Permalänk
Melding Plague

Razer Tarantula

Sedan lanseringen av musen Boomslang i slutet av 1999 har Razer tillhört de mest välkända tillverkarna av rena gamingprodukter. I den här recensionen ska vi undersöka vad Razers tangentbord Tarantula går för. Är det ett bra tangentbord för gamers? Fungerar det även för vanliga användare?

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice, synd bara att programvaran är instabil.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

och att inte alla tangenter går bra ihop..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
och att inte alla tangenter går bra ihop..

? Det var ju det som fungerade klockrent!

Permalänk
Avstängd

Eeeh, haft detta tangentbord ett tag nu -- inte sett skymten av något krishkrashande. Överlägset att det äntligen finns ett tangentbord till tråkiga PC-datorer som fungerar som det gjorde på en.. ptja, säg, amiga500 eller C64 (dvs. ingen ghosting). Grattis, pc-världen! Enda skadade jag hittar är att jag glatt kunde stänga av den tok-lama razerloggan som blinkar på Deathadder-musen, men fan inte på tangentbordet. Straffgrogg på det, men ordnar sig väl...

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk

Varför tas inte sådant som i artikeln, och andra artiklar, nämns som negativt upp under slutsats? Tex loggan, annorlunda placering av home, end, ins osv? Har bestämt för mig att den annorlunda placeringen resulterat i negativ kritik under slutsatser på tidigare recentioner, borde ju vara så i detta fallet också.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Varför tas inte sådant som i artikeln, och andra artiklar, nämns som negativt upp under slutsats? Tex loggan, annorlunda placering av home, end, ins osv? Har bestämt för mig att den annorlunda placeringen resulterat i negativ kritik under slutsatser på tidigare recentioner, borde ju vara så i detta fallet också.

Det tycker även jag är lite konstigt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem

Smart idee med: usb-anslutningar och ljudingångar. Fast jag hade hellre sett dom på övre vänstra sida om tagentbordet. Synd man inte är nått fan av sådana gamertagentbord.
Får hoppas logitech släpper en ny variant av internet deluxe tagentbordet i framtiden.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur G-15 klarar detta?
W+D
W+A
A+S
S+D
Shift+alfabetet

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Vet någon hur G-15 klarar detta?
W+D
W+A
A+S
S+D
Shift+alfabetet

Det fungerar lika bra som Razors vad jag vet. Tycker vi behöver ett test på G15. Även om det är lite sent.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Han nickar dsn inte dsa.

Permalänk
Medlem

Gamerstuff och gamerpack..
Intressant vore att se hur det yttrar sig i andra applikationer än bara spel, 3D Max, Photoshop, CAD, Word och Reason m.f.
Fast det är ju ett gamertangetbord.. :/

Bra att alla knappar fungerar problemfritt, ett stooort plus.
Men ni borde nästan ge den varningstext p.g.a. mjukvaran! Herregud, kan man göra ett gamertangetbord av denna kaliber ska man väl för fasen kunna göra mjukvaran ordentligt också, hundra minus från min sida.

Blåskärm av tangentbord.. hallå Win 95!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har inte råkat ut för några krascher eller blåskärmar pga detta tangentbord än så länge.

Den blå loggan har heller aldrig lyckats med konststycket att störa mig.

Däremot så trycker jag fel på Ctrl och Z av någon anledning, något som aldrig inträffade med mitt Saitek Eclipse.

Men stort är det, ruskigt stort, så det gäller att ha plats på skrivbordet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

tror det är dags att uppgradera ltie faktiskt såg mycket fint ut, speciellt med tanke på att alla knappar kan avr anedtryckta samtidigt. Hoppas det samam gäller på TGFH som jag själv använder när jag gamar.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Avstängd

900 kr, på tok för dyrt för ett tangentbord.

Dåligt med icke-standard utförande, med insert/home/pg(up/down)/end/del knapparna som ligger i fel utförande, och högra ctrl-knappen som är fel.

Du vet att ett tangentbord suger när det kraschar hela systemet och ger dig blue screen.

"Anti-ghosting capability" lol? Finns det "Anti-lag capability" och "Turbo-FPS capability" också?

Nej, Keytronic Ergoforce, de är grejer det.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

FY fan 900 kr för ett tangentbord! Jisses, och sen funkar inte mjukvaran som den ska heller, typiskt razer...

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Hmm... menar antagligen DSN och inte dsa som jag aldrig hört om..

Permalänk
Medlem

Att man kan komma åt R knapparna med tummen när man spelar borde vara ett minus.
fast å andra sidan går det att lägga nånting under så det höjs.

Permalänk

Tänk er ett Logitech X-flat som klarar av alla knappkombinationer, samt har ljud + mikrofon + usb inbyggt. Det skulle utklassa detta tangetbord totalt. Makron behövs inte.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Tänk er ett Logitech X-flat som klarar av alla knappkombinationer, samt har ljud + mikrofon + usb inbyggt. Det skulle utklassa detta tangetbord totalt. Makron behövs inte.

Sweeeet....Men varför i h*lvetet måste man lägga ~1000kr på ett tangentbord för att man ska kunna trycka på alla knappkombinationer? Ska det vara så j*vla svårt eller? :/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
900 kr, på tok för dyrt för ett tangentbord.

Men annars verkade det nice...
Jag tycker mitt Logitech Ultra-X för ca 200kr funkar kung (har överlevt många kaffekoppar dessutom )

Permalänk
Medlem

vem bryr sig egentligen om shift alfabetet testet? hur ofta håller man in båda shifttangenterna egentligen?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
vem bryr sig egentligen om shift alfabetet testet? hur ofta håller man in båda shifttangenterna egentligen?

För att vissa människor som jag T.ex. blir skitirriterad över att det inte går att trycka på 6 tangenter samtidigt och gå över till 4 andra i ett snabbt gitarr riff i Frets on fire.

Det som är dåligt är att det finns nästan inga tangentbord som klarar detta. Skulle vilja ha ett som klarar allt, precis som razers, men ett snyggare mindre.

OBS ett tangentbord ska inte vara lätt, det ska vara tungt men litet. Mycket skönare, är ni för svaga för att konka tangentbordet till lanet är det dags för en ny hobby

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Gah, lite intressant ändå. Men layouten på insert m.fl. förstör ju något enormt.

Permalänk
Medlem

IBM model M som jag altid brukar säga.
Synd bara att jag inte har nåt själv.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

logitech är snäppet sämre än en bajsfylld hink med hål i.

onT: ser trevligt ut, men det tycks kosta mer än det smakar. Tack för recensionen (det stavas inte "recention", vet hut)!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400
IBM model M som jag altid brukar säga.
Synd bara att jag inte har nåt själv.

Men det har jag Kommer aldrig byta ut det.

Visa signatur

Hmm

Permalänk

den där luckan som recensenten klankade ner på. är enligt mig en smart fines må var dumt med en kamera, men en lampa är altid välkommet när man sitter i mörkret och ska skriva något. hoppas det kommer fler tillbehör, som tex en fläkt (skönt på sommaren ) sen va det ju lite taskigt med bsod.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

G15 är nog bättre... och det kostar inte 900:- heller.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett lovande tangentbord funktionsmässigt. Storleken lär nog inte störa mig. Tråkigt med BSOD bara.