Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101

Inte köpt datordelar på tammefan... 5 år tror jag.
så 9800:at kommer inte komma fören nästa år nångång?

Fan att det alltid ska finnas nåt "bättre runt hörnet" när man ska beställa grejer.

Finns ingen som vet i dagsläget om eller när 9800 kommer ut, den kommer troligtvis heta nåt annat än 9800..

Haha, så är det alltid i datorvärlden ^^

Permalänk
Medlem

Hur "stort" kommer 9800 vara, tänkte i cm så man vet om det ens går in i chassit?

Permalänk

Alltså 9800 kanske aldrig kommer, eller så kan den ligga flera år fram i tiden..
ingen vet

Permalänk

Flera år ligger den förmodligen inte, jo kanske just namnet 9800 men inte kortet under namnet. Kortet ligger nog högst 7 månader frammt tror jag. I den takt Nvidia utvecklar så.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Mm, jag menade själva namnet ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Flera år ligger den förmodligen inte, jo kanske just namnet 9800 men inte kortet under namnet. Kortet ligger nog högst 7 månader frammt tror jag. I den takt Nvidia utvecklar så.

Behöver absolut inte vara så. Men det behöver inte dyka upp i November heller. Men sannolikheten att namnet dyker upp inom 6 månader är förmodligen 300% större än att det tar flera år.

Analysera föregående generationer så förstår du själv. Jag kan hjälpa dig om du tycker google är krångligt:
http://users.erols.com/chare/video.htm

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nästa high-end kort blir en GX2-variant med 2 st (G92?) PCB's.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=160088&p...

Kinc brukar veta vad han snackar om.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Nästa high-end kort blir en GX2-variant med 2 st (G92?) PCB's.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=160088&p...

Kinc brukar veta vad han snackar om.

Japp och enligt kinc så ska detta också fyllas upp:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=763...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=763...

Fast de ryktena verkar inte stämma längre, så man vet aldrig. Dock ligger han närmare tiden att veta.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Japp och enligt kinc så ska detta också fyllas upp:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=763...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=763...

Fast de ryktena verkar inte stämma längre, så man vet aldrig. Dock ligger han närmare tiden att veta.

Såg ditt inlägg ang. novemeber doja... sa kinc något mer om när detta "monster"-kort kommer? Detta år eller jan 08 ?

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Härligt då kan de prisdumpa 8800ultra korten så att jag har råd med ett till till SLI

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Såg ditt inlägg ang. novemeber doja... sa kinc något mer om när detta "monster"-kort kommer? Detta år eller jan 08 ?

Man tror/trodde att det är innan årsskiftet i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Men G92 kommer väll med PCIe 2.0 ?

Som det ser ut så tror jag det kommer i slutet av novenber.

Permalänk
Medlem

G92 kommer vara en mainstreamkrets, därmed kommer dubbla kärnor bli starkaste varianten, som det ser ut på pappret. Men dock får vi se hur RV680, från ATi, kommer att prestera då de lanseras ungefärligen samtidigt om G92 har en så pass sen debut. Sedan kan jag gissa på en ungefärligen identisk lansering utav R700 och G90.

G92 som kommer i år kommer antagligen inte vara något starkare än 8800ultra, om ens GTX, så Nvidia inte har anledning att själv prestera ut 8800ultran förrän återförsäljarnas lager börjar sina.

Permalänk

Det blir ett 8800GT som presterar mellan 8600GTS och 8800GTS 320 för cirka 2100kr introduktionspris.

http://www.sweclockers.com/nyhet/6508-nvidia_g92_ar_geforce_8...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
G92 kommer vara en mainstreamkrets, därmed kommer dubbla kärnor bli starkaste varianten, som det ser ut på pappret. Men dock får vi se hur RV680, från ATi, kommer att prestera då de lanseras ungefärligen samtidigt om G92 har en så pass sen debut. Sedan kan jag gissa på en ungefärligen identisk lansering utav R700 och G90.

G92 som kommer i år kommer antagligen inte vara något starkare än 8800ultra, om ens GTX, så Nvidia inte har anledning att själv prestera ut 8800ultran förrän återförsäljarnas lager börjar sina.

Vad snackar du om? Kortet kommer prestera betydligt sämre än 8800 GTS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vad snackar du om? Kortet kommer prestera betydligt sämre än 8800 GTS

Det vet du inte. Kortet kommer prestera mellan 8600GTS och 8800GTS 320m.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tänk så många personer som tänkt "Ingen idé att köpa ett 8800 nu, de kommande korten kommer vara så mycket bättre", jag tvekar att använda detta uttryck överhuvudtaget men...owned?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Tänk så många personer som tänkt "Ingen idé att köpa ett 8800 nu, de kommande korten kommer vara så mycket bättre", jag tvekar att använda detta uttryck överhuvudtaget men...owned?

Well, året är ju inte slut så vi får väl se vad som händer.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

såhär är det ju alltid...det är nästan aldrig fel tid att köpa dator....alltid kommer det nya grejjer....

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Sitter precis i datoruletartagen och har gottat mig åt att skaffa ett 8800GTS, tills jag fick se denna tråd. Men nu när man kollar sista sidan så vet man inte vad man ska tro längre. Antingen kommer en ny serie inom en månad (eller?) vilket gör att alla priser kommer sjunka drastiskt, eller så kommer den om 6 månader, vilket gör att det är alldeles för länge för att vänta med en uppgradering. Suck! Sånt här är så drygt! Så, vad tror ni? Ska man chansa och köpa ett 8800GTS eller ska man vänta?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

de som skall uppgradera sitt system eller något liknande väntar på ngt osv... köp ett kort från 8 serien !!

Det finns ENDAST rykten av nästa high end kort. INGET kan vetas.... bara rykten.

Förmodligen kommer det att komma ett nytt high end kort i början av 2008 eller i mitten men sedan..... kommer ATI att lansera ett bättre sedan kommer nvidia med ett GX2 eller ett 9900kort sedan kommer de hela tiden med nytt.......

köp det som finns ute nu ... lovar att du kommer klara dig uppgradera dig senare på 2008 sen om du tycker att det inte räcker med ett 8800gtx........

om du skall vänta... då får du vänta säkert i fleera månader... och vad händer sen? Sen köper du ett 9 serie kort... sen kommer det ut ett nytt....

whatever gör som du vill ...

Permalänk
Medlem

de som skall uppgradera sitt system eller något liknande väntar på ngt osv... köp ett kort från 8 serien !!

Det finns ENDAST rykten av nästa high end kort. INGET kan vetas.... bara rykten.

Förmodligen kommer det att komma ett nytt high end kort i början av 2008 eller i mitten men sedan..... kommer ATI att lansera ett bättre sedan kommer nvidia med ett GX2 eller ett 9900kort sedan kommer de hela tiden med nytt.......

köp det som finns ute nu ... lovar att du kommer klara dig uppgradera dig senare på 2008 sen om du tycker att det inte räcker med ett 8800gtx........

om du skall vänta... då får du vänta säkert i fleera månader... och vad händer sen? Sen köper du ett 9 serie kort... sen kommer det ut ett nytt....

whatever gör som du vill ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Sitter precis i datoruletartagen och har gottat mig åt att skaffa ett 8800GTS, tills jag fick se denna tråd. Men nu när man kollar sista sidan så vet man inte vad man ska tro längre. Antingen kommer en ny serie inom en månad (eller?) vilket gör att alla priser kommer sjunka drastiskt, eller så kommer den om 6 månader, vilket gör att det är alldeles för länge för att vänta med en uppgradering. Suck! Sånt här är så drygt! Så, vad tror ni? Ska man chansa och köpa ett 8800GTS eller ska man vänta?

Köp 8800 GTS nu.

Permalänk
Avstängd

Nov/jan kommer nya kort av ati och nvidia.

Dags för en uppdatering av gamla kort.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Sitter precis i datoruletartagen och har gottat mig åt att skaffa ett 8800GTS, tills jag fick se denna tråd. Men nu när man kollar sista sidan så vet man inte vad man ska tro längre. Antingen kommer en ny serie inom en månad (eller?) vilket gör att alla priser kommer sjunka drastiskt, eller så kommer den om 6 månader, vilket gör att det är alldeles för länge för att vänta med en uppgradering. Suck! Sånt här är så drygt! Så, vad tror ni? Ska man chansa och köpa ett 8800GTS eller ska man vänta?

Geforce 9 kommer absolut inte om en månad, Den beryktade G92 heter 8800GT och highend versionen ser ut att vara en GX2 variant av samma kärna.

Nästa generation kommer inte förens en bra bit in på nästa år.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
jag tvekar att använda detta uttryck överhuvudtaget men...owned?

Förmodligen lika surt för dom som väntade på R600

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk

Jag satt och väntade som många andra, men i förrigår fick det bli droppen.
Igår anlände mitt fina 8800GTX från Leadtek. 4450kr med fri frakt.

Är dock inte så extremt imponerad av prestandan i 3dMark. ca 12500p. Även om jag klockar upp det till 655/1000 så är det typ samma poäng. Barra dubbelt så mycket som mitt gamla superklockade 8600GTS. Hoppas inte mitt nätagg begränsar mig.

World in Conflict flyter iallafall på med max inställningar vilket är det viktigaste., sen får vi se hur det går med Crysis när demot kommer ut. Bara att hålla tummarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjasmuggler
Jag satt och väntade som många andra, men i förrigår fick det bli droppen.
Igår anlände mitt fina 8800GTX från Leadtek. 4450kr med fri frakt.

Är dock inte så extremt imponerad av prestandan i 3dMark. ca 12500p. Även om jag klockar upp det till 655/1000 så är det typ samma poäng. Barra dubbelt så mycket som mitt gamla superklockade 8600GTS. Hoppas inte mitt nätagg begränsar mig.

World in Conflict flyter iallafall på med max inställningar vilket är det viktigaste., sen får vi se hur det går med Crysis när demot kommer ut. Bara att hålla tummarna.

jag tror att din dator klarar av crysis på riktigt hög grafik! med tanke på att du har en Core 2 quad också. crysis har stöd för 4 kärniga processorer vilket gör att din cpu kommer funka 30-40 % bättre än en single core. enligt en säker källa.

Visa signatur

E6600. 2048 ram, XFX 8800GT

Permalänk

Versionen med 512mb borde ju vara bättre än 8800gts 320 iaf, och priset om jag förstår det rätt kommer vara lika eller lite lägre. Så kanske blir ett prisvärt mid segmentskort iaf, men fortfarande fett antiklimax att det inte blev mer efter alla rykten.

Vore trevligt om man kunde få riktigt info från början så detta undviks

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Hoppar alla över... gtS kommer enligt rykten att ha 128 SP för att distansiera det från GT

Finns att läsa på t.ex. vr-zone

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]