helt egna dator heter H4XB0X (det var ett tag sedan ;D )

Den P4 Prescott 2M jag sitter vid just nu heter Uber (eftersom att den var den första BRA datorn jag byggde helt själv.

Har en Speldator som heter Aeon (se sign) som byggdes förra sommaren, efter detta har detta med namn blivit lite av en obsession...

Laptopen jag köpte i höstas var lite speciell, hade nämligen totalt hjärnsläpp, så det blev Lappy.

En server heter Pandemonium. Slå upp det så förstår ni varför (andra resultatet på Dictionary.com är passande.)

På ritbordet finns i7 riggen "Harmony" samt HTPCn "Nebula" om jag inte ändrar mig. Har även planer på att installera om laptopen till Win7 RC1 och då döpa om den till något annat intressant...

Så namn i en lättare lista:
H4xB0x
Uber
Aeon
Lappy
Pandemonium
*Harmony
*Nebula

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

*FÖRNAMN*-PC

Permalänk

Stationär; Våldtäcksman

Permalänk

Min kära, 5 år gamla laptop heter "Laggjudeidiotcp" och min stationära gamingburk heter Epic_win_E8400. Slutligen heter min trasiga HTPC "AMD-HTCP"

Permalänk
Medlem

WLAN - NSN-CAMP
DHCP+FW - NSN-OUTPOST

Klient1 - NSN-Client1
Klient2 - NSN-Client2
Klient3 - NSN-Client3
Klient4 - NSN-Client4
Klient7 - NSN-Client7
Laptop EEE - NSN-3E
Laptop arbetet - NSN-Client11

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

stationära - Blackpearl

Bärbara - Slitvargen

Permalänk
Medlem

SLADDMONSTER ^^

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Workstation: SVR
Lappy: Ophan
n95: Cherub

Servrar:
Virtue - fw/router
Seraph
Angellos - mail
Principatus - exchange
Thronus - web/mysql

Givetvis delar av nätverket 'Heaven'

Visa signatur
Permalänk
Medlem

INSERTNAMEHERE heter en av mina

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Neon-PC (stationär)
Neon-Laptop (Laptop)

Router: Neon

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Min heter "Firedemondoommetalfjortisslipknotmyassnerd" eller nåt...hehe

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Inaktiv

Laptop: rooompaah

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvidia_fanb0y<3
Min kära, 5 år gamla laptop heter "Laggjudeidiotcp" och min stationära gamingburk heter Epic_win_E8400. Slutligen heter min trasiga HTPC "AMD-HTCP"

Nazze?

Permalänk
Medlem

min stationära heter Aiiiight och bärbara kommer jag inte ihåg . orkar inte kika just nu

Visa signatur