Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har fått ett oerhört suspekt mail ifrån komplett@komplett.se idag? Innehåller en RTF fil med en "bild" som påstås vara en beställning. Jag har inte vågat öppna filen (och skulle avråda alla andra att göra det) p.g.a. risken att bli cryptolockerad eller något annat otäckt.

Det är ganska uppenbart att det inte är ett legit mail, dels eftersom att det är ett plaintextmail med kass svenska och mer för att det kommer ifrån någon suspekt server is ryssland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det någon mer än jag som har fått ett oerhört suspekt mail ifrån komplett@komplett.se idag? Innehåller en RTF fil med en "bild" som påstås vara en beställning. Jag har inte vågat öppna filen (och skulle avråda alla andra att göra det) p.g.a. risken att bli cryptolockerad eller något annat otäckt.

Det är ganska uppenbart att det inte är ett legit mail, dels eftersom att det är ett plaintextmail med kass svenska och mer för att det kommer ifrån någon suspekt server is ryssland.

Dom varnar för det där på Kompletts Facebooksida.

https://sv-se.facebook.com/Komplettse

Permalänk

Väldigt bra information av Komplett i en krissituation stjärna upp för att faktiskt informera och hjälpa sina kunder.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Tackar
Jag har sett dom nu på morgonen.
Men det är för små apparater. 50 tum är det minsta jag kan tänka mig och de 50tummarna som är billiga/nedsatta är bara 50 Hz och för dåliga helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Tackar
Jag har sett dom nu på morgonen.
Men det är för små apparater. 50 tum är det minsta jag kan tänka mig och de 50tummarna som är billiga/nedsatta är bara 50 Hz och för dåliga helt enkelt.

https://www.komplett.se/panasonic-50-led-tv-tx-50a400e/814483 är ju 100 Hz?

Permalänk
Medlem

"100 Hz Back Light Blinking" Så det är med andra ord antagligen en 50hz panel som de lägger till en svart ruta mellan varje bild och sen kallar det 100hz för att det ska motsvara en 100hz panel. Bara falsk marknadsföring som alla tillverkare använder sig av för att låta som de har höga hz.

Permalänk
Skrivet av altair4:

"100 Hz Back Light Blinking" Så det är med andra ord antagligen en 50hz panel som de lägger till en svart ruta mellan varje bild och sen kallar det 100hz för att det ska motsvara en 100hz panel. Bara falsk marknadsföring som alla tillverkare använder sig av för att låta som de har höga hz.

Lurendrejeri på den nivån borde vara förbjudet.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det någon mer än jag som har fått ett oerhört suspekt mail ifrån komplett@komplett.se idag? Innehåller en RTF fil med en "bild" som påstås vara en beställning. Jag har inte vågat öppna filen (och skulle avråda alla andra att göra det) p.g.a. risken att bli cryptolockerad eller något annat otäckt.

Det är ganska uppenbart att det inte är ett legit mail, dels eftersom att det är ett plaintextmail med kass svenska och mer för att det kommer ifrån någon suspekt server is ryssland.

Tyvärr rör sig detta som sagt om ett bluffmail och är inte skickat från oss. Lite mer info finns på vår Facebook: https://www.facebook.com/Komplettse/photos/a.1015063282237024...

Skrivet av altair4:

"100 Hz Back Light Blinking" Så det är med andra ord antagligen en 50hz panel som de lägger till en svart ruta mellan varje bild och sen kallar det 100hz för att det ska motsvara en 100hz panel. Bara falsk marknadsföring som alla tillverkare använder sig av för att låta som de har höga hz.

Tyvärr är det väldigt sällan tillverkarna anger den riktiga uppdateringsfrekvensen. Troligtvis är det som du misstänker en 50Hz-panel.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Halloj komplett! när får ni in dessa: https://www.komplett.se/speedlink-torid-gamepad-wireless/8118... igen?

Köpte på rean tillsammans med mad catz flight blabla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Halloj komplett! när får ni in dessa: https://www.komplett.se/speedlink-torid-gamepad-wireless/8118... igen?

Köpte på rean tillsammans med mad catz flight blabla.

'' Beställningsvara. Beställs vid lagd order. ''

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

'' Beställningsvara. Beställs vid lagd order. ''

jo, men det jag undrar över är när dom får in beställningen. antar att det inte bara är jag som köpte en sådan då dom bara kostade 150kronor på rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

jo, men det jag undrar över är när dom får in beställningen. antar att det inte bara är jag som köpte en sådan då dom bara kostade 150kronor på rean.

Alla sakerna på rean hade det priset tills dom tog slut, om du köpte den på rean så var den i lager.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Alla sakerna på rean hade det priset tills dom tog slut, om du köpte den på rean så var den i lager.

Det fanns även varor som inte fanns i lager på rean.

OralB Triumph PC5500 Elektrisk Tandborste fanns i lager och sedan tog den slut och då tog de bort den, några timmar senare fanns den med igen i rean men då med ett leveransdatum i Juli.

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Roccat Kone pure military? http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-Kone-Pure-M...
Isåfall när väntas denna komma in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Kommer ni ta in Roccat Kone pure military? http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-Kone-Pure-M...
Isåfall när väntas denna komma in.

Den finns i färgerna Naval Storm samt Camo Charge.

https://www.komplett.se/roccat-kone-pure-naval-storm/816668
https://www.komplett.se/roccat-kone-pure-camo-charge/816664

Permalänk

Hej,

Enskilda näringsidkare har ju sitt personnummer som organisationsnummer men när man ska registrera sig som företagskund så kan man inte fylla i mer än 11 siffror?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudburst:

Hej,

Enskilda näringsidkare har ju sitt personnummer som organisationsnummer men när man ska registrera sig som företagskund så kan man inte fylla i mer än 11 siffror?

Du anger personnr i format xxxxxx-xxxx.
Inte 19xxxxxx-xxxx

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av JimmieSan:

Kommer ni ta in Roccat Kone pure military? http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-Kone-Pure-M...
Isåfall när väntas denna komma in.

Som Makarov sa så har vi dem i lager, kolla in alla möss i Pure-serien: https://www.komplett.se/search?q=roccat+pure

Skrivet av Cloudburst:

Hej,

Enskilda näringsidkare har ju sitt personnummer som organisationsnummer men när man ska registrera sig som företagskund så kan man inte fylla i mer än 11 siffror?

Testa det som SUMITOMO rekommenderade. Har du fortsatta problem så är du välkommen att ringa vår företags-avdelning så hjälper de dig. Du når dem på 031 710 20 20

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett. Jag vill returnera en vara till er som jag fick hem idag. Problemet jag har är: På webbsidan där man ska fylla i en ruta bakom produkten man vill returnera, står det för mig en länk som heter "Särskild hantering". Klickar jag på den länken kommer jag till "Snabbare returhantering" sidan, med länkar till utvecklare (Steelseries, tillverkaren av produkten jag vill returnera, finns inte med). Hur ska jag gå tillväga för att returnera denna produkt?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Gabula:

Hej Komplett. Jag vill returnera en vara till er som jag fick hem idag. Problemet jag har är: På webbsidan där man ska fylla i en ruta bakom produkten man vill returnera, står det för mig en länk som heter "Särskild hantering". Klickar jag på den länken kommer jag till "Snabbare returhantering" sidan, med länkar till utvecklare (Steelseries, tillverkaren av produkten jag vill returnera, finns inte med). Hur ska jag gå tillväga för att returnera denna produkt?

Slå oss en signal på 031 710 20 00 så ska vi kolla på det //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

Komplett verkar ha tappat stinget helt. Jag läser mängder med missnöjda kunder på prisjakt och gula sidorna om olika saker. Dålig service, långa leveranstider, att de inte vill stå upp för en trasig vara etc. Helt otroligt, vafan har hänt med komplett. Ni var ju en riktig toppbutik för ett par år sen utan några klagomål i princip. Är ni underbemannade eller går ni samma öde till mötes som expert och onoff? Komplett får gärna kommentera, tills vidare håller jag mig till inet och dustin.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=33
http://gulasidorna.eniro.se/f/komplettse:3491024

Händer minst 1 gång i månaden att en kund är grovt missnöjd vilket är helt oacceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Komplett verkar ha tappat stinget helt. Jag läser mängder med missnöjda kunder på prisjakt och gula sidorna om olika saker. Dålig service, långa leveranstider, att de inte vill stå upp för en trasig vara etc. Helt otroligt, vafan har hänt med komplett. Ni var ju en riktig toppbutik för ett par år sen utan några klagomål i princip. Är ni underbemannade eller går ni samma öde till mötes som expert och onoff? Komplett får gärna kommentera, tills vidare håller jag mig till inet och dustin.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=33
http://gulasidorna.eniro.se/f/komplettse:3491024

Händer minst 1 gång i månaden att en kund är grovt missnöjd vilket är helt oacceptabelt.

Ursäkta, men.. Vet du om hur många kunder Komplett har? Det vore orimligt att tro att man kan bedriva ett företag av den storleken utan att råka på missöden och arga kunder ibland. Oacceptabelt med 1 grovt missnöjd kund i månaden? Kanske om man säljer glass från en kiosk på stranden.

Nu kanske de har, eller inte har, fler missnöjda kunder än för några år sedan, det vet jag inget om.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Ursäkta, men.. Vet du om hur många kunder Komplett har? Det vore orimligt att tro att man kan bedriva ett företag av den storleken utan att råka på missöden och arga kunder ibland. Oacceptabelt med 1 grovt missnöjd kund i månaden? Kanske om man säljer glass från en kiosk på stranden.

Nu kanske de har, eller inte har, fler missnöjda kunder än för några år sedan, det vet jag inget om.

Det har väl ingen betydelse hur många kunder man har? Har man rätt att göra kunder missnöjda bara för att man har fler kunder. För varje missnöjd förlorar de minst 10 kunder kan jag säga. Sen klagar majoriteten på dålig service, att man aldrig kan få tag på någon ifrån komplett om man behöver hjälp, dåligt paketerade varor, leveranstider på 5-6 dagar etc. Även lojala kunder sen 10 år får ju inte ens hjälp eller bra service. Var ska strecket dras för ett stort företag tycker du? Har man fler kunder så krävs det mer personal och eftersom att de har dålig service så verkar det som att de är underbemannade.

Av nån anledning är där personal från komplett som delar ut rabattkuponger på prisjakt. Tror de verkligen att man vill handla av komplett igen efter ett sånt missnöje. Konkurrensen inom hemelektronik är rätt hård just nu men komplett verkar inte fatta de. De äger ju redan webhallen och där verkar ju inte vara några problem på webhallen så vafan sysslar ni med komplett? Fortsätter de såhär så kommer komplett garanterat inte gå på plus ekonomiskt i sverige. Vet inte hur det går för dem i norge och danmark men i sverige kan de glömma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Det har väl ingen betydelse hur många kunder man har? Har man rätt att göra kunder missnöjda bara för att man har fler kunder. För varje missnöjd förlorar de minst 10 kunder kan jag säga. Sen klagar majoriteten på dålig service, att man aldrig kan få tag på någon ifrån komplett om man behöver hjälp, dåligt paketerade varor, leveranstider på 5-6 dagar etc. Även lojala kunder sen 10 år får ju inte ens hjälp eller bra service. Var ska strecket dras för ett stort företag tycker du? Har man fler kunder så krävs det mer personal och eftersom att de har dålig service så verkar det som att de är underbemannade.

Av nån anledning är där personal från komplett som delar ut rabattkuponger på prisjakt. Tror de verkligen att man vill handla av komplett igen efter ett sånt missnöje. Konkurrensen inom hemelektronik är rätt hård just nu men komplett verkar inte fatta de. De äger ju redan webhallen och där verkar ju inte vara några problem på webhallen så vafan sysslar ni med komplett? Fortsätter de såhär så kommer komplett garanterat inte gå på plus ekonomiskt i sverige. Vet inte hur det går för dem i norge och danmark men i sverige kan de glömma.

Vilken majoritet? Jag har då aldrig haft problem med komplett.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Har heller aldrig haft problem med komplett tidigare. Däremot på senare tid har jag haft lite problem angående att deras leveranser tar längre tid än vanligt. Upp till 3-4 dagar, trots att allt funnits i lager, när det innan tagit cirka en dag. Tex vid förhandsbokningar har fått mina spel två dagar efter release. För mycket tryck kontra anställda kanske?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Vilken majoritet? Jag har då aldrig haft problem med komplett.

Du kan ju testa maila eller ringa och se när du får ett svar, och VILKET svar du får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Du kan ju testa maila eller ringa och se när du får ett svar, och VILKET svar du får.

Jag har ringt vid ett par tillfällen och svarstiden har varit helt ok samt att jag alltid fått det svar jag hoppats/önskat, så där är inget och klaga på för min del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Jag har ringt vid ett par tillfällen och svarstiden har varit helt ok samt att jag alltid fått det svar jag hoppats/önskat, så där är inget och klaga på för min del.

Okej, sist jag ringde pratade jag med en riktigt arrogant person som sket i vilket. Han kanske hade en dålig, vilket fall som helst så tror jag inte att jag handlar där mer.

Permalänk

Är sugen på kommande asus UX303 ( https://www.komplett.se/asus-zenbook-ux303ln-133-qhd-touch/81... ).

Vilka modeller kommer ni ta hem och när kan man förvänta sig att de kommer in på lager?

Permalänk
Avstängd

Hittade en riktigt elak sökning från Komplett på Google sök på SSD.

Den SSD man kan köpa på Komplett för 169 kr är denna

Så om man inte är så insatt och söker efter en billig SSD, köper och får den hemlevrerad så är det detta man får:
Crucial® Easy Laptop Install Kit for 2.5-inch SSD

Varför skriver jag detta på Swecklockers där nog alla vet hur en SSD ser ut? Kuriosa tror jag. Passar det illa kan moderatorn ta bort det.

EDIT - Komplett svarar:

Skrivet av Komplett:

Tack för att du såg detta. Det är inget elakt försök för att lura kunder.
Det är en automat-genererad annons som inte är helt korrekt. Den ser ut att hämta data från SSD-kategorin där installations-kit ingår.
Vi ska kolla på det snarast. Tack än en gång.

//Erik

komplett har svarat och rättade grammatiken på första raden.