Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alla att se Wolverine ... där har vi verkligen exempel på X-men done right

Permalänk
Medlem

Eh, alltså... wat.

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/kultur/article8483609.ab

Happ, fälld i hovrätten också. Känns ju som att det kommer dra ner licensierad anime och vi får hålla oss till fansubs.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article8483609.ab

Happ, fälld i hovrätten också. Känns ju som att det kommer dra ner licensierad anime och vi får hålla oss till fansubs.

Nice bullshit..

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article8483609.ab

Happ, fälld i hovrätten också. Känns ju som att det kommer dra ner licensierad anime och vi får hålla oss till fansubs.

Vad jag läste mig till så var Hovrätten tvungen att följa lagen, även om lagen är korkad. Därav sänkte de straffet en aning. Förhoppningsvis överklagas det hela till HD som i sin tur har lite större möjlighet att förklara lagen korkad och frige mannen. Allt detta för en jämrans vårdnadstvist.

Domen påverkar nog enbart svensklicensierat material. Möjligen blir svenska handlare också lite kräsnare.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Nog för att Dragon Crisis är rätt bland men jag gillar Kugimiya goes full dere, så mycket bättre än hennes tsundere roller. Som exempel: "they are eating clouds!" HHNNNGGG.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Såg precis klart darker than black snyft. Man blir så sorgsen när man sett klart på allt Grymt bra serie dock

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Skrivet av Fuskobot:

Såg precis klart darker than black snyft. Man blir så sorgsen när man sett klart på allt Grymt bra serie dock

Japp, jag hoppas dock du inte pratar om s2 ! S2 är ett hån mot s1.. Fast OVAn "Gaiden" är bra.

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Gillade också Darker than black mycket var hyfsat upprörd när jg hade sätt klar första säsongen. Den andra däremot fattade jag inte ett skit av och vill inte veta av igen.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Alltså Asobi ni Ikuyo, varför har ni inte nämnt den för mig tidigare?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Alltid trott att det var m0rk-material. Tror fortfarande att det är dangerous ecchi.

Kollar för övrigt på första avsnittet av kodomo no jikan *ph34r*

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Blä, Thermodynamink verkar inte finnas i Madoka.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Magi brukar ju heller inte lyda under fysikens lagar.. då är det ju inte magi längre

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Alltså Asobi ni Ikuyo, varför har ni inte nämnt den för mig tidigare?

http://1.bp.blogspot.com/_cSn16WDDwHc/TKToj3rkUAI/AAAAAAAACzk...

Har nog skrivit om den serien innan Its magical

Citat:

Alakai

Alltid trott att det var m0rk-material. Tror fortfarande att det är dangerous ecchi.

You know it

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

You know it

That's it! Gonna watch.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Flamsandet om termodynamik handlar väl bara om att få Madoka att bli deprimerad av sin litenhet i universum. Eventuellt kan vissa subtila syftningar försvunnit i översättningen. ... Men att kasta galaxer med en jätterobot är helt okej!

Nåja, får se om de presenterar Hidamari Sketch säsong 4 efter det sista avsnittet av Madokan.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Men att kasta galaxer med en jätterobot är helt okej!

Ja

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Att du bara vågar göra narr av Kamina! Hädare! TTGL 4 lajf <3

Btw, låten "My Song" i Angel Beats som Iwasawa-san sjunger innan hon försvinner är möjligen en av de bästa någonsin?!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men så ska de slutligen visa de två sista avsnitten av Madoka Magica direkt efter varandra.

Ungefärlig känsla:

I veckan kommer Excel Saga volym tjugotvå.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

Vilken värdelös säsong detta verkar vara

Aja, väntar fortfarande på Deadman wonderland och ao no exorcist. Mangaversionerna av de var iaf bra. Sen får man ju inte glömma the world only god knows s2!

Permalänk
Medlem

Värdelös? Mja. Som vilken säsong som helst, med mer betoning på shonen är vanligt, kanske.
Jag hoppas dock på Nichijou. Om den kan leva upp till halva Azu så är den värd att se. Vidare verkar Hen Zemi och A channel något att.. titta på. Lotte no omocha dessutom, idag, serious business.

EDIT: Och ingen naruto-öppning slår ännu säsong 2, saaade

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag har bott under en sten de senaste månaderna, kan nån skaka fram en bra sammanställning av säsongen ifråga?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Säsongen verkar bestå av en del fortsättningar. Inte bara Maria Holic och Hamtaro.
Filmer är kanske lite mer intressant, då man väntar på hoshi no ou kodomo. Makoto~ i mina våta drömmar.

Obligatoriska charts:
http://chartfag.files.wordpress.com/2011/03/spring-2011-v3.jp...
http://chartfag.files.wordpress.com/2011/03/1300724950107.jpg
EDIT: #10686300

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Fan, kollade precis på "Avatar - the last airbender"-filmen... Nästan imponerande hur de lyckats tagit bort alla delar av serien som gjorde den bra... :/

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Men är inte Avatar amerikansk animation? Typ Naruto, fast för barn? Inte sett den och funderar inte på att se den, men ska den alltså vara bra? :S

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Shaft ska veta hur glad jag är för en ny säsong av Maria Holic.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Men är inte Avatar amerikansk animation? Typ Naruto, fast för barn? Inte sett den och funderar inte på att se den, men ska den alltså vara bra? :S

Heh, så Naruto skulle inte vara för barn? Men jo, den är ganska barnslig men jag tycker att den var jävligt underhållande. Filmen är dock helt värdelös då den följer storyn men typ hoppar över alla viktiga delar; jag tror inte ens att en person som inte sett serien skulle förstå vad filmen handlar om. Plus att alla karaktärer helt saknar djup i filmen (troligtvis på grund av att de klippt bort alla delar där man får förståelse för karaktärerna)...

Jag skulle säga att ifall man tycker om Naruto (dvs originalserien och inte Shippudden som är lite mer vuxen) så borde man kunna tycka om Avatar-serien i alla fall..

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Några guldkorn som jag sett som är nya är iaf Freezing (Uncensored) (skulle säkert bli anklagad för barnporr för att se den ocensurerad här i PK-Sverige.), Infinite Stratos och Hyakka Ryouran Samurai Girls. Har en hel del annat på listan dessutom. Självklart följer man även One Piece intensivt, det är nog den kraftigaste serien för mig. Har följt den sedan jag var 11 år liksom.
Skulle göra allting, även ge upp mitt liv här, för att seriöst få hänga med Luffy och hans gäng.

Och så har även Toriko animén dragit igång, härligt härligt!