Deaktivera väntlägeknapp

Permalänk
Medlem

Deaktivera väntlägeknapp

Jag har ett tangentbord med dessa knappar längst upp:

Det är väldigt irriterande att råka trycka på nån av dom och få datorn att gå in i vänteläge, alla hemladdningar och så vidare avbryts ju.
Finns det några sätt att deaktivera bara dessa tre knappar(alternativt binda dem till något vettigt, som att byta till nästa låt i iTunes eller pausa musiken)?

Update: jag är alltså ute efter någon mjukvarulösning, att bända loss dem går ju alltid, men sådana lösningar kan jag nog komma på själv (kofot, smältlim eller slägga funkar alltid! ).

Permalänk
Medlem

borde finnas nått extra där du har t-bords inställningarna.. ev. om de finns extra skript till just fabrikanten på ditt bord...

vet inte men.. en renartad gissning

Visa signatur

Skicka mejl om ni vill nått.. zasz3@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Gaah, skulle svara snabbare om jag inte råkat trycka på Stäng av dator-knappen för ett tag sedan, när jag skrev inlägget..
Here we go again:

- Det är ett no-name-tangentbord; ett billigt från Clas Ohlsson. Det använder sig utav windows vanliga drivrutiner för USB-tangentbord (HID-tangentbordsenhet).

Permalänk
Medlem

hmm.. jadu.. då är det nog svårare..

själv så har ja ett logitech ultraX flat.. bättre än så blir de inte.. och detta t bord fick jag programmera om själv.. tog låååååååååååååååååååååååång tid.. inte så skoj.. så tyvärr.. inte så mkt mer hjälp från mig :(..

då får hoppas på nån mer W-etablerad person som dyker upp...

Visa signatur

Skicka mejl om ni vill nått.. zasz3@hotmail.com

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Deaktivera väntlägeknapp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiken
Jag har ett tangentbord med dessa knappar längst upp:
http://img173.imageshack.us/img173/3346/img41903ue.th.jpg
Det är väldigt irriterande att råka trycka på nån av dom och få datorn att gå in i vänteläge, alla hemladdningar och så vidare avbryts ju.
Finns det några sätt att deaktivera bara dessa tre knappar(alternativt binda dem till något vettigt, som att byta till nästa låt i iTunes eller pausa musiken)?

Update: jag är alltså ute efter någon mjukvarulösning, att bända loss dem går ju alltid, men sådana lösningar kan jag nog komma på själv (kofot, smältlim eller slägga funkar alltid! ).

Det finns ingen inställning för denna knapp (sleep mode) under Power Options i Kontrollpanelen?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Deaktivera väntlägeknapp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Det finns ingen inställning för denna knapp (sleep mode) under Power Options i Kontrollpanelen?

http://img488.imageshack.us/img488/3218/sleepmode5zt.png

Där sa du någ nått!

Nu lär de funka på ""Spiken"".. tänkte inte så långt...

NU kommer den iaf fråga vad han/den ska göra.. dock så går det nog inte enkelt att fixa den till Winamp eller så...

Visa signatur

Skicka mejl om ni vill nått.. zasz3@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Re: Re: Deaktivera väntlägeknapp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Det finns ingen inställning för denna knapp (sleep mode) under Power Options i Kontrollpanelen?

Det stämmer! Det funkar jättebra. Tack för tipsen Kanel och dlg.
Jag valde "gör ingenting", så knapparna är helt deaktiverade nu.
Men frågan kvarstår, går det att binda dem till iTunes med nått? Till Mac finns det många program, Quicksilver, Butler, QuickKeys, osv som fixar sånt här. Det borde finnas nått till PC och Windows.