Vad är din mest udda pryl?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce
Bärbar 286a (Victor), 10 MHz tror jag, 1 MB RAM. Den är nog mer släpbar än bärbar, väger runt 10 kilo. Har även tillhörande väska och skrivare som ansluts seriellt. DOS 3.2 på orginaldisketter. Monokrom display (röd/svart). Helt felfri.

Fick den av mitt ex.

Angående skärmen kan jag bara berätta att det är en tidig plasmaskärm.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Har för mycket gammalt skräp liggandes, men en riktigt ful sak jag t.o.m knäppte ett kort på av någon anledning är min första cd-läsare som köptes för en massa år sedan för ~3000kr om jag inte minns fel.

2x och nått så fruktansvärt slö... Även för att vara en 2x

Dock inte så ruskigt gammal, c64or och annat från ungefär samma tid finns också "i mängder" i en stor låda

Mvh

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk

Ett trasigt snuskylskåp med fet generaldesign ute på balkongen... det funkade fint fram tills i våras... Synd, perfekt ölkyl på festerna

Visa signatur

¤ X2 3800+ @ 2900MHz ¤ Asus A8N32-SLI Deluxe ¤ Corsair TWINX2048-4000PT ¤
¤ Gainward 8800 GT GS ¤ Seasonic S12 600W ¤ Antec P180 ¤ Scythe Ninja ¤ Logitech G7 ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Lycka till med att få tag på addapters, fick öppna min och löda fast kabeln direkt på moderkortet.

Allt står på undersidan av PDA:n... jag som googla som fan utan resultat, sen kollade jag undersidan och fram med skruvmejeln bara

Det var ett tag inlägget skrevs men:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4867...

Adaptern finns iaf på Ebay.co.uk och går på 15 pund plus 3 pund i frakt.

Helt ok pris och billig frakt till sverige.

Grejen är att det är en helt vanlig DC-plugg eller vad man kallar det. Såna som finns med till de flesta adaptrar man kan köpa idag. Jornadorna vill ha 12V 2.5A. Det lär väl inte vara svårt att hitta hos bl.a. classe?

Jag sitter snart på en Jornada 680 och en 720. Hämtar de imorgon. Alla andra tillbehör har jag skaffat via ebay i England för runt 80 pund inklusive frakt. ~1100 kr i bara tillbehör.

Permalänk
Medlem

Har en gammal Victor hemma tyvär ingen bild men window 3.6 eller va det va på baserrat en hel del på DOS

Visa signatur

Modekort Asus M2n-SLI Deluxe |Processor AM2 3800+ lGrafikkort 2x Pny Verto geforce 7900 gt 256 lMinne 2st Pny 1024 ram lHårddisk 80gb+2x200gb sata lSkärm Acer 20"lMus mx518 | Tangentbord Logitech G15 | Nätagg Hiper PSU Type -r 580W

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal dator från 70-talet i garaget...
En Magnavox Odyssey 2
Den körs utav en Intel 8048 8-bit CPU i 1.79 MHz
64Byte minne...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Det var ett tag inlägget skrevs men:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4867...

Adaptern finns iaf på Ebay.co.uk och går på 15 pund plus 3 pund i frakt.

Helt ok pris och billig frakt till sverige.

Grejen är att det är en helt vanlig DC-plugg eller vad man kallar det. Såna som finns med till de flesta adaptrar man kan köpa idag. Jornadorna vill ha 12V 2.5A. Det lär väl inte vara svårt att hitta hos bl.a. classe?

Jag sitter snart på en Jornada 680 och en 720. Hämtar de imorgon. Alla andra tillbehör har jag skaffat via ebay i England för runt 80 pund inklusive frakt. ~1100 kr i bara tillbehör.

Och det är tack vare mig du fick tag i två st Jornador

Tack för att jag fick PalmOne Tungsten T5 i utbyte ;D

Visa signatur

Äger diverse saker ;)

Permalänk
Avstängd

Hehe, jornadan är underbar... dock min verkar ha dött nu

Hur som helst så har jag lite udda grafikkort

GeForce2MX med 32MB DDR minne, inte SDR som MX korten hade.. ombyggd till Quattro2MX.
Har för mig att det stod Creative Annihilator2MX på kartongen
Sitter i samma dator som mina 2x Voodoo2 12MB SLI

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Min fula och massproducerade "made in china" klocka alá 80 tal.
vet inte vart jag fått den ifrån, hittade den när jag var en liten grabb tror jag.

armbandsuret

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smör-Leif
Min fula och massproducerade "made in china" klocka alá 80 tal.
vet inte vart jag fått den ifrån, hittade den när jag var en liten grabb tror jag.

armbandsuret

Hobbex sålde dom runt år 2000, 50kr eller liknande.. fast dom är ursprungligen från tidigt 80tal och kostade mycket mer, och rostfrittstål.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredd2000
Och det är tack vare mig du fick tag i två st Jornador

Tack för att jag fick PalmOne Tungsten T5 i utbyte ;D

Yes! Det var skitbra. Kör Linux på båda så nu får jag också vara lite udda.

Permalänk

Min mest udda pryl är en liten laptop från 99 funkar fortfarande perfekt köpte nytt batteri till den för 1 år sen på ebay för 300 spänn.

Info hårdvara:
Prolle: Cyrix MediaGXi-S 166 mhz
Ram: 64MB max för maskinen
Hdd: 2,1GB
Skärm:7,1 med touchscreen
OS: Windows 98 SE

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/DSC00778.JPG

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/DSC00779.JPG

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/DSC00780.JPG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Åh fan, är du afrikansktbarn?
Med tanke på "Vilken är din uddaste pryl?"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
...GeForce2MX med 32MB DDR minne, inte SDR som MX korten hade.. ombyggd till Quattro2MX.
Har för mig att det stod Creative Annihilator2MX på kartongen...

Udda prylar handlar tråden om. Jag skulle inte vilja påstå att ett GF2 MX är ovanligt. Många av de korten hade DDR-minne.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Udda prylar handlar tråden om. Jag skulle inte vilja påstå att ett GF2 MX är ovanligt. Många av de korten hade DDR-minne.

Udda prylar handlar det om ja, men min lilla steg är inget mot C64 och annat vanligt skit

Har man inte haft en C64 så är man själv udda person

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jag har Dos 6.3 med alla papper i kartong för som följde med en IBM 1994

Och ett Philips cdi(tv spel) aldrig sett ngn mer som har ett sånt. någån som vet bågot om det? (Mby kanske

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
hade en 386a som min fasters man bygde åt mig, det roliga var att det fanns en knapp som det stod turbo på samt en lcd som visade mhz, tror den i normal läge stod på 75 och i turbo läget 100mhz, va ganska roligt för det fungerade oxå, fick några fler fps i duke 3d!

386:a på 100 MHZ?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuCke
386:a på 100 MHZ?

Och som klarar Duke3D?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Udda prylar handlar tråden om. Jag skulle inte vilja påstå att ett GF2 MX är ovanligt. Många av de korten hade DDR-minne.

Måste Försvara Kortet lite
Har oxå ägt ett Creative "Anhilator" 32MB DDR, det ovanligaste med det kortet var nog att de inte skicka med någon kylning alls. Kommer ihåg när man var liten, sin första riktiga dator, Allt bara klabba, Naturligtvis så trodde man de var CPU:n som blev för varm p.g.a. "AMD Thunderbird". Så man bytte o hade sig, sen 2år senare med mycke problem. Åkte jag in till mitt gamla praou plats o lät de undersöka datorn. Kommentaren minns jag fortfarande. "Du har en UGN i datorn".

Så lite Annorlunda är Grafikkortet allt

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tallefjant
Jag har Dos 6.3 med alla papper i kartong för som följde med en IBM 1994

Och ett Philips cdi(tv spel) aldrig sett ngn mer som har ett sånt. någån som vet bågot om det? (Mby kanske

Jag har också en CD-I, samt tetris till det. Rätt sämst.

edit: Dom är inte såå ovanliga heller som jag fattat det. Köpte min som defekt för en hundring och reparerade den, fast jag har sett rätt många på ebay.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuCke
386:a på 100 MHZ?

reagerade på den jag med, men orkade inte kommentera.

386an klockar 16, 20, 25, 33 och 40MHz.
486an däremot kom upp i 100MHz(dx2/dx4), även 120MHz med DX4 och fabriköverklockade till 160MHz fanns att fåtag på.

Permalänk
Medlem

Hade en Amiga CD32 som var moddad med XT-chip (eller vad den nu hette)... Min jävla far spillde dock ett halvt fat öl över skiten en dag och jag fick den aldrig att fungera igen .. *snyft*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazy_dude
Min mest udda pryl är en liten laptop från 99 funkar fortfarande perfekt köpte nytt batteri till den för 1 år sen på ebay för 300 spänn.

Info hårdvara:
Prolle: Cyrix MediaGXi-S 166 mhz
Ram: 64MB max för maskinen
Hdd: 2,1GB
Skärm:7,1 med touchscreen
OS: Windows 98 SE

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/DSC00778.JPG

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/DSC00779.JPG

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/DSC00780.JPG

Den där var ju riktigt grym. Hur lång batteritid har den med nytt batteri?
Har den nätverkskort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karamell-Kungen
Den där var ju riktigt grym. Hur lång batteritid har den med nytt batteri?
Har den nätverkskort?

Batteri tiden är cirka 2,30 tim. Den har inget nätverk inbyggt har trådlöst nätverk via pcmcia kort. Har tänkt o koppla GPS till för att ha i bilen vet ej dock om den klarar kraven för GPS. Kanske går att köra linux på den inte kollat så noga sist jag försökte fick jag inte pekskärmen att funka.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazy_dude
Batteri tiden är cirka 2,30 tim. Den har inget nätverk inbyggt har trådlöst nätverk via pcmcia kort. Har tänkt o koppla GPS till för att ha i bilen vet ej dock om den klarar kraven för GPS. Kanske går att köra linux på den inte kollat så noga sist jag försökte fick jag inte pekskärmen att funka.

Har datorn en wacom pekskärm kan du säkert få igång den i linux. Min pen-skärm funkar finfint, bättre än i WinXP av någon underlig anledning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Jag har också en CD-I, samt tetris till det. Rätt sämst.

edit: Dom är inte såå ovanliga heller som jag fattat det. Köpte min som defekt för en hundring och reparerade den, fast jag har sett rätt många på ebay.

En Philips CD-I är inte så ovanlig ändå.

Visst, man ser dem inte varje dag, men ändå.

Kan också berätta att CD-I var en rejäl flopp för Philips som försökte ta sig in på tv-spelsmarknaden.

Släpptes dessutom ett Super Mario och Zeldaspel till CD-I.
Frågan är hur Philips fick licenser till det utav Nintendo. ;x

CD-I spelar också vanliga musikskivor, och även film som är lagrat på cd.
Något likt VCD, men är vad jag vet något helt annat format.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Det släpptes två stycken zelda-spel till cd-i till och med. Och dom var fetsämst båda två...

Permalänk

Jag hade DOS samt Windows 3.11 i oöppnad originalförpackning, men far slängde de fina paketen med disketterna, som troligtvis är det jag behöver, eftersom att jag inte har några disketter hemma

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PHermansson
Har inte lagt upp alla prylar än, men här är en del av samlingen:

http://patrikhermansson.se/?q=node/55

Helt underbart nar jag vid lite slosurfande dyker pa din Nokia Ringo pa din lista! Ringo var min forsta mobiltelefon, vilka tider! Haha! ****