Användar/Grafik-problem - Widgets för stora

Permalänk
Medlem

Användar/Grafik-problem - Widgets för stora

Och då menar jag inte att det inte fungerar, då menar jag att det verkligen liknar ett problem.. som går att lösa, vet bara inte hur.

Umm.. jag är klantig. Satt och lekte med GNOME Color Chooser, skulle skriva i en "tjocklek" på horisontell widget (kan man säga så?), och istället för 2 så blev det 20 (jaja, fråga inte hur, jag vet inte ).
Fönstren och menyerna och allt blev så väldans mycket större och krångligare, inga problem, bara ändra tillbaka..
Men det går inte ändra tillbaka! Ivf inte på något enkelt sätt jag ser härifrån, kan för lite.. umm..
Själva programmet GNOME Color Chooser har ingen skrollbar, så det går inte ta sig nerför när programmet fortsätter utanför skärmen. Och såklart så skriver man in bredd/vidd på widgets (vad är widgets?) nästan längst ner i fönstret. Man skriver alltså in någon siffra och trycker ok när man är klar.
Eftersom jag inte når ner dit, och inte ser.. så försöker jag så klart tabba ner. Testar olika metoder, att lära mig när jag kommit runt ett varv.. att trycka Tab > 1 > Enter upprepade gånger, baklänges med bl.a. Ctrl+Tab.. Att försöka få fram ett felmeddelande genom att skriva bokstäver istället för siffror..
Inget funkar, som bäst så verkar jag nå "Apply", "Ok" eller "Cancel", jag verkar inte nå de där widget-siffrorna, de kankse inte är Tab-bara..
Hittar inte var man kan ställa in widgets storlek förutom i Kålår Tjooser.

Ni förstår säkert bättre när ni ser bilden

http://i109.photobucket.com/albums/n65/alakai6/Fel.png

Hjälp! =/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta bort din .gnome mapp.

Och widget, Översatt till svenska blir ungefär "grunka". Alla knappar, Menyer, Progressbars och tabbar i program är widgets.
Widget-uppsättningar du säkert hört talats om är GTK och Qt.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem

Håll ner Alt, klicka någonstans på fönstret och dra det uppåt. Upprepa tills du se den widget som du ville nå.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Tack Smygis och Lunke!
Förutom att jag fick mitt så kallade "problem" löst så fick jag lära mig två saker.
Hittar i Home en mapp som heter .gnome-color-chooser, ser att jag kan ändra det mesta därifrån

Vad enkelt allt är bara man kollar runt ordentligt!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.