Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem

För mig personligen så va Diablo 3 ren dynga.. Samma sak om och om och om igen.. Hade inte spelat dom tidigare spelen och kompisarna snackade upp D3 till skyarna.. Besvikelsen total

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Tycker att det är lite roligt att folk kritiserade tibia redan 2007. Det var ju den tiden det var som roligast.
Att vara med i bästa guilden hade verkligen stor betydelse. Man hade makt och ingen vågade säga något. Även ordet "Hunted" hade en betydelse då. Man ville ju inte bli hunted och dö 10 gånger om som resulterade med att man fick köpa nya blessings hela tiden.

Spelar det faktiskt fortfarande (endast för att återskapa de gamla minnera). Relativt roligt, men sjukt korrupt spel då många har flera miljoner i guld som gör allt tråkigt :/ Spelet blir så lätt och det finns ingen känsla kvar i spelet.

För övrigt är nog WoW det spel jag ångrar mig mest att jag köpte. en polare boostade mig till lvl 80, sen slutade jag spela >.<

Permalänk
Medlem

Kanske inte har spel jag ångrar jag spelat med ångrar jag köpt.
Sniper Elite V2. Även om spelet var hyfsat najs så hade spelet massa småsaker som var störande.
Som när man går på knä/smyger och ska flytta på sig ser det helt cp:at ut.
Sen så sög Multiplayern hårt. Co-op var kanske kul med endast 2 pers kan spela i denna mode i spelet.
Nej det var inte värt 250kr :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweagle:

The Witcher 2. Jag fattar inte vad all ser i det. Jag tog mig ändå igenom hela första kapitlet, men det var aldrig riktigt roligt.

Håller med, maken till överhypat spel vet jag inte om jag sett förut och då pratar jag inte av utgivarna utan av spelarna..

Permalänk
Medlem

CS, dock har jag fått en del kompisar via det så det är nice

Men har en speltid på 1400timmar, får en att fundera..

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Homm3,det spelet kostade mej en underbar flickvän pga all tid jag lade ned på det.

Annars är det cod mw2, farcry2 och dragon age2 som gjort mej mest besviken pga deras uselhet som spel.

De är väl inte spelets fel att du la ner massa tid på de o förlorade din flickvän..?
Herregud, prioriteringar.

Permalänk
Medlem

Shattered Horizon och Baldurs Gate 2. Det fösta har jag inte ens spelat en halvtimma av och det andra var inget för mig.

Permalänk
Inaktiv

Hitman Absolution, checkpoints och autospawnande fiender om man loadar ett spel, var dom alltid fulla på Tuborg och polse när dom gjorde det?

Senaste HOMM också, tog ju en 15 timmar innan man fattade att det blir inte bättre.

Permalänk
Medlem

Urban champion till NES och Everest( tror jag det hette till PC).

Oförskämt att ta betalt för skiten. Hoppas ingen av de inblandade utvecklarna någonsin fått jobb efter det då de helt klart saknar allt vad yrkesheder innebär. Må de brinna i helvetet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melysia:

De är väl inte spelets fel att du la ner massa tid på de o förlorade din flickvän..?
Herregud, prioriteringar.

Om du läser rubriken på den här tråden " vilket spel ångrar du att du någonsin spelade" så kanske du fattar vad jag menar.Jag har inte skyllt på spelet eller sagt att det är dåligt bara att jag ångrar ha testat det o blivit fast.

Förstår du nu?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

WarZ

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk

Diablo 3 softcore. Men vad trodde jag egentligen? Hjärndött spel men inga som helst skills i softcore. Ångrar mig otroligt mycket och lider med folk som fortfarande spelar softcore efter lanseringen! (SJukt om någon verkligen gör det)

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

CoD:MW 2 & 3. Jag hade hundratals timmar med kul i 2:an men jag kände mig lurad när jag lärde mig vad ett bra spel är. Kort sagt såg jag en maffig rabatt på 3:an så det kostade 100 SEK. Men jag klantade mig när jag inte läste beskrivningen och behövde betala fullpris. Spelade typ sex timmar och kommer aldrig komma tillbaks.

Permalänk
Medlem

Dead Island, för ett misslyckat elände. Tur det var rea när man köpte skiten

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Need for speed undercover, Vet inte hur jag tänkte när jag köpte det.

Permalänk
Medlem

Modern Warfare 3.

Permalänk
Medlem

Entropia Universe........

Ni får verkligen inte testa det! Lova mig det!

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem

WoW, nu i efterhand..

uhmm..skulle vilja säga runescape med ändå inte..det var liksom det som fick mig att bli intresserad av dator (vilket jag aldrig kommer ångra )

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

CS, dock har jag fått en del kompisar via det så det är nice

Men har en speltid på 1400timmar, får en att fundera..

Fast kompisar, och om du har kul, så är ju timmarna värda

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

WoW, Bad Rats och Stalker serien.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

Swtor - De mest hjärndöda PvP jag någonsin vart med om..
Guild wars 2 - Speechless..
Battlefield 3..
Diablo 3
Rift - var kul vid lauch, men ooptimerad.laggade som satan vid rifts..hade t.o.m en Highend dator vid spelets lauch..slutade efter någon vecka, fast de fixat nu, och jag blir glad om de överlever i framtiden, men jag har fått min smak utav spelet..aldrig igen.
WoW - ångrar jag att jag spelat, spelar idag med tyvär då jag upptäckte att gw2 floppa.. Slutat wow flera gånger, vid olika tillfällen, men går tillbaka bara för att den har en fri styrning ( swtor problemet ) rolig pvp fast än obalanserad, ändå kul ( ett av många gw2 problem ) Wow är skit..ja, men jag testar gärna något som inte är värre.

Borderlands - hjärndött.
Dead Island..
Halo kändes som ren smörja efter 2a..
Left 4 Dead 1 och 2
The WarZ
Killing Floor
Assassin's Creed Serien...spelade fram till brotherhood..köpte rev. och fyfan vad de gått ner med kvalité..Sånt som händer när de trycker ut spel varje år.
CoD ...Fast än jag hade mer roligt i Black ops 2 än bf3..så är de ändå skit ..
League of legends...samt Dota2..

Permalänk
Medlem

Ångrar inte direkt att jag spelade de följande spelen, men ångrar verkligen att jag köpta dem.

Aliens vs. Predator
DayZ (Ångrar att jag köpta ARMA 2 för DayZ alltså)
COD:MW2
COD:BO
Counter-Strike: Global Offensive
Galaxy on Fire 2
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (p.g.a att jag inte kunnat starta det, vet inte om spelet är bra)
Need for Speed: Hot Pursuit
Sniper: Ghost Warrior
Battlefield 3

Som sagt så ångrar jag inte att jag spelat dessa, utan jag ångrar att jag betalade för dem, antingen för att de inte levt upp till förväntningarna, varit totalt skit eller bara för att jag inte kunnat spela dem då de kraschar vid start.

Permalänk

sims 2 till playstation

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hagge:

Swtor - De mest hjärndöda PvP jag någonsin vart med om..
Guild wars 2 - Speechless..
Battlefield 3..
Diablo 3
Rift - var kul vid lauch, men ooptimerad.laggade som satan vid rifts..hade t.o.m en Highend dator vid spelets lauch..slutade efter någon vecka, fast de fixat nu, och jag blir glad om de överlever i framtiden, men jag har fått min smak utav spelet..aldrig igen.
WoW - ångrar jag att jag spelat, spelar idag med tyvär då jag upptäckte att gw2 floppa.. Slutat wow flera gånger, vid olika tillfällen, men går tillbaka bara för att den har en fri styrning ( swtor problemet ) rolig pvp fast än obalanserad, ändå kul ( ett av många gw2 problem ) Wow är skit..ja, men jag testar gärna något som inte är värre.

Borderlands - hjärndött.
Dead Island..
Halo kändes som ren smörja efter 2a..
Left 4 Dead 1 och 2
The WarZ
Killing Floor
Assassin's Creed Serien...spelade fram till brotherhood..köpte rev. och fyfan vad de gått ner med kvalité..Sånt som händer när de trycker ut spel varje år.
CoD ...Fast än jag hade mer roligt i Black ops 2 än bf3..så är de ändå skit ..
League of legends...samt Dota2..

Hehe, för att gå off-topic men får man fråga vilka spel du tycker är rolig då du har nämnt ett flertal som enligt mig är mycket bra spel även om jag inte spelar dom

Permalänk
Medlem

Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?
"Doom 3" var väl kanske ett spel man lätt kunde ha hoppat över så här i efterhand. :/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Homm3,det spelet kostade mej en underbar flickvän pga all tid jag lade ned på det.

Annars är det cod mw2, farcry2 och dragon age2 som gjort mej mest besviken pga deras uselhet som spel.

HOMM 3 är ett av dom spelen tjejerna jag stött ihop med brukar spela mest/oftast. Sen lär man dem spela Carmageddon 2 och väntar på att de ska göra slut för att man vägrar att klippa sig eller sluta spela HOI2.

Ett spel jag ångrar att jag ens kommer ihåg att jag ångrar är Total Annihilation Kingdoms, vedervärdigt. Där TOTALA var snyggt, fräsigt och gigantiskt kändes Kingdoms mest platt och brunt.
Supreme Commander ångrar jag att jag köpte, Hann i princip spela dem lika länge som jag spelade Fallout 3. Det var in och ut. Avinstallera och överväga att formatera efter. (hårddisken började säcka ihop strax därefter så det hela sköttes av sig själv.)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180324:

Hehe, för att gå off-topic men får man fråga vilka spel du tycker är rolig då du har nämnt ett flertal som enligt mig är mycket bra spel även om jag inte spelar dom

Sa ju att wow är roligt:P Men de är skit i stort sätt, grindet o så, plus att spelet nu blivit så pass enkelt på ett dåligt sätt..
Men de är kul

För övrigt gillar jag mest story baserade spel, vissa läser böcker, andra spelar spel Jag är den som spelar spel mer än vad jag läser böcker

Spel som har bra story/roliga

Metro 2033
Alien vs Predator - Storyn!
GTA serien
Sleeping dogs
Tomb raider serien - ser fram emot den nya
Dead Space - Storyn
Tyckte Bf2 var roligaren bf3, då de levde, nu är de spelet dött
Company of heroes
Men of war
Dishonored
Might and magic serien
Har dock inte hittat ett roligt Zombie spel, men letar hoppas på dayz standalone
Ghost Recon serien
Rainbow Six
Splinter Cell

Förstår i övrigt vad du menar, de spelen jag skrev ångrar jag att jag spela/samt tkr att dem är tråkiga/skit,
Men alla är inte skit, vissa ångrar jag bara att jag spela pga, tiden jag slösat på dem t.ex. wow, för att de t.ex blivit så enkelt nu, rep tabarder..Kul att de tänkt mer för casual spelare, som jag nu är, har knappt tid o spela, plugg/jobb och så, men varför kunde de bara inte tänkt casual från första början

Men men, om man ändå fick allt i livet, varför skulle de då finnas ångest:)

Permalänk
Medlem

GTA4 samt C&C4

Första var ett rent helvete att installera och få fungera, tog mig ca 6h att få igång pga idiotiska Games For Windows Live + 30 andra registreringar man behövde göra för att ens starta spelet som sedan crashade pga bug.

C&C4, testade då och ja rent av skitspel och skam för C&C och som att dra en tolle på Westwoods historiska C&C värld.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Orion: Dino beatdown

Visa signatur

Mobo: Asus M5A97 Processor: Amd fx 6100 Minnen: Corsair XMS3 8GB Grafikkort: Sapphire Radeon hd 7850 HDD: 500GB 7200rpm Nätagg: Corsair CX600

Permalänk
Medlem

Sagan om den tredje tidsåldern..
Köpte det för 599kr när det släpptes, spelade i 15min och åkte direkt till GAME och bytte in det för 150kr... väl spenderade pengar..

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |