Ert drömspel - fantisera! (inte Strindberg)

Permalänk
Medlem

Ert drömspel - fantisera! (inte Strindberg)

Hur skulle erat drömspel se ut? Fantisera. Ni får gärna beskriva så mycket som möjligt och inte bara "supergraphics" och sådär.

Genre? Handling? Platform? Online? Osv.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tycka att ett slags oblivion online skulle vara coolt.
Själv klart skulle det behövas göras om mkt för att kunnas köra bra online.
Men det skull vara riktigt kul om man var bandits och rånade merchants efter vägarna tillsammans:D

Permalänk

ett wow där skicklighet spelar roll och inte hur mycket tid man lägger ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b1uemchen
ett wow där skicklighet spelar roll och inte hur mycket tid man lägger ner.

Tyvärr är allting i Wow baserat på tid - och helst mycket tid. Man förstår ju givetvis att detta är pga att försöka behålla alla som spelar. Dock skulle nog inte Wow vara lika roligt om man kunde få tag i alla saker lätt. Nån fördel skall ju dom som lägger ner tid samt möda få än dom som spelar nån timme per vecka. Men visst, det borde finnas lite mer komplicerade events i Wow där skicklighet spelar roll, men det kommer vi nog inte se på ett bra tag.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns redan - nästan.
Gamla hederliga Total Annihilation. En del skulle ju behöva förbättras på det. Skulle vara så underbart om all källkod skulle släppas till det (vilket inte kommer ske). Åhh vad underbart det skulle vara.

Men nog om det. GTA SA konceptet och spinna vidare på det, mer detaljer man kan göra och såklart inbyggt multiplayer.
Jag gillade SA eftersom man kunde gå och göra småsaker. Typ gå och spela biljard, roulett osv. Mer detaljer av det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Det ultimata vore väl ett lir där man kan göra precis vad som helst.

Typ man kan gå runt i en stad, och göra allt som skulle kunna gå att göra i verkligheten och lite till

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem

FF7 till min Nintendo DS

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk

Ett spel med tät historia, valfrihet (men inte för mycket heller), häftiga karaktärer som man bryr sig om, fordon+vapen, otroligt bra ljud och grafik, och grym online speleri..

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

En alternativ verklighet. Du är den du är i verkligheten, fast i spelet. Grafiken är som den är IRL, folk reagerar som i IRL. Och du kan göra allt det du "inte kan" IRL

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fejT
En alternativ verklighet. Du är den du är i verkligheten, fast i spelet. Grafiken är som den är IRL, folk reagerar som i IRL. Och du kan göra allt det du "inte kan" IRL

Yes! Men det ska inte vara någon lam styrning på fordonen o.s.v lika skön inlevelse som i typ enskilda bilspel o.s.v men endå så ska man kunna jobba ihop pengar till att köpa en bil, eller bli äkta gangstah =P och tjäna pengar på det sättet, även typ bara sno en bil eller liknande, typ. Plocka upp en sten och skicka genom rutan hos den lokala bilhandlaren -> gå till nyckelskåpet -> fixa fram rätt nycklar (alt. testa alla tills man hittar rätt). Eller om man har pluggat igenom någon elektronik-bok och lärt sig tjuvkoppla o.s.v!!

FY FAN VA IMBA med ett spel som är PRECIS värkliga livet! Omg shit man kanske blir krimminell irl efter 24h spelande =D

Visa signatur

-

Permalänk

Jag håller på en del med spelutveckling (hobby) och det jag är ute efter är att kunna skapa ett spel som får spelaren att känna riktig kärlek. Det kanske låter skumt men det är en av de svåraste designerutmaningarna man kan ge sig in på.

Man kan visa kärlek med cutscenes och sånt men problemet är hur man får den som spelar, personen bakom skärmen, att känna något för karaktären på skärmen som liknar kärlek. Inte "aha, nu är min karaktär kär i den här tjejen..." utan riktiga känslor som vi människor har till varandra Om man kommer på ett sätt att ta fram de känslorna så kan man använda dem i spel och missbruka dem till oändlighet.

Permalänk
Medlem

Operation flashpoint med fotorealistisk grafik
Det ska också utspela sig i sverige med det svenska försvaret och djupa skogar

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk

Ett spel där det utspelar sig på Medeltiden i en fantasi miljö. Det ska va en blandning mellen Survivor/Sim spel. Du ser innefrån din karaktär och kan avgöra själv vad du vill göra bara din behov som Hunger, törst, Sällskap etc, Är något lunda fulla. Annars ska du kunna göra vad som hälst. Bygga ett hus kanke? Får du fixa material och vidare för att bygga det. När huset är klart vad händer då? Kanske skulle pröva på något du kan leva på? Fiske? Fixa något du kan fiska med och leta efter vatten. Vad kan du göra med fisken? Äta? Göra smycke av benet? När du har mat och vatten klart vad ska du göra då? Utforska lite? FInns det fler som bor i närheten? Finns det någon by någon stanns? Kanske det är dags att hitta någon att skaffa familj med? Ja det går att fortsätta så här en oändlighet till slut kanske du har din egen Herrgård i din egen stad med ditt eget folk. Eller kanske du blir en Myt-spunnen hjält av något slag? En uråldrig trollkarl som har sitt eget lilla Torn fylld med saker du hittat under din livstid?

Det ska också vara lätt att göra saker, du ska inte behöva va ett geni för att göra något utan det är fantasin som sätter gränser. Kanske skulle man kunna klämma in någon form av quest i from av små tjänster för dina grannar eller liknande? Självklart ska det finnas saker att utforksa som Träsk, Dungeons eller kanske till och med Havs segling?

Oj det blev kanske lite röligt... Skrev medans jag tänkte^^
Jag vet att det inte går att göra något sånt här spel men jag bara skev mitt dröm spel^^

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk
Medlem

en korsning mellan planescape: torment (som är bästa spelet hittills) och deus ex (som är näst bästa spelet hittills). Dvs en cool värld, grym grym GRYM story, supersköna karaktärer/karaktärsutveckling och riktigt schysst gameplay.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fejT
En alternativ verklighet. Du är den du är i verkligheten, fast i spelet. Grafiken är som den är IRL, folk reagerar som i IRL. Och du kan göra allt det du "inte kan" IRL

Jo det vore ju helt klart grymt.

Däremot skulle man kunna göra bort sig rätt duktigt om man trodde att man startade spelet men inte gjorde det...

Permalänk

Fight Night round 3 grafik och fysik fast istället är det UFC.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Avstängd

Ett riktigt bra Star Trek- eller rymdspel. Star Trek Online kanske blir var jag önskar mig.

Annars så är ju GTA SA ett trevligt koncept, fast världen skulle varit typ 10 gånger större med mera landskap, fler städer och så. Kanske en direkt kopia av Nordamerika? Självklart onlinemöjlighet också, och än mer detaljrikt.

Fast då hade jag väl inte lämnat datorn ...

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Mitt drömspel skulle faktiskt vara en sjukt fotorealistisk bilsimulator, där man kan köra i både städer och på racingbana. Jag menar RIKTIGT realistisk, nästan så man får fundera över om det är verklighet eller inte...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jagged Alliance 3d, Dungeon Keeper 3, Magic Carpet 3, Syndicate 3, finns många.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

En fullmotion frigående äventyrsfighter.

Det ska vara möjligt att plocka upp vilken planka som helst, banka ner NPCn där borta på hörnet precis som man själv vill, ta tag i hans fot, eller någon annan stanns, släpa iväg honom över gatan och slänga in honom genom ett skyltfönster på valfritt sätt. Alltihopa givetvis styrt helt själv, varje rörelse på sin egen karaktär så som vinklar på händer och hur man ska slåss... vill man inte blocka och sen slå så ska man kunna vrida vinkeln på sitt slag bara lite, så man slår förbi motståndarna nävar istället... man ska kunna styra allt.

Dock är detta inget man lyckas med med hjälp av en hankontroll, så jag får nog snällt vänta på VR jag...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Nr 1:Rpg spel.

Inte fotorealistiskt, men SJUKT bra animerad grafik.

Storyn ska vara LÅNG och gripande. över 1000 timmars effektiv speltid samt härliga movie sekvenser.

Och det ska förbli ett SPEL. Ingen verklighet.
Vad grundar jag på? Final Fantasy... fast 100 gånger längre och 100 gånger vackrare.

Nr2: Fotorealistisk MMorpg spel. STORT. riktigt stort. Mer behöver man väll inte nämna. Många världar. olika miljöer.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Jag håller på en del med spelutveckling (hobby) och det jag är ute efter är att kunna skapa ett spel som får spelaren att känna riktig kärlek. Det kanske låter skumt men det är en av de svåraste designerutmaningarna man kan ge sig in på.

Man kan visa kärlek med cutscenes och sånt men problemet är hur man får den som spelar, personen bakom skärmen, att känna något för karaktären på skärmen som liknar kärlek. Inte "aha, nu är min karaktär kär i den här tjejen..." utan riktiga känslor som vi människor har till varandra Om man kommer på ett sätt att ta fram de känslorna så kan man använda dem i spel och missbruka dem till oändlighet.

... Jag var seriöst förälskad i Rinoa från Final Fantasy 8. Den, enligt mig, vackraste spelkaraktären i något spel. Plus att jag blev väldigt tilltalad av hennes agerande. Sen så kände jag också att jag skulle kunna döda Squall som blev tillsammans med henne. Nu är väl inte det spelet i grafiktopp längre. Men jag glömmer aldrig Rinoa på det sättet jag såg på henne en gång i tiden:). Fan vad jag känner mig tragisk.

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antox-Lindberg
Ett spel med tät historia, valfrihet (men inte för mycket heller), häftiga karaktärer som man bryr sig om, fordon+vapen, otroligt bra ljud och grafik, och grym online speleri..

Vem viskade HL2?
okej, inte riktigt men det var det spel jag kom att tänka på med den beskrivningen.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara så här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deepsilent
Det ultimata vore väl ett lir där man kan göra precis vad som helst.

Typ man kan gå runt i en stad, och göra allt som skulle kunna gå att göra i verkligheten och lite till

orka leva på riktigt?

Näe men jag hajjar va du menar, Typ ett MMORPG i en riktig nutida stad där du kan vara tjuv, polis, militär etc. etc. och göra saker du inte vågar göra i verkligheten.

Annars ett BF2 med lite mer inriktning på dom olika sakerna vore ju gudomligt. Hajja om man kunde köra en B-52'a och bomba sönder städer/släppa folk i fallskärm ... lite större maps. Typ Delta Force fast bra grafik i BF2 anda ...

Permalänk
Medlem

Fallout som MMORPG, fast då (blasphemeously enough) i förstaperson eller tredje

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananBoris
Ett spel där det utspelar sig på Medeltiden i en fantasi miljö. Det ska va en blandning mellen Survivor/Sim spel. Du ser innefrån din karaktär och kan avgöra själv vad du vill göra bara din behov som Hunger, törst, Sällskap etc, Är något lunda fulla. Annars ska du kunna göra vad som hälst. Bygga ett hus kanke? Får du fixa material och vidare för att bygga det. När huset är klart vad händer då? Kanske skulle pröva på något du kan leva på? Fiske? Fixa något du kan fiska med och leta efter vatten. Vad kan du göra med fisken? Äta? Göra smycke av benet? När du har mat och vatten klart vad ska du göra då? Utforska lite? FInns det fler som bor i närheten? Finns det någon by någon stanns? Kanske det är dags att hitta någon att skaffa familj med? Ja det går att fortsätta så här en oändlighet till slut kanske du har din egen Herrgård i din egen stad med ditt eget folk. Eller kanske du blir en Myt-spunnen hjält av något slag? En uråldrig trollkarl som har sitt eget lilla Torn fylld med saker du hittat under din livstid?

Det ska också vara lätt att göra saker, du ska inte behöva va ett geni för att göra något utan det är fantasin som sätter gränser. Kanske skulle man kunna klämma in någon form av quest i from av små tjänster för dina grannar eller liknande? Självklart ska det finnas saker att utforksa som Träsk, Dungeons eller kanske till och med Havs segling?

Oj det blev kanske lite röligt... Skrev medans jag tänkte^^
Jag vet att det inte går att göra något sånt här spel men jag bara skev mitt dröm spel^^

Låter som Wurm, men det är väldigt långsamt, och ingga quests...
MMORPG, that is... Senast jag hörde nåt om det var det ganska Beta?

Permalänk

En perfekt simulator där allt är uppbyggt precis som i verkligen, och jag kan ändra allt från minsta atom till största galax. Det vore nog roligt.

Men det finns redan många gamla goda spel som räcker precis lika bra. Bara koppla in snes igen och lira lite, behövs ingen modern grafik

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananBoris
Ett spel där det utspelar sig på Medeltiden i en fantasi miljö. Det ska va en blandning mellen Survivor/Sim spel. Du ser innefrån din karaktär och kan avgöra själv vad du vill göra bara din behov som Hunger, törst, Sällskap etc, Är något lunda fulla. Annars ska du kunna göra vad som hälst. Bygga ett hus kanke? Får du fixa material och vidare för att bygga det. När huset är klart vad händer då? Kanske skulle pröva på något du kan leva på? Fiske? Fixa något du kan fiska med och leta efter vatten. Vad kan du göra med fisken? Äta? Göra smycke av benet? När du har mat och vatten klart vad ska du göra då? Utforska lite? FInns det fler som bor i närheten? Finns det någon by någon stanns? Kanske det är dags att hitta någon att skaffa familj med? Ja det går att fortsätta så här en oändlighet till slut kanske du har din egen Herrgård i din egen stad med ditt eget folk. Eller kanske du blir en Myt-spunnen hjält av något slag? En uråldrig trollkarl som har sitt eget lilla Torn fylld med saker du hittat under din livstid?

Det ska också vara lätt att göra saker, du ska inte behöva va ett geni för att göra något utan det är fantasin som sätter gränser. Kanske skulle man kunna klämma in någon form av quest i from av små tjänster för dina grannar eller liknande? Självklart ska det finnas saker att utforksa som Träsk, Dungeons eller kanske till och med Havs segling?

Oj det blev kanske lite röligt... Skrev medans jag tänkte^^
Jag vet att det inte går att göra något sånt här spel men jag bara skev mitt dröm spel^^

Ett sånt spel finns redan, och det heter Wurm Online (www.wurmonline.com).

EDIT: Såg nu att en annan redan hade svarat på BananBoris inlägg. Och det är inte beta längre.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

För mig skulle det perfekta spelet vara EVE om man kunnde landa på planeter, kliva ur skeppet o köra förstaperson med samma komplexitet som man är van vid från ryndfarandet.

Med lite tur så är detta inte allt för långt in i framtiden.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d