Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jojo men jag läste på EVE-online forumet att dem tog bort det sä att man endast tränar upp till lvl1 på skills 100% snabbare, eller att det var 1.6M SP totalt och inte per skill.

Det för att många helt enkelt tränade skills upp till 1.59M och började på en ny.

Ja det är totalt 1.6M SP, dock funkar det bra med vilka skills som helst, jag har hunnit skaffa tre Level 5 på den tiden. (Jag når 1.6M om ungefär 6.5 timme btw)

En bugg dom fixade nu med den senaste patchen (tror jag det var, kan varit tidigare) är att tidigare så förlorade man bonusen först efter att skillen man tränade blev klar, så satte man en 20-dagarsskill precis innan 1.6M så behöll man bonusen till kanske 2.3M.
Nu gör den istället så att man förlorar bonusen redan innan om skillen du har på träning tippar över 1.6M totalt.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

* noderna fixade igen

Permalänk
Medlem

Alltid lika irriterande när sånt där händer...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice uppdatering dom har fixat in *tummen upp* Nästa steg är la till o fixa så att man kan gå ur skeppet i stationen o sen landa på planeter o bygga städer

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Sjukt nice uppdatering dom har fixat in *tummen upp* Nästa steg är la till o fixa så att man kan gå ur skeppet i stationen o sen landa på planeter o bygga städer

Jo det är mycket nytt som är roligt. Det där med att gå runt i stationer kan vara en trevlig aspekt av det hela, men känns inte riktigt som någon större prioritet just nu. Men kul skulle det vara!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Vi i Tomtearmén växer så det knakar just nu. Hade vår första större op ikväll och vi var väl runt en 10 pers som var engagerade. Riktigt skoj.

Vad finns det mer för andra svenska corps? Funderar på att kanske hitta någon sorts samarbete, stort som smått, seriöst som enbart roliga grejer. Skulle man kunna bygga upp ett 'svenskt nätverk' vore det toppen.

Lista gärna de corps ni känner till och eventuellt kontaktpersoner/kanal också.

Sök på POV (Protectors of Valhalla), corpen som jag är med i.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Så vad sysslar ni med i Eve nu då? Eller blir det inget Eve när sommarn börjar titta fram?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Precis satt upp en POS i ett c3-wormhole så nu blir det jaga sleepers för hela slanten..

Visa signatur

| Antec P182 | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Q6600 @ 3,0 GHz + Ninja Rev. B | 8800 GT @ 720, 1920 + Accelero S1 | 2x Corsair XMS2-6400-C5 2GB | 2x Samsung SpinPoint T166, 500GB |

Permalänk
Medlem

Åker runt och muppar mig. Försöker få folk att 1v1:a mig. Sedan blev det fred med tomtarna.... Myspys.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag måste in och byta skill snart,

Börjar bli trist när Large pulse/beam laser specialization V är klara och man inte kan träna något mer under gunnery

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl

Vad finns det mer för andra svenska corps? Funderar på att kanske hitta någon sorts samarbete, stort som smått, seriöst som enbart roliga grejer. Skulle man kunna bygga upp ett 'svenskt nätverk' vore det toppen.

I Southern Cross Alliance så finns både Swedish Aerospace Inc (SAE) och Svea Rike (S.R.) och vi är väl fullt upptagna med att med resten av GBC slåss om Querious och Delve. Men vi i SAE har ju vår Empire-baserade Akademi och vi försöker hitta på aktiviteter tillsammans, även om det är lite krångligt att hitta något som ett 0.0-företag kan göra tillsammans med ett FW-företag.

Så det blir väl lite missions eller Wormhole-ops. Senast var vi 20 pers från SAE och SAE-A, men tyvärr så blev det inte mer än en conga pga "Jump Bug".

Så hör med SAE-A om ni kan hitta på något. Anslut till kanalen SAE och hör om det finns någon direktör för akademin online.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

Du har ju:
North Star Networks, hardcorepvp corp
Lone starr Corporation, pvpcorp
Ginnungagaps rymdfarargille, pvpcorp
S-44
Fatal Solutions
Beltrens
Innovative Initiatives
Guldprocess AB

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

Ginnungagaps Rymdfarargille även kallat GgRG är ett hel svenskt corp. Vi är mest inriktade på PVP. Men du som medlem är självklart inte låst till att bara köra PVP. Vi gör välldigt mycket missions ihop för att kunna finnanisera våra PVP fighter. Just nu är vi mitt inne i ett krig där vi slåss om vår egna rymd.

Är du intresserad så kan du ta kontak med Ziiee eller Lord Moridin ingame eller så åker du själv till Shuria M1 stationen och ansöker om att bli intagen i gillet.

http://www.ggrg.org/
Passa även på att lyssna på The GgRG Song

Några ord från vår Fältmarskalk.
"Krigsman skall frukta Oden
och vara Gustav Viljestark huld och trogen.
Han skall med nit och trohet uppfylla alla de plikter,
honom i tjänsten ålägges,
samvetsgrant och efter bästa förmåga
verkställa mottagna befallningar och föreskrifter
samt vid alla tillfällen iakttaga
ett värdigt och rättskaffens uppförande.
Hans oavlåtliga strävan skall vara
att väl bereda sig till krigets värv.
Vid ofred skall han mot rikets fiender
sig städse manligen och väl förhålla
samt med liv och blod
Gustav Viljestark och fädernesrymd försvara."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Vad betyder hardcorepvp?

PVP är inte riktigt lika enkelt som i andra spel, ett litet snedsteg eller en halv sekund slö reaktion kan leda till att man sprängs i småbitar. Sen vet man inte riktigt vilken taktik motståndaren kör med heller. Hur stora fleets, etc.

Taktik, planering, spionering etc är viktiga drag. Och kvicka fingrar, samt vent/teamspeak för att hålla sitt PVP gang organiserat och ge order etc.

Permalänk
Medlem

Tja!

Nu har man klantat sig rejält.
Jag köpte ISK för ca $10 fick 500mille för det. Har ett spelberoende jag försöker tampas med och dessa 500mille gick till evepoker (eohpoker.com) jag spelade med isk då det gav mig samma kick som med riktiga pengar och jag tyckte det var bättre. Tyvärr så slutade det med att jag bröt mot reglerna.

Torskade pengarna (såklart) och ångrade mig att jag köpt pengarna. Så jag skickade en petition till CCP där jag erkände allt, för att jag ångrade mig mig att jag hjälp ISKsäljarna och att jag var rädd för att åka fast och bli avstängd.

De gav mig en varning och drog 500mille från mitt konto. Fan vad tur, men däremot så har jag minus 499miljoner på mitt karaktär nu.

Det jag undrar är... hur fan kan jag fixa detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xxzibitt
Tja!

Nu har man klantat sig rejält.
...
Det jag undrar är... hur fan kan jag fixa detta?

Missions, dock inte courier missions som kräver collateral, eller skjuta rats, gärna med amarr-skepp då de inte förbrukar ammo. Mining är även det ett alternativ om du har ett skepp förberett. I nödfall får du undocka i en pod och docka i en station där du inte har ett skepp. Då tilldelas du ett noobskepp. Att majna ihop 500M med en basic mining laser tar sin tid

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xxzibitt
Tja!

Nu har man klantat sig rejält.
Jag köpte ISK för ca $10 fick 500mille för det. Har ett spelberoende jag försöker tampas med och dessa 500mille gick till evepoker (eohpoker.com) jag spelade med isk då det gav mig samma kick som med riktiga pengar och jag tyckte det var bättre. Tyvärr så slutade det med att jag bröt mot reglerna.

Torskade pengarna (såklart) och ångrade mig att jag köpt pengarna. Så jag skickade en petition till CCP där jag erkände allt, för att jag ångrade mig mig att jag hjälp ISKsäljarna och att jag var rädd för att åka fast och bli avstängd.

De gav mig en varning och drog 500mille från mitt konto. Fan vad tur, men däremot så har jag minus 499miljoner på mitt karaktär nu.

Det jag undrar är... hur fan kan jag fixa detta?

Köp ett game time card, omvandla till PLEX och sälj.

Då ligger du 300 miljoner plus istället.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Låt mig formulera om min fråga. Vad är skillnaden mellan ett pvp corp och ett hardcore pvp corp?

Hur coola medlemmarna vill tro att dom är

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Då är de bara en tidsfråga innan man kan "flytta" hem till Tribute igen.
Efter många och väldigt långa månader är jobbet klart....

There is no more Kenny & Co

Nästa mål....sparka ut tri och white noise ur Venal.

Permalänk
Medlem

Så nu pausade jag mitt wow-konto och ska börja köra lite mer Eve

undra vad man ska hitta på

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
Då är de bara en tidsfråga innan man kan "flytta" hem till Tribute igen.
Efter många och väldigt långa månader är jobbet klart....

There is no more Kenny & Co

Nästa mål....sparka ut tri och white noise ur Venal.

Bästa sättet är att inte åka dit och slåss med dem, har de inget att skjuta på kommer de dra vidare, åker ni dit och slåss med dem kommer bara roa Tri m.fl att stanna kvar och skjuta på er oxå, mer pewpew är iofs alltid skoj

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Har vi någon annan Amarr här?

Jag har inte spelat på länge och har alla skills på level 5 (vad jag vet) som har med missions att göra

Glider omkring i en paladin (marauder) vilket jag har level 5 i skill.

har också fullt i Beam/Pulse specialization men jag är ruskigt dålig på att utrusta mitt skepp på bästa sätt..

Tror.. jag har 4st Mega Beam II och .. ja.. Tech 2 rakt igenom.

Någon som har något bättre förslag på fitting?.. har inte så mycket ISK för tillfället men antar att man måste köpa utrustning för 2-3 miljarder isk för att ta steget upp från tech 2...

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Har vi någon annan Amarr här?

Jag har inte spelat på länge och har alla skills på level 5 (vad jag vet) som har med missions att göra

Glider omkring i en paladin (marauder) vilket jag har level 5 i skill.

har också fullt i Beam/Pulse specialization men jag är ruskigt dålig på att utrusta mitt skepp på bästa sätt..

Tror.. jag har 4st Mega Beam II och .. ja.. Tech 2 rakt igenom.

Någon som har något bättre förslag på fitting?.. har inte så mycket ISK för tillfället men antar att man måste köpa utrustning för 2-3 miljarder isk för att ta steget upp från tech 2...

Kör själv en Kronos men om jag skulle köra en Pala så hade jag haft denna setup:

[Paladin, New Setup 1]
Amarr Navy Large Armor Repairer
Heat Sink II
Heat Sink II
Heat Sink II
Armor Kinetic Hardener II (Byt ut beroende på mission)
Armor Kinetic Hardener II (Byt ut beroende på mission)
Armor Thermic Hardener II (Byt ut beroende på mission)

Cap Recharger II
Cap Recharger II
Gallente Navy Stasis Webifier
Shadow Serpentis Tracking Computer, Tracking Speed

Mega Pulse Laser II, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Amarr Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Amarr Navy Multifrequency L
Small Tractor Beam I
Small Tractor Beam I
Small Tractor Beam I

Auxiliary Nano Pump I
Energy Collision Accelerator II

Denna uppgradering bör inte kosta mer än 200-300 mille om du bara kör T2 idag.

Kör nästan samma setup på min Kronos fast med Hybrids och motsvarande mods/rigs då;).

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Bästa sättet är att inte åka dit och slåss med dem, har de inget att skjuta på kommer de dra vidare, åker ni dit och slåss med dem kommer bara roa Tri m.fl att stanna kvar och skjuta på er oxå, mer pewpew är iofs alltid skoj

Åker vi inte dit kommer de komma till oss...
Lika bra att ta fighten till dom på en gång....

RAWR har aldrig sagt nej till en fight med Tri eller någon annan.
Sen får vi se hur mycke av NC som kommer ansluta sig till oss.... de är ju en annan fråga....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
Åker vi inte dit kommer de komma till oss...
Lika bra att ta fighten till dom på en gång....

RAWR har aldrig sagt nej till en fight med Tri eller någon annan.
Sen får vi se hur mycke av NC som kommer ansluta sig till oss.... de är ju en annan fråga....

Läget verkar vara lite instabilt för NC just nu, iaf för IRON som numera består till 100% av dramaqueens som trashtalkar resten av NC, dessutom är de fullständigt värdelösa i PvP
Men varken Tri eller vi andra som slåss mot NC har inte nått jätteintresse av att hålla system, försvara är tråkigt, pewpew är skoj

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Läget verkar vara lite instabilt för NC just nu, iaf för IRON som numera består till 100% av dramaqueens som trashtalkar resten av NC, dessutom är de fullständigt värdelösa i PvP
Men varken Tri eller vi andra som slåss mot NC har inte nått jätteintresse av att hålla system, försvara är tråkigt, pewpew är skoj

IRON skulle ha klappat igen för över ett år sen.
Men men dom har alltid vart epic fail

Tri? inte hålla system?
Förklara då va dom gör med system i Pure Blind och andra system runt om i norr om dom inte vill "försöka" hålla system?

Men men de ska nog gå ganska så fort att avsluta den här jobbet.
Gillar att möta Tri&Co i en bra fight, "ni" stannar i alla fall och slås tills de inte finns någon kvar på någon sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
IRON skulle ha klappat igen för över ett år sen.
Men men dom har alltid vart epic fail

Tri? inte hålla system?
Förklara då va dom gör med system i Pure Blind och andra system runt om i norr om dom inte vill "försöka" hålla system?

Men men de ska nog gå ganska så fort att avsluta den här jobbet.
Gillar att möta Tri&Co i en bra fight, "ni" stannar i alla fall och slås tills de inte finns någon kvar på någon sida.

Jävlas såklart, jag gissar på att de kommer flytta vidare när de rivit upp tillräckligt mycket och NC inte försöker återta systemen, fast iochmed att Tri lyckats rensa ut alla dramaqueens som skapat alla tidigare Tri-fail, så finns viss chans att de faktist håller system längre än tidigare, men samtidigt kommer det antagligen tråka ut dem

Mjo och om NC inte kommer när vi vill slåss tar vi ett litet gäng BS och attackerar nån POS så kommer det en oorganiserad blob som knappt klarar av att ge repor på våra skepp
NC är dock lite tråkiga i PvP, oftast 50-man blob mot 10-20 av oss, hade de varit 30-40 går det beroende på vår setup då NC-gäng ofta är sanslöst dåligt ledda. NC-gäng 2x vår storlek (framförallt om det är IRON, G-FED eller Council) stannar vi oftast och slåss

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Hur coola medlemmarna vill tro att dom är

detta.

eller, att ett hardcore pvp corp ställer mer krav på hur medlemmarna faktiskt presterar i pvp-fighterna och bara låter de mest skillade stanna kvar. finns väl inget officiellt begrepp, men det är nog så jag skulle tolka det iaf.

Visa signatur

Thank you for helping us help you help us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Jävlas såklart, jag gissar på att de kommer flytta vidare när de rivit upp tillräckligt mycket och NC inte försöker återta systemen, fast iochmed att Tri lyckats rensa ut alla dramaqueens som skapat alla tidigare Tri-fail, så finns viss chans att de faktist håller system längre än tidigare, men samtidigt kommer det antagligen tråka ut dem

Mjo och om NC inte kommer när vi vill slåss tar vi ett litet gäng BS och attackerar nån POS så kommer det en oorganiserad blob som knappt klarar av att ge repor på våra skepp
NC är dock lite tråkiga i PvP, oftast 50-man blob mot 10-20 av oss, hade de varit 30-40 går det beroende på vår setup då NC-gäng ofta är sanslöst dåligt ledda. NC-gäng 2x vår storlek (framförallt om det är IRON, G-FED eller Council) stannar vi oftast och slåss

Låter som om ni har saknat RAWR och RZR runt Trib
Men vi är hemma nu

Och de är inte direkt så att man kan dra hela NC över en kam....
IRON är epic fail...
MH kan inte ta hand om sig själva...
TCF är galna fransoser....

Sen är alla "pets" totalt oanvändbara...allt dom kan är att sitta i m-o och rulla tummarna....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
Låter som om ni har saknat RAWR och RZR runt Trib
Men vi är hemma nu

Och de är inte direkt så att man kan dra hela NC över en kam....
IRON är epic fail...
MH kan inte ta hand om sig själva...
TCF är galna fransoser....

Sen är alla "pets" totalt oanvändbara...allt dom kan är att sitta i m-o och rulla tummarna....

Ja, lite mer folk som kan PvP:a ordentligt, helst utan att enbart använda blobs

MH kan iaf forma bra counter-gäng mot våra gäng, även om det tar en stund, dock är det ofta blobs oxå, så blir sällan nån fight, deras blob kommer, vi sticker, sen sticker de igen och vi fortsätter vår camp

Och under tiden som IRON failar mer och mer växer antalet allianser som joinar oss och slåss mot NC och deras kassa pets

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand