Hjälp med en snutt JavaScript: Sätta en cookie

Permalänk
Medlem

Hjälp med en snutt JavaScript: Sätta en cookie

Tjo, behöver hjälp med ovanstående, har kikat på otaliga exempel på nätet men lyckas tyvärr inte förstå mig på dem :/ Använder följande kod för att dölja/visa en viss div på en sida, när man klickar på en länk. Men skulle vilja att den senaste "statusen" på diven sparades tills man besökte sidan nästa gång, men vet som sagt inte alls hur. Någon som kan hjälpa mig?

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!-- // --> function main_shrink(mode) { if (document.getElementById("info").style.display == "none") { document.getElementById("info").style.display = mode ? "block" : ""; } else document.getElementById("info").style.display = mode ? "none" : ""; } </script>

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda de här funktionerna som är rätt bra:

http://www.koders.com/javascript/fidD19E89392A1F580F9D56F6591...

Då kan du kunna göra något sånt här:

<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!-- // --> function main_shrink(mode) { if (document.getElementById("info").style.display == "none") { document.getElementById("info").style.display = mode ? "block" : ""; saveCookie("showInfo", mode ? 0 :1); } else { document.getElementById("info").style.display = mode ? "none" : ""; saveCookie("showInfo", mode ? 1 :0); } </script>

Sen måste du naturligtvis kolla om kakan är satt varje gång sidan laddas. Det går att göra med Javascript men är enklare och snyggare om du gör det med serverside-språk du använder.

För att läsa med javascript:

if (readCookie("showInfo") == 1) { ... }

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnk3
Jag brukar använda de här funktionerna som är rätt bra:

http://www.koders.com/javascript/fidD19E89392A1F580F9D56F6591...

Sen måste du naturligtvis kolla om kakan är satt varje gång sidan laddas. Det går att göra med Javascript men är enklare och snyggare om du gör det med serverside-språk du använder.

Tack så mycket Med lite krångel hit och dit fick jag det att fungera.