Förhandstitt på Windows Vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Tänk på att Vista funkar så att det stänger av vissa grejer när den känner att ett spel startas.

Fint med dual- och quadcore för multitasking när alla kärnor ändå bara ska användas för en tråd, då bakgrunden stängs av.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T10000
Behöver ju inte vara rädd för starforce i alla fall

Om jag känner starforce rätt är det helt tvärt om... Dom kommer göra ett ännu större fulhack för att tvinga in drivrutinen, vilket kommer skapa (om möjligt) ännu större stabilitetsproblem...

Våga vägra starforce!

Visa signatur

Asus Nforce4 A8N-SLI premium | AMD64-X2 3800+ E6 @ 2,30Ghz (Arctic Cooling Freezer 64 pro) | 2x1GB corsair XMS 2-3-3-7 1T | XFX 7900GT @ 520MHz/1.60GHz | Antec P180 | 2x500GB Seagate 7200.11 2x320GB Seagate 7200.10 SATA2 + 1x250GB Seagate 7200.9 + 2x160GB Seagate 7200.7 SATA1 + 1x160GB Hitachi | NEC 3550A DVD+-RW | Twinhan VisionDTV DVB-S
Bärbar dator: Fujitsu-Simens Si1520, Core 2 duo 1,66GHz, 1GB ram, 80GB hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Fint med dual- och quadcore för multitasking när alla kärnor ändå bara ska användas för en tråd, då bakgrunden stängs av.

Jo det är sant, för dualcore och quadcore ger ju mycket mer minne. Tänkte inte på det

Sen låter det rätt långsökt att man ska kunna ändra vilka processer man vill ha igång i bakgrunden [/sarkasm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jo det är sant, för dualcore och quadcore ger ju mycket mer minne. Tänkte inte på det

Sen låter det rätt långsökt att man ska kunna ändra vilka processer man vill ha igång i bakgrunden [/sarkasm]

Inte mer minne, men det lär ju dra övriga resurser också. Som ändå stängs av. Då verkar de inte speciellt viktiga, Vista kanske borde ha dem alltid avstängda då?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Inte mer minne, men det lär ju dra övriga resurser också. Som ändå stängs av. Då verkar de inte speciellt viktiga, Vista kanske borde ha dem alltid avstängda då?

Jo det grafiska interfacet kan man ju stänga av permanent, vem behöver det i Windows...

Nej men det är ju så att den vad jag kommer ihåg tar bort bla. a. Aero ur minnet och andra saker som inte behövs när du spelar men som annars är bra att ha

När det gäller dual-, quadcore så stänger Vista inte av något som gör någonting eller jag hoppas det iallafall

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

vad är alla så upprörad över ? det är en beta!

det är ju inte så att M$ sitter och optimerar OSet för att det först och främst ska ge er 2345 fps i CS... spel är det sista problemet..

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Spel fungerar som sagt helt OK i Vista. En del går sämre än andra, men för det mesta är RC1 mycket kompetent. Men det är å andra sidan sådant som hinner förbättras fram till release. Alla drivrutiner för ljud och grafik etc är än så länge beta.

Och Aero stängs av när man drar igång ett fullskärmsprogram som använder 3D-effekterna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Att RC1 tar upp mkt minne nu är ju för att all slags debugging är igång, jag stängde ned nästan hälften av alla processer och det blev genast mkt mera minne ledigt, samt svarade RC1 mkt bättre.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|