Gears of Wars - Tråden!

Permalänk
Medlem

när ja hostar själv så kommer de aldrig in några,.. kan glömma den där "hosta 50 games" acheivmenten..

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

He he blir lite imponerad av alla er som kör igenom spelet på de svåraste
svårigehetsgraderna, jag började spela detta grymma spel igår och då på det lättaste men jag dör allt titt som tätt jag tror att det har lite och göra med att jag alltid varit en inbiten pc spelare för jag har otroligt svårt att sikta, men det ger sej nog efter ett tag hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Japp, var inte alls van när jag började spela på casual jag heller.. men efter 2-3timmar så börjar headshot:en sitta

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Hoppas en uppföljare kommer...Sj så tycker jag att det är ett dåligt slut på spelet =/

Det var ju nästan Halo 2 klass!:D

Har insett föressten att Pistolen är inte så dum, man skjuter dom några gånger och sedan bankar man till dem. Easy.:P

Permalänk
Medlem

pistolen rockar i multiplayer! speciellt på gridlock när man kutar upp till snipern

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devildenied
He he blir lite imponerad av alla er som kör igenom spelet på de svåraste
svårigehetsgraderna, jag började spela detta grymma spel igår och då på det lättaste men jag dör allt titt som tätt jag tror att det har lite och göra med att jag alltid varit en inbiten pc spelare för jag har otroligt svårt att sikta, men det ger sej nog efter ett tag hoppas jag.

Det sitter nog efter ett tag. Provade själv Casual för första gången igår och tyckte att det var på tok för enkelt, man behöver ju knappt ta skydd alls :P. Kanske lätt för mig att säga som knappt spelar någonting på PC längre, men men.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Vet någon var man kan hitta soundtracket till Gears of War? Det som är på reklamen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Vet någon var man kan hitta soundtracket till Gears of War? Det som är på reklamen.

mad world

Permalänk
Medlem

"gary jules mad world mp3 torrent" är bra att skriva i google-fältet

Permalänk

De som är sugna på att lira Gears of War ikväll kl 20:00, lägg till spunkpowa

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

blev grymt besviken på detta spel!

**Går och spelar halo2 live**

Permalänk

Eeeeeh....gears rockar ju, speciellt online?

/J - lider utan lådan som skall på service...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SecretAgentMan
Eeeeeh....gears rockar ju, speciellt online?

/J - lider utan lådan som skall på service...

Tyckte spelet var sjukt bra men online delen helt värdelös, troligen mest för att det är så sjukt svårt att träffa. Hoppas dom lägger till så man kan se ping till servrarna eller nått i nån update snart.

Permalänk
Medlem

ping & land hade varit fint!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Verkligen, men jag har dock aldrig haft några problem med att träffa :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Blir ett spel att införskaffa när jag får mitt X360 i dagarna.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Spelet är helt klart bra däremot vissa grejer såsom lobbyn är helt makalöst dålig den måste dom fixa snart.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

Det ser jävligt häftigt ut... men fps till konsoll?
Me thinks not.

Permalänk
Medlem

tur att det är tredje person då

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
tur att det är tredje person då

Jajo... men inte hela tiden ;o
Pangpang spel i regel då, det är så förbannat drygt att sikta / röra sig i sånna spel till konsoll.

Permalänk
Medlem

Resident evil 4 hade liknande styrning på siktet (se över axeln på karakären) och det fungerar bra till konsol, kanske lite ovant om man är en PC-lirare.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Resident evil 4 hade liknande styrning på siktet (se över axeln på karakären) och det fungerar bra till konsol, kanske lite ovant om man är en PC-lirare.

Mjo man har väl vant sig vid att siktet hamnar där man vill...

*vänste* fan för långt *lite till höger* men helvete!!! *lite lite till vänster* GAAHH!!! *fienden rör sig* ...... *man gör så att siktet rör sig snabbare och drar till vänster*.... för långt... *stänger av spelet*

Permalänk
Medlem

Tänk hur det var med PC-mus första gången du lirade ett FPS? : )

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Tänk hur det var med PC-mus första gången du lirade ett FPS? : )

Tror inte mus funkade till wolfenstein 3d xD

Men ja, du har väl rätt, man vänjer väl sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jajo... men inte hela tiden ;o
Pangpang spel i regel då, det är så förbannat drygt att sikta / röra sig i sånna spel till konsoll.

Gears of war är alltid sett ur tredjepersonsperspektiv, allt som händer när du siktar är att bilden zoomas in över axeln, precis som i Resident Evil 4. Vad gäller trögheten är spelet anpassat till det, du har inga för/nackdelar mot varken AIn eller andra spelare i multiplayer.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Enligt mig har pang-spel aldrig varit något att hurra för på konsoll, då jag aldrig lyckats orka sätta mig in i styrningen riktigt. Jag hade iaf tänkt ge det här- och 360 en chans. Menar ni att styrningen är något man vänjer sig med? Kommer skotten etc, där man vill att de ska komma?

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Enligt mig har pang-spel aldrig varit något att hurra för på konsoll, då jag aldrig lyckats orka sätta mig in i styrningen riktigt. Jag hade iaf tänkt ge det här- och 360 en chans. Menar ni att styrningen är något man vänjer sig med? Kommer skotten etc, där man vill att de ska komma?

Ja inte som Quake 3, men kanske lite som CS. Dvs, spreja inte men kör några bursts så ska det gå bra. Shotgunnen är hopplös om du inte är väldigt nära.. pistolerna är faktist rätt grymma. Ja, ska inte spoila vapnena men de är faktist rätt bra.

Se Gears of War som ett krig och du är en soldat. Du kommer anpassa dig till kontrollerna rätt kvickt. Det enda jag tyckte var dåkigt var att när man reloada så var man tvungen att kolla på en liten gauge så man ladda om snabbare och fick mer skott i maggen. Det drog ut mig ur hela krig-scenariot men det är nog bara jag..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Enligt mig har pang-spel aldrig varit något att hurra för på konsoll, då jag aldrig lyckats orka sätta mig in i styrningen riktigt. Jag hade iaf tänkt ge det här- och 360 en chans. Menar ni att styrningen är något man vänjer sig med? Kommer skotten etc, där man vill att de ska komma?

om du splear ett par dagar kommer du helt plötsligt kunna göra hs med en enkel tumsving

du vänjar dig ganska snabbt alltså

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Tror inte mus funkade till wolfenstein 3d xD

Men ja, du har väl rätt, man vänjer väl sig

Musen funka till Wolf3d men fram och bak gjorde så du gick fram och bak precis som det gjorde i Doom.
Däremot Cyclones funkade det bra med mus till, men det var inte så mycket upp och ned där, mer som system shock.
Duke3d gjorde det lite bättre då man kunde se en del upp och ned även om det var skruvat.
Däremot första gången man lirade ett riktigt 3D spel som Terminator Future shock så var det lite annorlunda. I Q1 var det dock ljuvlig symbios

Dock kan jag aldrig tänka mig att en match mellan två jämnbra spelare där den ena lirar på konsol och den andra på pc med mus och tangentbord skulle kunna sluta på något annat sätt än att pc-spelaren vinner..
Om inte konsolversionen är förenklad med en massa autoaim och så...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Om inte konsolversionen är förenklad med en massa autoaim och så... [/B]

<3 doom 1/2 ^^
Man behövde bara rikta sig ungefär åt det hållet fienden var sen skötte siktet sig själv