Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Någon mer som märkt att XBOX Live buggar och är väldigt slött de senaste dagarna? Märks främst när man spelar CATAN eller Carcassonne (som numera hänger sig när man ska spara)?

Inte märkt av alls, flyter på bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Någon som vet om GTA Vice City kommer att komma till Games on demand? Eller kanske San Andreas?

Hoppas kan man ju alltid Men sen jag skaffade min xbox360 för kanske 2 månader sedan har inga nya Xbox originals spel kommit

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Någon som vet om GTA Vice City kommer att komma till Games on demand? Eller kanske San Andreas?

GTA san andreas finns att tanka ner i USA på xbox360.

Vet inte varför vi inte får det dom har tex Bioshock att köpa hem på Games on demand.
Men vi har inte det.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

Jag är färdig att slänga ut skiten genom fönstret.. det här är min 3e 360 och nu verkar den ha blivit helt cp den också. Fyfan... alltså spel hänger sig och min gamertag blir korrupt minst en gång i veckan. Tog precis bort profilen för att tanka hem den och nu får jag "XBOX Live Signup is unavailable" när jag ska hämta tillbaka profilen hahaha helt sanslöst... aldrig mer xbox.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
GTA san andreas finns att tanka ner i USA på xbox360.

Vet inte varför vi inte får det dom har tex Bioshock att köpa hem på Games on demand.
Men vi har inte det.

Vet du vad det kostar om man bor i staterna?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Vet du vad det kostar om man bor i staterna?

Ska vara samma pris som alla Xbox originals 1200ms point har jag för mig dom kostar.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Ja alla xbox originals kostar 1200ms poinst och 360 spelen 349kr. Någon som har en aning om varför det inte är i ms pionts på 360 spel också?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Ja alla xbox originals kostar 1200ms poinst och 360 spelen 349kr. Någon som har en aning om varför det inte är i ms pionts på 360 spel också?

Det är det. Gå in precis där man ska betala och tryck på Y så får du fram att betala mde MS points.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Jag är färdig att slänga ut skiten genom fönstret.. det här är min 3e 360 och nu verkar den ha blivit helt cp den också. Fyfan... alltså spel hänger sig och min gamertag blir korrupt minst en gång i veckan. Tog precis bort profilen för att tanka hem den och nu får jag "XBOX Live Signup is unavailable" när jag ska hämta tillbaka profilen hahaha helt sanslöst... aldrig mer xbox.

Låter ju som mer än bara otur
Har du den placerad på ett instängt sätt så den överhettar?
Ojordade kontakter med spikar eller något annat som kan förstöra?

Sitter själv på en Xenon box. Första versionen som kom och har fortfarande inte haft några problem med den.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Jag är färdig att slänga ut skiten genom fönstret.. det här är min 3e 360 och nu verkar den ha blivit helt cp den också. Fyfan... alltså spel hänger sig och min gamertag blir korrupt minst en gång i veckan. Tog precis bort profilen för att tanka hem den och nu får jag "XBOX Live Signup is unavailable" när jag ska hämta tillbaka profilen hahaha helt sanslöst... aldrig mer xbox.

Använder du samma HDD på dina nya xboxes? kan ju vara den som är färdig såfall om du kört med samma HDD från din första xbox

Permalänk

Jag har den ståendes i ett öppet stereorack så det handlar inte om dåligt luftflöde. Den flyttas inte på eller något annat som kan skada den. Det är samma HDD som den jag köpte vid release och det skulle inte förvåna mig om den nu också dör. Kvalitéten på XBOX 360 är helt pinsamt bedrövlig. Ska testa med en polares HDD i min maskin så får vi se.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Hoppas kan man ju alltid Men sen jag skaffade min xbox360 för kanske 2 månader sedan har inga nya Xbox originals spel kommit

Det kommer inga nya Xbox Originals. Microsoft har slutat med den tjänsten, de spel som har släppts får finnas kvar.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Fick lite problem med mitt Xbox 360 precis. Jo det var så att jag köpte mig ett Xbox 360 Premium för kanske 2år sedan och det har fungerat felfritt tills idag. Satt och spelade lite Gta Iv och plötsligt blir tv skärmen helt svart. Jag hör fortfarande ljudet och boxen lyser grönt osv. Stänger av boxen och kollar alla sladdar osv, sätter på det. Men fortfarande ingen bild. Hör intro ljudet och allt på xboxet. Någon som känner till detta? Xboxet är flashat.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Prövade "Handdukstricket". Fungerade alldeles utmärkt. Undra bara hur länge det håller..

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Tog hit en polares disk och vips så funkar allt som det ska. Ringde MS och förklarade läget samt mina tidigare problem. En ny disk är på väg free of charge, tack.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Tog hit en polares disk och vips så funkar allt som det ska. Ringde MS och förklarade läget samt mina tidigare problem. En ny disk är på väg free of charge, tack.

Även att hårddisken var gammal?

Permalänk

Japp men jag har haft så jävla mycket problem att det är löjligt så det var det som gjorde att de ville kompenserar mig på något sätt. Har trots allt haft tre trasiga 360 + en trasig trådlös ratt samt att jag blev dubbeldebiterad för xbox live 12 mån etc etc. Hade de nekat mig en ny disk hade jag sålt alltihop och hållt mig till PS3.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klints
Prövade "Handdukstricket". Fungerade alldeles utmärkt. Undra bara hur länge det håller..

Helt vansinnigt!!!!
Det är som att täcka över dator med ett täcke, om det visade sig att processor går för varm.....

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kantbock
Helt vansinnigt!!!!
Det är som att täcka över dator med ett täcke, om det visade sig att processor går för varm.....

Dock, har man ingen garanti kvar så kan man lika bra göra så du kan spela lite iaf, du får inte betala mer för att du gjort så sen ändå om du ska lämna in den på lagning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myggiz
Dock, har man ingen garanti kvar så kan man lika bra göra så du kan spela lite iaf, du får inte betala mer för att du gjort så sen ändå om du ska lämna in den på lagning.

Finns många guider om hur man kan öppna 360n och montera om kylaren.....

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kantbock
Finns många guider om hur man kan öppna 360n och montera om kylaren.....

Jo visst, om man förstår sig på det och kan hantera så visst, men är man inte så van så funkar ju det andra även att det inte är så bra så funkar det ju ett tag iaf.

Permalänk
Medlem

Handdukstricket fungerade..eller, i ungefär 5-6 timmar :P. Någon som vet hur jag ska göra? Någon som lagar Xboxar kanske? Eller kanske köpa ett Xbox 360 Arcade istället.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

En fråga -

Räcker det att bara köpa exempelvis denna HDMI kabel: http://www.dustinhome.se/pd_5010102637.aspx

koppla in mellan X360 ochTV:n, vips klar? Testade det nyss, fick inget ljud dock.

Permalänk
Medlem

Varför dör kopplingen mellan dator och X360 när jag startar media player 11?

Alltså, X360 visar film på tv'n via datorn. Startar jag media player i datorn då, så dör kopplingen.

Går det att ordna så att det inte blir så?

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
En fråga -

Räcker det att bara köpa exempelvis denna HDMI kabel: http://www.dustinhome.se/pd_5010102637.aspx

koppla in mellan X360 ochTV:n, vips klar? Testade det nyss, fick inget ljud dock.

Du har kopplat ur den andra signalkabeln från xboxet va?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Du har kopplat ur den andra signalkabeln från xboxet va?

Kan inte ens ha i båda om jag skulle vilja det. Får inte plats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klints
Handdukstricket fungerade..eller, i ungefär 5-6 timmar :P. Någon som vet hur jag ska göra? Någon som lagar Xboxar kanske? Eller kanske köpa ett Xbox 360 Arcade istället.

Inte kollat tidigare inlägg. Men du har ingen garanti kvar antar jag eftersom du frågar här

Är det RROd så finns det massor som annonserar att de lagar sånt( kolla bara på blocket så har du hittat många bara där)

Om du är för osäker för o laga själv annars finns många guider på youtube.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Kan inte ens ha i båda om jag skulle vilja det. Får inte plats

Just ja, kollat inställningarna i System Settings på Xboxet?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Inte kollat tidigare inlägg. Men du har ingen garanti kvar antar jag eftersom du frågar här

Är det RROd så finns det massor som annonserar att de lagar sånt( kolla bara på blocket så har du hittat många bara där)

Om du är för osäker för o laga själv annars finns många guider på youtube.com

Kan pröva fixa det själv. Har inget att förlora direkt. Ett nytt Xbox kostar inte särskilt mkt. Tack för tipsen!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1