Permalänk
Medlem

Skriver på telefonen nu, tycker den är väldigt bra. Mer än så, det är en komplett maskin. Visitkortsscanner, hur bra som helst!! Highly recommended!

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Avstängd

provade P1.an igår, vi testade även GPS-pucken, funka helt otroligt bra, (går ej att jämföra med polarns intregerade N95,a. den låste (mot sateliet) mycket sämmre vissa stunder).
så idag beställde jag en P1 + GPS puck, väntar spänt.

kan även säga att den var mycket snabb och var rejält robust. den är bara för jäkla snygg.

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Ett litet tips...
Kör INTE P1i ihop med Nokias bilhandsfree CK-7W.
Det går fint att ansluta via bluetooth och att ringa upp andra går också bra, men när någon ringer in så kan man prata i ca 5 sekunder innan samtalet läggs på.
Nokias support säger att man skall kolla med SE och SEs support säger att man skall ringa Nokia. Skit helt enkelt.

Eller är det någon som har en lösning på problemet?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det hjälper men testa stänga av energisparläge för bluetooth. Gör man på samma ställe som man aktiverar det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Har läst andra som försökt med det men med mindre lyckat resultat. Men tack ändå.

Permalänk
Medlem

Hej, finns det någon bra guide någonstans över hur man ansluter till wlan?
Trodde det skulle fungera precis som med min bärbara - Söka nätverk och ansluta - Skriva in säkerhetskod och så var det klart. men det funkar inte för mig

Någon som kan hjälpa en teknisk loser?

Edit. En underbar telefon annars

Tack/S

Permalänk
Avstängd

Måste också fråga ja håller på att bli tokig.

Wlan kommer ingen vart. Telefonen har ju ett "Defaultwifiaccount" räcker den för att koppla upp sig när man t.ex söker upp en router utan password typ på Max, cafén osv? Har provat överallt även sånt man får upp hos andra jag klicka på anslut och ansluter och "globen" kommer upp. Provar via web som finns i telefonen kommer ingenvart bara "fjärrservern bla bla" eller sidan kan inte hittas. Provar i Opera mini då måste man först göra en nätverkscheck vilket går åt helvete då den inte hittar någon anslutning.

Är det något jag missat? snälla hjälp har inget tålamod alls har provat ett tag och hittar inte så mkt om det heller.

Mvh.
Galen på P1i

Permalänk

Hej vad har ni lagt in för mer program i era p1or?
Ska lägga in gmailen nu är det nåt annat ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga gällande gps-pucken som följer med när man köper P1:an. Är den låst till Wayfinder, eller kan jag använda vilken programvara som helst tillsammans med den med följande pucken? Har för mig att jag har sett att det står Wayfinder med stora bokstäver på gps-pucken, därav min fråga.

Annars verkar det vara en riktigt trevlig telefon, funderar starkt på att införskaffa en innan alla tillbehören som följer med nu kanske upphör att vara inkluderade i paketet. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Jag har en fråga gällande gps-pucken som följer med när man köper P1:an. Är den låst till Wayfinder, eller kan jag använda vilken programvara som helst tillsammans med den med följande pucken? Har för mig att jag har sett att det står Wayfinder med stora bokstäver på gps-pucken, därav min fråga.

Annars verkar det vara en riktigt trevlig telefon, funderar start på att införskaffa en innan alla tillbehören som följer med nu kanske upphör att vara inkluderade i paketet. Vad tror ni?

Eftersom gps-pucken använder sig utav NMEA-standarden fungerar den med i princip vilken gps-mjukvara som helst. Själv kör jag Tomtom navigator 6 och TrekBuddy tillsammans med min puck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robert_o
Eftersom gps-pucken använder sig utav NMEA-standarden fungerar den med i princip vilken gps-mjukvara som helst. Själv kör jag Tomtom navigator 6 och TrekBuddy tillsammans med min puck

Det var det jag förväntade mig, fast man vet ju aldrig när man får saker inkluderade i olika bundle-paket.

Hur länge tror ni att billaddaren + gps-pucken + wayfinder ingår när man köper P1:an?

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem med min P1 och tomtom som jag undrar om någon löst?
När jag sitter i bilen och kör med tomtom igång och vill ringa ett samtal... Finns det då ingen bra väg att ta utan att stänga av tomtom?
Eller har jag bara missat att tänka nu igen?
Samma sak gäller när jag vill växla tillbaka till tomtom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahla77
Jag har ett litet problem med min P1 och tomtom som jag undrar om någon löst?
När jag sitter i bilen och kör med tomtom igång och vill ringa ett samtal... Finns det då ingen bra väg att ta utan att stänga av tomtom?
Eller har jag bara missat att tänka nu igen?
Samma sak gäller när jag vill växla tillbaka till tomtom...

Ett sätt, kanske inte det smidigaste, är att hålla inne bakåtknappen en stund. Då kommer du tillbaka till huvudskärmen och kan ringa ditt samtal. Sen får du nog gå in i aktivitetshanteraren, välja öppna program och trycka på Tomtom för att komma tillbaka.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Kan man låsa denna telefon till att enbart använda 3g-nätet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imsolame
Kan man låsa denna telefon till att enbart använda 3g-nätet?

Det måste man ju kunna , jag kan göra det med min k800i .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Det måste man ju kunna , jag kan göra det med min k800i .

jag kunde inte göra det med min obrandade k800i.
kunde enbart välja mellan gsm eller dualmode

Permalänk
Medlem

Jag har nu bestämt mig för o köpa den här telefonen! Tycker den verkar superbra! Snygg är den också. Måste bara få min 3 veckor gamla Nokia n73 me såld först...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av line81
Jag har nu bestämt mig för o köpa den här telefonen! Tycker den verkar superbra! Snygg är den också. Måste bara få min 3 veckor gamla Nokia n73 me såld först...

Säger desamma, beställde mig en nyss! Hoppas den matchar mina förväntningar!

Är ny när det gäller gps och navigator, vart kan man få tag på fler kartor? något man kan ladda ner eller köpa till?

Visa signatur

CPU E6600, Scythe Infinity SCINF-1000 | Moderkort: EVGA nForce 680i SLI | Grafikkort: Gainward GeForce 8800GTS 640MB | Minne: 2048MB Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 | HDD1: 36Gb Raptor & HDD2 250Gb Western Digital | Skärm: Samsung SyncMaster 931BF 19"

Permalänk

kan man lägga in msn i p1an och köra det genom wlan? i så fall var laddar man ner det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
kan man lägga in msn i p1an och köra det genom wlan? i så fall var laddar man ner det?

Ett bra program är Fring. Det klarar, förutom msn, skype, google talk, icq m.m. Det går att ringa på skype, msna m.m med t.ex wlan.

http://www.fring.com/

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Fring åker in direkt
Hmm min uppdatering står på 100% nu efter att ha kört en uppdatering av firmware. Den har stått på 100% i säkert 5 minuter nu. Vågar man stänga av?

Edit

Efter 10 minuter drog jag ur den, håller på att boota nu får se vad som händer :/

Edit

Verkar funka yey

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Hur fungerar mediaspelaren i P1:an? Det är inte samma som kommer sitta i K850/w960, eller? Vet inte om jag skall köpa P1:an nu eller vänta på W960. Jag kommer använda mobilen som mp3-spelare, då har w960 klar fördel i den 8gig stora minnet jämfört med P1:ans 4 gig (som man få ta och köpa till då). Frågan som kvarstår är väl interfacet på mediaspelaren i P1:an. Finns det någon annat bra program till P1:an, om nu inte mediaspelaren som följer med är något att hänga i julgranen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Hur fungerar mediaspelaren i P1:an? Det är inte samma som kommer sitta i K850/w960, eller? Vet inte om jag skall köpa P1:an nu eller vänta på W960. Jag kommer använda mobilen som mp3-spelare, då har w960 klar fördel i den 8gig stora minnet jämfört med P1:ans 4 gig (som man få ta och köpa till då). Frågan som kvarstår är väl interfacet på mediaspelaren i P1:an. Finns det någon annat bra program till P1:an, om nu inte mediaspelaren som följer med är något att hänga i julgranen.

Tycker spelaren gör sitt jobb, dock lite futtiga knappar och mycket windows 95-look på det hela men klart duglig.
Jag ska nog köpa headset med kontroller på då inget följde med då det är lite bökigt att byta låt.

EPOST
Jag har lagt in IMAP konto och lyckas med konststycket att ta emot brev men den vägrar att skicka e-post. Har provat med egen SMTP, telenors SMTP, (smtp.euromail.se) och en himla massa utan resultat, står att det inte går att absluta IMAP eller skicka brev.

EDIT
Dom har blockerat port 25 någon som vet vilken man kan köra?
"SMTP-servern tillät inte anslutning får jag som meddelande.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Dom har ingen relay server att använda?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Ingen aning :/ vad surt att inte kunna maila än

Edit
Tankade ner inställningar från Telia fejkkonto och ändrade lite och det verkar fungera!? heh skumt som attan.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Är det nån som hittat ett headset med fungerande musikontroller?
Har testat HPM-82 i butik men jag fick det inte att fungera trots att SE själva påstår att den ska vara kompatibel

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fonzeka
Är det nån som hittat ett headset med fungerande musikontroller?
Har testat HPM-82 i butik men jag fick det inte att fungera trots att SE själva påstår att den ska vara kompatibel

Jag använder HPM-82 till min P1i och det fungerar utmärkt, konstigt att du inte fick det att fungera..? Använder även Bluetooth headsetet HBH-DS970 även det fungerar mycket bra.

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk

Ingen som kan göra en lista med shyssta program? Eller nämna ngt iaf

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMuffinMan
Ingen som kan göra en lista med shyssta program? Eller nämna ngt iaf

Jag förstår att man vill lägga in program i en affärslur men jag har tyckt att många lösningar inte behöver ändras, t.ex. en sådan banal sak som alarmet är underbart, det brukar man få ändra i alla andra lurar.

Fring - För skype, msn osv i väntan på något som är snyggare och gratis

Tomtom - Ersätter Wayfinder, dock hade deras menysystem kunnat vara mer logiskt, det är ju bara knappar liksom.

Egna programlösningar

Jag önskar också fler tips, t.ex. ett väderprogram där man kan hålla kolla på vädret

Visa signatur

Alltid otur!