iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Ja, så länge du är nöjd...

Dessutom, var kan man köpa en olåst iphone 3g, och vad kostar det?

Skrev lite otydligt, menade att om jag vill köpa en annan telefon än iPhone finns den telefonen olåst, dvs jag kan använda den med mitt teliaabonnemang jag har

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut
Grejerna dom klagar på visste vi ju redan om och klarar oss utan.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

"- Det blir dyrt om om du dagligen använder internet mycket i 3Gnätet. Fri datatrafik kostar 199 kr extra i månaden."

Är det inte begränsat inom Telia att man max kan betala 9kr per dag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
"- Det blir dyrt om om du dagligen använder internet mycket i 3Gnätet. Fri datatrafik kostar 199 kr extra i månaden."

Är det inte begränsat inom Telia att man max kan betala 9kr per dag?

maxtaket gäller enbart för surning, annars gäller max 69kr per dag om du tex kollar mailen osv.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=803040

Gillar på att han klagar på att det är svårt att skriva på tryckskärmen. Det är ju mer ett personligt problem för folk som har dålig koordination i sina fingrar Då kommer alla telefoner va ett problem

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Gillar på att han klagar på att det är svårt att skriva på tryckskärmen. Det är ju mer ett personligt problem för folk som har dålig koordination i sina fingrar Då kommer alla telefoner va ett problem

Nej, jag har en Iphone gen 1 och slår ofta fel på den. Jämfört med minE7,1 med små tangenter, så suger touchscreen tangenter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Nej, jag har en Iphone gen 1 och slår ofta fel på den. Jämfört med minE7,1 med små tangenter, så suger touchscreen tangenter.

Uhm, lär dig trycka rätt? Tog mig ca 5 minuter, nu träffar jag i princip aldrig fel. Att man dessutom skriver snabbare än på de flesta andra mobiler är ju bara ett plus, bara Å Ä Ö som tar lite extra tid, annars skulle man va lika snabb som på vanligt keyboard.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Det viktiga är verkligen att lita på 'ordlistan' då går det väldigt snabbt att skriva med den...

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Uhm, lär dig trycka rätt? Tog mig ca 5 minuter, nu träffar jag i princip aldrig fel. Att man dessutom skriver snabbare än på de flesta andra mobiler är ju bara ett plus, bara Å Ä Ö som tar lite extra tid, annars skulle man va lika snabb som på vanligt keyboard.

Lika snabb som på ett vanligt tangentbord? Det förvånar mig att du inte överdrev ännu mer. Kom igen, du är ju Derox, jag är säker på att du kan skriva _snabbare_ än på ett vanligt tangentbord. Det är ju trots allt en iPhone vi pratar om.

Personligen har jag slängt bort mitt riktiga tangentbord, och skriver allt via VPN-programmet på min iphone. Lika snabbt ju, och man slipper ett stort, fult tangentbord.

Alla som klagar på inmatningen på ihone har helt enkelt inte lärt sig "trycka rätt". Så är det ju. Tog ju Derox 5 minuter!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
"- Det blir dyrt om om du dagligen använder internet mycket i 3Gnätet. Fri datatrafik kostar 199 kr extra i månaden."
Är det inte begränsat inom Telia att man max kan betala 9kr per dag?

Ursprungligen inskrivet av blaze101
maxtaket gäller enbart för surning, annars gäller max 69kr per dag om du tex kollar mailen osv.

Gäller dock inte "iPhoneabonnemangen" utan där är det 9 kr/dag för allt!

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Lika snabb som på ett vanligt tangentbord? Det förvånar mig att du inte överdrev ännu mer. Kom igen, du är ju Derox, jag är säker på att du kan skriva _snabbare_ än på ett vanligt tangentbord. Det är ju trots allt en iPhone vi pratar om.

Personligen har jag slängt bort mitt riktiga tangentbord, och skriver allt via VPN-programmet på min iphone. Lika snabbt ju, och man slipper ett stort, fult tangentbord.

Alla som klagar på inmatningen på ihone har helt enkelt inte lärt sig "trycka rätt". Så är det ju. Tog ju Derox 5 minuter!

Sa ju att om man inte behövde sega ner för ÅÄÖ så skulle man va lika snabb. Allt beror ju på hur man skriver, antar att du skriver med pekfingret eftersom du inte verkar fatta att man kan skriva fort. Själv använder jag båda tummarna samtidigt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Sa ju att om man inte behövde sega ner för ÅÄÖ så skulle man va lika snabb. Allt beror ju på hur man skriver, antar att du skriver med pekfingret eftersom du inte verkar fatta att man kan skriva fort. Själv använder jag båda tummarna samtidigt.

Jag "fattar" att man kan skriva fort - med tanke på att man skriver på en liten touchscreen. Men att man skulle kunna skriva lika fort som på ett vanligt tangentbord - eller nästan lika fort - är skitsnack, och det vet du också (anta att vi skriver på engelska, och du faktiskt har en vettig ordlista till skillnad från den smått värdelösa hemmagjorda, och slipper åäö).

Med du kanske skriver med tummarna på ett vanligt tangentbord också, det skulle ju förklara allt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar som FW 2.0 går att jailbreaka:

Permalänk
Avstängd

Vadå FW 2.0 ?

Permalänk
Medlem

Firmware 2.0, den nya iphonemjukvaran som ger bla. appstore till gamla iphones.
Fick bilden från http://blog.iphone-dev.org/

Permalänk
Avstängd

Helt onödigt att jailbreak när man får Iphone 2.0 mjukvaran gratis med apple store där man kan ladda hem och installera program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Helt onödigt att jailbreak när man får Iphone 2.0 gratis med apple store där man kan ladda hem och installera program.

Nej, det är inte helt onödigt. jailbreak kommer att behövas för att köra program som inte kommer att finnas i app store. Finns flertal riktigt bra program som måste bryta mot SDK-reglerna för att göra det de ska, och dessa kommer inte att kunna köras på en icke-jailbreakad telefon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nja, dels behövs jailbreak för att kunna låsa upp gamla telefoner (som kommer från usa). Sen så är programmen i appstore ganska begränsade på ett antal sätt, vi kommer t.ex inte att kunna få emulatorer från app store.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Nej, det är inte helt onödigt. jailbreak kommer att behövas för att köra program som inte kommer att finnas i app store. Finns flertal riktigt bra program som måste bryta mot SDK-reglerna för att göra det de ska, och dessa kommer inte att kunna köras på en icke-jailbreakad telefon.

Då försvinner väl alla Telia fina inställniongar och garantier, det är ju inge bra!

Vad för program är bra som inte finns i Apple Store då?
Varför bryter dom mot reglerna?

Permalänk
Medlem

Jag snackar nu om gamla icke-telia iphones, de har ändå ingen garanti. Ett exempel är emulatorn: en emulator kräver att du stoppar in filer (roms) i telefonens filsystem. Normalt kan man inte föra filer till eller från en iphone utan måste lägga in icke godkända program för det.

EDIT: kom på ett annat exempel. I jailbreakade telefoner kan man installera program som ändra utseendet på menyerna. Detta tillåts inte av iphones sdk. iphones sdk är egentligen ganska begränsad, inga program tillåts t.ex att köras i bakgrunden, den e bra för spel men lite tveksam till annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Vad för program är bra som inte finns i Apple Store då?
Varför bryter dom mot reglerna?

Ett exempel är programmet IntelliScreen, som kan lägga ut kalenderinformation, väder, nyheter, osv, på lås-skärmen, altså den med "slide to unlock". Programmet kan även påminna om missade samtal, olästa meddelanden, m.m. För detta krävs att programmet körs i bakgrunden och uppdaterar dessa uppgifterm och sådana program kommer inte finnas tillgängliga för "allmänheten".

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Nakdelen med program som körs i bakgrunden är ju att dom tar kraft ch batteri av telefonen, det bästa är ju att klara sig utan sånna.

Permalänk
Medlem

klart att det finns nackdelar, men vissa program fungerar helt enkelt inte utan det.

Permalänk
Avstängd

Tror ni MMS kräver att man hackar den?

Permalänk
Medlem

antagligen, verkar inte finnas nån mms app på appstore just nu

Permalänk
Avstängd

Har dom öppnat Nya Apple Store?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Har dom öppnat Nya Apple Store?

Ja

Permalänk
Medlem

Finns det stora bilder på den svara och vita modellen, måste se lite för att kunna välja!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

Före Lanseringen, det var ju taskit?