Playstation 3 lanserad i Japan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
mycket snack om priset och att det är SONYs fel, tycker att vissa borde kolla upp momsen tullar och importkostnader innan dom börjar gnälla på SONY som faktiskt kan ses som ett offer för missriktade strafskatter som igentligen ska skydda den egna inhemska industrin men som ibland slår fel som i detta fallet tex för jag har aldrig hör talas om en svensktillverkad spelkonsoll.

ps köper den billigaste och fixxar fetare hårdisk:D

Se tidigare, en fördubbling i priset kan inte förklaras av det du påstår. Det är ren girighet, ingenting annat.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

jo det är visst så vet du vad det kostar att skepa dom där konsollerna från japan och hit

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

vill ha vill ha... kommer köpa

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
jo det är visst så vet du vad det kostar att skepa dom där konsollerna från japan och hit

30 kg airsoftgrejer från Hong-kong = 400:- med UPS. Ska vi anta att Sony har lite mer fördelaktiga fraktavtal?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

kikade på Ridge Racer 7 idag, ser frestande ut men verkar svårt att få tag på en konsoll närmaste månaden här.
kostar 2955:- för att vara exakt.

Permalänk
Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
nä men man får en 360 som är minst lika kraftfull.

grejjen med 360 är väll att den levereras med mindre hårddisk och bara dvd spelare, när MS stoppar i en HD-dvd i den, så kommer de troligen vara tvugna att höjja priset på den, o då är det inte alla lika mycket fördel i pris för xbox 360

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
30 kg airsoftgrejer från Hong-kong = 400:- med UPS. Ska vi anta att Sony har lite mer fördelaktiga fraktavtal?

airsoft??? jag menar att skeppa flera konteinrar fulla med ps3or
kostar flera hundra tusen per dag.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
airsoft??? jag menar att skeppa flera konteinrar fulla med ps3or
kostar flera hundra tusen per dag.

Du måste väl förstå att det blir ännu billigare om man skickar hela containrar? Priset är högre här eftersom Sony vet att dom vet att europeerna inte har något emot att få ta massa skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
airsoft??? jag menar att skeppa flera konteinrar fulla med ps3or
kostar flera hundra tusen per dag.

Hur många PS3 tror du att det går in i en container? Slå ut det per PS3, och du får en försumbar fraktkostnad.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
airsoft??? jag menar att skeppa flera konteinrar fulla med ps3or
kostar flera hundra tusen per dag.

Men tjoho! Du tror inte att de delar priset på antal konsoller? Sony har garanterat ett mycket bättre pris per kg (storlek eller vad priset beror på) än en privatsnubbe som skickar med DHL.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

köp på avbetalning ni som whinar om priset då.
ni kommer få så mycket mer tillbaka :D:D

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
köp på avbetalning ni som whinar om priset då.
ni kommer få så mycket mer tillbaka :D:D

Att köpa på avbetalning är jävligt dumt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

undrar om Sony slipper undan EU-skatten den här gången? (de försökte med PS2an men fick inte igenom det då) konspiratorikern i mig säger att det är en smidig tidsfrist deras leveransproblem orsakat och att det är en starkt bidragande orsak till att Europalanseringen bordlades en stund. och den här gången borde det ju faktiskt godkännas, frågan är bara om det märks på priset?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Tycker det är fel att den ska kosta över 6000kr här i Sverige då den varit ute på marknaden i ett halvår, lutar ändå åt en PS3 med 20gb och sen så köper man en 100gb hårddisk.

eftersom det är tveksamt om den ens kommer hit får du nog importera. (och då kan du ju lika gärna ta 60-modellen med den lilla prisskillnaden på de Japanska versionerna..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
eftersom det är tveksamt om den ens kommer hit får du nog importera. (och då kan du ju lika gärna ta 60-modellen med den lilla prisskillnaden på de Japanska versionerna..)

Varrå, det är alltså inte ens säkert att PS3:an kommer till Sverige? Låter lite konstigt, må jag säga.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
eftersom det är tveksamt om den ens kommer hit får du nog importera. (och då kan du ju lika gärna ta 60-modellen med den lilla prisskillnaden på de Japanska versionerna..)

Den kommer ju med största sannolikhet komma till Sverige. Vart kan man importera en japansk maskin? är den regionsfri? och har den engelska menyer?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
vad i? kostar den 3k i japan? ska den fortfarande kosta 5k här... och lansering i mars?? BOJKOTT/IMPORT säger jag bara!!

yes... har väl vart klart rätt länge att det är de priser som gäller, både japans och eu's priser...

Konsoler har alltid varit runt 1,5 +/- 0,5k dyrare här...

AndreasX: Den kommer visst komma hit, de sköt fram den pga att de satte igång produktionen way too late = inte tillräckligt med enheter, räcker inte ens åt JPN och US. Så de prioriterar att mätta JPN + US före release i EU då de anser få in mest pengar därifrån.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

ojoj, nu blev det mycket missuppfattningar här. jag menade givetvis att 20GB-modellen inte kommer. (inte i början här iaf, men kanske i södra och östra Europa)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Den kommer ju med största sannolikhet komma till Sverige. Vart kan man importera en japansk maskin? är den regionsfri? och har den engelska menyer?

menyerna verkar vara samma överallt enligt manualen, men det skulle inte förvåna om just den Japanska rensats bort från de andra språken. men annars ska den gå fint att spela EU-spel på ja. (och USA-film)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

OnT:
Lyckliga japaner

OfT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Men är du äggad eller, det är ta mig fan inte SONY's fel att priserna blir så höga här i Sverige.
Du har ju både Tullen som produkterna ska skickas igenom sen är ju momsen här bra mkt högre än vad den är i Japan.
Priset är faktiskt detsamma här som det är i Japan, det är bara killarna i EU som vill tjäna åt sig en hacka när vi köper utlandsprodukter....
Kallas Straffskatt...
Så whina inte på SONY för de har inte haft någonting med prissättningen på PS3 här i Sverige/EU att göra...

Som nån sa, tror du verkligen att en dubblering av priset beror bara på att detta är europa? Sony sätter priserna, och även om man räknar av moms och tull och annat så är det dyrare här än resten av världen, och vem bestämmer det? Joo, Sony själva, inte nån EU-snubbe. Likaså är det Sony som bestämt att vi ska lida i form av förseningar för att de inte kan leverera sin fördömda BR-enhet. Och det är Sony som gjort allt för att försvåra imoprten av konsollen och i övrigt gjort allt för att vi inte ska få hit den innan lansering, eller få den till ett likvärdigt pris som resten av världen.

Så jo, Det är sony som bestämt detta.
Bojkott är imo det enda rätta tills sony lär sig respektera det faktum att utan kunder har de ingen vinst alls.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

ok vi gör på följande vis gå in på dhl ups eler vilket frakt företag ni vill och kolla vad det kostar och specifiera vikten låt oss säga att ni ska skika dom där ps3orna från japan till sverige i en kvantitet om 500 000st och varje ps3 väger 5kg plus ett embalage om 1-2kg och säg mig vad det kostar med tull och andra avgifter.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Avstängd

Har googlat lite nu efter import och jag såg att Sony stämmer alla företag som försöker exportera maskiner till Europa, jävligt synd

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
ok vi gör på följande vis gå in på dhl ups eler vilket frakt företag ni vill och kolla vad det kostar och specifiera vikten låt oss säga att ni ska skika dom där ps3orna från japan till sverige i en kvantitet om 500 000st och varje ps3 väger 5kg plus ett embalage om 1-2kg och säg mig vad det kostar med tull och andra avgifter.

Det är fortfarande betydligt billigare än 400kr i frakt per enhet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Funky_monkey är du helt seg i kolan eller vad är fel?

Kostar det 400kr att skicka 30kg = 6st PS3 = ca 67kr per enhet.
Sen borde ju tom du fatta att det är billigare att skicka mycket på 1 gång än små paket= skicka 100.000 i containers blir ju mycket billigare än 67kr per enhet annars skule de ju skicka 16.667st 30kg paket!!

Sen har du moms + tullavgifter som ungefär blir ca 900kr totalt.

Då blir ju priset 3000+900+67= 3967kr!

Vem lägger på de resterande 2-2500kr??

Jobbar du på Sony eller?

LOL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caam
Funky_monkey är du helt seg i kolan eller vad är fel?

Kostar det 400kr att skicka 30kg = 6st PS3 = ca 67kr per enhet.
Sen borde ju tom du fatta att det är billigare att skicka mycket på 1 gång än små paket= skicka 100.000 i containers blir ju mycket billigare än 67kr per enhet annars skule de ju skicka 16.667st 30kg paket!!

Sen har du moms + tullavgifter som ungefär blir ca 900kr totalt.

Då blir ju priset 3000+900+67= 3967kr!

Vem lägger på de resterande 2-2500kr??

Jobbar du på Sony eller?

LOL

bla bla bla bla
snyggt kalkylerat!

för det första kostar den 60 000yen vilket motsvarar 3700kr
för det andra är det japan (sony's hemland) där den _MÅSTE_ vara "king of the console's" annars går sony down niggah!
sen att priset är 6 papp i sverige är inte så konstigt, alla jävlar här är så kräsna så alla ska ha sin lilla peng, att dom ens lanserar den i europa förvånar mig då vi kommer antagligen bara cracka skiten o börja spela backups (-:

peace

edit;
äh orka sony! !!! www.lik-sang.com !!!
titta! vilka jävla as dom är! rasister det är fan vad dom är!

jag har förhandsbokat ett ps3, men funderar starkt på att avboka det... Wii verkar betydligt roliga och ser att Europa är en framtids marknad att satsa på!(har förhands bokat ett Wii oxå)
desutom är det billigare, och spelen ska vara billigare oxå!

så jag tror jag håller mig till Nintendo och Microsoft, sony kan suga min bung

Visa signatur

Do what a monkey would do

Permalänk
Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem

Att jämföra vad det kostar att skicka något privat och för företag är väl inte helt lätt. Ta bredband, telefoni och elkostnader så ser ni att det inte går att jämföra så.

Men efter ha läst lite forum runt om, så ser folk ut att vara riktigt impade av möjligheterna med maskinen - kul

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk

ps glöm inte att dom europeiska varianterna måste anpassas efter våra standards ström osv, där kommer det att kosta.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

ni kan ta och lugna ner er rätt rejält, det verkar som om PS3 kommer bli betydligt dyrare för stackars jappegamers än den nånsin blir här: http://kotaku.com/gaming/top/foreigners-and-fights-ps3-jpn-la...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
OnT:
Lyckliga japaner

OfT:

Som nån sa, tror du verkligen att en dubblering av priset beror bara på att detta är europa? Sony sätter priserna, och även om man räknar av moms och tull och annat så är det dyrare här än resten av världen, och vem bestämmer det? Joo, Sony själva, inte nån EU-snubbe. Likaså är det Sony som bestämt att vi ska lida i form av förseningar för att de inte kan leverera sin fördömda BR-enhet. Och det är Sony som gjort allt för att försvåra imoprten av konsollen och i övrigt gjort allt för att vi inte ska få hit den innan lansering, eller få den till ett likvärdigt pris som resten av världen.

Så jo, Det är sony som bestämt detta.
Bojkott är imo det enda rätta tills sony lär sig respektera det faktum att utan kunder har de ingen vinst alls.

Word! Håller fullkomligt med dig belga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Har googlat lite nu efter import och jag såg att Sony stämmer alla företag som försöker exportera maskiner till Europa, jävligt synd

Yes. De kursade Lik-Sang pga detta...
(komiskt imo att Sony Europa importerade via Lik-Sang från Jpn vid release )

Ännu en orsak för bojkott.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit ett Sony fan. Det är Nintendo som gäller för min del.
Så hur lyckad en konsol är beror alltså på hur mycket pengar företagen tjänar på den? Då leder Nintendo stort.

Varför Sony inte lyckades tillverka tillräckligt många komsoller var på grund av att blu-ray enheterna strulade.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch