Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
För jäkla drygt att planeterna inte kan sköta sig själva, det kommer ju pirater och attacker hela tiden. Man hinner liksom inte göra något annat än att flyga mellan sina planeter och försvara sig.

Bleh...

Jo, läst det av andra personer också, låter riktigt värdelöst :/
Har inte hunnit testa så mycket, men det finns inget sandbox-läge, där man är själv i galaxen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Kan du spara ditt rymdspel?

Japp, det kan jag.

Det är attacker i spelet konstant i rymdfasen och jag kör på det lättaste
Störande :/
Hoppas det fixas.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har spelat en del hos en kompis som har koloniserat rätt bra ute i jyyymden. Ska köpa det själv imorgon, kanske stöter på hans planet när jag spelar, vem vet?

Lär ju vara lika aggresiv som han är, satan vad stålar han tjänar, och med den där jättelasern för 900k är man rätt odödlig. Han kör på medium.

liten edit kanske: Man kan spara i rymden men du får inte ha några uppdrag aktiva!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det känns lite som att allting som är före rymdfasen är lite av SPORE-light. Det är nästan fånigt hur lite man gör i de tidigare faserna. Däremot i rymdläget så kommer en hel del detaljer och spelet stiger.

Dock känns det väldigt dåligt upplagt, väntar man för länge i början och "vill prova sig fram" så blir man helt enkelt överkörd (ivf. har jag blivit det de två gångerna jag kört nu). Ett hett tips är att antingen köra stenhårt på att bygga allianser (och få många vänner som du kan be om hjälp när the going gets tough) eller satsa på att ha så bra vapenteknik som möjligt för med ditt rymdskepp (även om du får någon allierad extra i din rymdflotta) så blir du väldigt lätt överväldigad med standardvapnen.

edit: Notera att ditt rymdskepp påverkas inte i förmåga, alls av hur det ser ut i motsats till de tidigare fordonen.

Tyvärr måste jag nog dock säga att eftersom SPORE har lagt tonvikten på rymdstrategin (ja, förutom custom-grejset) så finns det bra mycket bättre spel inom den genren. Själv tror jag inte jag kommer att spela SPORE om en vecka, i så fall återgår jag till Sins of a Solar Empire, eller (mer troligt) EVE-Online.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Problemet med att logga in i online delen är bekräftat av EA och dom håller på och fixar det.

http://forums.electronicarts.co.uk/spore-game-discussion/3348...

Permalänk
Avstängd

Satt o funderade över vad Will Wright fick i sin grogg egentligen? Någon som vet det? xD Hehe Eller han kanske är nykterist förresten. ;P Kanske bara slog i huvudet. ^^

Kan inte förstå hur man kan komma på att göra ett sånt här cp-spel. Fast visst har det sin charm en liten stund... det har det verkligen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

"cp-spel"? Kanske för att man måste vara mognare än 14 (vilket jag gissar att du inte är) för att inse charmen i spelet, trots att det till synes ser ut som ett barnspel

Ni som inte kan spara.... Provat att gå ut i solsystemsvyn? ^_^
Man kan inte spara när man är nere och grejar och trixar på en planet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Månadens besvikelse, enda som var roligt var ju såklart att göra om sitt monster ju mer delar man fick, men det hade man ju redan gjort i creature creator (fattar inte hur de kunde lägga ut det innan spelet kom då det är det enda som är roligt i spelet..).

Permalänk
Medlem

jag har inte ens startat upp spore sen jag provade det de två första gångerna.
Nej det här var inget för mig, spelade inte ens till tribal ens.

Ska väl tvinga mig att spela till space så småning om.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Fyfan.. jag förstår mig verkligen inte på människor som spelar såna här barnsliga, fåniga, äckliga spel. Ni som gillar det måste vara typ 10 år gamla.
Gå och spela lite pokemon istället vetja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fyfan.. jag förstår mig verkligen inte på människor som spelar såna här barnsliga, fåniga, äckliga spel. Ni som gillar det måste vara typ 10 år gamla.
Gå och spela lite pokemon istället vetja.

Ja, jag måste vara knäpp, 48 år gammal och tycker detta lir är skitkul.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fyfan.. jag förstår mig verkligen inte på människor som spelar såna här barnsliga, fåniga, äckliga spel. Ni som gillar det måste vara typ 10 år gamla.
Gå och spela lite pokemon istället vetja.

Äh, spänn av vetja.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Fråga, vilken mening har det att simma omkring och äta upp sig hela tiden innan man kommer till land?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Fråga, vilken mening har det att simma omkring och äta upp sig hela tiden innan man kommer till land?

Ingen direkt, du ska bli lagom uttråkad så det känns kul att komma upp på land? ^^

Vattendelen e ju en rippoff på Flow fast med mer funktioner.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Ingen direkt, du ska bli lagom uttråkad så det känns kul att komma upp på land? ^^

Vattendelen e ju en rippoff på Flow fast med mer funktioner.

Heh, finns det nått sätt att skippa hela vatten processen?
Flow har jag inte spelat, känner igen namnet men mer än så vet jag inte. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag tror att ju längre man befinner sig i vattennivån, ju större blir djuret och troligtvis är stort på land.

Mitt djur var litet som en hamster när han kravlade upp ur havet.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Ingen direkt, du ska bli lagom uttråkad så det känns kul att komma upp på land? ^^

Vattendelen e ju en rippoff på Flow fast med mer funktioner.

Det finns väl egentligen ingenting som är nytt med något stadie i SPORE, det är väl mer ihop sättningen av allt som gör det lite speciellt.

Permalänk
Medlem

Det som jag är oerhört fascinerad över är hur varelserna fungerar i och med att man kan bygga dem hur man vill, det är förvånansvärt att det fungerar så bra som det gör.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

När jag ser en screenshot på spelet och tänker att vissa faktiskt gillar spelet så får jag rysningar.
Typ samma sak med TF2, jäkla skräp..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Jag tror att ju längre man befinner sig i vattennivån, ju större blir djuret och troligtvis är stort på land.

Mitt djur var litet som en hamster när han kravlade upp ur havet.

Om nån kommer på hur man kan skippa vatten så säg till, jag sömnar nästan under den delen..

Är hellre en liten hamster som ställer till mayhem för alla andra raser än genomlida vattendelen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fyfan.. jag förstår mig verkligen inte på människor som spelar såna här barnsliga, fåniga, äckliga spel. Ni som gillar det måste vara typ 10 år gamla.
Gå och spela lite pokemon istället vetja.

Fan va cool du är!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Det finns väl egentligen ingenting som är nytt med något stadie i SPORE, det är väl mer ihop sättningen av allt som gör det lite speciellt.

Det e visserligen sant, själv tycker jag djurskapardelen är kulast och gillar den gulliga stilen olikt herr macho här i tråden. Landdelen tråkade ut mig så jag stängde av det sen men jag är inte en jättefan av simsspel heller. Tror många kommer älskar detta.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Kolla in FZ recension av spelet, kanske får en del personer att tänka om? Man ledsnar lätt vid creaturestadiet men det är inte konstigt då denna verkar vara minst tilltalande av de fem stadierna. Detta spel är ju en del av något större inför framtiden (och då menar jag inte 10 expansioner hehe ).
http://www.fz.se/artiklar/20080905/spore/

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fyfan.. jag förstår mig verkligen inte på människor som spelar såna här barnsliga, fåniga, äckliga spel. Ni som gillar det måste vara typ 10 år gamla.
Gå och spela lite pokemon istället vetja.

Har du glömt att ta din happypills eller vad är problemet?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Hehe, börja spela pokemon boys.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Hehe, börja spela pokemon boys.

Hmm kanske man ska försöka skapa Pikachu i Spore.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag har också väldigt svårt för spelet. Lite för mjukis för min smak, men inte skriver jag här o snackar skit för det. Eller gjorde jag det nu.. aja
Låt folk som tycker om det spela ifred. Spelet är inte så dåligt annars faktiskt, oavsett vad man tycker om stilen på det.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fyfan.. jag förstår mig verkligen inte på människor som spelar såna här barnsliga, fåniga, äckliga spel. Ni som gillar det måste vara typ 10 år gamla.
Gå och spela lite pokemon istället vetja.

Skärp dig, den där attityden vill vi inte ha här.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hmm kanske man ska försöka skapa Pikachu i Spore.

Det skulle vara ganska grymt!

Gissar på att någon redan har skapat pikachu.....får kolla upp det.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Jag har nog ledsnat på Spore. Rymddelen, det jag sett framemot hittils, suger. Jag ville ha spelet för att kunna terraforma planeter, utforska universum etc. Inte spendera all min tid på att skjuta pirater och virussmittade kor med min laser. För det är fasen det enda man får göra.
Grymt besviken.