Permalänk
Medlem

html/css i ff/ie, stor skillnad.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html><head><title>tralalala torsdag</title> <style type="text/css"> body { background-color:#b5b5b5; margin:0px 0px 0px 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:0.74em; color: #e0e0e0; cursor:default; } #container { width:750px; height:100%; margin:0 auto 0 auto; padding:0pt 0pt 0pt 0pt; } #top { width:750px; height:60px; margin:0 auto 0 auto; position:absolute; top:0; background-color: black; color: white; text-align: center; } .banhol { position:relative; float: left; top:60px; width:200px; padding: 0px 25px 0px 25px; background-color: white; min-height: 400px; color: black; } </style> </head> <body> <div id="container"> <div id="top"> <h1>jätte super läskig torsdag</h1> </div> <div class="banhol"> jag är en banner som är 200 px (kanske), </div> <div class="banhol"> jag med, </div> <div class="banhol"> och jag med. </div> </div> </body> </html>

Det blir jättebra i firefox. Allting stämmer. Men till min stora fasa så blir det jättelustigt i internet explorer. Finns det nån fin förklaring, eller måste man ta till massa fulhack?

God fortsättning.

Permalänk
Medlem

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html><head><title>tralalala torsdag</title> <style type="text/css"> * { margin: 0; padding: 0; } body { background-color:#b5b5b5; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:0.74em; color: #e0e0e0; cursor:default; } #container { width:750px; height:100%; margin:0 auto 0 auto; } #top { width:750px; height:60px; margin:0 auto 0 auto; background-color: black; color: white; text-align: center; } .banhol { float: left; width:200px; padding: 0px 25px 0px 25px; background-color: white; min-height: 400px; color: black; } </style> </head> <body> <div id="container"> <div id="top"> <h1>jätte super läskig torsdag</h1> </div> <div class="banhol"> jag är en banner som är 200 px (kanske), </div> <div class="banhol"> jag med, </div> <div class="banhol"> och jag med. </div> </div> </body> </html>

Ser lite bättre ut i IE men tyvärr stöder inte IE min-height. Det kommer se bättre ut när du fyller på med innehåll i dina .banhol.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

height: auto !important;
height: 400px;
min-height: 400px;

Funkar fint i både IE o FF

Visa signatur

//Toombass

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen.