Skön spelupplevelse med Playstation 2 ?

Permalänk
Medlem

Skön spelupplevelse med Playstation 2 ?

Hej.

Om man har en 40 tum LCD TV med riktigt bra bild och har en Playstation 2 vilka spel är det som inte bara är bra spelmässigt utan även ser riktigt bra ut?

Vore riktigt snällt om ni kunde ge tips när det gäller:

- Bilspel (2 players)

- Fightingspel

- Fotbollspel

Tacksam för svar!

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Då ps2 inte har nått HD-stöd så spelar det ju mindre roll vilken skärm man använder, ser spelet hemskt ut på en vanlig 28" så kommer de se hemskt ut på en 40"... bara större. Likadant om det är snyggt.

Eftersom man antagligen inte sitter så fruktansvärt nära en 40" så spelar det inte heller så stor roll at pixlarna blir lite större om man inte är extremtpetig, eller sitter för nära.

När det gäller fighting kan jag dock rekomendera Soul Calibur-serien, den är rikigt kul.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Gran turismo 4 Är det väldigt fin grafik på=) Bra spel med=)

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett fightingspel så kan jag inte annat än rekommendera Tekken 5. Det är grymt kul och beroendeframkallande.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Burnout 3 kanske, ser ju bra ut på en vanlig "28" iaf...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Burnout ser ju likadant ut på Gmaeboy som 360 så länge man kör. kan var ett bra val mao..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Soul Calibur 3 är att rekomendera starkt. Kul spel

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

ja Soul Calibur 3 är stiligt.

Shadow of the colossus är också rätt imponerande, och extra bra för LCD-burkar då det kan köras progressiv bild om man har rätt kablar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Tekken 5 och Soul Caliber 3 (har dock bara sett bilder på tekken 5 men det verkar grymt snyggt).

Virtua Fighter 4 Evo, inte bara snyggt utan även ett av dom bästa fightinspelen jag testat (Virtua Fighter 5 är ett givet köp om jag skaffar en ps3:))

Gran Turismo 3 är ett av dom bästa bilspelen jag spelat och 4an verkar vara bättre på allt.

Viewtiful Joe 1 och 2, coolt lite annorlunda spel från Capcom

Ps2 styrka ligger inte i det grafiska utan i att det finns så många roliga och bra spel till den. Vill du ha grafik så kommer nog Ps3 erbjuda det i mängder eller om man inte kan vänta köpa en Xbox 360.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Tekken 5.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.

Jo jag är medveten om att Playstation 2 inte är den modernaste spelmaskinen på marknaden och att den inte ger den bästa bilden.

Jag har fixat Soul Calibur 3 och Pro evolution soccer...

Tack för alla tips

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Se till att koppla PS2an till din 40" genom komponent annars kommer det inte se så bra ut. Spelar själv God of War på 42" genom komponent och det är väldigt skarpt faktist.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
Tack för alla svar.

Jo jag är medveten om att Playstation 2 inte är den modernaste spelmaskinen på marknaden och att den inte ger den bästa bilden.

Jag har fixat Soul Calibur 3 och Pro evolution soccer...

Tack för alla tips

Tror inte du kommer bli besviken, Soul Calibur 2 är ett riktigt bra spel och 3an verkar vara bättre. Ps2 har inga problem med att visa upp bra grafik men den har problem att visa bra grafik så att det är spelbart. Nu utgår jag från titlar jag själv testat, har läst att dom nya spelen ska uppvisa ännu bättre grafik utan att lagga för mycket.

Fotbollspel tillhör inte min favorit, men jag har ändå läst att Pro evo serien ska vara i klass med Fifa så du har nog gjort ett bra val där med.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

resident evil 4 är nog det snyggaste spel som finns till ps2, oavsett gengre.