Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

@Adde81:

Samma här! Jag har en aktiv order med flera artiklar där ett grafikkort försenar hela leveransen. Kontaktat kundtjänst och de kan varken byta till likvärdigt kort eller dela upp leveransen, trots att jag erbjudit att betala dubbel frakt. Misstänker att de går med förlust om de säljer kortet för det priset, så kortsiktigt "tjänar" de på att jag avbokar. Men inte långsiktigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Komplett är en av få aktörer som faktiskt skickar gods under helgen så förhoppningsvis har du ditt paket redan på måndag. Jag blev väldigt förvånad när jag gjorde en beställning under singles day-kampanjen (lördag kväll) och paketet fanns att hämta ut redan på måndag morgon, tummen upp för det!

Fick leveransbekräftelse i morse + kollid så förhoppningsvis imorgon

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

@Asssor: fick leverans besked och kollinummer söndag kväll,idag onsdag har inget mer hänt än att postnord hämtat paketet från komplett bedrövligt.

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Skrivet av Arne King:

@Asssor: fick leverans besked och kollinummer söndag kväll,idag onsdag har inget mer hänt än att postnord hämtat paketet från komplett bedrövligt.

Nu kanske vi inte ska ta i allt för mycket va? Vad förväntar du dig efter en Black Friday helg? Att kalla något bedrövligt för att du inte på tisdagen fått något du beställde under helgen känns väl lite väl magstarkt, eller? Jag förstår att man vill ha det snabbt, och i de allra flesta fall är ju Komplett helt otroligt snabba, men ibland får man faktiskt ta det lite lugnt.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte beställa så mycket ifrån @Komplett men ni ska fan ha cred för emballeringen iaf....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Inte undra på postnord osv går ner sig när folk inte kan vänta mer än 1 dygn på sina paket innan dom kokar, inte ens under tider som BF, Jul osv.

Dagens stress lul.

Permalänk
Medlem

Trots Black Friday och allt strul som kan hända med leveranser och ombekräftelser på varor, så kan jag säga att den servicen jag har fått av Oscar W @komplett är helt outstanding! Tack för all hjälp mycket upskattat och fler roliga order att vänta i framtiden
MVH En väldigt nöjd kund

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Okej @Komplett nu börjar jag bli väldigt irriterad och besviken på er.

Beställde en hel del varor av er den 11/11 där allt antingen var i lager eller hade ett "förväntat leveransdatum" senast den 20/11.

Det förväntade leveransdatumet sköts upp till 28/11, okej ingen fara.
När den 28:e närmade sig så sköts det upp igen till den 2/12, fortfarande okej.
När den 2:e närmade sig så sköts det upp återigen till den 8/12. Nu har det snart gått en månad sen beställningen.
När den 8:e närmade sig så sköts det upp ytterliggare, denna gången till den 14/12 respektive 17/12.
Nu är det den 12/12 och gissa vad jag ser när jag kollar min order-status. Förväntat leverans datum den ... andra januari 2018!?

Får jag fråga varför ni ens har ett förväntat leveransdatum när dom bevisligen inte betyder ett skvatt!?
Hade jag vetat att jag skulle behöva vänta i över 2 månader på en beställning där varorna antingen var i lager eller hade ett förväntat leveransdatum ~1 vecka senare vid ordertillfället så hade jag aldrig beställt, men det kanske är hela poängen med era fejk-datum? Ni använder falska leveransdatum för att lura era kunder så att de inte beställer av konkurrenten istället.

Kräver en uppdatering angående min order där resultatet inte är att jag ska vänta tills nästa år för att få min leverans, annars kommer jag avbeställa hela beställningen och ni kommer att tappa ett flertal storkunder sedan över 15 år tillbaka!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Komplett.se

Tjena @MinscS2!

Jag får be om ursäkt för att de datum som stått preliminärt på vår hemsida varit helt från vad som faktiskt kommer att stämma i ditt fall. De datum som skrivs ut på respektive produkt uppdateras utav våra inköpare efter information från leverantören alt. av leverantören själv då dem har möjligheten att uppdatera dessa vilket i dem flesta fall stämmer. Preliminära datum förblir dessvärre preliminära fram till att leverantören har möjligheten att ge oss ett bekräftat datum.

Skicka mig gärna ett PM med ditt ordernummer så skall jag se ifall vi kan hitta på något för att ev. få iväg leveransen snarast möjligt!
Tack så länge och får be om ursäkt för att detta skett dig och många andra kunder!

/Oscar W, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett: beställde också en vara 11/11 men den har inte skickats ännu, förväntat datum ändras varje vecka.. har skickat order i PM gör vad ni kan..

#detblevingencd

Visa signatur

Oh, I'm sorry, did I break your concentration?

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt modifierade datorpaket på söndag kväll. Idag, onsdag, är det färdigpackat och skickat med PostNord redo att bli spårat hela vägen till mitt lokala Konsum.

Snyggt jobbat! Jag är mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Beställde ny låda, ny kylare och en NZXT Kraken G10 på BlackFriday. Allt fanns inne förutom en sak som skulle komma 7 december. 8 December ändrade de datum till 14e December, nu ska de ändra igen!

NZXT Kraken G10 är likadan som NZXT Kraken G12 och frågat om jag kan byta ut G10an eftersom det bara är 4 kr skillnad. Men får aldrig SVAR! Deras chatt är de snabba på att svara på men så fort jag ställer frågan så slutar de svara..

Hade avbeställt direkt och ändrat själv om inte jag valde deras erbjudande under blackfriday att köpa nu betala om 6 månader helt utan avgifter med mera.

@komplett

Permalänk
Komplett.se

Tjena @downup:

Skicka mig ett PM här med ditt ordernummer så skall vi se till att hjälpa dig direkt om det är möjligt!

Tack så länge!

-Oscar W, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjena @downup:

Skicka mig ett PM här med ditt ordernummer så skall vi se till att hjälpa dig direkt om det är möjligt!

Tack så länge!

-Oscar W, Komplett.se

Efter en kvart senare svarar de på chatten och säger att ni har fått in NZXT Kraken G10 och ska skicka min order på söndag. Så får hoppas på Onsdag då :|< Står fortfarande dock att den inte kommit in på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Okej @Komplett nu börjar jag bli väldigt irriterad och besviken på er.

Vill bara passa på att ge Oscar W. på Komplett en stor j*vla eloge för att han tagit sig tid att hjälpa mig med min försenade 11/11-beställning. Två tummar upp från en (nu) nöjd kund.

Hade jag kunnat redigera mitt gnäll-inlägg nu i efterhand så hade jag gjort det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Beställde julklappen från Amazon UK på söndag kväll, hade den på Tisdag eftermiddag
Där har ni något att sträva efter @Komplett

Några tips till er på Komplett:

1) Chatta med 1 person åt gången, inte 4-5 st samtidigt som ni gör i dagsläget.

2) Lägg lite pengar på att uppgradera era lagersystem, så man kan lita på er hemsida vid beställning.

Permalänk
Medlem

Hej @komplett

Beställde ett Gigabyte 1080TI och en WD 20TB USB HD den 11/11 och tänkte att man kanske skulle hinna få sitt 1080TI innan Fallout 4 VR releasen 12/12.

Grafikkortet kom ganska snabbt in på lager, men hårddisken har typ konstant stått att den kommer i lager nästa vecka, och när en vecka har gått så nästa vecka osv. Börjar bli lite frustrerande. Senast info var att hårddisken skulle komma in 20:e dec, men nu har den flyttats from till den 8:e januari när jag tittar på hemsidan.

Går det att göra nått så att mitt stackars GTX 970 inte behöver bli plågat med att försöka köra FO4VR så länge till?

Permalänk
Medlem

Beställde min dator på söndagen i förra veckan och fick hem den på fredag morgon. Jag är otroligt nöjd med hur datorn fungerar också. Kommer definitivt handla där igen trots kritik de verkar ha fått från alla håll och kanter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Där har ni något att sträva efter @Komplett

Bor man i UK så kan man få hem paketet följande dag eller t.o.m efter några timmar. Till Kompletts försvar kan man ju inte förvänta sig att de ska vara i närheten av världens största varuaffär.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spicebeast:

Bor man i UK så kan man få hem paketet följande dag eller t.o.m efter några timmar. Till Kompletts försvar kan man ju inte förvänta sig att de ska vara i närheten av världens största varuaffär.

Något att sträva efter som sagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Jag brukar inte beställa så mycket ifrån @Komplett men ni ska fan ha cred för emballeringen iaf....

https://i.imgur.com/WxCRj7P.jpg

Ja, att använda en SSD som skydd för att inte plastpåsen ska gå sönder är imponerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av ORX:

Hej @komplett

Beställde ett Gigabyte 1080TI och en WD 20TB USB HD den 11/11 och tänkte att man kanske skulle hinna få sitt 1080TI innan Fallout 4 VR releasen 12/12.

Grafikkortet kom ganska snabbt in på lager, men hårddisken har typ konstant stått att den kommer i lager nästa vecka, och när en vecka har gått så nästa vecka osv. Börjar bli lite frustrerande. Senast info var att hårddisken skulle komma in 20:e dec, men nu har den flyttats from till den 8:e januari när jag tittar på hemsidan.

Går det att göra nått så att mitt stackars GTX 970 inte behöver bli plågat med att försöka köra FO4VR så länge till?

Fick kontakt med Komplett-supporten (verkar som de har haft en del att göra innan Jul). Fick bra hjälp med avbeställa hårddisken utan att rabatten på grafikkortet försvann, så 👍

Permalänk
Medlem

gjorde en beställning natten till den 25te.. Valt till pickupppoint.. Den har inte ens behandlats än.. Varför så långsamt jämfört med Inet t.ex.. Har för mig att @komplett förr i tiden skickade precis som de andra inom en dag men har de slutat med det nu..?

Sitter och väntar på mitt nätagg och datorn står halvklar tills jag får det... hoppas det skickas under dagen varjefall så jag kan hämta det imorgon.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

gjorde en beställning natten till den 25te.. Valt till pickupppoint.. Den har inte ens behandlats än.. Varför så långsamt jämfört med Inet t.ex.. Har för mig att @komplett förr i tiden skickade precis som de andra inom en dag men har de slutat med det nu..?

Sitter och väntar på mitt nätagg och datorn står halvklar tills jag får det... hoppas det skickas under dagen varjefall så jag kan hämta det imorgon.

Du inser att den 25e och 26e december är röda dagar i Sverige va?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

gjorde en beställning natten till den 25te.. Valt till pickupppoint.. Den har inte ens behandlats än.. Varför så långsamt jämfört med Inet t.ex.. Har för mig att @komplett förr i tiden skickade precis som de andra inom en dag men har de slutat med det nu..?

Sitter och väntar på mitt nätagg och datorn står halvklar tills jag får det... hoppas det skickas under dagen varjefall så jag kan hämta det imorgon.

Natten till den 25e? Jag antar att du inte syftar på november? Dom jobbar med all säkerhet inte på självaste julafton. Det är inte direkt något man kan förvänta sig, att handla dator komponenter är ingen samhällsnödvändig funktion som man kan kräva.
Om dom inte är upplever samma tryck som under black friday så skickas den nog imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Du inser att den 25e och 26e december är röda dagar i Sverige va?

Skrivet av RVX:

Natten till den 25e? Jag antar att du inte syftar på november? Dom jobbar med all säkerhet inte på självaste julafton. Det är inte direkt något man kan förvänta sig, att handla dator komponenter är ingen samhällsnödvändig funktion som man kan kräva.
Om dom inte är upplever samma tryck som under black friday så skickas den nog imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

De skickar inte med posten till eget lager väl? så röda dagar här bör inte ha betydelse... Som någon nämnde nägra poster upp så skickar de väl även på lördagar så det argumentet håller ju inte.
Såvida du inte menar att de inte jobbar för att det är en röd dag? Varvid jag jämförde med b.la. inet som gör det. De lever på försäljning det är inte försäkringskassan som stänger ner sin verksamhet helt på helgdagar. Precis som mediamarkt, elgiganten, inet, netonnet och alla andra så är de snarare väldigt högaktuellt att jobba under vissa röda dagar som är förkinppade med försäljning t.ex. när mellandagsrean börjar..

Sen är det ingen som sagt att de skulle skicka eller behandla varor den 24de jag gjorde beställningen den 25te som ni vet är dagen efter julafton..

Nej det är ingen samhällsnödvändighet jämför bara med konkurrensen i branschen och även branschspeficika funktioner som i detta fall är försäljning och handlar om mellandagsrean.. sluta måla upp mig som en terrorist som förväntar helt sjuka saker här..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

De skickar inte med posten till eget lager väl? så röda dagar här bör inte ha betydelse... Som någon nämnde nägra poster upp så skickar de väl även på lördagar så det argumentet håller ju inte.
Såvida du inte menar att de inte jobbar för att det är en röd dag? Varvid jag jämförde med b.la. inet som gör det. De lever på försäljning det är inte försäkringskassan som stänger ner sin verksamhet heöt på helgdagar. Precis som mediamarkt, elgiganten, inet, netonnet och alla andra så är de snarare väldigt högaktuellt att jobba under vissa röda dagar som är förkinppade med försäljning t.ex. när mellandagsrean börjar..

Sen är det ingen som sagt att de skulle skicka eller behandla varor den 24de jag gjorde beställningen den 25te som ni vet är dagen efter julafton..

Nej det är ingen samhällsnödvändighet jämför bara med konkurrensen i branschen och även branschspeficika funktioner som i detta fall är försäljning och handlar om mellandagsrean.. sluta måla upp mig som en terrorist som förväntar helt sjuka saker här..

Sjunk ner i soffan, öppna julölen och häll eventuellt också upp en pinne(börja med en 4a). Bryt av med en After Eight och slappna av, luta huvudet bakåt. Grejerna kommer när de kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Sjunk ner i soffan, öppna julölen och häll eventuellt också upp en pinne(börja med en 4a). Bryt av med en After Eight och slappna av, luta huvudet bakåt. Grejerna kommer när de kommer.

bra, precis detta jag ville höra! du borde jobba som support för olika företag.
Speciellt viktigt när man ska jämföra siter som skickar sakerna samma dag som beställning (inom ett visst klockslag) och de som inte gör det. Då kan man bara referera samtal och mail till dig så kan du bemöta dom kunderna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Håller med Nima, inte särskilt konstigt att förvänta sig att företag är uppe och rullar på röda dagar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Komplett.se

Tjena @ORX!

Vet inte om det är så att du redan fått hjälp med detta men kontakta vår kundtjänst så skall dem kunna hjälpa dig att justera ordern så att du får grafikkortet snarast möjligt om det är så att du har ett reserverat idag.

Tack!

Mvh,
Oscar W, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram