Gears of Wars - Tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Det har inte sagts officiellt att det kommer till pc än. Men sanningen är, ja.

Jag skulle vänta med att kalla det sanning tills Cliffy B säger att det kommer till PC.

Tog RAAM själv på Insane för någon timme sen, kändes så jävla skönt att äntligen ta den jäkeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Räknas inte poängen om någon i sitt, eller det andra laget, avslutar mitt i en match? Sen undrar jag också om man kan invite:a folk från sin friend list, verkar inte gå. På ranked alltså.

om poängen ej räknas vågar jag ej svara på, det går doc inte att invita folk på ranked games, ganska bra faktiskt.. så man ej kan fuska

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Villka vapen är bäst att köra med mot RAAM? Kör på hardcore nu och det går inte bra med torquebow och snipern iaf

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Bah vart ju sugen att köpa gow premium-pack från komplett så e skiten slut nu :/

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Villka vapen är bäst att köra med mot RAAM? Kör på hardcore nu och det går inte bra med torquebow och snipern iaf

torguebow + lancer körde jag med, hade doc bara 5skott i bågen så efter det blev det enbart lancern (på hardcore)

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
torguebow + lancer körde jag med, hade doc bara 5skott i bågen så efter det blev det enbart lancern (på hardcore)

5 Skott? Du vet att det ligger en båge brevid long shot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Villka vapen är bäst att köra med mot RAAM? Kör på hardcore nu och det går inte bra med torquebow och snipern iaf

Jag körde på de vapnen och granater. Såfort du kan skjuta så skjut honom med bågen så att hans kryllsköld försvinner. Efter det tar du snabbt upp snipern och skjuter (försök sätta huvudskott), är du snabb kan du få in två skott på den stunden. Upprepa det ett par gånger tills han är nära, kasta då en granat lite framför honom och spring iväg till andra sidan av tåget, ta skydd och upprepa samma sak.

Så gjorde jag iaf, det tog en hel del försök, men till slut sitter det :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Spelade spelet för första gången i går. Sjukt roligt!

En fråga: Lirade co-op men när vi kom till Berserkern körde vi fast. Vad jag förstod skulle man lura ut honom i dagsljuset och använda vapnet som framkallar en röd stråle från himlen. Men det slutade alltid med att vi sprang runt i rummet ut till höger från där man möter Berserkern och till slut dog. Hur ska man göra för att döda honom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Spelade spelet för första gången i går. Sjukt roligt!

En fråga: Lirade co-op men när vi kom till Berserkern körde vi fast. Vad jag förstod skulle man lura ut honom i dagsljuset och använda vapnet som framkallar en röd stråle från himlen. Men det slutade alltid med att vi sprang runt i rummet ut till höger från där man möter Berserkern och till slut dog. Hur ska man göra för att döda honom?

spoiler--

ställ dej vid den stängda dörren och hoppa undan i sista sekund

--

Permalänk

Asså, nåt jag stör mej på är att man itne får binda knapparna som man vill.
Eftersom jag endast kan med att köra lefthanded på sticks, så blir det svårt som satan att använda A knappen, om man ska röra sig samtidigt.
Skulle vilja att man kunde byta mellan styrkorset och XYBA knapparna, så man väljer vapen med knapparna och hoppar undan o så med styrkorset.

Annars är spelet guld, snart tagit igenom hardcore med :}

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
spoiler--

ställ dej vid den stängda dörren och hoppa undan i sista sekund

--

Jag tror inte jag vet vilken dörr du menar. Efter den korta filmsekvensen då bersekern stormar genom en vägg, befinner man sig mitt emot honom i en liten korridor. Mellan honom och dig finns det en dörröppning till höger som leder ut till ett stort rum med kolumner och pelare. Där sprang vi omrkring och letade efter en öppning ut, men det slutade alltid med att berserkern dödade oss. Så vart hittar vi den där stängda dörren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag tror inte jag vet vilken dörr du menar. Efter den korta filmsekvensen då bersekern stormar genom en vägg, befinner man sig mitt emot honom i en liten korridor. Mellan honom och dig finns det en dörröppning till höger som leder ut till ett stort rum med kolumner och pelare. Där sprang vi omrkring och letade efter en öppning ut, men det slutade alltid med att berserkern dödade oss. Så vart hittar vi den där stängda dörren?

I just det rummet som du beskriver, längst bort mitt emot ingången.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
I just det rummet som du beskriver, längst bort mitt emot ingången.

Ok, tack!

Permalänk
Medlem

Herregud va irriterande granaterna är i mp! Är bara att springa fram och trycka b så har man en kill, man kan knappt försvara sig heller för man blir stunnad av slaget. WOHO.

Permalänk
Medlem

I morrn är vi 8 pers från jobbet som ska köra :). Kommer bli jävulskt skojj ´!

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som får typ 0,5 - 1 sekunds lagg när ni spelar nån random ranked game bara?

Jag har 24mbits lina så jag tycker det borde räcka ;/ blir så less..

Troligen beror det på att 90% av alla hosts är amerikaner och därför får man crap connection.

edit :

eller är min uppkoppling/xbox cepe?

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
Är det någon annan som får typ 0,5 - 1 sekunds lagg när ni spelar nån random ranked game bara?

Jag har 24mbits lina så jag tycker det borde räcka ;/ blir så less..

Troligen beror det på att 90% av alla hosts är amerikaner och därför får man crap connection.

edit :

eller är min uppkoppling/xbox cepe?

Det är nog för att du möter amerikaner, samma skit i alla xboxspel

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

aja, bli inte rädda nu. Jag drog bara en massa invite till alla gamertags i denna tråd, jag orkar inte spela ranked mot massa dryga amerikaner samt ha 3 miljarder i ping ;>

gamertag : Jonio85

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Klarade precis spelet på Hardcore. Kul som fan var det.

Permalänk
Medlem

Testade GOW online för första gången igår och jag måste säga att det väckte alla gamla sköna minne med halo 1 över xbconnect! Riktigt kul.
Vågar ni möta mig så är det bara att skicka en invite

Gamertag: dapi

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem

Är det någon som är sugen på att spela så nås jag på gamertag tqualizer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
Är det någon annan som får typ 0,5 - 1 sekunds lagg när ni spelar nån random ranked game bara?

Jag har 24mbits lina så jag tycker det borde räcka ;/ blir så less..

Troligen beror det på att 90% av alla hosts är amerikaner och därför får man crap connection.

edit :

eller är min uppkoppling/xbox cepe?

Spelar nästan bara med amerikanare när jag kör GoW. Har aldrig laggat för mig. Har ochså 24.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Spelar nästan bara med amerikanare när jag kör GoW. Har aldrig laggat för mig. Har ochså 24.

Konstigt, det brukar vara lite smålagg lär jag lirar, har 30/10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Konstigt, det brukar vara lite smålagg lär jag lirar, har 30/10.

Jävligt skumt. Får aldrig lagg även när alla datorer är används medan man spelar, 3 datorer.

Permalänk
Medlem

har också smålagg ibland, märker det oftast när skotten kommer 1 sekund senare.. eller när gubben hackar sig fram.

Permalänk
Medlem

Humm har aldrig laggat för mig.
Fy satan vilken skillnad det är på casual och hardcore, men det går framåt iaf

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan hardcore-insane är nästan större, är man utan cover i 2-3sek är man typ död

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jävligt skumt. Får aldrig lagg även när alla datorer är används medan man spelar, 3 datorer.

det är fler än

skönt att det är fler än jag som har det problemet, trode det var fel på min skiva eller box.

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

FZ har precis öppnat ett Gears of War-forum, där ni säkerligen kan hitta ännu fler likasinnade ^^

http://www.fz.se/forum/?id=67

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
Humm har aldrig laggat för mig.
Fy satan vilken skillnad det är på casual och hardcore, men det går framåt iaf

Jag tyckte inte det var någon större skillnad. När jag körde Hardcore satt man fortfarande och halv sov som det var nått arkad lir. Insane, därimot där spelet underbart:)

Har nyss klararat det på alla svårigthets grader.