Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem

Är det fler som har problemet att Kompletts hemsida ganska ofta ser ut så här? Jag har inte sett någon annan klaga på det så jag antar att det är i min ända men jag vet inte hur jag ska fixa det.

Permalänk
Medlem

Har du provat andra webbläsare? Stänga av eventuella plug-ins?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder Firefox. Edge verkar fungera av någon anledning. Den enda plugin jag har är AdBlock och den gör ingen skillnad. Inte heller hårdvaruacceleration på eller av. Har rensat all cache utan skillnad.

Permalänk
Medlem

Accepterar ni inte Bank Norwegian kort? Var tvungen att använda mitt Swedbank för att köpet skulle godkännas.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Jag använder Firefox. Edge verkar fungera av någon anledning. Den enda plugin jag har är AdBlock och den gör ingen skillnad. Inte heller hårdvaruacceleration på eller av. Har rensat all cache utan skillnad.

Har samma problem, skulle gissa att det är något med Firefox, men har inte undersökt det grundligare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Caesar:

Har samma problem, skulle gissa att det är något med Firefox, men har inte undersökt det grundligare.

Okej då vet jag i alla fall att det är något på hemsidan eller något med Firefox som spökar.

Permalänk
Medlem

@Komplett: Vad har hänt med era leveranser av hårddiskar egentligen?
Beställde en hårddisk under Green Weekend som stod att den var på väg in under fredagen/måndagen, fullt medveten om att jag kunde få vänta några dagar extra, men den har fortfarande inte kommit in. Det förväntade "redo att skickas"-datumet på produktsidan skjuts också upp med +1 dag hela tiden.
Var i kontakt med chatten i onsdags som utlovade att de skulle kommit igår (torsdag), men det ser jag ju att de inte stämde.
Hade varit betydligt bättre att skriva att ni inte vet exakt datum.

Jag hade gladeligen bytt ut min hårddisk mot en som finns i lager om jag hade kunnat, men med kampanjen över så blir det ett betydligt dyrare köp än planerat. Dyker det upp ett bra erbjudande hos någon annan nätbutik ligger det i så fall nära till hands just nu att avbeställa ordern helt.

Permalänk
Komplett.se

@Mieriola: Hej,

Ibland kan det hända att en leverans av en produkt tar tid att ankomstregistrera på vårt lager men om datumet har flyttats varje dag sedan i måndags låter detta mer anmärkningsvärt. Skulle du kunna kontakta mig på kundombud@komplett.se tillsammans med ditt ordernummer så kan vi titta närmare på beställningen och komma överens om en lösning tillsammans?

Med vänliga hälsningar
Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej @Komplett!

Om man har köpt en produkt på avbetalning och betalat uppläggningsavgiften men ångrar sitt köp inom 14 dagar, återbetalas uppläggningsavgiften?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Hej @Komplett!

Om man har köpt en produkt på avbetalning och betalat uppläggningsavgiften men ångrar sitt köp inom 14 dagar, återbetalas uppläggningsavgiften?

Komplett har inte rätt att ta ut någon avgift alls om du ångrat dig inom 14 dagar. Säger någon något annat är det F E L.

Dessutom är Kompletts avbetalningsplaner ett jäkla skämt. Hur kan det någonsin vara okej att köra ALLT på 20% ränta oavsett avbetalningstid? Dessutom krävs det rätt många klick för att hitta informationen och rätt hög styrka på glasögonen för att kunna läsa.. Nä, ska du ta det på avbetalning vänd dig till ett riktigt finansbolag istället.

Är personligen lite irriterad på hur ni hanterar ordrar och ärenden. Jag la en beställning den 1/5, postnord aviserade den 4/5 att paketet finns för utkörning. Ringer... Nä paketet är inte skickat alls enligt postnord. Mailade Komplett för två dagar sen om detta men har inte fått något svar... Less.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Företag har vid ångerrätten full laglig rätt att ta ut frakt avgifter (och då både utskick och retur frakten).
Dom har även rätt att ta ut eventuella kostnader för ompaketering om det skulle behövas.
Är det en vara där paketering måste förstöras för att kunna prova varan (tex blisterpack) så är det inget som dom kan ta betalt för dock.

Dock är det rätt ovanligt att butiker idag ej tar ut dessa avgifter förutom retufrfrakt som en del butiker gärna vill att kund står för.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Företag har vid ångerrätten full laglig rätt att ta ut frakt avgifter (och då både utskick och retur frakten).
Dom har även rätt att ta ut eventuella kostnader för ompaketering om det skulle behövas.
Är det en vara där paketering måste förstöras för att kunna prova varan (tex blisterpack) så är det inget som dom kan ta betalt för dock.

Dock är det rätt ovanligt att butiker idag ej tar ut dessa avgifter förutom retufrfrakt som en del butiker gärna vill att kund står för.

Absolut, men uppläggningsavgiften för delbetalningen har dom ingen som helst rätt att ta ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Är det fler som har problemet att Kompletts hemsida ganska ofta ser ut så här? Jag har inte sett någon annan klaga på det så jag antar att det är i min ända men jag vet inte hur jag ska fixa det.
https://i.imgur.com/ob7Tt9y.png

har samma fel o kör firefox kan inte förstå vad som orsakar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Komplett har inte rätt att ta ut någon avgift alls om du ångrat dig inom 14 dagar. Säger någon något annat är det F E L.

Det var mest den meningen som jag svarade på!

Skrivet av cheddar_bob5:

Absolut, men uppläggningsavgiften för delbetalningen har dom ingen som helst rätt att ta ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Men givetvis har du rätt om uppläggningsavgiften.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Företag har vid ångerrätten full laglig rätt att ta ut frakt avgifter (och då både utskick och retur frakten).
Dom har även rätt att ta ut eventuella kostnader för ompaketering om det skulle behövas.
Är det en vara där paketering måste förstöras för att kunna prova varan (tex blisterpack) så är det inget som dom kan ta betalt för dock.

Dock är det rätt ovanligt att butiker idag ej tar ut dessa avgifter förutom retufrfrakt som en del butiker gärna vill att kund står för.

Du har fel om frakten. När man utnyttjar ångerrätten så hävs hela avtalet och hela summan ska betalas tillbaka.

Skrivet av Trygg E-handel:

När konsumenten ångrar köpet enligt bestämmelserna för ångerrätten så hävs HELA avtalet.

Det som innefattas i avtalet är allt som e-handlare och konsumenten kommit överens om, varan + leverans hem till kunden + kostnad för betalning m.m. Då är det den totala summan för dessa komponenter som avtalet omfattar, oavsett om e-handlare köper in tjänster för att fullgöra avtalet från tredje part.

I.o.m att konsumenten häver HELA avtalet skall det som innefattas i avtalet också återbetalas.

Svensk Distanshandel har även bollat detta med KoV och detta är det som gäller.

http://www.ehandel.se/forum/13888-post21.html

Returfrakten får dock kunden själv stå för.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

har samma fel o kör firefox kan inte förstå vad som orsakar..

Bra att veta, @Komplett kanske kan undersöka vad det är som rimmar illa med just Firefox? De lär ju ha fler kunder med samma problem i så fall.

Permalänk

Hej @Komplett hur hanterar ni vanligtvis reklamationer på en trasig vara som köpts som demoprodukt?

Komplett erbjuder pengarna tillbaka, okej antar jag men mitt dilemma är att produkten i fråga har blivit betydligt dyrare att köpa idag än vad en likvärdig vara kostade vid köptillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Är det fler som har problemet att Kompletts hemsida ganska ofta ser ut så här? Jag har inte sett någon annan klaga på det så jag antar att det är i min ända men jag vet inte hur jag ska fixa det.
https://i.imgur.com/ob7Tt9y.png

Jag har precis samma problem med FF ganska tröttsamt, det har varit så i flera månader... Konstigt att de inte har lyckats fixa till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

Jag har precis samma problem med FF ganska tröttsamt, det har varit så i flera månader... Konstigt att de inte har lyckats fixa till det.

Ni som har problem med Firefox på Kompletts webb, använder ni någon ad-block av något slag? Jag använder uteslutande Firefox och har aldrig haft problem med att texten ser konstig ut.

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekel:

Ni som har problem med Firefox på Kompletts webb, använder ni någon ad-block av något slag? Jag använder uteslutande Firefox och har aldrig haft problem med att texten ser konstig ut.

Nope har inget sådant installerat, helt clean:
Windows 10 (1803) x64 2560x1440 på ett Nvidia 1080. Men har samma problem på andra burkar med annan hårdvara.

Gå till en stor lista med komponenter t.ex. CPU:er:
https://www.komplett.se/category/11204/datorutrustning/pc-kom...

Och zooma ut så verkar det lätt att få fram det tydligt, ctrl+- några gånger.

Permalänk
Medlem

Funkar bra här i FF 60.0.2 med ublock origin/greasmonkey med massa olika scirpts+
ett 30tal andra addons.

Jag kör visserligen windows 10 ltsb 1607.
Så jag slipper bårka med windows när Microsoft vid varje ny större uppdatering ändrar inställningar/saker slutar fungera/buggar/misstag/almäna idiotiska saker som dom provar och sen tar bort när det inte funkade alls/osv.

LTSB=long term support branch vilket gör att allt annat än säkerhets uppdateringar kan man säga nej till när dom väl kommer vilket ofta är en lååååååååång tid efter dom påtvingats/tvångsinstallerat på alla andra win 10 verisioner.
Funkar skitbra och är nåt jag starkt rek.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hejsan @Komplett:
Jag beställde en skärm av er i söndags som eventuellt har försvunnit i posthanteringen. Senaste noteringen på kollinumret var 07.01 från terminalen i Toftanäs. Vis av tidigare erfarenheter så när den väl varit där dröjer det aldrig mer än 8-10 timmar innan jag kan hämta det på mitt ombud.
Men nu har det gått två dagar sen det senast registrerades någonstans. Jag blir såklart nervös. Hade gärna velat ha min skärm innan helgen.
Har pratat med mitt ombud och dom har inte sett det. Inte heller den stora terminalen som är en mellanpunkt från Toftanäs och mitt ombud har sett till det. Har vänner som jobbar på postnord men de har inte sett till det heller.
Jag kanske är otålig? Men om det har försvunnit vad händer då? Väntar vi tills det ev kommer fram? Är det jag eller ni som felanmäler leveransen hos postnord?

Permalänk
Medlem

Har hämtat ut min skärm nu.
Felet låg hos ombudet som haft skärmen sen i onsdags men missat att skanna in den. Det tog mig två sekunder att se vilket som var mitt paket bakom disken.
Tack komplett för bra service. Det var därför jag handlade hos er.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Hej @Komplett!

Om man har köpt en produkt på avbetalning och betalat uppläggningsavgiften men ångrar sitt köp inom 14 dagar, återbetalas uppläggningsavgiften?

@Komplett: Det har nu gått 20 dagar från den 30/5 då ni mottog min retur och utfärdade en kreditnota, jag har fortfarande inte fått återbetalt uppläggningsavgiften om 299 kr. Hur lång tid ska det ta egentligen?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Har Komplett inte alls lager i Göteborg längre?
Beställde ett par hörlurar igår, tänkte det är ju säkert att dom kommer till helgen då. Men nepp.
Eftersom det är norge så kommer dom inte fören måndag enligt postnord sök.

Bra att veta till folk, hade jag beställt ifrån Svensk ÅF så hade jag haft dom till helgen vilket var hela tanken ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har Komplett inte alls lager i Göteborg längre?
Beställde ett par hörlurar igår, tänkte det är ju säkert att dom kommer till helgen då. Men nepp.
Eftersom det är norge så kommer dom inte fören måndag enligt postnord sök.

Bra att veta till folk, hade jag beställt ifrån Svensk ÅF så hade jag haft dom till helgen vilket var hela tanken ;/

På min senaste beställning från Komplett stod det i appen att det skulle skickas från Norge också, efter några timmar ändrades informationen till att det skulle skickas från Sverige med en betydligt snabbare leveranstid som följd. Förhoppningsvis har du samma tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av towhatend:

På min senaste beställning från Komplett stod det i appen att det skulle skickas från Norge också, efter några timmar ändrades informationen till att det skulle skickas från Sverige med en betydligt snabbare leveranstid som följd. Förhoppningsvis har du samma tur.

Tyvärr inte ;/
Redan hämtat i Larvik NO av postnord.

Kunde beställt det på webhallen och haft det imorgon 100%, men man var dumsnål på ynka 39kr frakt för ja trodde komplett var lika snabba
Mitt fel, då vet man iaf att man ska undvika komplett om man behöver sakerna snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har Komplett inte alls lager i Göteborg längre?
Beställde ett par hörlurar igår, tänkte det är ju säkert att dom kommer till helgen då. Men nepp.
Eftersom det är norge så kommer dom inte fören måndag enligt postnord sök.

Bra att veta till folk, hade jag beställt ifrån Svensk ÅF så hade jag haft dom till helgen vilket var hela tanken ;/

Beställning innan 12.00 ska i normala fall kunna hämtas på deras pick up point i Göteborg nästa vardag förutsatt att man valt det som leveransalternativ.
https://www.komplett.se/kundservice/frakt-och-leverans/pick-u...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Beställning innan 12.00 ska i normala fall kunna hämtas på deras pick up point i Göteborg nästa vardag förutsatt att man valt det som leveransalternativ.
https://www.komplett.se/kundservice/frakt-och-leverans/pick-u...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag bor dock ca 60 mil där ifrån, var mer att förr hade dom lager i Sverige, men det verkar rätt borta med det.
Kul att dom kan skicka till Göteborg från Norge dock på 1 dag, synd det bara gäller pick up och inte alla andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag bor dock ca 60 mil där ifrån, var mer att förr hade dom lager i Sverige, men det verkar rätt borta med det.
Kul att dom kan skicka till Göteborg från Norge dock på 1 dag, synd det bara gäller pick up och inte alla andra

Ah, du menar så. Jag uppfattade det som att du bodde i Göteborg och funderade över deras PUP. Jag väntar själv på en TV och vad jag har hört så har de egna bilar som kör från Larvik -> Sverige för att undvika importskatt och försändelserna tas därefter över av PostNord, jag vet dock inte om de har något slags eget lager eller om deras bilar levererar direkt till en PN-terminal.

Att man kan få leverans till Göteborg dagen efter är inte så märkligt egentligen. Göteborg är en väldigt stor knytpunkt för godstransporter och dessutom ligger det raka vägen söderut. Som jämförelse så är det nästan dubbelt så långt till Stockholm (58 mil) som till Göteborg (30 mil).

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz