Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Har just sett klart Gunslinger girl och är djupt imponerar, skit bra anime rent ut sagt. Sedan så var man ju tvungen att kolla lite på säsong 2 och blev genast besviken. Jag menar vad fan har dom gjort??? Byt "animeringsföretag" och get hela jävla serien en betydligt ljusare och gulligare "myskänsla". Vissa karaktärer har nya röster (!) alla ser annorlunda ut (!!), rör sig inte på samma sätt och dessutom så är det en helt ny känsla (!!!). Så dåligt gjort av dem så man skäms.

För övrigt så om någon vill ha en riktigt bra sida som har nästan allt inom anime (och tyvärr mycket mer) så besök www.veoh.com (får man göra så här?) bortse från allt skit som finns där. Lite som youtube.

Jag måste säga att jag tycker Gunslinger girls var ganska seg. Den var dock bra och annorlunda Har inte börjat se season 2, men det du säger låter verkligen synd :(.

P-Nilz: Angående Myself yourself så kan jag holla med om att slutet känns ihoptryckt osv.. Gillar förövrigt serien.

Permalänk
Medlem

Ja jag tyckte serien var en av dom bättre, jag hoppades på den så mycket och hade serien fått sina värda 24 avsnitt, och hade tjejen med jättetuttar kunnat få en annan VA så hade den blivit en av dom bästa dramaserierna under 2007.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Ja jag tyckte serien var en av dom bättre, jag hoppades på den så mycket och hade serien fått sina värda 24 avsnitt, och hade tjejen med jättetuttar kunnat få en annan VA så hade den blivit en av dom bästa dramaserierna under 2007.

Du får ursäkta mig, men "VA"?. Vad står det för/ Vad är det? :P.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Du får ursäkta mig, men "VA"?. Vad står det för/ Vad är det? :P.

Voice Actor/Actress

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Voice Actor/Actress

ok :). Det kunde jag gett mig fan på då "tjejen med jättetuttar" röst verkligen är jobbig....

Såg förresten precis Hellsing Ultimate 1-4. Måste säga att jag nog gillar den "vanliga" mer och handlingen är väl inte mycket att komma med. Men trevligt fightande är det iaf en hel del av

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag faktiskt mangan, och därmed OVA:erna.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Gainax utannonserade TTGL filmen idag, är det nya "Vi mjölkar evangelion tills alla hatar det."?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Gainax utannonserade TTGL filmen idag, är det nya "Vi mjölkar evangelion tills alla hatar det."?

NGE-mjölkande är väl knappast ett nytt påfund.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Nej sant, Gainax är rätt bra på att kapa i budgetar (LOL TTGL EP 4 OCH NGE HISSCENEN) och mjölka saker (LOL GAINAX) och konstiga slut (LOL GAINAX ENDING).

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

På tal om Gainax. Sitter o kikar på Gurren Lagann här, bra skit. Åtminstone första halvan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
På tal om Gainax. Sitter o kikar på Gurren Lagann här, bra skit. Åtminstone första halvan.

Hört mycket bra om den serien (Har den t.o.m.). Har dock aldrig varit mycket för mecha så har inte vågat se den. Vore kul om du kunde skriva lite vad du tyckte om den när du sett hela

Permalänk
Medlem

Den är inte riktigt mechig men Gainax försöker med alla genrér i den och alla GL älskare försöker hypa upp den till mer än vad den är, medioker serie med bra fanservice.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Tjaaaa. Nu vet jag att det väldigt ofta känns sådär i magen efter att man precis sett klart på en serie.(Kan bero på min goda smak och mitt goda omdöme) Men. Jag kan nog inte hålla med.
Gurren Lagann är bra, definitivt, om det stannar där eller om man anser att den är något fullständigt enastående för stå för var och en.

Personligen har jag inte kommit närmare mecha än säg, NGE, FMP och Saikano. Men är du inte allergisk mot det så..
Sammanfattnigsvis: Häftigt, ungefär så häftigt du kan föreställa dig, sen gånger tio. Rent av episkt. I kvadrat. Det finns fanservice. Det finns gulligt och hjärteskärande dramatik, ett sanslöst spektra.
Har spenderat praktiskt taget all vaken tid förutom då jag jobbat på att se på det, nu dom senaste dagarna och det känns ärligt talat inte bortkastat.

Permalänk
Medlem

Såg Afro Samuari tillsammans med några vänner igår.... Jävligt bra film måste jag säga

Permalänk
Medlem

Blev klar med Shuffle! igår, alltså varför måste dom göra alla potentiella kärleksanimeér till nice boats.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Blev klar med Shuffle! igår, alltså varför måste dom göra alla potentiella kärleksanimeér till nice boats.

Har lite svårt att greppa uttrycket "nice boat" även efter lite googlande.
Vad gäller Shuffle! kommer jag inte ihåg några särskilda detaljer, bara att jag var kär i Kaede ett par månader efter att jag sett klart på serien :3
Var det någon som förtjänade lite kärlek var det hon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Har lite svårt att greppa uttrycket "nice boat" även efter lite googlande.
Vad gäller Shuffle! kommer jag inte ihåg några särskilda detaljer, bara att jag var kär i Kaede ett par månader efter att jag sett klart på serien :3
Var det någon som förtjänade lite kärlek var det hon.

Jo hon behövde ju det, men hon blir ju en typisk Kotonoha yandere.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Kollade upp Shuffle och den verkar verkligen underbar Tack för tipset.

Kollade förresten på FMP för ett tag sen. Gillade början, men hatade det när alla mecha började. Sen blev det Fumoffu Satan vad jag gillar den. Att de va tvungna att sabba det hela med second raid :(.

Permalänk
Medlem

Shuffle var bra men det veknade ur emot slutet, som vanligt med alla såna här visuella noveller som blir anime så är det alltid fel slut, det är därför jag oftast spelar spelen, då kan man välja vilken av tjejerna (Kaede fick kärlek av mig).

EDIT: Funderade på om man ska börja med blu-ray, men fan, underwater ray romano boxen känns inte värd 500 dollar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

500 dollar.. Saftigt värre.
Tror faktiskt jag har spelet liggandes nånstans, men har aldrig försökt lira det då jag inte fick igång det smarta bifogade översättningsprogrammet. Gissa o klicka bara för att få kika på lite bilder känns lite.. mjee

Hjälp mig välja vad jag ska se på nu! Sväljer det mesta.

Permalänk
Medlem

Jag har nu sett de 9:e första avsnitten av Higurashi no Naku Koro ni och måste bara fråga, är det jag som är trög eller är den bara väldigt knepig?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Jag har nu sett de 9:e första avsnitten av Higurashi no Naku Koro ni och måste bara fråga, är det jag som är trög eller är den bara väldigt knepig?

När du har sett sista avsnittet av andra säsongen kommer du fatta allting, tills dess får du skapa dig en egen uppfattning av vad som händer.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Shuffle var bra men det veknade ur emot slutet, som vanligt med alla såna här visuella noveller som blir anime så är det alltid fel slut, det är därför jag oftast spelar spelen, då kan man välja vilken av tjejerna (Kaede fick kärlek av mig).

EDIT: Funderade på om man ska börja med blu-ray, men fan, underwater ray romano boxen känns inte värd 500 dollar.

Asså... Jag körde shuffle igår och... Hur fan orkade du? xD
Visst visst trevligt med h spel, men det var ju inte särskilt ofta man fick göra egna val och att det bara verkar finnas på japanska gör det ju inte bättre då jag inte förstår ett enda skrivet ord och bara fåtalet muntliga..
Fast du kanske kan japanska? (eller hittat nån mod?).

Ska iaf snart se animen

Permalänk
Medlem

http://xs125.xs.to/xs125/08123/spring08chart115.jpg

Snart är det dags, ser ni fram emot nånting? Själv hoppas jag på Kanokon sen lär jag vill titta på DC2 SS bara för att jag följt resten av serien.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Fick tag i Excel Saga #17, oh så underbar. "Ursäkta mig Excel, har du nyligen blivit kidnappad? -Nej det har jag inte."

Nu väntar jag bara på att Yotsuba #6 dyker upp. Tillsammans är de de enda mangorna man någonsin behöver läsa. Resten är försumbart.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
http://xs125.xs.to/xs125/08123/spring08chart115.jpg

Snart är det dags, ser ni fram emot nånting? Själv hoppas jag på Kanokon sen lär jag vill titta på DC2 SS bara för att jag följt resten av serien.

hehe.. ser att någon har samma perversa smak som jag själv har

Edit: 5 April smäller det, Kanokon första avsnittet...

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte sluta skratta.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
http://xs225.xs.to/xs225/08132/snapshot20080325230053952.jpg....

Jag kunde inte sluta skratta.

Från vilken anime?

Permalänk
Medlem

Bilden är tagen ifrån Kimi ga Aruji de Shitsuji ga Ore de men referensen är ju till School Days och nice boat.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Bilden är tagen ifrån Kimi ga Aruji de Shitsuji ga Ore de men referensen är ju till School Days och nice boat.

Aha det känner man ju igen