Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Hallöj!

Kan någon av er göra en lista med vilka skills man behöver för att klara av capacitor, power och cpu kravet för denna fitting? Vore uberschysst

http://eve.battleclinic.com/loadout/7092-Perfected-Megathron-...

/Sanazin

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Hallöj!

Kan någon av er göra en lista med vilka skills man behöver för att klara av capacitor, power och cpu kravet för denna fitting? Vore uberschysst

http://eve.battleclinic.com/loadout/7092-Perfected-Megathron-...

/Sanazin

Får tipsa om ett bra program.

eft http://wiki.eveonline.com/wiki/EFT

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Får tipsa om ett bra program.

eft http://wiki.eveonline.com/wiki/EFT

Använder redan den programmen men jag vet fortfarande inte vilka skills som krävs för att kunna använda den fittingen Det var därför jag frågade.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Använder redan den programmen men jag vet fortfarande inte vilka skills som krävs för att kunna använda den fittingen Det var därför jag frågade.

Om du vet hur man använder det programmet så ska du se att man visst kan både räkna ut och se hur mycket ens egen char klarar med dina nuvarande skills etc.

Men

Engineering V
Electronics V
Energy Management IV
Energy Systems Operation IV
Weapon Upgrades IV
Advanced Weapons Upgrades II

Är skills du bör ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Om du vet hur man använder det programmet så ska du se att man visst kan både räkna ut och se hur mycket ens egen char klarar med dina nuvarande skills etc.

Men

Engineering V
Electronics V
Energy Management IV
Energy Systems Operation IV
Weapon Upgrades IV
Advanced Weapons Upgrades II

Är skills du bör ha.

Tack så väldigt mycket, det jag letade var (och som jag saknar) är Engineering & Electronis 5, du svarade exakt på min fråga Har enbart level 4 i dessa.
Fast saken är att man behöver Weapon Upgrades 5 för att kunna lära sig Advanced Weapon Upgrades

Har precis fixat learning 5, håller på med hull upgrades 5 nu, sedan bilir det weapon upgrades 5, adv weapon upgrades till 4 och engineering & electronics till 5 till sist.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Tack så väldigt mycket, det jag letade var (och som jag saknar) är Engineering & Electronis 5, du svarade exakt på min fråga Har enbart level 4 i dessa.
Fast saken är att man behöver Weapon Upgrades 5 för att kunna lära sig Advanced Weapon Upgrades

Har precis fixat learning 5, håller på med hull upgrades 5 nu, sedan bilir det weapon upgrades 5, adv weapon upgrades till 4 och engineering & electronics till 5 till sist.

Japp, slarvräknade och tittade inte på "subskills" som behövdes ;P, men nåt åt det hållet. Är en relativt maximerad Mega det där, finns fortfarande plats kvar.

Du vet att du kan skapa din char i EFT? Lägga in alla skills du har och se vad du kan fitta, hur mycket CPU, Powergrid etc du får med skepp?

Permalänk
Medlem

använder du evemon?

För i den så kan man lägga in en fitting och lägga upp en plan på hur man ska träna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Japp, slarvräknade och tittade inte på "subskills" som behövdes ;P, men nåt åt det hållet. Är en relativt maximerad Mega det där, finns fortfarande plats kvar.

Du vet att du kan skapa din char i EFT? Lägga in alla skills du har och se vad du kan fitta, hur mycket CPU, Powergrid etc du får med skepp?

Jag har liknande fitting som den mega'n förutom T2 Active Hardeners (Kräver hull upgrades 5 som jag lär mig nu), dock med 350mm guns och DLA. för 425mm behöver jag alla de där level 5 skillsen

@Shinzon: Jag visste inte att man kunde lägga fitting i evemon! ska testa direkt, tack

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
och 10 av 10 är kronos bättre än något annat.
Kör men en singel repp som ger 210 HP/sek och har 3600 i volly dmg.
Och de är med en 425mm railgun fitting

För PvE så har du såklart rätt. För PvP är en Kronos mest en stor måltavla.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Letar efter en 0.0 allians att knyta ett eventuellt corp till, jag och några andra är sugna på att starta upp ett eget pirate corp. Då vi bara är en 4-5 stycken så är det däremot tveksamt om någon allians vore intresserad att ta in oss.

Någon som har några förslag? Självfallet måste en NBSI policy råda, då vi inte kan bedriva någon verksamhet under NRDS.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Letar efter en 0.0 allians att knyta ett eventuellt corp till, jag och några andra är sugna på att starta upp ett eget pirate corp. Då vi bara är en 4-5 stycken så är det däremot tveksamt om någon allians vore intresserad att ta in oss.

Någon som har några förslag? Självfallet måste en NBSI policy råda, då vi inte kan bedriva någon verksamhet under NRDS.

Insane Asylum! Visserligen inte riktig 0.0 allians, men nästintill dagliga ops ut i 0-sec space, så om det är pewpew ni vill göra så lär det funka.
Vi hänger i Torrinos<->Oipo området i Lonetrek och drar nästan dagligen till EC och ibland roaming om folk vill det och piracy är ok, sålänge det inte är highsec
Intressant, kontakta Luckyguy eller joina kanalen Pilgrims BAR

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Ska nog ta och trimma mina skillz med scanning och utforska lite wormholes senare denna vecka

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag har liknande fitting som den mega'n förutom T2 Active Hardeners (Kräver hull upgrades 5 som jag lär mig nu), dock med 350mm guns och DLA. för 425mm behöver jag alla de där level 5 skillsen

@Shinzon: Jag visste inte att man kunde lägga fitting i evemon! ska testa direkt, tack

Du kan även "modda" din importerade karaktär i EFT. Ladda in din snubbe i EFT, skapa en fitting och högerklicka sedan på modulerna. Där finns ett alternativ att ändra "skill level" på de aktuella färdigheterna för just den modulen. Kan vara värt att se vad vissa färdigheter får för betydelse för din tilltänkta utrustning. Glöm inte att ändra tillbaka sen eller importera om din karaktär så den inte sitter med en massa skills den inte har i EFT.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

Tänkte göra lite reklam för corpet jag är med i.

Vi heter Beltrens och finns i Goram V - Moon 3 - KAALAKIOTA CORPORATION FACTORY

Vi är ett helsvenskt grusar gäng, vi kör lite missions ibland för skoj skull men prio är grusa grusa grusa

Om ni vill veta mera så skicka ett ingame mail eller starta en convo med Svikis Mr Drone eller Torachal

OBS Vi tar bara med svenskar i corpet.

Mvh

Torachal the gruser

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Har börjat lite lätt nu igen

Undrar om något corp vill ha en liten n00b med strax under 10mille sp i sitt corp Grusade lite innan jag tog min paus, tränade till en hulk eller t1 versionen av hulken. Men mest har jag kört missions

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Har börjat lite lätt nu igen

Undrar om något corp vill ha en liten n00b med strax under 10mille sp i sitt corp Grusade lite innan jag tog min paus, tränade till en hulk eller t1 versionen av hulken. Men mest har jag kört missions

Swedish Aerospace Academy tar emot alla svenska n00bs. Gå till kanalen SAE och fråga efter akademin.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Har börjat lite lätt nu igen

Undrar om något corp vill ha en liten n00b med strax under 10mille sp i sitt corp Grusade lite innan jag tog min paus, tränade till en hulk eller t1 versionen av hulken. Men mest har jag kört missions

Gå in i kanalen Beltrens. Vi är bara svenskar som grusar ihop. Hela aliansen vi är med i är bara svenskar och vi tar in alla grusare oavsett SP

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Här är vad vi gör:

http://texn.podpilot.org/killboard/

PVP, PVP, PVP. Inga regler om vad man inte får göra, man måste dock ha kul. Inga direkta SP-krav, även om vi föredrar att man har 10 mil. Hänger i Molden Heath, där det alltid finns någon att skjuta på.

Vi är med i alliansen Rote Kapelle, länk till dem finns via TEXN killboarden. Kontakta mig här eller joina kanalen TEXN och var med och skjut på allt och alla.

Vi har också en väl utvecklad industri, så om du känner för att smälta lite stenar och bygga lite skepp har du ett helt gäng riktigt kunniga personer att fråga och manipulera marknaden med.

Vi hörs!

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Machariel, 80K armortank, smt mycket mycket mer respektabelt skepp på utsidan

Haha självklart finnsn inget snyggare att flyga i ska bara grinda isken för att ha råd med en

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Nån fler än jag som retat sig på att cosmos bpcs är inte värt papperet dom är tryckta på? Man kan köpa 50+ bpcer för 5 mille och ingen av modulerna är bättre än motsvarande t2 variant...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Ja det är en del saker som är lite dåligt tycker jag..
bla. cosmos bpc..

en sak hade väl varit om man fick köra cosmos och kämpa fram olika bpc och bygga själv för att förbättra sitt skepp,

men nu är det bara att läsa skill, och sen köra T2 eller faction..

lite nytt kommer väl nu i tech3 vad jag förstod men just nu finns ju bara cruisers som tech 3 så det fungerar inte för missions.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

någon viskade i mitt öra att Strategic Battleships (T3) inte är allt för långt borta.

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna logga in på eve-online.com och klistra in kommande patch-notes eller ja, features för kommande patch?.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Ny fräck "reklamfilm" från CCP.

http://www.youtube.com/watch?v=08hmqyejCYU

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sifear
Haha självklart finnsn inget snyggare att flyga i ska bara grinda isken för att ha råd med en

Machariels är verkligen waste of isk, framförallt nuförtiden då man inte ens kan nanoa dem. Köp inte.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Ny fräck "reklamfilm" från CCP.

http://www.youtube.com/watch?v=08hmqyejCYU

Grymt jävla skön trailer alltså. Tror den kommer locka till sig många, nya spelare ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

som tyvärr sen tröttnar när dom inser att EVE inte är lika enkelt att lära sig som WoW.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Ja men det är otroligt skönt att man slipper alla småglin som sitter och länkar roliga länkar i chatten.. typ "ANAL JUSTICE".. eller "ANAL THIS" "ANAL THAT"..

stundvis ser jag eve som en modern mIRC man loggar in och snackar skit och kanske drar av ett uppdrag eller grusar lite..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Ja men det är otroligt skönt att man slipper alla småglin som sitter och länkar roliga länkar i chatten.. typ "ANAL JUSTICE".. eller "ANAL THIS" "ANAL THAT"..

stundvis ser jag eve som en modern mIRC man loggar in och snackar skit och kanske drar av ett uppdrag eller grusar lite..

Stötte faktiskt på en härom veckan. Han kunde inte få in i sin skalle att om han flög runt i 0.0 så är risken stor att han blir poppad och poddad.
Han var skitsur när vi gjorde just det varje gång han undockade från stationen.

Sammalagt så poddade vi honom ca 25-30ggr innan han loggade.
Och språket i local var *inte* barnvänligt eller moget...

Bästa kommentaren var nog "Jag flyger vars jag vill och ni ska sluta skjuta mig för jag vill titta runt"... Flyg inte ut i 0.0 om du tror att du inte kommer att få folk efter dig...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torach
som tyvärr sen tröttnar när dom inser att EVE inte är lika enkelt att lära sig som WoW.

Nä, precis. EVE är sjukt svårt alltså.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.