Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem

Är Saikano så bra? Jag missade att köpa 3'e dvdn så jag har bara sett 1,2 och 4 haha.

Also, back from the ban ;D

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Är Saikano så bra? Jag missade att köpa 3'e dvdn så jag har bara sett 1,2 och 4 haha.

Also, back from the ban ;D

Offtopic men nyfiken, var du temp-bannad och i så fall varför? Kan ju inte varit många dagar du var borta?

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Offtopic men nyfiken, var du temp-bannad och i så fall varför? Kan ju inte varit många dagar du var borta?

Jag var perm bannad för att jag är ful i munnen men efter interna diskussioner tog dom bort min ban.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Jag var perm bannad för att jag är ful i munnen men efter interna diskussioner tog dom bort min ban.

Ajaj, tur för dig att de var snälla.

Well, back to topic: Tänkte bara tipsa om Gosick som är den serie som jag numera rekommenderar till alla som ska börja kolla på anime. Helt underbar!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Vill ha tips på sidor som Streamar Anime i ''BRA'' kvalitet,är väldig petigt gällande Anime så vill hellst ha nått som ger ett okej uttbud men i bra kvalitet.

Dock vet jag ej om detta bryter mot några regler här på forumet (§7), så ursäktar om jag ber om nått som är fel.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Vill ha tips på sidor som Streamar Anime i ''BRA'' kvalitet,är väldig petigt gällande Anime så vill hellst ha nått som ger ett okej uttbud men i bra kvalitet.

Dock vet jag ej om detta bryter mot några regler här på forumet (§7), så ursäktar om jag ber om nått som är fel.

http://www.crunchyroll.com/ och http://anime-on-demand.en.softonic.com/
Crunchyroll gick legal för vet inte hur länge sen, men osäker på hur det faktiskt ligger till. AoD har jag inte kollat in.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Vill ha tips på sidor som Streamar Anime i ''BRA'' kvalitet,är väldig petigt gällande Anime så vill hellst ha nått som ger ett okej uttbud men i bra kvalitet.

Dock vet jag ej om detta bryter mot några regler här på forumet (§7), så ursäktar om jag ber om nått som är fel.

Skrivet av Andreas D:

Det är inte förbjudet att diskutera piratkopiering som företeelse. Det är först när man talar om enskilda piratkopior som regel 7 gäller.

Som jag tolkar det är det helt ok att efterfråga något sådant.

Ska du ha kvalité är det ju bättre med en bra tracker Säg till om du vill ha invite till en skitbra sådan!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Vill ha tips på sidor som Streamar Anime i ''BRA'' kvalitet,är väldig petigt gällande Anime så vill hellst ha nått som ger ett okej uttbud men i bra kvalitet.

Dock vet jag ej om detta bryter mot några regler här på forumet (§7), så ursäktar om jag ber om nått som är fel.

crunchyroll som Alakai tipsade om funkar faktiskt riktigt bra ifall man pungar ut en liten slant. Annars så kan reklamen de kör med vara rätt jävla irriterande.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det allt för ofta som man stöter på problem med crunchyroll, ibland undrar man om deras subbers ens läser igenom vad dom skrivit och 720p stream finns ofta inte att få tag i samtidigt som 480p.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Tyvärr är det allt för ofta som man stöter på problem med crunchyroll, ibland undrar man om deras subbers ens läser igenom vad dom skrivit och 720p stream finns ofta inte att få tag i samtidigt som 480p.

Ja, subbarna är väl inte 100%-iga men tycker inte att det är så farligt att det stör, då stör jag mig mer på att min 720p stream inte alltid hinner ladda utan hackar till halvvägs in i ett avsnitt ifall man kollar sent på kvällen. Antar att de har med amerikanarna att göra eller så...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nästa månad kan bli redigt nice

Permalänk
Medlem

Usagi Drop har man väntat på. I övrigt ser mycket ut att vara värt en titt åtminstone. Yuru Yuri, Kamisama dolls och kanske kami-sama no Memo-chou. Ny Hellsing och kiss x sis. Veckorna blir korta.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Permalänk

Någon som vet något om när den nya Berserk skall släppas eller bara kan nämna någon sevärd serie a la Hajime no Ippo stuk?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Någon som vet något om när den nya Berserk skall släppas eller bara kan nämna någon sevärd serie a la Hajime no Ippo stuk?

Historys Strongest Disciple Kenichi kanske kan vara något? Sjukt rolig anime!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Historys Strongest Disciple Kenichi kanske kan vara något? Sjukt rolig anime!

Helt episk serie....

Permalänk
Skrivet av scienta:

Historys Strongest Disciple Kenichi kanske kan vara något? Sjukt rolig anime!

Den hade fått bra kritik på AnimeNewsNetwork så den skall jag definitivt kolla in! Tack för tipset!

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Ok, hjälp behöver jag. Jag försöker hitta subs eller åtminstone översättning i någon som helst form till duon All Hanshin Kyojin, som man hört talas om genom Lovely Complex, bak i tråden. Inte helt och hållet animerealtierat, men jag är ganska säker på att någon av er gurus någon gång ställt er frågan var man hittar denna duo i läsvänligt format.

EDIT: Och holy smokes vad jag gillade starten på Usagi Drop. Feel good med känsla och detaljer. Bra humor och bra drama med verklighetsförankring. Helt i min smak, än så länge.

EDIT2:

Skrivet av hazed:

Någon som vet något om när den nya Berserk skall släppas ...

Den 15e får vi veta mer. http://www.berserkfilm.com/ . Kommer behandla golden age kings egg första kapitlet.
En sak vet man, det kommer bli episkt.

EDIT3: Nu vet vi mer.

Med tanke på Miuras egna förväntningar på filmserien så ser man verkligen fram emot 2012.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Ok, hjälp behöver jag. Jag försöker hitta subs eller åtminstone översättning i någon som helst form till duon All Hanshin Kyojin, som man hört talas om genom Lovely Complex, bak i tråden. Inte helt och hållet animerealtierat, men jag är ganska säker på att någon av er gurus någon gång ställt er frågan var man hittar denna duo i läsvänligt format.

EDIT: Och holy smokes vad jag gillade starten på Usagi Drop. Feel good med känsla och detaljer. Bra humor och bra drama med verklighetsförankring. Helt i min smak, än så länge.

EDIT2:

Den 15e får vi veta mer. http://www.berserkfilm.com/ . Kommer behandla golden age kings egg första kapitlet.
En sak vet man, det kommer bli episkt.

EDIT3: Nu vet vi mer.

p286WtHoK2g

Med tanke på Miuras egna förväntningar på filmserien så ser man verkligen fram emot 2012.

Helskotta! Fick gåshud av trailern! Tack för infon! Detta är årets nyhet!

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

någon annan förutom mig som tycker gosick är ganska bra serie

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Helskotta! Fick gåshud av trailern! Tack för infon! Detta är årets nyhet!

Man undrar dock hur de ska göra med kommande rapescener och nekkid lolis osv. Förmodligen helt bort eller snyggt förklätt

Skrivet av lemon3:

någon annan förutom mig som tycker gosick är ganska bra serie


Ska själv ta mig an den när tid finnes, då alla verkar tala om den.

----------------------
EDIT:

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara passa på att berätta att idag så börjar nya Thundercats

http://www.imdb.com/title/tt1666278/

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Tänkte bara passa på att berätta att idag så börjar nya Thundercats

http://www.imdb.com/title/tt1666278/

Vet du var serien kommer att sändas? Typ någon sida liknande Crunchyroll?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Vet du var serien kommer att sändas? Typ någon sida liknande Crunchyroll?

Kommer sändas på Cartoon Network.. Vet inte om det gäller den svenska systerkanalen dock..

http://www.youtube.com/watch?v=3T5JiPxR1uc

Permalänk
Medlem

Alltså...näää.

VS.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

@ Nilz: Rebooten var faktiskt bättre än vad jag hade väntat mig. Jag föreslår du tar en titt...

Permalänk

Den var faktiskt riktigt bra. Jag har ju sett några avsnitt på 80-talet men det var kul att se hur allt började

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk

Jag läste lite på AnimeNewsNetwork och fann filmen "Fullmetal Alchemist: The Sacred Star of Milos (movie)". Någon som vet när den utspelar sig eller vad den handlar om? Är för övrigt ett stort fan av FMA samt FMA: Brootherhood.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Enligt anidb är det en side-story till fmab. Den började gå på bio i början av juli så jag skulle säga att det är iaf 5 månader tills det kommer en dvd/blu-ray.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.