Permalänk

HTC S310 och HTC MTEOR

Upptäckte på Dustin Home att HTC kommit med en ny telefon till, HTC S310 GREY. Glad i hågen scrollade jag ner i specifikationerna för att se "WLAN Nej".

Qtek 8310 som släptes för snart ett år sedan hade ju WLAN, jag kan förstå att MTEOR inte har WLAN då 3G-funktionaliteten säkert tar en del plats. Men varför skippa WLAN i S310, är det för att telefonen inte ska konkurera med deras dyrare mer handatorliknande telefoner?

För mig som vill ha en Windows-mobil med WLAN som ser ut som en mobiltelefon till rimligt pris, verkar fortfarande Qtek 8310 vara enda valet. Men tyvärr har den har börjat bli rätt gammal, och ändå sänker inte butikerna priset på den.

Var bara tvungen att skriva av min besvikelse lite

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Står i samma sits som du 8310 är ganska gammal har väl funnits i ett år snart tror jag?

Förutom wlan har också s310 sämre upplösning på skärmen.

8130 kostar cirkus 3000:- medans s310 kostar 2300:-

Frågan är om 8130 är sämmre på något?

Permalänk
Medlem

8310an är verkligen inte sämre på något enligt mig. Billig är den också. för manfår mycket

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

SItter i identisk sits, och är faktist frustrerad. Finns det verkligen inga andra tillverkare av liknande smartphones?

Markus

Visa signatur

/ M ?

Permalänk

Jag köpte mig tillslut en begagnad Qtek 8310 för 2000kr, känndes som att man fick mest för pengarna då.

Gillar den som fan, och möjligheterna är i princip oändliga, dock så köper jag nog en vanlig mobiltelefon nästa gång. Anledningen är att mycket är så omständigt att fixa på den, tex automatiskt knapplås och tidtagar-ur, var tvungen att ladda hem program för de funktionerna.
Sen är kamaran riktigt dålig, helt värdelös faktiskt om man jämför med dom nyare mobilerna, det är tråkigt. Batteritiden är också dålig.

Så tänk en extra gång innan ni lägger pengar på den, den är ju inte helt ny längre. Men vill ni ha en mobiltelfon som är som en dator så kan ni ju köpa den

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Jo ska man ha kamera mobil kan man ju glömma den men annars är den kanon! att batteritiden är sämre än dom flesta andra är nog för att den kan göra så mycket mer än dom flesta andra

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Vad jag hört så ska s310 både vara snabbare och ha bättre batteritid än 8310. Kamera är inte så jätteviktig.

Men ingen som har en s310?