Permalänk
Musikälskare

Vanilla Coke?

Jag kunde köpa Vanilla Coke i Malmö innan, en "USA" butik som införskaffade.

Men nu har dom försvunnit ur deras sortiment och jag får krupp!

Kan man beställa eller göra egen på nån vänster

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Köp en soda stream och ha i en vaniljstång när du gör cola. Funkar skitbra.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Musikälskare

Har du prövat?

Men det är ju inte Coca-Cola då utan sådant man tillsätter för att få cola smak?

Betvivlar på att det är nån hit

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid försöka tillverka egen. Måste väl finnas vaniljarom att köpa någon stans.

Hittade denna:
http://www.butik-hemlangtan.m.se/produkt.asp?varaID=475&kateg...

Sidan var väl inte något estetiskt mästerverk men nu vet du i alla fall att produkten finns.

Det kommer väl försvinna en del kolsyra om man ska blanda i sån och sen röra om, men det är väl värt ett försök iaf.

Återkom gärna med resultat om du får tag i lite arom.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Har du prövat?

Men det är ju inte Coca-Cola då utan sådant man tillsätter för att få cola smak?

Betvivlar på att det är nån hit

Fast den där soda streamen gör skitgod cola faktiskt. Coke är ju alltid coke men det är inte långt ifrån.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Musikälskare

crazzir: Man borde kunna köpa sådan arom i butiker annars, bara att hälla ner i colan kanske

Billy Bob: Har inte pengar till något sådant just nu, ---> arbetslösletarlägenhetblivandestudent <---

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
crazzir: Man borde kunna köpa sådan arom i butiker annars, bara att hälla ner i colan kanske

Billy Bob: Har inte pengar till något sådant just nu, ---> arbetslösletarlägenhetblivandestudent <---

Jo det finns nog. Jag sökte vidare lite och det verkar som det finns i de flesta affärer.
Läste bland annat här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=92919

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Fast den där soda streamen gör skitgod cola faktiskt. Coke är ju alltid coke men det är inte långt ifrån.

Nja.. soda stream gör väl OK cola, om man nu kan kalla det cola som man gör iden.

Tycker det smakar mer som isglassen Igloo Cola.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

http://www.fuska.se/vanillacoke/?p=139

Varsågoda och skriv på mina herrar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en gång en "Cherry coke" i vad som i folkmun ofta kallas "turkaffär". Med all sannolikhet en importerad dryck, men ack så god den var. Synd att den inte säljs på fler ställen.

Permalänk
Medlem

Be USA-butiken att ta in Vanilla Coke igen, de brukar vara väldigt lätta att ha att göra med De tog in mer apelsinjolt när jag ville ha iaf

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Nu när vi snackar om USA-butiken i Malmö så vill jag rekommendera den godaste BBQ-såsen i världen;

Stubb's

Den är så himla god. Herregud. Tror en stor burk kostar runt 55 kronor eller dylikt. Finns flera olika sorter, min favorit är Spicy.

Väldigt OFFT, men var tvungen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Testade den där Vanilla Coke för nått år sedan.

Först var det en enorm kolsyrasmak och efter det en liten smak av vanilj.

Ångrade att jag ens köpte den där drickan.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Tror det kan vara svårt för USA butiken att ta in den igen då Coca Cola har slutat tillverka Vanilla Coke... Synd, riktigt god läsk tyckte jag det var, köpte flera flak från ÖB när dom slutade med det

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Hedersmedlem

vidrigaste colan som finns. Däremot så får jag krupp på att det inte går att få tag på cherry cola det är deppit.

Vanilj colan smakar penicillin

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Tror det kan vara svårt för USA butiken att ta in den igen då Coca Cola har slutat tillverka Vanilla Coke... Synd, riktigt god läsk tyckte jag det var, köpte flera flak från ÖB när dom slutade med det

Har då aldrig personligen smakat Vanilla Coke men den ska komma tillbaka snart enligt wikipedia. Finns tydligen redan i USA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vanilla_coke

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Har då aldrig personligen smakat Vanilla Coke men den ska komma tillbaka snart enligt wikipedia. Finns tydligen redan i USA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vanilla_coke

:D:D:D:D:D

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

ÅÅåh HOPPAS! Den var juh TOKGOD!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Tycker den smaka bedrövligt faktiskt. Skönt den försvann.

Men vet att många gilla den.

Permalänk
Medlem

Åh hoppas den kommer tillbaka

När ja bodde i piteå sålde macken jämte mig ut dessa 1.5l vanilla coke för 10kr flaskan kan säga att jag inhandlade en hel del

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk

vanilla coke är inte precis nått man saknar

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Har då aldrig personligen smakat Vanilla Coke men den ska komma tillbaka snart enligt wikipedia. Finns tydligen redan i USA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vanilla_coke

Whoho! Hoppas den kommer snart, godaste colan ever!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Om man vill känna igen smaken och på köpet bli full också Införskaffa en 1,5L Cola och en 70Cl T & Q Vanilla Vodka.

Blanda efter behag. Smakar precis som Vanilla Coke och lär vara den bästa groggen efter Redbull Vodka

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Nu blev jag glad, hoppas dom börjar sälja den här snart också. Och Vanilla Zero måste vara riktigt trevlig, får hoppas den kommer också.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Om man vill känna igen smaken och på köpet bli full också Införskaffa en 1,5L Cola och en 70Cl T & Q Vanilla Vodka.

Blanda efter behag. Smakar precis som Vanilla Coke och lär vara den bästa groggen efter Redbull Vodka

Tack för tipset, blir att grogga de till helgen <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Är det nån som gillar Lime Colan då?
Har druckit den ett par gånger, är inte alls så tokig. Kul med lite variation. Man känner oftast limesmaken utan att det blir för mycket.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Bästa groggvirket/slödrickan/blannevannet ever! Får nog ta och prova tipset om cola och vaniljvodkan, om det smakar lika bra så är jag nöjd Att dricka den ren (vanilla coke) var kanske lite väl sliskigt, men med en påse lökringar dagen efter var det guld

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Om man vill känna igen smaken och på köpet bli full också Införskaffa en 1,5L Cola och en 70Cl T & Q Vanilla Vodka.

Blanda efter behag. Smakar precis som Vanilla Coke och lär vara den bästa groggen efter Redbull Vodka

Shit mannen vilken fantasi på drinkar

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nu blev jag glad, hoppas dom börjar sälja den här snart också. Och Vanilla Zero måste vara riktigt trevlig, får hoppas den kommer också.

Jag har för mig att Vanilla Zero finns här i Australien. Drar ner till affären runt hörnet, köper, och smakar. Återkommer med recension

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Shit mannen vilken fantasi på drinkar

Jag vet, men orka göra massa fancy pancy drinkar när man sitter hemma

Det är de där två drinkarna som görs hemma hos mig iallafall. Eller drinkar är fel ord. Groggar

Visst kan jag göra andra och visst kan man beställa finare drinkar hemma. Men just de där två är de vanligaste

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |