ATI Radeon HD 2900 XT prestandatestat

Permalänk
Medlem

Som väntat, GTX är förtfarande kungen och XTX förmodligen ett litet stolpskott.
Visst är XT inte ATIs highend kort, men eftersom det endast skiljer hz mellan XT och XTX så ska man nog inte förvänta sig nån nvidiadräpare av HD 2900XTX.
Finns redan GTX som är klockade från fabrik och 8800Ultra lär inte göra saken sämre.

"Tides are turning", först tog Intel ledningen i CPU prestanda(c2d vs am2) och nu känns nvidia som klara ledare för GPU(för visst har ATI suttit på prestandatronen länge nu, sedan 9700Pro).
Kul att det inte alltid är samma märke som tillåts dominera år ut.
Dessutom är det tur att man inte är fanboy, så man kan välja och vraka bland det hetaste produkterna utan att ta hänsyn till märke.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Vad tycker du man ska jämföra mot då?

Visst det kanske inte finns andra alternativ att jämnföra med... men jag blir inte fan imponerad utav de siffrorna och med tanke på ev högt pris kortet kommer ha när det släpps så är det inte hellet prisvärt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Vissa av kommentarerna förstår jag mig helt enkelt inte på. Några talar om nVidias 8800 serie som om den funnits i åratal, när den faktiskt släpptes först i november 2006, alltså för ett halvt år sedan. Förväntar sig några att de ska tvångsmatas med revolutioner var annan månad? Att utveckling och produktion är lika enkelt som att laga snabb-nudlar?

Andra talar om att utvecklingen går långsamt. Vad är det här? Har vi en generation så bortkämd med att kunna köpa allt och att allt ska vara serverat och klart när helst det önskas?

Permalänk
Avstängd

Grejen är att ATI har snackat om sitt R600 i hundra år, och det har blivit försenat gång på gång. De bara papperslanserar, och man kan fortfarande inte köpa de i handeln, medans GeForce 8 faktiskt finns i handeln.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Jag tycker dessa siffror ser väldigt bra ut men jag skulle gärna se ett riktigt lite mer utförligt test med högre upplösningar som också många andra har efterlyst.

Nvidia's mittensegmentkort har ju inte direkt imponerat så även om ATI inte lyckas få ut sitt 2900XTX på direkten så borde de kunna sälja väldigt bra i mid->midend-segmenten.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Ja, ATIs mid-kort kan komma att bli intressant, för 8600GT/GTS är i dagsläget ingen höjdare.
Det är trotts allt där pengarna finns.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Och andra sidan så körs AMDs mid-kort också på 128bitars minnesbuss så jag vettefan alltså. Det kanske blir lite bättre men inte mycket tror jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Som väntat, GTX är förtfarande kungen och XTX förmodligen ett litet stolpskott.
Visst är XT inte ATIs highend kort, men eftersom det endast skiljer hz mellan XT och XTX så ska man nog inte förvänta sig nån nvidiadräpare av HD 2900XTX.
Finns redan GTX som är klockade från fabrik och 8800Ultra lär inte göra saken sämre.

"Tides are turning", först tog Intel ledningen i CPU prestanda(c2d vs am2) och nu känns nvidia som klara ledare för GPU(för visst har ATI suttit på prestandatronen länge nu, sedan 9700Pro).
Kul att det inte alltid är samma märke som tillåts dominera år ut.
Dessutom är det tur att man inte är fanboy, så man kan välja och vraka bland det hetaste produkterna utan att ta hänsyn till märke.

XTX har ju dubbelt så mycket minne som xt så nog lär de va skilnad alltid...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Skulle vara riktigt fiasko om HD 2900XTX inte ens blir bättre än 880GTX
tänk er det ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

ATIs näst bästa kort spöar Nvidias näst bästa kort. ATIs bästa kort kommer (eftersom ATI inte är några idioter) spöa Nvidias bästa kort. Så kommer G90 och tar tillbaka tronen för att efter ett tag lämna över den igen till HD2950-serien. Sen avslutas denna generationen med 8950-serien från Nvidia.
Inget är nytt under solen. Om nåt år eller så bjuds det upp till dans igen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Grejen är att ATI har snackat om sitt R600 i hundra år, och det har blivit försenat gång på gång. De bara papperslanserar, och man kan fortfarande inte köpa de i handeln, medans GeForce 8 faktiskt finns i handeln.

X1900 serien var inte papperlanserad, inte X1950 Pro eller XTX heller. Tänker du så långt tillbaka som X1800 eller?

R600 har det ju snackats om sen i det slutet av förra året (November), det var ju aldrig tänkt att de skulle släppa korten före nVidia med sin 8000 serie. Sedan snackades det om Jan/Feb och nu April/Maj. Man kan ju bara säga att det skjutits upp ~6 månader och ~3 ggr anser jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

ATi you snooze you lose.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
för mig spelar inte prestandan någon roll, jag köper inte ett ATi grafikkort någon mer gång, gjorde tabben med 9800pro kortet när det ansågs vara bäst..
ägde dock det max 3 månader , för så kom 6800GT kortet...

jag hade inget annat än strul med ati kortet, så vågar aldrig äga ett igen.

9800 släpptes tidigt i 2003
6800gt släpptes 1.3 år senare

kan ju bero på det!.

klanka inte ner på mit favvo kort :P:P

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

fårstår inte varför kortet ska va sjukt mycke bättre för att det är försenat?
om man får problem med en produkt så försöker man fixa det, man springer inte tillbaka till ritbordet och trimmar upp det ellr kanske som det låter på er, tvär slänger ihop ett från grunden igen. fast iförsig jag är ingen grafikskort tillverkare, men känns som det mest logiska sättet att lösa det.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ///////////M
XTX har ju dubbelt så mycket minne som xt så nog lär de va skilnad alltid...

Jo just det, minnes storlek är det som räknas i prestanda, enbart!
^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Avstängd

HD 2900 ska ju jämföras med 8900 enligt mig och inte med ett halvår gammalt kort. Något som är pinsamt dock är att ATI åker på stryk i HL2, som ska vara ett av få spel som är gjort för ATI om jag inte minns fel. Hur som helst så är de ju bli spännade att se vad 8800 kommer sjunka ner till för pris, och de ska även bli intressant att se vad 8900 kommer kosta och prestera.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
HD 2900 ska ju jämföras med 8900 enligt mig och inte med ett halvår gammalt kort.

Håller med. Man kan säga att AMD hoppade över G80 fienden och satsade på G90 istället. Varför bytade AMD namn på korten ifrån 2800 till 2900?? Kan bero på för 8800 och 8900.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Kollade ni ens på resultaten i Maya? ATIs övertag låg på allt från 0% till 70% och när dom fått fix på drivrutinerna kommer det ligga på 30% ungefär, precis som i oblivion. Kan tänkas att dom nu i de tidiga drivrutinerna optimerat för oblivion eftersom det är ett stort spel inom prestandtestande och att de därför håller sitt trovärdiga försprång där. Kom ihåg vilket övertag NVidia hade i OPENGL-spel som doom3 innan ATI fick fixat drivisarna där. Vid lanseringen i mitten av nästa månad kommer ATI ha 30% övertag över NVidia i alla prisklasser men kommer antagligen även att ligga såpass mycket högre i pris. DVS 8800gts kommer kosta 2500 och HD2900XT 3000kr och man kommer få samma bang for the buck oavsett tillverkare. För mig och de andra som sysslar med överklockning komemr dock ati vara valet pga deras mycket finare teknik.

Intel och nvidia spottar ut skit medan AMD och ATI gör saker och ting ordentligt, om än lite senare. Till exempel har vi Intels fåniga fuskquad och deras dualcore före c2d och NVidia som inte fick 512MB minnesbuss att funka så de kompromissade med sketna och ojämna 320. Intel och NVidias plats vid tronen är kortlivad. För NVidia ~6 månader och för Intel runt 18 månader. Sen är vi tillbaks i de gamla gängorna med AMD och ATI i topp.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Kollade ni ens på resultaten i Maya? ATIs övertag låg på allt från 0% till 70% och när dom fått fix på drivrutinerna kommer det ligga på 30% ungefär, precis som i oblivion. Kan tänkas att dom nu i de tidiga drivrutinerna optimerat för oblivion eftersom det är ett stort spel inom prestandtestande och att de därför håller sitt trovärdiga försprång där. Kom ihåg vilket övertag NVidia hade i OPENGL-spel som doom3 innan ATI fick fixat drivisarna där. Vid lanseringen i mitten av nästa månad kommer ATI ha 30% övertag över NVidia i alla prisklasser men kommer antagligen även att ligga såpass mycket högre i pris. DVS 8800gts kommer kosta 2500 och HD2900XT 3000kr och man kommer få samma bang for the buck oavsett tillverkare. För mig och de andra som sysslar med överklockning komemr dock ati vara valet pga deras mycket finare teknik.

Intel och nvidia spottar ut skit medan AMD och ATI gör saker och ting ordentligt, om än lite senare. Till exempel har vi Intels fåniga fuskquad och deras dualcore före c2d och NVidia som inte fick 512MB minnesbuss att funka så de kompromissade med sketna och ojämna 320. Intel och NVidias plats vid tronen är kortlivad. För NVidia ~6 månader och för Intel runt 18 månader. Sen är vi tillbaks i de gamla gängorna med AMD och ATI i topp.

Du måste gilla skit med tanke på att du sitter på en e6300 och ett 7900gs?
För övrigt tror jag på tronskiften med jämna mellanrum. Nytt blod behövs alltid..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Sorgligt med priser på 9000-10000 kr för ett grafikkort.
Ännu sorgligare med de som faktiskt betalar så mycket.

Har man pengar och ett intresse, varför inte?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Du måste gilla skit med tanke på att du sitter på en e6300 och ett 7900gs?
För övrigt tror jag på tronskiften med jämna mellanrum. Nytt blod behövs alltid..

Jag skrev ju specifikt att c2d hörde till undantagen och vad anbelangar grafikkortet så ska det klocka som tusan om man voltmoddar men har inte fått ändan ur vagnen ännu. Datorn köptes ju givetvis under Intels storhetstid och kommer hålla sig modern i ett år till minst tills quad core utnyttjas ordentligt.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson

Intel och nvidia spottar ut skit medan AMD och ATI gör saker och ting ordentligt, om än lite senare. Till exempel har vi Intels fåniga fuskquad och deras dualcore före c2d och NVidia som inte fick 512MB minnesbuss att funka så de kompromissade med sketna och ojämna 320. Intel och NVidias plats vid tronen är kortlivad. För NVidia ~6 månader och för Intel runt 18 månader. Sen är vi tillbaks i de gamla gängorna med AMD och ATI i topp.

Intel gör saker och ting ordentligt för annars har c2d inte lyckat som den har gjort.
nVidia saker och ting ordentligt för annars har nVidia inte växt o knackat som den gör, föra kvartal var deras rekord vinst som ATI kan bara drömma om.
ATI har inte haft prestanda kronan sedan X1800 korten.

Kanske ska du sluta dagdrömma.

PS:
Ironiskt att du slänge skit på Intel och nVidia men sitter på båda en c2d och en 7900GS. Blev faksitiskt förvånad med 7900GS, du är en av mest inbitna ATI älskare jag har stött på swec. Och nu har han nVIdia kort. wtf?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Kollade ni ens på resultaten i Maya? ATIs övertag låg på allt från 0% till 70% och när dom fått fix på drivrutinerna kommer det ligga på 30% ungefär, precis som i oblivion. Kan tänkas att dom nu i de tidiga drivrutinerna optimerat för oblivion eftersom det är ett stort spel inom prestandtestande och att de därför håller sitt trovärdiga försprång där. Kom ihåg vilket övertag NVidia hade i OPENGL-spel som doom3 innan ATI fick fixat drivisarna där. Vid lanseringen i mitten av nästa månad kommer ATI ha 30% övertag över NVidia i alla prisklasser men kommer antagligen även att ligga såpass mycket högre i pris. DVS 8800gts kommer kosta 2500 och HD2900XT 3000kr och man kommer få samma bang for the buck oavsett tillverkare. För mig och de andra som sysslar med överklockning komemr dock ati vara valet pga deras mycket finare teknik.

Intel och nvidia spottar ut skit medan AMD och ATI gör saker och ting ordentligt, om än lite senare. Till exempel har vi Intels fåniga fuskquad och deras dualcore före c2d och NVidia som inte fick 512MB minnesbuss att funka så de kompromissade med sketna och ojämna 320. Intel och NVidias plats vid tronen är kortlivad. För NVidia ~6 månader och för Intel runt 18 månader. Sen är vi tillbaks i de gamla gängorna med AMD och ATI i topp.

Jobbar du på AMD eller?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Vet ej vad du menar med att slå GTX till runden men enligt min mening så kan du glömma det direkt.

Mm. Jag tror att båda korten kommer att lika nästan jämnsides i prestanda tester. Så det kommer att vara priset som bestämmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Kollade ni ens på resultaten i Maya? ATIs övertag låg på allt från 0% till 70%

FX 5500 är ju byggt på GF7-serien, så det är kanske inte så lustigt att det får storstryk?

Permalänk
Medlem

Måtte nu bara ATIs nya kort fungera på mitt Asrock 775-dual vsta som bara har 4x PCI-E. Jag kan ta en ganska ordentligt prestandaförlust, bara jag kan få köpa ett grafikkort som presterar bra nu, och ännu bättre om jag byter moderkort sedan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Kollade ni ens på resultaten i Maya? ATIs övertag låg på allt från 0% till 70% och när dom fått fix på drivrutinerna kommer det ligga på 30% ungefär, precis som i oblivion. Kan tänkas att dom nu i de tidiga drivrutinerna optimerat för oblivion eftersom det är ett stort spel inom prestandtestande och att de därför håller sitt trovärdiga försprång där. Kom ihåg vilket övertag NVidia hade i OPENGL-spel som doom3 innan ATI fick fixat drivisarna där. Vid lanseringen i mitten av nästa månad kommer ATI ha 30% övertag över NVidia i alla prisklasser men kommer antagligen även att ligga såpass mycket högre i pris. DVS 8800gts kommer kosta 2500 och HD2900XT 3000kr och man kommer få samma bang for the buck oavsett tillverkare. För mig och de andra som sysslar med överklockning komemr dock ati vara valet pga deras mycket finare teknik.

Intel och nvidia spottar ut skit medan AMD och ATI gör saker och ting ordentligt, om än lite senare. Till exempel har vi Intels fåniga fuskquad och deras dualcore före c2d och NVidia som inte fick 512MB minnesbuss att funka så de kompromissade med sketna och ojämna 320. Intel och NVidias plats vid tronen är kortlivad. För NVidia ~6 månader och för Intel runt 18 månader. Sen är vi tillbaks i de gamla gängorna med AMD och ATI i topp.

Jag är en person som beundrar AMD's teknologier och arkitektiska lösningar i deras processorer osv, men det innebär inte att nVidia och Intel bara spottar ut skit.

G80 är en mycket komplex grafikprocessor och lyckad sådan samtidigt som R600 är en ännu mer komplex grafikprocessor. G80 är en lyckad produkt. 384-bitars bussen kommer bromsa den kretsen vid användning av AA/AF och i högre upplösningar tidigare än AMD's kort, men det är inte tidigt ett GTX ger upp.

Intel's Core2 Duo är också lyckad då den håller sig inom termiska normala ramer och presterar bra. Att Intel slår ihop två dualcores på samma PCB håller jag med om att man kan kalla nått i stil med "fusk-quadcore", åtminståne oäkta quadcore. Där är t.ex AMD's dualsocket system minst lika mycket quad isf. Samma sak med PentiumD. Att AMD kommer i topp med K10 och R600 är nog ingen omöjlighet, rätt så rejält också skulle jag tro.

För att skriva själv så tycker jag för det mesta att det är nötter i tråden som dömmer en produkt innan den har släppts oficiellt och i dess alpha stadie av drivers om det ens är ett äkta test och inte baserat på gamla fake siffror.

Dom som vet lite om datorer och dess specs vet att R600 kommer dra förbi G80, i många fall riktigt rejält också. Ju mer shaders, ju mer AA, ju mer AF, ju högre upplösning du lastar på ju mer kommer andra kort tappa mot R600.

Ett kort med 512Mb minne orkar riktigt långt i spelen också, speciellt när HD29xx är utrustade med 512-bit buss.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
När det är "inne" med DX10 spel är inte dom här korten speciellt intressanta tror jag. Varken G80 eller R600.

För dig kanske, de flesta köper inte nytt grafikkort för 4000 kr varje generation.

DX9 är rätt ointressant eftersom de här korten presterar bra på alla spelen på marknaden. Få bryr sig i praktiken om en massa FPS som ändå inte visas på skärmen.

Skulle jag köpa ett kort idag skulle det vara för hur det presterar imorgon. För att det klarar allt idag är en självklarhet.

edit:
Om jag nu skulle köpa ett top-of-the-line kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
För att skriva själv så tycker jag för det mesta att det är nötter i tråden som dömmer en produkt innan den har släppts oficiellt och i dess alpha stadie av drivers om det ens är ett äkta test och inte baserat på gamla fake siffror.

Dom som vet lite om datorer och dess specs vet att R600 kommer dra förbi G80, i många fall riktigt rejält också. Ju mer shaders, ju mer AA, ju mer AF, ju högre upplösning du lastar på ju mer kommer andra kort tappa mot R600.

Ett kort med 512Mb minne orkar riktigt långt i spelen också, speciellt när HD29xx är utrustade med 512-bit buss.

Visst brukar man se en ökning i prestanda då drivarna optimeras, men det är rätt sällan det får ett genomslag som är så kraftigt att det förändrar någons uppfattning om hur bra kortet presterar. Syntetiska tester som 3DMark brukar vara ganska rättvisande vid den här typen av prereleaser, och i stort sett bara när Nvidia fuskade med sina drivare strax efter 5800Ultras release (?) var det några revolutionerande skillnader.
Prestandatester i spel är iofs betydligt mer drivrutinsberoende, men även här kan man optimera båda tillverkarnas drivare. Skulle det visa sig att ATi snor prestandatronen i en viss spelmotor, så kan man ge sig fasen på att det ganska snart kommer en optimering från Nvidia till den samma.

Få är tveksamma till att R600 kommer att klå G80. Det intressanta är kanske snarare om hur pass mycket det hela blir. Med tanke på att ATi har hållet inne R600 i mer än ett halvår efter att G80 kom, så borde de outmanat regera, men så verkar inte bli fallet, och det är just det som är det intressanta.

R600 ser grymt imponerande ut på pappret, men hur mycket av det är just pappersprestanda? 320 stream-pipes? Ja, grupperade i 80 fria pipes med fyra shaders per pipe, medans G80 har 128 fria. Vad som kommer att fungera bäst, och ha mest framtidspotential lär vi kunna diskutera ett bra tag framöver, men faktum kvarstår. Det man har sett hitintills av 2900XT är inte den 8800-killer som röda sidan har väsnats om det sista året.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Avstängd

Tror många här ser med "egna ögon" på tester eftersom man kanske investerat en del dyra pengar i Nvidia och vill rättfärdiga sitt köp.
Förståelsen för att Nvidia kan hålla upp priser så länge det inte finns konkurrens verkar inte finnas hos dessa individer?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.