Starcraft 2-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
ser inget vidare ut, massa flashiga effekter för att dölja den kassa grafiken ?
Visst ser det coolt ut första gången man ser det, men sen tröttnar jag.

Dom har jobbat med spelet i 2,5 år? och det ser ut såhär ? lol släpp inte skräpet.
Hoppas den färdiga produkten blir bättre. Alpha versionen av startcraft 1 var ifs inget vidare snyggt det heller.

http://sclegacy.com/features/evolution.php

OK du kan dömma ut ett spel utan att ens provat det? Du går på grafiken? Jag tvivlar inte en sekund på att ett starcraftspel som släpptes i exakt samma grafik som 1:an men kanske 32bitars färg istället skulle sälja grymt och bli GRYMT populärt. Vissa vill spela spel, vissa vill se grafik. Till de sistnämnda säger jag : Kolla ut genom ett fönster, bättre grafik än så får ni aldrig.

Permalänk
Medlem

Hoppas att man kommer kunna söka matcher som man kan i Warcraft 3 genom att bara välja gametype 1on1 osv och ras och disable banor och sedan trycka play game så söker den efter motspelare.

Visa signatur

BOOMM HEADSHOT!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeXiUs
Hoppas att man kommer kunna söka matcher som man kan i Warcraft 3 genom att bara välja gametype 1on1 osv och ras och disable banor och sedan trycka play game så söker den efter motspelare.

Förmodligen kan dom det. Hoppas bara att dom lärt sig en läxa vad gäller skitladdern i WC3. SKa det vara så svårt att göra så lvl 1 bara kan möta max lvl 3 och en lvl 10 max kan möta lvl 7-13 typ... Det är så en ladder ska fungera. Varför ska man kunna klättra laddern mot dom som ligger längst ner i den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Förmodligen kan dom det. Hoppas bara att dom lärt sig en läxa vad gäller skitladdern i WC3. SKa det vara så svårt att göra så lvl 1 bara kan möta max lvl 3 och en lvl 10 max kan möta lvl 7-13 typ... Det är så en ladder ska fungera. Varför ska man kunna klättra laddern mot dom som ligger längst ner i den?

SC2 kommer inte ha nåt lvl-system.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
SC2 kommer inte ha nåt lvl-system.

Va? kommer det vara som i sc??

Permalänk
Medlem

Till er som klagar över grafiken för tillfället. Såhär såg SC ut från första början, och vi alla vet ju hur slutresultatet blev.

Alltså kan allting fortfarande hända, så vänta några månader och sedan kan diskussionen komma upp igen om inget hänt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Va? kommer det vara som i sc??

ja?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Clanen återupplivad och UC träning börjar imorrn riktigt nice.
Lägger helt klart WoW på hyllan när detta släpps om inte tidigare.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Min kvalificerade gissning är att det släpps lagom till jul, detta år eller nästa (gud förbjude). Med tanke på hur bra det flöt och att siten är uppe så vore det lite väl utdraget att fila på det i över ett år till, men så länge det blir bra så är jag glad.

Hoppades dock på Diablo 3, Diablo 2 börjar bli lite uttjatat nu, det håller nog max i ~3-4 år till innan jag tröttnar så en uppföljare behövs!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
SC2 kommer inte ha nåt lvl-system.

Kul att du vet det redan nu. Varför skulle blizzard skita i att lägga i en ladder i starcraft när warcraft har det och den är omåttligt populär? Precis som PGtour och WGtour är för starcraft. Tror du verkligen seriöst att blizzard tänker överlåta starcraftladdern till WGT eller PGT även i SC2? Det är jag då till 99% säker på att dom inte tänker göra.

Permalänk
Medlem

Folk som klagar på grafik måste ha nå fel i huvudet imo. Fan ett av de coolast designade spelen som jag sett på länge.

Snygg Warcraft/Starcraft-design >>> tråkigt relalistiskt random RTS.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Folk som klagar på grafik måste ha nå fel i huvudet imo. Fan ett av de coolast designade spelen som jag sett på länge.

Snygg Warcraft/Starcraft-design >>> tråkigt relalistiskt random RTS.

Helt rätt !

Permalänk
Medlem

Ju mer gameplay jag kollar på desto mer övertygad blir jag, ser förbannat bra ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Någon som har några åsikter om protoss mothership som i videon lyckades döda en full terran arme själv? ungefär 12 BCs och 60 marines med lite annat .

Permalänk
Medlem

gillade delen i artwork/gameplay trailern när det sveper in et hav av zerglings över en protoss bas.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Någon som har några åsikter om protoss mothership som i videon lyckades döda en full terran arme själv? ungefär 12 BCs och 60 marines med lite annat .

Har inte sett det klippet, men ett sånt skepp verkar vara lite overkill. Dock vet vi ju inte vad det kostar att bygga osv, jag litar på att blizzard lyckas hitta en balans i det hela.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Någon som har några åsikter om protoss mothership som i videon lyckades döda en full terran arme själv? ungefär 12 BCs och 60 marines med lite annat .

man får nog tänka på att spelet inte är klart där, tror faktiskt dem lagt mest energi på att putsa grafikmotorn tills dagen de skulle visa upp starcraft2 hellre än balansen
så att jämföra de tidiga blippblopp nintendo 8bitars stuk bilderna på starcraft1 med hur den slutliga produkten såg ut där är nog också att ta i jämfört med hur starcraft2 kommer se ut tillslut men det är bara vad jag tror!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Någon som har några åsikter om protoss mothership som i videon lyckades döda en full terran arme själv? ungefär 12 BCs och 60 marines med lite annat .

Han säger i kommentarerna att det inte är möjligt så snabbt, eftersom de gav skeppet full energy för att demonstrera de olika attackerna.

Med andra ord, cheatmode on för demo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
OK du kan dömma ut ett spel utan att ens provat det? Du går på grafiken? Jag tvivlar inte en sekund på att ett starcraftspel som släpptes i exakt samma grafik som 1:an men kanske 32bitars färg istället skulle sälja grymt och bli GRYMT populärt. Vissa vill spela spel, vissa vill se grafik. Till de sistnämnda säger jag : Kolla ut genom ett fönster, bättre grafik än så får ni aldrig.

Det är inga konstigheter att dömma ut ett spel innan man provat det, eftersom man kan hylla ett som man inte provat. Kan man gå på så mycket annat än grafiken/ljudet på screenshots och videos? Berätta gärna vad du tycker om gameplayen i SC2, jag är idel öra.

Okej, ska ge mig, men du bjuder själv på så dumma kontringar.

Lycka till med SC2, det blir nog skitbra när det blir klart. (menar det)

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Med första Starcraft visade Blizzard stort prov på en exemplarisk spelbarhet med en bra story samt en unik balans mellan raserna. Nu låter jag kanske som en Blizzard-fanboy men faktum är att jag har väldigt svårt för Warcraftserien men lyckades bli såld på Starcraft och Brood Wars.
Svårt att sätta tummen på vad som gjorde Starcraft så unikt, men för mig så känns det hur säkert som helst att Blizzard tar med sig det positiva till Starcraft II och utvecklar det än mer.
Grafik i spel är inte helt oävet men långt ifrån det viktigaste. Av filmsnuttarna att döma ser den gott och väl funktionell ut, huvudsaken är att den inte tummar på den spelkänsla vi förväntar oss.

Starcraft II, jag längtar!

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Simpelhet och gameplay har alltid varit vad Blizzard gått efter, vilket i sin tur gör spelen väldigt enkla att ta till sig, lära sig och ha kul av. Det ser ut som om StarCraft 2 följer detta mönster markant. Det är ungefär lika färgglatt som StarCraft 1 så folk borde sluta klaga.

Faktum är att jag blir faktiskt lite sugen på att spela gamla goda StarCraft nu. Jag som annars spelar Wc3.

Permalänk
Medlem

SC är nog det spel man haft roligast med. Kommer ihåg när man gick i grundskolan och typ alla killar på skolan lira det. Hade en turnering i datasalen på skolan en helg. Läraren som höll i det steg hos mig i alla fall.

Hoppas jag kan göra ngt liknande med SC2 när jag blir färdigutbildad gymnasielärare.

Permalänk
Medlem

Kolla in dessa filmer! Hägre upplösning och förmodligen högre grafikinställningar än innan också.

http://media.pc.ign.com/media/850/850126/vids_1.html

Film 2 är riktigt nice!

Permalänk
Medlem

Hoppas de är samma känsla som de blev när man lirade settlers 2 next gen.
Känns precis som att lira originalet fast har dom funktionerna man saknat.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk

Jag håller med många som inte klagar, men dock kan jag också få en smak av det ni klagar över.

Först när jag såg screenshots tyckte jag också att det var lite för "färglatt", men eftersom jag längtat efter det här spelet att släppas stuntade jag i det. Nu när jag sett fler och fler gameplay videos blir det bara snyggare och snyggare för var gång.
Tror man måste låta ögonen få vänja sig lite och om man tänker på andra faktorer som fysiken i spelet blir "färgerna" inte lika glada och skrikiga som många påstår.

Jag ser frame mot det och som de säger i en video att det inte är en fördig produkt, det man ser kan/kommer att ändras tills spelet är färdigt.

Så jag väntar tills det finns lite mer att gå på än några screenshots och ett fåtal filmer. Men just nu ser det ut som att de är på god väg.

Och jag håller med om moderskeppet, verkar lite overkill, men tydligen kan man bara ha en åt gången. Men balansen kommer de väl att lösa inom sin tid.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

mothership hade dom satt full energy på endast för att demonstrera allt 3 abilites i demon...det kommer inte kunna göra alla 3 så fort sen

Permalänk

Okej, but still. Feting.

Det var väl den man såg i introt på gamla SC?

edit:

Det är skönt att de inte har ändrat så värst mycket på gränsnittet till kontrollpanelen. Gamla hederliga SC

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpino
Med tanke på hur bra det flöt och att siten är uppe så vore det lite väl utdraget att fila på det i över ett år till, men så länge det blir bra så är jag glad.

Var inte så säker på det, ta stalker t.ex, grafiken i det såg precis likadan ut för fem år sedan som den gör idag vid release. Deras hemsida har varit online precis lika länge.

Permalänk

Har inte kollat igenom hela tråden men hitta detta nyss, trailer
http://www.gamereactor.se/grtv/player/popup.php?id=943

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|