Vista gadgets, kompabilitet och finjustering (tweaking)

Permalänk
Medlem

nvm, löste det.

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Vad heter gadgeten då man kan sätta ikoner in i sidebaren? Har sett många som har det och vill själv ha det men vet inte vad den heter :/. Någon som vet vad den heter?

MVH

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Vad heter gadgeten då man kan sätta ikoner in i sidebaren? Har sett många som har det och vill själv ha det men vet inte vad den heter :/. Någon som vet vad den heter?

MVH

Det heter App Launcher och kan hämtas på länken nedan
http://gallery.live.com/liveItemDetail.aspx?li=4ccdc564-3d94-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av husqvarnaff
Rainlendar

Grymt bra! Tack!

Permalänk
Medlem

Tänkte snabba upp vista lite så läste på diverse sidor... Jag gick in på egenskaper för enhet c: och bockade av "indexera den här enheten för snabbare sökning" och fick sedan sitta och vänta en bra stund på att men mätare "tillämpa attribut" skulle bli klar. Verkar som den sökte igenom hela hårddisken.

Är det dåligt att jag gjorde såhär? Kommer aldrig använda mig av snabbsökningsfunktionen, söker nästan aldrig efter filer och om jag gör det kan man väl göra det som på den gamla goda tiden?

Har indexeringen någon annan fördel som innebär att jag borde ställa tillbaka allt? Hur mycket snabbar denna åtgärd upp datorn?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Sen vet nån var man kan tanka Multimeter Quad Core? Orkar inte regga mej på deras hemsida.

http://gallery.live.com/liveItemDetail.aspx?li=ad5503bc-41ef-...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Finns det några wireles gadgets till vista 32-bit som funkar till intels 300 mbits trådlösa?

(Har en Zepto Znote 6625WD)

http://gallery.live.com/liveItemDetail.aspx?li=53941b50-77eb-...
Bör funka, men kom ihåg att välja vilket nätverkskort du vill övervaka!

Permalänk
Medlem

Frågan har säkert varit på tal tidigare men jag har inte kunnat hitta svaret.

Hur visar man filnamnstillägg i Vista? Å hur gör man för att alla mappar automatiskt ska visas i 'lista' läge?

Visa signatur

Mattias

Permalänk
Medlem

Gå in på kontrollpanelen/mappaltenativ/visning bock sen ur "dölj filnamnstillägg för kända filtyper".

List läge kan du fixa genom att gå in i en mapp, ändra så att den det visas som en lista.
Gå sedan in på kontrollpanelen/mappaltenativ/visning klicka sen på använd i alla mappar så ska de funka sen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det går att ta bort WMP efter att man installerat vista?

Permalänk

bra tråd !

Visa signatur

LÅL

Permalänk
Medlem

MS word XP och Vista

Hur är kompabiliteten mellan dokument skrivna i XP och Vista nu för tiden? Vet att de inte gick ihop i början men var ju ett tag sedan.

Hört att äldre 16-bits spel inte funkar med vista64, hur ser man på sina gamla spel om de är 16 el 32 bit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Hur är kompabiliteten mellan dokument skrivna i XP och Vista nu för tiden? Vet att de inte gick ihop i början men var ju ett tag sedan.

det låter konstigt, vilken typ av dokument? Jag har då aldrig haft problem med att flytta dokument mellan xp och vista.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Re: MS word XP och Vista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Hur är kompabiliteten mellan dokument skrivna i XP och Vista nu för tiden? Vet att de inte gick ihop i början men var ju ett tag sedan.

Hört att äldre 16-bits spel inte funkar med vista64, hur ser man på sina gamla spel om de är 16 el 32 bit?

Ja för att lösa 16bits problemet så kan du ju dualboota Vista/xp.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Gadgets mums: http://blog.orbmu2k.de/sidebar-gadgets/network-traffic-sideba...

Tack för den!

Permalänk
Medlem

Här finns det en guide till hur man gör egna gadgets:
http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/topics/vista/ga...

Det är inte så svårt som man tror! Vet iofs inte hur man packar ner dem i en .gadget fill ännu =/

edit:
http://msdn2.microsoft.com/sv-se/magazine/cc163370(en-us).aspx

här står det lite mer om det, bland annat hur man packar ner dem till en .gadget fil.

Hoppas vi får se lite fler egna gadgets nu

Permalänk
Medlem

snabb fråga, nån som vet hur man tar bort varningen för blockerade startprogram varje gång vista startar upp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Bästa TV Program Gadgeten?

Kanske lite sent, men jag har gjort en gadget som räknar ner till nästa avsnitt av tv-serier. Den tar data från tvrage.com, så den funkar bäst för amerikanska serier.

Går att tanka på http://gallery.live.com/liveItemDetail.aspx?li=9226512c-bbc0-...

Permalänk
Medlem

jag letar efter följande gadgets:
en tv tablå där man ser vilket program som går på vald kanal just nu +nästa program, dvs inte omtv.se eller tv.nu.

en kalender där man kan lägga in google kalender eller liknande, hade vart nice om rainlendar fanns i gadget mode.

en bra rss feed reader gadget, som hermes fast att nyheterna försvinner när man läst dom en gång.

hade vart fint med någon gadget där man kan välja några matcher man får resultat ifrån också.

dessutom hade en mer avancerad väderprognos varit att föredra med 3-5 dagars prognos. som funkar på mindre ställen som hultsfred också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ooije
Kanske lite sent, men jag har gjort en gadget som räknar ner till nästa avsnitt av tv-serier. Den tar data från tvrage.com, så den funkar bäst för amerikanska serier.

Går att tanka på http://gallery.live.com/liveItemDetail.aspx?li=9226512c-bbc0-...

Jesus vilken bra gadget! Tackar och bockar ödmjukast! Brukade alltid gå in på varje series websida och kolla hela tiden... =/ Smidigt som katten detta

Permalänk
Medlem

jag är lite halvnöjd med vista, funderar på att installera xp igen. whats up med att det inte stödjer opengl? får köra cs i direct 3d känns inte lika hett + att gadgets utbudet suger ju ganska hårt vad det verkar & det känns ganska onödigt att jag har vista enbart för gadgets & inte kunna spela cs vettigt än att ha xp & försöka hitta någon bra tv script config för jag lär ju inte orka konfigurera en själv iaf :S

Permalänk
Medlem

Chowie, tror inte att openGL inte fungerar i vista. Om jag kör 64bitarsverisionen av UT2004 vså fungerar OpenGL alldeles utmäkt DX fungerar inte så smärtfritt dock.

Antar att det är CS som har kompatibilitetsproblem. Det är trots allt minst 10 år gammalt.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att få igång cod4 MP, SP funkar prima men inte MP, har testat att formatera om datorn 3 ggr, vet inte om det är vista men funkade på xp. Men har köpt en ny acer asparie m5100 för en vecka sen.Har itne kunant spela nåt MP spel förutom wow och cs.

Permalänk
Medlem

Jag kör med sidebar i vista ultimate 64, följande gadgets.

CoreTemp
DriveInfo
Network Traffic
Uptime

När jag startar sidebaren så drar den ungefär 20-30 mb från minnet, men det verkar som det ökar allt eftersom. Startade nyss om sidebaren då jag tyckte att 160mb var för mycket.

Är det likadant för någon annan ?

Permalänk

i mitt CS 1.6 så har jag en max fps på 60. den rubbar sig inte alls! jag har testat vartenda FPS kommando! nån som vet hjälp? ^^

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoffa96
i mitt CS 1.6 så har jag en max fps på 60. den rubbar sig inte alls! jag har testat vartenda FPS kommando! nån som vet hjälp? ^^

Fel tråd? Men testa att stänga av V-Sync

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.