Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Blir det nåt med detta "Ran"? Var iväg och tittade lite åt det håller (antar att du menar bortom det stora berget), men det var redan en massa hus där borta, känns som att det skulle vara roligare om man var en bit ifrån övriga byar, men ändå ha tillgång till järn och annat som kan behövas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Är det så att man får gratis mat 24hr ingame tid, alltså så att tiden inte rinner iväg när man gjort accountet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Är det så att man får gratis mat 24hr ingame tid, alltså så att tiden inte rinner iväg när man gjort accountet.

Det är nog ingame-tid dom räknar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

hehe okej, just nu är jag ute på en lång simtur, svalkande skönt.

Permalänk
Medlem

Slutade med att jag har börjat bygga på ett nästan eget ställe, det finns andra i närheten men vi pratar inte så mycket med varandra. Mitt problem är dock att jag inte lyckas hitta någon iron ore, guiderna i wikin är inte speciellt hjälpsamma. Och min hacka är snart trasig :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Slutade med att jag har börjat bygga på ett nästan eget ställe, det finns andra i närheten men vi pratar inte så mycket med varandra. Mitt problem är dock att jag inte lyckas hitta någon iron ore, guiderna i wikin är inte speciellt hjälpsamma. Och min hacka är snart trasig :/

Jag kan hjälpa dig, har lite gruv-erfarenheter (logiska).
Vad heter du in-game?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Jag kan hjälpa dig, har lite gruv-erfarenheter (logiska).
Vad heter du in-game?

Jag blev ihjälslagen av en björn som överumplade mig när jag klev ur min gruva, vet inte vart jag var ens. Hade bara vandrat runt och haft mig och hittat det stället, en som fanns där hette Robert, ganska aktiv i JK-chatten. Själv heter jag Steffe och är numera i NT och funderar på om jag ska försöka hitta tillbaka eller om jag ska börja på ett nytt ställe/gå med nån annan.

Edit: Stavfel...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Gå med mig när jag hittar tillbaks. Har varit E om nt och irrat runt. hittar nog inte tillbaka dock men jag ska försöka

EDIT: Jag och steffe har hittat ett ställe som verkar rätt så bra. Vatten finns och berg är nära. Det är en bit från nt men inte allt för långt iaf.

Vi har inte hunnit kolla runt så mycket eftersom jag blev lite skadad av en spindel, så den mesta tiden har vi botaniserat efter helande örter

EDIT2:

Lera finns nära.
Skog finns nära.
Vatten finns nära.
Dessa berg verkar hålla mycket silver för jag fick silver på nästan varenda prospect jag gjorde, även långt ifrån varandra

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Ska installera nu, någon som vill hjälpa till och bygga?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Du kan ju komma till mig men jag är rätt långt bort ifrån en vägbeskrivning. Sätt dig runt nt och börja göra lite verktyg och sånt tills ran eller nån kommer in.

EDIT:

Vad heter du in-game?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Jag går under namnet "pelleman".
Nu är det så att jag fastnat i en grotta och utgången har nån sorts "fence" som inte går att komma igenom?.

Hjälp!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag går under namnet "pelleman".
Nu är det så att jag fastnat i en grotta och utgången har nån sorts "fence" som inte går att komma igenom?.

Hjälp!

Haha, jag frågade ju om du var Pull xD

Jadu, ta reda på vem som äger staketet. Om han inte kan öppna så måste du ta självmord (/suicide).

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Sådär, drog en /suicide.

Ok, nu är jag här vid starten igen. Vart är alla sweclockare?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Har du en IRC-klient?
isf, kom in på #swec-wurm på quakenet.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Coolt det verkar med gruvor och sånt. Kan man bli en äventyrare/guldgrävare som värsta Joakim von Anka?

Föresten: Jag skulle prova spelet, men det stod bara "failed to update", anyone? Heter föresten Smocko.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smocko
Coolt det verkar med gruvor och sånt. Kan man bli en äventyrare/guldgrävare som värsta Joakim von Anka?

Föresten: Jag skulle prova spelet, men det stod bara "failed to update", anyone? Heter föresten Smocko.

Inte direkt, men du kan gräva fram guld och göra ringar m.m som du sedan säljer för cash

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Sådär, drog en /suicide.

Ok, nu är jag här vid starten igen. Vart är alla sweclockare?.

Jag och Swedish_Phoenix har slagit oss till ro en halvlång bit väst om New Town, dock blir vi mobbade av diverse kryp som springer runt här

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Tja, är sugen på att börja spela lite igen, dock inget super seriöst för jag tror inte att jag kommer att betala för att spela detta spel... Framtiden får avgöra.
Men jag letar efter någon/några svenskar att spela med, har varit delaktig i 2 swec-byar, och har spelat på ensam fot ett bra tag, så jag är ingen nybörjare. Hojta bara till om ni vill ha hjälp så kommer jag, alternativt skicka ett PM. Ciao

Visa signatur

Proud Ford Mustang 1969/70 Owner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Payn3
Tja, är sugen på att börja spela lite igen, dock inget super seriöst för jag tror inte att jag kommer att betala för att spela detta spel... Framtiden får avgöra.
Men jag letar efter någon/några svenskar att spela med, har varit delaktig i 2 swec-byar, och har spelat på ensam fot ett bra tag, så jag är ingen nybörjare. Hojta bara till om ni vill ha hjälp så kommer jag, alternativt skicka ett PM. Ciao

En extra medlem är ju alltid bra. Just nu har jag inte hört nåt från ran, allexz eller xerbee, så mitt och steffes ställe är väl "byn" nu.
PM'a Swedishphoenix eller Steffe ingame.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

xerbee har kommit till wild servern o gått med i independent settlers

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
xerbee har kommit till wild servern o gått med i independent settlers

Ok, då vet vi vart han tog vägen iaf. Hörde att även ran och allexz skulle hänga med till wild-servern.

Vi får väl ha en liten outpost här då bara. Vi ligger ju en bit till väst så det är inte så långt till wild.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

omg jag är lätt på så fort jag kommer hem från jobbet! Wurm är kung. Synd att det vart så mycket bråk, typ exakt för ett år sen

Permalänk

det är bra att ni gör nått! Jag tapade lusten lite när jag inte hittade nått ställe. Öh, sen dog jag 3-4 gånger ^^
Jag är på och kör lite kanske, PMa på swec var ni är.

Det är ju bråket som gör WURM så roligt ^^

Jag har INTE gått till wild-servern, jag kommer troligtvis inte att betala. (åtminstone inte på ett långt tag).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Meh, när man sticker till wild så blir ju alla intresserade såklart

Funderar starkt på att sälja min homestead här på wild och sätta upp en ny vid vårat ställe på home servern. Om det fortfarande finns folk där och folk är intresserade såklart. Känns lite tråkigt att bygga sitt slott själv ^^

Och så gjorde man ju ett stort hål ner i marken för att hitta sten, fick tom hyra en digger att göra jobbet eftersom det var så djupt. Sen blev man ju tvungen att göra en 4 tiles långt ramp ner i jorden till stenen så man kunde gå upp också. Sen är man ju överlycklig och börjar göra sin lilla gruva på stenbiten. Sen så är det ju klart att gruvan öppnar sig åt fel håll så allt grävande var förgäves >_<

Aja, kommer hem nu

EDIT: Är på home-servern nu. PM'a Swedishphoenix in-game vid intresse.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Jag heter Khallo i fall någon vill leka med mig^^ Jag har presis lärt mig fälla träd och sågar förbrylt plankor till mit eget lilla skjul, ifall någon vill ha en granne som är en nybörjare så finns jag ledig^^

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk

Oki, kanske dags för en "liten" update nu. Jag och swedishtiger (yeahman här på forumet) sprang iväg för att hitta en ny plats för en by. Vi gick till hilltop (en kort promenad öst om nt, väg hela vägen). Efter det gick vi en bit norr och sedan simmade över en halvö och gick iland på ön bakom den. Där fanns lite (mycket) tundra och grus (gravel). Också ett stort område med lera.
Fanns dock inga träd så vi fortsatte söder tror jag (hade ingen kompass med mig). Vi kom till en liten halvö-ö liknande kontinent. Vi såg den perfekta platsen för byn.
Träd, tjära, vatten, sten (med järn och guld lite längre bort), lera en kort bit bort under vattnet.

Leran var lite halv-svår att komma på hur vi skulle få upp den. Vi bestämde oss för att höja leran längst bort från "byn" (inte så långt egentligen) eftersom det var grundare där. Vi kommer använda det lertaget tills vi fixar ett närmare byn (kräver MYCKET jord dock, så det gör vi när byn är rätt så klar.)
Det fanns en homestead en kort promenad (typ 30 sekunder) bort som vi inte såg på 1,5 timme
Vi undersökte stället och såg lite övervuxna fält och att deeden var placerad där den 13:e juni. Förhoppningsvis är den övergiven och kommer försvinna om några dagar om nån inte gett en massa pengar i upkeep. Guld fanns mycket nära homesteaden, och det blir inget problem med att 2 gruvor eftersom de ligger så nära varandra.

Min slutsats är att det här är det perfekta stället Homesteadden kommer skydda oss mot spindlar och andra äckliga djur medans vi är i närheten av den. Om vi sedan beslutar oss för att sätta upp en village deed så får vi hoppas att homesteaden är borta.
Ska jag vara ärlig tror jag aldrig att vi kommer få en village deed (kolla bara på by nr 2!) och då gör homesteaden oss bara bra. Om den försvinner så kan vi ju iofs be steffe riktigt snällt om lite silver eftersom han sitter och trycker med ca 20 silver i nåt litet skjul i en djup skog ^^

Lite bilder:

Om nån är sugen så är det bara PM'a mig (Swedishphoenix eller sweclockers) eller Swedishtiger in-game eller på forumet
Imorgon förflyttar jag Swedishphoenix till det nya stället. De som vill hänga på (från nt) får säga till i förväg på swec eller PM'a mig in-game, har ni tur så har jag inte gått än då.

Hoppas intresset finns kvar hos nån

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Avstängd
Permalänk

ok, såhär tänkte jag mig byn på ett ungefär:

Jag vet riktigt om det kommer funka eftersom jag inte kan veta hur terrängen kommer ändras när vi höjer och sänker marken. Vi kommer iaf inte köra en total-flat by.
Swedishtiger kommer se till att byn blir byggt medans jag är i spanien Åker på lördag morgon, så imorron är sista wurmdagen på länge för mig.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Fint. Jag är på, när är ni inne ungefär?
Se till att ni vet precis hur man kommer dit, för annars blir det ett helvete ^^ Gör gärna en början på en väg eller nått.

SBIV here we come!

Några tips på kartan bara:
1. Gör smedjan större, om man ska smälta stora mängder iron ore så är det knappt så att 3 rutor duger (om man har en kvar till ugnen då).
2. Gräs är onödigt i byn, ser kanske fint ut, men det är smidigare att ha paved över hela stället.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!