Permalänk
Medlem

PUSH-epsot, vad gör den funktionen egentligen? Bara så jag ser mailet under "dagens nytt" eller är det något annat? Kan jag köra PUSH tillsammans med IMAP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kajkas1
PUSH-epsot, vad gör den funktionen egentligen? Bara så jag ser mailet under "dagens nytt" eller är det något annat? Kan jag köra PUSH tillsammans med IMAP?

Push-epost gör så att mailen kommer direkt till telefonen som ett SMS, utan att telefonen kopplar upp sig mot mailservern och kollar om det finns något nytt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Push-epost gör så att mailen kommer direkt till telefonen som ett SMS, utan att telefonen kopplar upp sig mot mailservern och kollar om det finns något nytt.

Och vad finns det för- och nackdelar med detta? Går det att göra med IMAP eller måste man köpa till en extern tjänst som ordnar det?

Permalänk

Vilka program ska man lägga in och var finns dom?
Även vad man gör med dom?
Jag blir helt sjuk av att vänta, den är på väg nu men så blir det en jobbig helg i mellan så nu får jag vänta ännu längre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kajkas1
Och vad finns det för- och nackdelar med detta? Går det att göra med IMAP eller måste man köpa till en extern tjänst som ordnar det?

Fördelen är ju att du har mycket bättre koll och får mailen i stort sett samtidigt som de kommer till din server. Nackdelen är att om du får mycket mail så kan det kosta dig mycket om du inte har billig datatrafik.

Har dålig koll på om det fungerar med IMAP, det borde det antagligen göra. Viktigt är ju att din epost-server har PUSH-stöd, Exchange tex av nyare modell.

Om du kan hålla dig till på måndag kan du ringa Sony Ericsson Call Center, 013-244500, de vet säkert.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Wow måste säga att jag är skitnöjd.

En undran har jag. Har lagt in Opera Mini på mobilen. Kan man få telefonen att acceptera att Opera ansluter till internet för evigt? Nu kan man välja denna session som längst.

Jepp, skrev självklart inlägget med mobilen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Mycket intressant tråd! Jag gillar verkligen P1:an på pappret. Har inte känt på den eller så. En vän skickade följande länk till mig:

http://www.allaboutsymbian.com/features/item/Does_the_P1i_mea...

Är det någon av er som nu kör P1:an som även har testat de andra och också kan jämföra någon av de två i länken med den?

Permalänk
Medlem

Vad kan man göra för kul med telefonen nu när man har fixat wlan här hemma... något kul förutom msn/surfa då...

Permalänk
Medlem

Oktay: Kolla in http://tversity.com/

Du kan streama det mesta verkar det som.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Håller på att bli helt tokig här nu...
Någon mer än jag som har det här problemet? Verkar inte så för jag har letat överallt...
Jag kan alltså inte få alarmklockan till att gå på samma tidszon som den vanliga klockan! E det jag som missat något kanske? När jag ställer om att alarmklockan skall vara i Sverige (Stockholm som det står) så ändrar sig genast den vanliga klockan till London! Vad är fel? Hur ska jag lösa det?
Väldigt tacksam för hjälp med det här...

Permalänk
Medlem

Är det svårt att lära sig det nya QWERTY-gränssnittet på knappsatsen?

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Nej, det e inte så svårt. Och man behöver inte heller långa naglar, vilket jag tyckte det såg ut som först. Men jag skriver fortfarande lite fel ibland. Har iofs bara haft telefonen i ett par dagar. Men nej, inga direkta problem med det tangetbordet.

Permalänk
Medlem

När man ska skriva siffror då?
Händer det inte att man trycker i bokstäverna istället? Eller är de knapparna avaktiverade när man ska skriva med siffror, typ telefonnummer osv?

Går det fortare än med T9 osv?

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

jag får min i morgon kan på posten ska bli kul att testa wlan och se hur det funkar med mera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahla77
Håller på att bli helt tokig här nu...
Någon mer än jag som har det här problemet? Verkar inte så för jag har letat överallt...
Jag kan alltså inte få alarmklockan till att gå på samma tidszon som den vanliga klockan! E det jag som missat något kanske? När jag ställer om att alarmklockan skall vara i Sverige (Stockholm som det står) så ändrar sig genast den vanliga klockan till London! Vad är fel? Hur ska jag lösa det?
Väldigt tacksam för hjälp med det här...

Jag funderade på samma sak i morse när jag skulle ställa klockan.
Min klocka ringde 07 och det var också det jag ställt den på, så jag tror det funkar som det ska för mig

Gå in i kontrollpanelen>enhet>plats. Där ska aktuell och hemlandets tidszon vara inställd på centraleuropa-tid
önskad går inte att ha på centraleuropa-tid för då ändrar sig aktuell av någon anledning. Jag har ställt min där på greenwich.

Nu ska alarmet gå av aktuell tid. När du trycker på tiden för att ställa in alarmet visar den stora klockan med visare rätt tid och nedanför står en annan tid, för mig greenwich. Jag tror det bara är att ignorera den tiden.

Har inte helt förstått allt det här med tiderna måste jag säga. Det är inte helt logiskt.

Ställ alarmet en tid och kolla så det verkligen börjar ringa då det ska

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
När man ska skriva siffror då?Går det fortare än med T9 osv?

Händer det inte att man trycker i bokstäverna istället? Eller är de knapparna avaktiverade när man ska skriva med siffror, typ telefonnummer osv?

När man skriver siffror trycker man på ALT-knappen och trycker på sifferknapparna. Det spelar ingen roll om du trycker på höger eller vänster sida då. Detta gäller då man skriver text.
Skriver man nummer blir det siffror automatiskt och bökstäver när du trycker på ALT-knappen.

För mig går det inte fortare, men jag tror jag så småningom kommer skriva lika fort, eller fortare.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Hur ser det ut när man surfar som typ på aftonbladet.se ser det ut som på datorn fast mindre?
Kan ingen visa lite bilder när det surfas?

Permalänk
Medlem

Opera Mini...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

fråga när man surfar och är ansluten till wlan använder den wlan främst då eller hur vet man vilken anslutning den använder? utan att se det på räkning sedan. lika så med skype.

Permalänk
Medlem

vilka använder tversity?
tycker det funkar coolt men hur kan man göra så endast telefonen får åtkomst till det och när jag ska spela upp nåt så vill den ladda ner låten... trodde den skulle streama?

Permalänk
Medlem

någon som vet någe bra program som gör att man kan se ens ip samt gå runt i nätverket på mobilen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Wow måste säga att jag är skitnöjd.

En undran har jag. Har lagt in Opera Mini på mobilen. Kan man få telefonen att acceptera att Opera ansluter till internet för evigt? Nu kan man välja denna session som längst.

Jepp, skrev självklart inlägget med mobilen.

På min W810 löser jag detta genom att gå in på Program > Sen tryck "mer" på applikationen (opera mini) > Behörighet > Internet åtkomst.
Vet inte hur det är på P1 dock.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

När jag ska gå ut på internet via wlan så säger den bara att den ej hittar fjärrserven.
Varför gör det det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
På min W810 löser jag detta genom att gå in på Program > Sen tryck "mer" på applikationen (opera mini) > Behörighet > Internet åtkomst.
Vet inte hur det är på P1 dock.

Ser inte likadant ut på P1 vad jag kan se, men tack ändå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
När jag ska gå ut på internet via wlan så säger den bara att den ej hittar fjärrserven.
Varför gör det det?

Har du aktiverat wlanet, sökt nätverk och anslutit?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

jag funderar på att köpa den här mobilen, men jag blev lite skeptisk när jag läste tidningen Mobil's test där de skiver att batteritiden ej är bra. Ni som har en P1, hur ofta behöver ni ladda den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av line81
jag funderar på att köpa den här mobilen, men jag blev lite skeptisk när jag läste tidningen Mobil's test där de skiver att batteritiden ej är bra. Ni som har en P1, hur ofta behöver ni ladda den?

lika ofta som solen lyser....

jag tycker det är en konstig funktion att mäta då det helt och hållet beror på vad man gör med telefonen

ex GPS och navigation - gör det inte utan extra ström i bilen

spela spel tar slut på batteriet på en halvtimme

bara ringa "normalt" dvs kolla lite i kontaktboken o sånt då räcker batteriet i flera dagar...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

jag har inte laddat min p1i på 2 dagar nu och wlan är på hela tiden. den är på 45% nu

Permalänk
Hedersmedlem

Är skarpt intresserad av denna telefon. Är van vid dess storlek samt layout då jag redan har m600i. De verkar ha hottat upp en hel del detaljer i denna telefon vilket tilltalar mig. Ska avvakta lite mer proffsrecensioner dock, sedan blir det ett eventuellt köp.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hej. Första inlägget.
Det verkar som att P1i är en kanon telefon.
Är det någon som har hört om 3 kommer att ta in telefonen?
Jag har frågat kundtjänst men de hade ingen info.
Men samtidigt är ju priset så bra på luren att det vore skönt att ha en olåst obrandad modell i stället för tres programvara. Tål att tänkas på.

//Johan

Permalänk
Medlem

ifall du ser till priset så är det inte så jätte dyrt och då är den upplåst dessutom. jag har dock problem att komma in på tre portalen jag har ännu inte lyckats men jag ska förbi deras butik någon dag.

Permalänk

jag tycker det är bäst att köpa kontant så slipper man massa feta räkningar i ett år. obs detta skrev jag i min p1a.