Permalänk
Medlem

Bredband till webserver?

Hej!
Jag har en egen webserver som jag har ett antal hemsidor och användare på. Servern sitter på BBB 24Mbit/s lina och jag är så trött på att man bara får 1Mbit/s upp. Grejen är att jag inte har nytta av så mycket upp utan vill hällre ha 10/10 eller liknande.

Är det någon som vet något bra företag som levererar bra hastighet för en server både upp och ner via adsl?

Visa signatur

..hmmm.........få se nu......hmmmm.

Permalänk
Medlem

Lycka till o hitta en ADSL leverantör med mer än 1Mbit upp. Dock har Telia höjt uploaden på sina 24Mbit abonnemang till 2.5Mbit upp i dagarna. Vill du har fet upload får du skaffa fiber.

Permalänk
Hedersmedlem

VDSL har högre upload men inte lika hög download som 24 mbit.
Problemet är väl att sådana tjänster knappt finns kvar? Eller kanske inte går att beställa nytt?
Har för mig det fanns down/up 12/9 mbit från BBB förr.

VDSL-utbredningen är väl inte heller lika stor som ADSL.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Beroende på var du bor kan det finnas en liten möjlighet att BBB har vdsl (12/9) igång i din telestation. Jag antar att man fortfarande kan få tjänsten om man frågar snällt och de har lediga platser i telestationen. Kanske har du tur och bor tillräckligt nära stationen... Jag kör vdsl och det funkar fint. Tråkigt att de slopade utbyggnaden av tekniken.

Permalänk
Medlem

Säger som en förgående sa, antingen vdsl men som är svårt att få eller byr till Telias 24/2.5.

Det ger iallafall en uppload på 300kb/s +.

Permalänk
Medlem

Som privatperson så kommer du nog aldrig komma över 2,5 upp med vanligt adsl. Dock så kan tex Telia leverera bla 8/8 genom att slå ihop 4 linor till en, dock så kostar ju det en hel del med då det är ett företagsabonemang.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Det var de jag anade. Det bästa vore om man hade fiberuppkopling. Har pratat med BBB och dem kanske ska leverera 12/9 till mig. har ringt och tjatat lite på dem så vi får se vad som händer

Visa signatur

..hmmm.........få se nu......hmmmm.