Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Efter att ha lånat ut min xbox 360 i över ett halt år så tycker jag fläkten i nätdelen har blivit konstig.
Ska verkligen denna fläkt gå hela tiden fast xboxen är avstängd eller finns det en temperatursensor i den så den stannar efter en viss tid? Min fläkt har nu efter kort testade av xboxen gått i en halvtimma efter xboxen är avstängd. Jag tycker dock den durar mindre nu än i början, men den borde ju ha stannat för länge sedan. Drar jag ur kontakten mellan nätdelen och xboxen så stannar den direkt.
Det verkar även som om en fläkt inne i xboxen är likadan vissa gånger..

Jag minns inte hur xbox 360 var förut, men jag tycker jag borde ha reagerat och lagt märke om en massa fläktar går fast den är avstängd. Jag har ingen annan xbox 360 att jämföra med, så jag frågar er.

Fläkten i nätdelen och även konsollen fortsätter snurra om du laddar play & charge batteriet efter att ha stängt av konsollen eller håller på och laddar ner något. Om dom fortsätter snurra utan att du gör något av det är något fel.

Permalänk

hunden & sprucetwig
ok, tackar där har vi det. Mitt batteri har tagit slut i play & charge modulen så jag kör kontrollen som trådbunden. (fungerar lika bra för mig, där xboxen står nu)
Och om jag drar ur denna modul så stängs fläkten av direkt.. Så det var inget fel på min xbox.
*edit* En ny play & charge kostar runt 200kr, så det blir väl att köpa en sådan för att slippa rycka ur väggen till xboxen varje gång. hehe

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Testpilot

Rena turen att jag skrev det i mitt inlägg, bra att det var så enkelt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Reminder: The update to the Xbox Live Preview Program will go public early tomorrow morning, Aug. 11th (PT).

Från twitter: http://twitter.com/Microsoft_Xbox/status/3231171241

Är detta den stora sommaruppdateringen? Är det USA-tid så blir det väl eftermiddagen - kvällen för oss?

Permalänk

hmm måste ställa en fråga brorsan tjatar om att lägga in musik på sin xbox och det känns ovärt o bränna skivor hela tiden för att sen lägga in dom där...

går det att koppla in en usb hårddisk till den?

har en iomega hdd.

ja jag har låtarna på cd skiva men vill inte riskera att förstöra dom därför har jag dom på datorn/Externa hdd...

Permalänk

Någon som testat Turtles in Time Re-Shelled? Är det värt 800ms?

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
hmm måste ställa en fråga brorsan tjatar om att lägga in musik på sin xbox och det känns ovärt o bränna skivor hela tiden för att sen lägga in dom där...

går det att koppla in en usb hårddisk till den?

har en iomega hdd.

ja jag har låtarna på cd skiva men vill inte riskera att förstöra dom därför har jag dom på datorn/Externa hdd...

Ja du kan spela upp musik från USB hårddisk/minne.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Ja du kan spela upp musik från USB hårddisk/minne.

ok tack för svaret:D då blir min bror glad ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Från twitter: http://twitter.com/Microsoft_Xbox/status/3231171241

Är detta den stora sommaruppdateringen? Är det USA-tid så blir det väl eftermiddagen - kvällen för oss?

Vad gör denna exakt?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Vad gör denna exakt?

Lista över nyheter: http://www.xbox.com/en-US/support/systemupdates/default.htm
Det kommer ytterligare en uppdatering senare i höst då vi får integrering med Facebook, twitter och Last.fm samt Zune Video marketplace.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Gillar Indie spelen och att man kan köpa 360 spel för 349kr Ska ju tydligen komma nya varje tisdag .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

är det någon mer än jag som har fått problem med att streama till xboxen efter updaten?

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Lista över nyheter: http://www.xbox.com/en-US/support/systemupdates/default.htm
Det kommer ytterligare en uppdatering senare i höst då vi får integrering med Facebook, twitter och Last.fm samt Zune Video marketplace.

Tycker denna uppdatering var riktigt bra, mer sånt.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot att kunna hyra film i HD-upplösning till hösten. Den uppdateringen ser jag fram emot.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Testpilot

Vi kommer inte kunna hyra någon film, som vanligt gäller alla häftiga uppdateringar bara för USA.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Vi kommer inte kunna hyra någon film, som vanligt gäller alla häftiga uppdateringar bara för USA.

Som jag förstått kommer den till en drös länder, bla Sverige.
Slänger med ett par länkar:
http://www.cliczune.com/2009/06/zune-marketplace-videos-comin...
http://www.zunerama.com/2009/06/zune-video-on-xbox-live-insta...
http://www.zunethoughts.com/news/show/93953/zune-video-servic...

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Testpilot

Då ber jag om ursäkt för att jag var för dåligt påläst, otroligt att vi får något samtidigt som amerikanarna utan att behöva vänta på det

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Känns lite smått otroligt att vi kommer få en tjänst för att hyra strömmande hd-film. Jag väntar tills jag ser det innan jag göra några glädjerop.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Jag läste men såg inget om detta. Kan man välja viken upplösning filmen ska va i? eller kommer det anpassa sig efter tvn automatiskt? Har nämligen en utan HD.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det står iaf "up to 1080p" på xbox.com så jag skulle gissa på att det anpassar sig efter TV'n.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Jag läste men såg inget om detta. Kan man välja viken upplösning filmen ska va i? eller kommer det anpassa sig efter tvn automatiskt? Har nämligen en utan HD.

Har du ingen TV som stödjer HD så kommer den skala ner filmerna till SD så det är ingen fara, förutom att du fortfarande inte får hd

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Snart dags för MS live blogg. Klockan 10.00

Xbox 350 Elite (den svarta med 120gb HD) kommer sänkas till 199$ (runt 2000r)
Den kommer säljas utan HDMI sladd.

Sen kanske lite anndra roliga nyheter.
Kanske får vi info om när nästa updatering kommer.Den som har Facebook,twitter,och hyr filmer. Den kommer säkert i November.

Hoppas på info om en större hårddisk till 360. Men kanske inget om det än.
En Internet browser till 360 får vi nog aldrig se.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Shadow Complex har släppts! Ojoj, vilket bra spel. Köp Köp!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Shadow Complex har släppts! Ojoj, vilket bra spel. Köp Köp!

Hur mycket kostar det? MS points d.v.s?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Browing
Hur mycket kostar det? MS points d.v.s?

1200ms points 1000 points kostar 112kr sen kan man köpa 500msp för 56kr

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
1200ms points 1000 points kostar 112kr sen kan man köpa 500msp för 56kr

Ah okej, menade dock vad man fick ge för spelet i ms points.

Permalänk
Medlem

Kostar som sagt 1200 ms, ett riktigt kap för ett så pass bra spel.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Någon mer som märkt att XBOX Live buggar och är väldigt slött de senaste dagarna? Märks främst när man spelar CATAN eller Carcassonne (som numera hänger sig när man ska spara)?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Har inte märkt skillnader från innan .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Någon som vet om GTA Vice City kommer att komma till Games on demand? Eller kanske San Andreas?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.