Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem

Alltså vet nån en bra sida med uppdaterade release datum för spel? Alltså typ "kommande spel månaderna"
Enda jag hittat är
http://www.gamestracker.com/xbox-360-release-dates.htm
Och den stämmer ju inte direkt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Alltså vet nån en bra sida med uppdaterade release datum för spel? Alltså typ "kommande spel månaderna"
Enda jag hittat är
http://www.gamestracker.com/xbox-360-release-dates.htm
Och den stämmer ju inte direkt

Jag brukar använda www.vgreleases.com
Bara att skapa ett konto där så kan du enkelt hålla reda på de spel du gillar.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

När man köper ett nytt 360 så ska man få med en 1månads trail för Xbox LIVE, eller hur? Vart hittar jag den isf, för jag har inte hittat någon kod i min låda. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
När man köper ett nytt 360 så ska man få med en 1månads trail för Xbox LIVE, eller hur? Vart hittar jag den isf, för jag har inte hittat någon kod i min låda. =/

du får en månad automatisk när du skapar live kontot, därför du inte hittar någon kod i lådan

Permalänk
Avstängd

Hej. Jag funderar på att köpa en ny 360 då min gick sönder, har 20gb disken kvar, så jag tänkte mig en arcade med hdmi.
Vet ni var man säkert kan få tag i senaste versionen JASPER som den heter, med 65nm cpu o gpu?
Sen så undrar jag ifall det följer med hdmi sladd i arcade paketet?

Kanske ngn som vet hur man ska kolla på paketet ifall det är en jasper? kanske kan kolla runt i affärer

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
du får en månad automatisk när du skapar live kontot, därför du inte hittar någon kod i lådan

ahh, okej

--

Skrev ett mail till MS klagomåls mail (xboxsup2@microsoft.com) där jag klagade på att de borde lägga till stöd för matroska i xbox 360, fick detta svar:

Citat:

Hej Albin

Vi vill tacka för dina synpunkter och skicka ditt mail vidare till utvecklingsteamet.

Med vänliga hälsningar,
Jorge, Xbox Support

Troligtvis så kommer det aldrig hända, skulle bli väldigt förvånad då.

Permalänk
Medlem

Hej.

Ska köpa Xbox 360 av en klasskompis. Han köpte den i början av 2008 och den har haft red ring of death en gång. Han lämnade in den till Microsoft och dom lagade den åt honom. Det betyder att garantin utökas till 3 år väl?

Så om den får RRoD igen så behöver jag bara ringa MS och dom lagar den även fast jag inte har kvitto?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny92
Hej.

Ska köpa Xbox 360 av en klasskompis. Han köpte den i början av 2008 och den har haft red ring of death en gång. Han lämnade in den till Microsoft och dom lagade den åt honom. Det betyder att garantin utökas till 3 år väl?

Så om den får RRoD igen så behöver jag bara ringa MS och dom lagar den även fast jag inte har kvitto?

Ingen aning om det utökas men kvitto behövs i alla fall inte.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Nej garantin är ifrån tillverkningsdatumet på konsolen, ( den första vill säga ) om han fick den nyvarande utbytt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Nu gick skiten sönder IGEN... sämre kvalité på en produkt får man leta efter.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Nu gick skiten sönder IGEN... sämre kvalité på en produkt får man leta efter.

Fan lider med dig har själv lämmnat in min 3 gånger o jag köpte boxen när den hade sin relase i sverige. Men nu har den gått fint i ca 1,5 år........

Men även om många har haft otur med boxen så måste jag säga att det är värt det, dels för live och dels för spelutbudet....

gjorde ett kap i går köpte Dark Sector för 99kr på rusta , riktigt kul spel..

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk

Jag vill nyttja Xtival09, gratis uppdatering till Gold i helgen, och prova Bionic Commando-demot.
Men hur gör jag för att få Gold? Jag är kvar på silver och försöker jag uppgradera hamnar jag på den vanliga betal-uppgraderingssidan.

Någon Silver-medlem som lyckats få gratis Gold i helgen och i så fall, hur gör man?

http://www.xbox.com/sv-SE/xtival09/
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=32434

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Jag förstod som att alla hade GOLD automatiskt i helgen?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Jag är också fortfarande bara silver

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Jag förstod som att alla hade GOLD automatiskt i helgen?

Det gjorde jag också, men jag har fortfarande silver.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Är det som de kampanjer som de har kört förut så får ni inte allt man får när man är Gold, utan man kan endast köra online. Dvsa, demos, tävlningar etc som är låsta till Guld kommer man ej åt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Fast nu stod det uttryckligen att man skulle kunna tanka demot även som silvermedlem (tack vare uppgradering av silverkonton till guld över helgen).

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Fast nu stod det uttryckligen att man skulle kunna tanka demot även som silvermedlem (tack vare uppgradering av silverkonton till guld över helgen).

Nu är det dock FZ som har skrivit det, inte MS själva. Som sagt, har svårt att se att de skulle ändra sina rutiner för sådana här kampanjer helt spontant. Se ifall du kan köra något online så har du svaret.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
ahh, okej

--

Skrev ett mail till MS klagomåls mail (xboxsup2@microsoft.com) där jag klagade på att de borde lägga till stöd för matroska i xbox 360, fick detta svar:

Troligtvis så kommer det aldrig hända, skulle bli väldigt förvånad då.

Finns stöd för H.264 redan i 360 men inte för X.264

Du kan ju streama till din 360 med olika program precis som till skiten PS3.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Angående streama, kör jag streaming av mp3 från min dator till 360 via media player11 så får jag ut ljud till alla högtalare.
Kör jag med windows media center samt media center på 360 blir det "bara" pcm stereo ljud.
Ska det inte funka med media center också eller?
Kör med router samt nätverksladd.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

vafan är dettam vill avsluta mitt guldmedlemskap på live, men vart fanders gör jag det :S?
Alltså så att dom slutar dra cash från mitt kort.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Du måste ringa dem

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bara att ringa, du får antagligen ange lite addresser och sådant för att verifiera att du är du, gjorde detta själv för nåra månader sedan. Snubben jag snackade med där var riktigt trevlig och påpekade att jag skaffade mitt konto när Halo 2 släpptes, och att det var goda tider och allt sånt, kul med personlig service!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Bara att ringa, du får antagligen ange lite addresser och sådant för att verifiera att du är du, gjorde detta själv för nåra månader sedan. Snubben jag snackade med där var riktigt trevlig och påpekade att jag skaffade mitt konto när Halo 2 släpptes, och att det var goda tider och allt sånt, kul med personlig service!

Tycker det här e helt knäppt faktiskt. Att man kan regga ett kreditkort direkt på supportsidan men när man vill avbryta måste man ringa dom rackarna och hålla på med kontrollfrågor o annat bjäffs.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Tycker det här e helt knäppt faktiskt. Att man kan regga ett kreditkort direkt på supportsidan men när man vill avbryta måste man ringa dom rackarna och hålla på med kontrollfrågor o annat bjäffs.

Jo håller med helt värdelöst men klart dom tjänar ju pengar på det.
Jag brukar inte kolla mitt bankkonto allt för ofta och jag betalade för 1 månad guld, efter den månaden trodde jag ju att guld skulle försvinna så jag tänkte inte mer på det.
Det värsta var när jag var helt pank och var tvungen att låna 500kr för en räkning, kompisen skickade in pengarna och pang så var dom borta igen då MS "snattade" dom innan jag ens hann betala räkningen, det var även då jag märkte att MS hade dragit pengar i flera månader.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Fick tillbaka min krysslåda idag igen. Stod att det skulle vara en ny enhet men den ser lite sliten ut och har ingen HDMI :/ Funkar gör den iaf!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Fick tillbaka min krysslåda idag igen. Stod att det skulle vara en ny enhet men den ser lite sliten ut och har ingen HDMI :/ Funkar gör den iaf!

Du har la fått en refurbished. En beggad som dom gått igenom och bytt de trasiga delarna i.

Var det HDMI på den gamla?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Nix

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1