Playstation 3 lanserad i Japan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
tror inte att en konsoll från tex usa kommer att kunna spela eu skivor, men man ska ju kunna ladda ner spel från nätet via PS3an ungefär som xboxen.

PS3 spel är regionsfria, så man kan importera från USA, Japan eller var som helst.

Permalänk

varför envisas med små hårddiskar? 60 gb, finns det fortfarande?? Ska man slänga ut en 6000-7000 på en konsol så vill man ju ha lite space. TN för ps3

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk

Jag tycker att konsolen verkar vara intressant rent teknisnt så det kommer bli ett köp av mig när jag tycker priset är rätt. Verkar kunna spela SACD vilket jag gillar.

Tror nog den skulle passa som en smäck framme vid min tv...

Hoppas på riktigt feta speltitlar, gärna Racing.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaktusagent
varför envisas med små hårddiskar? 60 gb, finns det fortfarande?? Ska man slänga ut en 6000-7000 på en konsol så vill man ju ha lite space. TN för ps3

Det är 2.5" diskar...

Sen är det ju inte en dator. 60 gb är nog en del för det man har den till.

Permalänk

Detta är ju fullkomligt sjukt. 3700 pix jämfört mot det förväntade 6000 kronors prislapp vi kommer få.

Som andra talare säger, det blir ingen dyr frakt kostnad. En container är definitivt inte dyr om du fyller den, vilket de gör. DU ska även räkna med att de är företag och de får ner priserna. Det tredje du ska räkna med är att ju fler kontainrar desto billigare blir det, se det som en mängdrabatt.
Så det där med att frakten skulle rättfärdiga det där rent ut sagt sviniga priset är att bara drömma.

Europeér har pengar, vi gnäller inte, vad gör man? Klart som korvspad, man mjölkar konsumenterna på deras pengar. Vi sväljer det ju ändån och är glada.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Det är en dator enligt Sony.

Sony har fel.

Permalänk
Medlem

jag skulle tro att Sony gör en brakförlust på PS3án i Japan.
Utveklingskostnaderna för Blu-Ray har inte varit små! och förseningarna kostar Sony ännu mer.

Jag skulle tro att dom har dumpat priserna i ett försök att sälja fler enheter och därigenom få en större marknadsandel, vilket givetvis kommer att resultera i fler sålda spel.
Och därigenom försöka ta igen dom förlorade pengarna... och framförallt ta marknadsandelar och pengar från Nintendo och Microsoft.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
jag skulle tro att Sony gör en brakförlust på PS3án i Japan.
Utveklingskostnaderna för Blu-Ray har inte varit små! och förseningarna kostar Sony ännu mer.

Jag skulle tro att dom har dumpat priserna i ett försök att sälja fler enheter och därigenom få en större marknadsandel, vilket givetvis kommer att resultera i fler sålda spel.
Och därigenom försöka ta igen dom förlorade pengarna... och framförallt ta marknadsandelar och pengar från Nintendo och Microsoft.

Dumpa priserna för att sälja fler enheter???

De skulle kunna sälja den för 6000 kr (i japan) och det skulle ändå bli fetingbrist på den.

Problemet är ju att de inte har tillräckligt enheter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Sony har fel.

Du har fel.

Förklara gärna hur du definierar en dator och varför en/ett PS3 inte skulle vara en dator. För det är väl ändå inte så att du syftar på en PC?

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaktusagent
varför envisas med små hårddiskar? 60 gb, finns det fortfarande?? Ska man slänga ut en 6000-7000 på en konsol så vill man ju ha lite space. TN för ps3

För det första är det 2.5" diskar, den största jag har sett ligger på 120gb. För det andra så kan du ju kolla hur länge 60gb räcker utan att du installerar/tankar spel, musik och film på den, de räcker länge. Detta kan också bidra till att hårddisk-tillverkare ökar produktionen av 2.5" diskar då det i dagsläge inte är en stor efterfrågan på dom. Att Nintendo vinner denna fight tvivlar jag på, du kan få en Xbox 360 Core för en billigare peng och Premium får du för 3290kr, hade Wii kostat 1995kr hade dom tagit hem segern utan tvekan men inte nu, inte med det priset, den kan inte ens spela upp DVD-filmer.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

Jag ska köpa en, ta ut blu-ray spelare och erstätta den mot en vanlig dvd, sen återlämna ps3 och få pengarna tillbaka ...

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem

160GB ligger de största 2.5" diskarna på just nu, de kostar i butik runt 1500:-
Både Microsoft och Sony verkar satsa på att sälja musik och film över internet och då räcker 20 resp 60GB inte alls speciellt långt (160GB är rätt lite också)

PS3 ser ut att vara en välbyggd pjäs, får ge den lite tid och se hur den står sig i konkurrensen (nu kommer vi faktiskt tom kunna se hur den står sig).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

FFXIII och MGS4 såg lovande ut
Sådana spel görs bäst på storbilds-TV/projektor och konsoll.

Sen får man ju en Bluray spelare också (hoppas bluray blir standard) och kan avnjuta storfilmer i HD

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Sen får man ju en Bluray spelare också (hoppas bluray blir standard) och kan avnjuta storfilmer i HD

Fast nu är det ju tydligt bevisat att det inte är BR-spelaren som kostar pengar, eftersom det sitter samma saker i maskinerna i japan också. Så BR som argument för ett högre pris funkar ju inte längre.Snyggt jobbat av sony där faktiskt, att själva skjuta det enda ens nästan vettiga argument som fanns för priset i sank. Nu vet vi ju alla att enda anledningen till att vi får betala nästan dubbelt så mycket är att Sony vill vrida ur mer pengar ur oss här i europa bara för att jävlas.

Vidare så är det fortfarande en dålig idé att använda vad som marknadsförssom en konsoll till att dra tåget för ett format mest menat för andra nöjesindustrier. Det är unefär som att ställa sig och spotta mot vinden när man seglar... det går, men det är ingen bra idé.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ni kan ta och lugna ner er rätt rejält, det verkar som om PS3 kommer bli betydligt dyrare för stackars jappegamers än den nånsin blir här: http://kotaku.com/gaming/top/foreigners-and-fights-ps3-jpn-la...

Sorgligt detta, men jag hade ändå inte tänkt köpa på auktion men bra det kom fram i ljuset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Fast nu är det ju tydligt bevisat att det inte är BR-spelaren som kostar pengar, eftersom det sitter samma saker i maskinerna i japan också. Så BR som argument för ett högre pris funkar ju inte längre.Snyggt jobbat av sony där faktiskt, att själva skjuta det enda ens nästan vettiga argument som fanns för priset i sank. Nu vet vi ju alla att enda anledningen till att vi får betala nästan dubbelt så mycket är att Sony vill vrida ur mer pengar ur oss här i europa bara för att jävlas.

Vidare så är det fortfarande en dålig idé att använda vad som marknadsförssom en konsoll till att dra tåget för ett format mest menat för andra nöjesindustrier. Det är unefär som att ställa sig och spotta mot vinden när man seglar... det går, men det är ingen bra idé.

Det har rapporterats om att det varit låga yields på cell processorn, det har lett till att inte kunnat tillverka så många som förväntats samt kanske även drivit upp priserna.
Men kollar man på en blurayspelare som bara är en blurayspelare så är den dyr, tycker man får mycket för pengarna för en PS3 jämfört med en prestanda PC, även om tänker vänta tills priserna sänks lite

Sen så tycker jag inte din argument håller riktigt, för DEN SÄLJS MED FÖRLUST I JAPAN och strategin är att tjäna pengar på spelen.
Och håller du inte med om att det är bättre att köra bluray än DVD? DVD är en begränsning idag, ser man på ett installerat spel på PC så tar många av dem mycket större plats än 4,7 GB.

Sen så tycker vi olika när det gäller det positiva jag ser i nyttan man kan ha med konsollen, man kan göra annat än att spela, man kan se högupplösta filmer och installera linux på den och använda den som dator.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

jag har en 360 som jag är ganska nöjd med, men de blir säkert både en PS3 och en Wii inom 1års tid för mig. Jag väntar alltid på första "stora" prissänkningen.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Avstängd

OMG en liten glimt av vad som döljs i rockärmen, vågade först inte tro på det men. PS3 blir inte en barnleksak nej.

How to Enable Your Distro

Copyright © 2006 Sony Computer Entertainment Inc.
Copyright © 2006 Sony Corp.

Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.2 or any later version published by the Free Software Foundation; with no Invariant Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Texts. A copy of the license is included in the section entitled "GNU Free Documentation License".

DISCLAIMER

THIS DOCUMENT IS PROVIDED "AS IS," AND COPYRIGHT HOLDERS MAKE NO REPRESENTATIONS OR WARRANTIES, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, NON-INFRINGEMENT, OR TITLE; THAT THE CONTENTS OF THE DOCUMENT ARE SUITABLE FOR ANY PURPOSE; NOR THAT THE IMPLEMENTATION OF SUCH CONTENTS WILL NOT INFRINGE ANY THIRD PARTY PATENTS, COPYRIGHTS, TRADEMARKS OR OTHER RIGHTS.
COPYRIGHT HOLDERS WILL NOT BE LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT, SPECIAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES ARISING OUT OF ANY USE OF THE DOCUMENT OR THE PERFORMANCE OR IMPLEMENTATION OF THE CONTENTS THEREOF.

As a hint of enabling your own distribution, we’ll show how to install existing free Linux distribution for PPC64. We’ll explain this using with Fedora Core 5 as an example.
Install Fedora Core 5
1. Abstract

This section shows how to install Fedora Core 5 on a PS3.

To install Fedora Core 5 on a PS3, you have to execute following steps.

* Create a Linux partition on the HDD.
* Install boot loader.
* Set boot flag to 'Other OS'.

2. Requirements
Hardware

* PS3 which System Software version 1.10 or later is installed
o Controller
o USB keyboard
o USB Memory or MemoryStick or SD or CompactFlash
o Monitor
The following will be used for output from a PS3.
+ HDTV monitor(supporting 480p, 1080i, 720p or 1080p)
+ Connected with the HDMI connector or the AV MULTIOUT connector

Software

* Other OS installer (otheros.self)
o You can get the binary from http://www.playstation.com/ps3-openplatform/
* kboot image compressed by gzip (otheros.bld)
o You can find this in Addon Packages CD.
* Fedora Core 5 PPC install DVD
o You can get Fedora Core 5 PPC install DVD from Fedora Project (http://fedora.redhat.com/)
* Addon Packages CD.

Permalänk
Medlem

Här finns det bilder på PS3:an och vad som döljs under skalet:
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1111/ps3.htm

Den är stor som ett hus jämfört med wii. Undrar hur högljudd den är och hur varm blir den. Det är en ganska stor fläkt i den.

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asrock Dual-SATA2, 1 GB DDR-RAM, GF6600GT osv.
"One ring to rule them all, One ring to find them, One ring to bring them all, And in the darkness bind them!" miskad storlek /Quizor

Permalänk
Medlem

ett år efter reales kan man i japan köpa ett xbox 360 premiumpaket för runt 2600:- i japan.

sony är inte på något sätt unika med att ha ett billigare pris på sina produkter i japan, elektronik i allmänhet är billigare där. något vi får acceptera.

"Likaså är det Sony som bestämt att vi ska lida i form av förseningar för att de inte kan leverera sin fördömda BR-enhet." Jo det verkar ju vettigt eller hur? precis som att det skulle vara en medveten försening. När man drar igång en serietillverkningsprocess är det mycket som kan gå snett och det tar ett tag att få produktionen att fungera. Hur "17" skulle det se ut att lansera något de inte kan leverera? Är det nån som kom ihåg den fadäsen som m$ lyckades med när de lanserade 360? De vart överhettade pga en skyddsfilm på cpun satt kvar. Stress i produktionen kan leda till mycket fel, vilket i slutändan blir en merkostnad för företaget och en oangelägenhet för oss konsumenter.

och att vi i europa blir sist är ju trist, men ganska logiskt om man tänker efter. i usa och japan har man inte 40 olika språk att ta hänsyn till, här har vi även olika tv standarder och standarder för strömförsörjningen. För att inte tala om de olika regler som gäller på de olika marknaderna. Det är betydligt svårare att lansera en produkt i europa än i ex usa och japan.

tycker de är rätt larvigt att påstå att de försöker kräma ur konsumenterna pengar när de säljer hårdvaran med förlust. företag är inga välgörenhetsorganisationer, deras mål är vinst.

Maskinen innehåller jäkligt mycket intressant teknologi, och verkar bli en riktigt trevlig produkt. är det inte det som diskutionen borde handla om? alla haters är väldigt högljuda och kommer med massa nonsens.. bojkott enda lösningen ... jo tjena.. slå ett slag för miljön och bojkotta coca cola istället ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Sorgligt detta, men jag hade ändå inte tänkt köpa på auktion men bra det kom fram i ljuset.

Det har rapporterats om att det varit låga yields på cell processorn, det har lett till att inte kunnat tillverka så många som förväntats samt kanske även drivit upp priserna.
Men kollar man på en blurayspelare som bara är en blurayspelare så är den dyr, tycker man får mycket för pengarna för en PS3 jämfört med en prestanda PC, även om tänker vänta tills priserna sänks lite

Sen så tycker jag inte din argument håller riktigt, för DEN SÄLJS MED FÖRLUST I JAPAN och strategin är att tjäna pengar på spelen.
Och håller du inte med om att det är bättre att köra bluray än DVD? DVD är en begränsning idag, ser man på ett installerat spel på PC så tar många av dem mycket större plats än 4,7 GB.

Sen så tycker vi olika när det gäller det positiva jag ser i nyttan man kan ha med konsollen, man kan göra annat än att spela, man kan se högupplösta filmer och installera linux på den och använda den som dator.

Mitt argument håller jättebra.
Den enda vettiga anledningen till att den kostar så mycket har varit just BR-spelaren. Så fort man ens tänkt tanken på att påpeka priset har någon oundvikligen klämt ur sig att "Men du får med BR!! omg oneone 11!"

Nu bevisar ju Sony själva att maskinen inte behöver kosta så mycket, även med BR. Alltså är den enda anledningen som finns kvar till det höga priset att Sony vill pressa oss på mer pengar än resten av världen, vilket jag finner båda vara förolämpande och nästan kriminellt respektlöst mot oss i europa. Så från att ha haft en (kanske inte bra, men fungerande) förklaring till priset, så har de nu ingen förkklaring alls mer än "därför att". Att den sen sälja med förlust är ju Sonys val, varför ska vi i europa straffas för att Sony är dåliga på matte? Vidare så har de själva sagt att det är just Br-spelaren som är anledningen till att vi måste vänta, inte processorn eller nått annat.

När det gäller BR så måste jag säga att jag absolut inte håller med dig. BR i PS3 fyller ingen funktion. Spelen är inte så mycket snyggare än till 360, men 360 klarar sig fint på dvd, och den lilla grafikskillnad som finns är defenetivt inte anledning nog att argumentera för ett faktiskt behov av den ökade lagringen. Då blir det istället en ursäkt för spelutvecklare att slarva med optimering och komprimering. Så den enda nyttan BR tjänar i PS3 är som filmvisare, och då kommer man till det faktum att ingen multi-maskin är lika bra på någonting som en ordentlig maskin för samma syfte är. Visst kommer nog många använda den om det kommer några BR-filmer, men precis som meddvdi ps2 så kommer nog de flesta ändå köpa en standalone-spelare i slutet. Sen är det ju det här med vilket som kommer vinna och när det kommer hända. Vinner hddvd så har man spenderat någon tusenlapp på en spelare som inte behövs, och även om BR vinner så lär priserna på bättre spelare og hinna droppa så mycket innan det faktiskt finns ett dugligt utbud av filmer att tillgå att det är bättre spenderade pengar att köpa en ordentlig spelare.

Till detta lägger man sen att det nu är konsollspelarna som får leka ledare för Sonys lilla BR-revolution. Det är spelarna och konsumenterna som får betala priset för det, inte de som i slutet faktiskt kommer ha mest nytta av formatet. Du tycker inte det vore bättre att lägga det ansvaret och den bördan på en marknad som är bättre lämpad för det, som t.ex. film eller pc-marknaderna.

Dock finns det bättre trådar att ta debaten om BR i, s för att försöka styra tilbaka till topic så avslutar jag med att när nu PS3 lanserats i japan, och till det priset som är, är det både otroligt bra och otroligt dåligt. Det är ju alltid fint med nya konsoller, speciellt eftersom det faktiskt går att importera, även om Sony försöktgöra det svårare, men vi får ju bekräftat att vi här i europa får ta sonys långa pinne upp i baken av ingen som helst vettig anledning. Så som jag först sa. Lyckliga japaner

cloned:
varför ska vi acceptera det? Varför ska vi finna oss i att bli särbehandlade utan ettig anledning?
Medveten försening eller ej, varför lämna just europa utanför? Vi är en större marknad än usa vid detta laget, men istället för att dela ut några färre i usa och japan så att i iallafall får några hit, så är vi tvingade att vänta? Det däremot är ett fullt medvetet val från Sonys sida. vidare så försöker de ju totalstoppa imoprten, utan någon som helst bra anledning mer än att de vill att vi ska vara utan.

Så för min del är det bojkott som gäller. Inte p.g.a. maskinen eller nått annat, utan på grund av att Sony återigen visat sin totala brist på respekt för sina kunder, och inte nog med det utan dessutom själva bevisar att inte är villiga att ge efter ens det minsta lilla för att behandla kunderna lika mellan regionerna. Det handlar om att jag som kund inte tänker "acceptera" att bli behandlas som skit om nu ett företag vill ha mina pengar. Sant är ju som du säger, ett företags primära syfte är att tjäna pengar. Men när jag somkund, av totalt obefintliga anledningar ska betala mer än kunden brevid, så kan jag inte annat än känna at nått är fel, och det jag reagerar mot är att Sony (bland andra) inte verkar ha några som helst betänkligheter över detta, utan iställer verkar tro att vi borde vara tacksamma som alls får äran att köpa deras prylar och att de i sin brist på respekt för det faktum att det är kunder som håller företaget vid liv, tror att de på något automagiskt sätt inte behöver sina kunder som inkomstkälla längre.

Men som du säger, det verkar bli en trevlig maskin. Jag personligen är väldigt intresserad i hur cell-processorn kommer kunna användas. Tyvärr hjälper ju inte det ens det minsta om priset för att stilla denna nyfikenhet är att jag ska behöva finna mig i att få en örfil bara för att jag är europeisk, och sen få en till för att jag inte tyckte den första kändes bra.

Edit**
woah, jag måste lära mig använda färre ord...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

En blu-ray spelare är ju dyrare än en PS3 ser inte varför du klagar. Sen är det ju tillgång efterfrågan som bestämer priset och eftersom det bara finns ett litet antal PS3s så är det ju bara smart av Sony att ha högt pris. Sen har ju Sony igen skyldighet at ge oss någonting, ifall de ville skulle de kunna ta 10k för en PS3 så är det inget fel med det.
Sony är ju ett företag inte nån välgörenhetsorganisation. Att de däremot skulle skuta sig i benet är ju ren idioti från deras sida.
Fattar inte att folk orka diskutera om konsolkrigen, Sony vinner eftersom Japan inte är intreserade av Xboxen, det är inget att diskutera ens.
Japan är den överlägset största marknaden, dessutom att de ger möjligheter att använda linux kommer att göra att PS3 kommer att bli mycket bättre mediaspelare än Xbox 360.

Jag hatar konsoler bara så ni vet

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur det ar med de flesta PS3orna men en kompis berattade just att hans polare som jobbar i en elektronikbutik har en PS3a som uppvisningsex. och den har redan gatt sonder tre ganger (alltsa inte sa valdigt saker informationskalla). Vad jag forstod ar det bara smafel men anda... Verkar som om det finns lite saker att forbattra. Nu har uttrycket "soni taima" fatt en ny innebord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
Du har fel.

Förklara gärna hur du definierar en dator och varför en/ett PS3 inte skulle vara en dator. För det är väl ändå inte så att du syftar på en PC?

Nej, jag syftar på vad den är tänkt att användas som och vad den främst kommer att användas som.

Jag gillar verkligen det faktum att linux kan köras och det öppnar stora möjligheter. Men det är inte därför man gjorde det utan det var för att locka entusiaster och kunna skryta med det. De flesta kommer ändå inte köra linux på den.

Det är en spelmaskin, precis som xboxen - fasst man även där kunde köra linux (även om det nu är mycket smidigare och snabbare att köra på PS3an).

Det är faktiskt det som är det ENDA skälet till varför jag är det minsta intresserad av PS3an. Det ger ju möjlighet till en community xbox har och den är svårslagen.
Men det är fortfarande inte det den är ämnad för och inte det den kommer användas för. Därför anser jag inte att det är en dator. Även om vissa kommer använda den som om den vore det.

Sen om xbox360n eller PS3an blir helt knäckt så är det nog den som blir knäckt som gäller, om båda blir knäckta tror jag 360n har övertaget pga. sin arkitektur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Både Microsoft och Sony verkar satsa på att sälja musik och film över internet och då räcker 20 resp 60GB inte alls speciellt långt (160GB är rätt lite också)

Jo tjena, hur många tror du köper ens 15 gb musik genom sin spelkonsoll?
Det är knappast flac det är heller utan någon mp3/wma med skadligt låg bitrate.

Får se ang. film. Rätt värdelöst för alla utom entusiaster när man inte kan bränna dem sen - och det får man säkert inte ens pga. DRM.
För alla andra kan det kanske duga istället för att hyra - men då har man ju inte kvar filmen sen heller...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yuz
[...]
äh orka sony! !!! www.lik-sang.com !!!
titta! vilka jävla as dom är! rasister det är fan vad dom är!

[...]

så jag tror jag håller mig till Nintendo och Microsoft, sony kan suga min bung

Väldigt störande språk du använder, bättring behövs. Läs PM.

Permalänk
Avstängd

KÖP INTE PS3, köp Xbox360 om ni vill kunna lira samma speltitlar, med lika nice grafik, ingen anledning att köpa ps3 alls... Själv går jag för Wii..

Det där med att det ska vara dyrare med BR är bara ett sätt att kräma oss på pengar, och eftersom sony vill få in BR på marknaden så tvingar de på oss BR när vi igentligen inte behöver det i ps3

Permalänk
Medlem

Disney har snart sålt en halv miljon filmer via iTunes, Microsoft kommer satsa på ett liknande sätt via sin Livekanal för sin uppkommande Zune MP3 spelare samt på Xbox360. Du kommer alltså kunna köpa film, tvserier, musik och spel detta göra att 20GB faktiskt inte alls är speciellt mycket.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
För det första är det 2.5" diskar, den största jag har sett ligger på 120gb. För det andra så kan du ju kolla hur länge 60gb räcker utan att du installerar/tankar spel, musik och film på den, de räcker länge. Detta kan också bidra till att hårddisk-tillverkare ökar produktionen av 2.5" diskar då det i dagsläge inte är en stor efterfrågan på dom. Att Nintendo vinner denna fight tvivlar jag på, du kan få en Xbox 360 Core för en billigare peng och Premium får du för 3290kr, hade Wii kostat 1995kr hade dom tagit hem segern utan tvekan men inte nu, inte med det priset, den kan inte ens spela upp DVD-filmer.

Med tanke på at man ska installera spelen (eller kan installera dom iallafall), och det tar en 4-5 GB pr spel, så är inte 60 GB mycket.

Klart det är stor efterfrågan efter 2.5" diskar. Vad sitter det för diskar i laptops?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd

Så här är det:

Sverige har enorma skatter på prylar i form av miljöskatt. Det är framförallt denna (och viss momsskillnad) som gör att saker kan vara så extremt mycket billigare i Tyskland t,ex. Jag tror inte det kommer skilja särskilt mycket i pris på en tysk PS3a och en japansk dito. Ta en titt på Media Marckt, de skulle ju ha rekordlåga priser i Sverige men inte fasen har de det. Alla skatter de måste betala gör att priserna ligger på ungefär samma nivå som OnOff, Siba m flera. Marginalerna är ganska hårt dragna för alla.

Permalänk
Medlem

"KÖP INTE PS3, köp Xbox360 om ni vill kunna lira samma speltitlar"

Samma spel? Hoppas du inser att de just skrev något väldigt dumt. Jag kan acceptera "liknande" spel, men inte "samma", för sen när har Xbox haft samma spelutbud som Playstation?

Jag ska iaf gå in i butik på releasendagen och köpa en direkt utan förbokning. Finns butiker som alltid har produkter i lager eftersom de inte har kunder, Expert är en av dem.

Permalänk
Medlem

den konsoll som kan spela upp xvid dvd samt h264 i mkv format köper jag direkt!

Visa signatur

Nätverksnörd