Leopard - Vad stör ni er på?

Permalänk
Avstängd

Leopard - Vad stör ni er på?

1. Att man inte kan lägga in plugins i safari, vilket innebär att man inte kan få alla fönster att öppnas i tabs och man kan inte blocka irriterande ads heller
2. Att UNO inte funkar till Leopard. Fixa NUUU
3. Att Quicksilver visas i docken även fast man valt att det inte ska göra det samt att det inte går att installera några plugins vilket gör det helt värdelöst i vilket fall som helst
4. Att man inte kan binda exposé till musknappar. WTF?

Är det bara jag som har otur eller stör ni andra er inte på sånt här?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

1. No idea, samma som nedan I guess? Ny version av Safari, utvecklarna av pluginsen lär behöva uppdatera.
2. Håller med om att vilja ha UNO, men är inte direkt Leopards fel, utan UNO-utvecklaren.
3.Quicksilver visas inte i docken för mig, uppdaterat till senaste versionen? Bildbevis: http://img453.imageshack.us/img453/8544/bild1qm2.png
4. Humm, jag kan :S

Permalänk
Hedersmedlem

Varför är UNO så viktigt nu då?
I Tiger var det det första jag la in (tillsammans med SteerMouse), men jag tycker standardlooken funkar fint.
Plugins i quicksilver verkar paj ja, fast det är för att servern är nere.
http://quicksilver.blacktree.com/plugins/download.php?qsversi...
Funkar inte den länken så funkar inte plugin-install heller.

Jag kan för övrigt också köra musknappar till Exposé.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Varför är UNO så viktigt nu då?
I Tiger var det det första jag la in (tillsammans med SteerMouse), men jag tycker standardlooken funkar fint.
Plugins i quicksilver verkar paj ja, fast det är för att servern är nere.
http://quicksilver.blacktree.com/plugins/download.php?qsversi...
Funkar inte den länken så funkar inte plugin-install heller.

Jag kan för övrigt också köra musknappar till Exposé.

Titlebar i fönster i Leopard är fortfarande mycket fulare än i UNO, och det är inte ens unified heller, en inaktiv Finder ser exakt lika ut som en aktiv, förutom knapparna och lite text, andra inaktiva fönster får ett mycket ljusare utseende, humdedum. Så UNO behövs fortfarande. Bättre än Tiger mjo, men inte riktigt bra ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Titlebar i fönster i Leopard är fortfarande mycket fulare än i UNO, och det är inte ens unified heller, en inaktiv Finder ser exakt lika ut som en aktiv, förutom knapparna och lite text, andra inaktiva fönster får ett mycket ljusare utseende, humdedum. Så UNO behövs fortfarande. Bättre än Tiger mjo, men inte riktigt bra ändå.

Eh, ett inaktivt och ett aktivt finder-fönster ser knappast "likadant" ut för mig, ett inaktivt är skitljust medans ett aktivt är mörkt och har rejäl skugga..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

1. Läste något att dom tagit bort funktionerna som gjorde att folk kunde skjuta in kod i Safari. Alltså lär det ju inte funka igen om dom inte lär sig fulhacka?
2. Jag vet att det inte är Leopards fel, jag menade inte att det skulle vara en tråd där vi kastar skit på Apple utan bara saker vi stör oss på Jag är övertygad att allt kommer lösa sig inom de första veckorna.
3. Jag vet inte, ska testa att uppdatera
4. Tror jag vet vad problemet beror på, musen var inkopplad i PCn via Synergy så Leopard såg antagligen inte att jag hade en mus inkopplad. My bad, ska testa det nu!

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Re: Leopard - Vad stör ni er på?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
1. Att man inte kan lägga in plugins i safari, vilket innebär att man inte kan få alla fönster att öppnas i tabs och man kan inte blocka irriterande ads heller
2. Att UNO inte funkar till Leopard. Fixa NUUU
3. Att Quicksilver visas i docken även fast man valt att det inte ska göra det samt att det inte går att installera några plugins vilket gör det helt värdelöst i vilket fall som helst
4. Att man inte kan binda exposé till musknappar. WTF?

Är det bara jag som har otur eller stör ni andra er inte på sånt här?

1. funkar inte nån av ad blockingsprogrammen från http://pimpmysafari.com/ ?
annars kan du väll köra firefox.

3. Kör Leopard Retail och senaste quicksilver o här syns då inget i dockan. i en tidigare leopard beta syndes det ja, men inte i skarpa versionen av leopard.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Re: Leopard - Vad stör ni er på?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
1. Att man inte kan lägga in plugins i safari, vilket innebär att man inte kan få alla fönster att öppnas i tabs och man kan inte blocka irriterande ads heller

"Saft for Leopard is delayed by few days to be verifed to work with the public release of Leopard. Please check Saft site later for Leopard release."
http://haoli.dnsalias.com/

Visa signatur

#mac - irc.pienet.org

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Eh, ett inaktivt och ett aktivt finder-fönster ser knappast "likadant" ut för mig, ett inaktivt är skitljust medans ett aktivt är mörkt och har rejäl skugga..

Humm, kanske inte var Finder då, kan inte kika nu, sitter på jobbet. Men är något som inte är uniformt över systemet än. (menar inte iTunes ) Får kika när jag kommer hem

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
http://fsbsoftware.com/SafariBlock.html ska funka med safari 3

Funkade utmärkt i Safari 3, men inte under Leopard. Exposésaken hade med synergy att göra f.ö så det är löst. Vet inte om jag kör senaste versionen av Quicksilver eftersom deras hemsida är nere, fick den här från en mirror

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
http://fsbsoftware.com/SafariBlock.html ska funka med safari 3

Funkade utmärkt i Safari 3, men inte under Leopard. Exposésaken hade med synergy att göra f.ö så det är löst. Vet inte om jag kör senaste versionen av Quicksilver eftersom deras hemsida är nere, fick den här från en mirror

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

oki, jag laddade ner quicksilver från macupate.com för typ 2 timmar sen o här funkar det som sagt utmärkt,

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Ja med senaste QS funkar det förutom då att man inte kan installera plugins vilket gör programmet totalt värdelöst

Då får jag väl bara våndas tills UNO och Saft släpps igen. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Allan Odgaard om InputManagers i Leopard

Vad ville du ha sagt med detta?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

En del verkar tro att InputManagers har försvunnit helt. That is all.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
En del verkar tro att InputManagers har försvunnit helt. That is all.

Bara något jag hörde någonstans.

En till sak, hur fan limmar jag fast Adium mot skrivbordet? Kan bara välja att ha det under alla fönster men det försinner fortfarande när jag tycker F11 för att visa skrivbordet. I Tiger stannade det kvar, hur fixar jag det nu? Är det bara en inställning jag missat som vanligt?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

om nån månad kommer nog program så som adiumx osv nog vara mer anpassade till leopard

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Att man inte kan skicka SMS med adressboken!!! De har tagit bort den funktionen!!! Skandalöst!

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

kunde man det me förra? genom bluetooth o mobilen då eller?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Ja det kunde man.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Även om InputManagers skulle vara disablade så finns det andra sätt att injicera kod i programmen. Kolla exempelvis på mach_inject och mach_override.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är OT men....det finns en programuppdatering nu för nyckelring användning

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

Vilken rolig tråd. Istället för att hjälpa så försöker folk rättfärdiga felen. Humor. Tyvärr så kan jag inte hjälpa för jag använder inte OS X.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Vilken rolig tråd. Istället för att hjälpa så försöker folk rättfärdiga felen. Humor. Tyvärr så kan jag inte hjälpa för jag använder inte OS X.

eller så ser man det på olika sätt. det du t.ex. upplever som dåligt, behöver ju inte jag uppleva som dåligt.
sen finns det ju en del saker som har ändrats till leopard och det finns en del tredjepartsmjukvara som måste anpassas till leopard, det är väll inte så konstigt. systemet har ju dessutom bara varit ute på "riktiga" marknaden i lite mer än ett dygn, så egentligen så äre ju lite tidigt att klanka ner på att vissa företag inte fått sin mjukvara att funka i leopard.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Vilken rolig tråd. Istället för att hjälpa så försöker folk rättfärdiga felen. Humor. Tyvärr så kan jag inte hjälpa för jag använder inte OS X.

Rättfärdiga? Vem har gjort det? Det är väl okej att saker inte funkar direkt efter en stor uppdatering? Jag menar, Windows Vista kommer ju inte gå att använda förrän som säkert ett halvår så om saker funkar i Leopard om några veckor är det ju långt bättre.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Att man inte kan skicka SMS med adressboken!!! De har tagit bort den funktionen!!! Skandalöst!

VA!?

Okej, jag uppgraderar inte...

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Puckad sak att ta bort... Låter konstigt att ta bort en sån funktion. Nog för att jag Aldrig använder den men ändå, dumt att ta bort funktioner.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Det med adressboken och sms kanske har nåt med kompatibilitet med telefoner att göra?

Det funkade nämligen fint med min Nokia 6670 men jag fick det aldrig att funka med min E50 och inte med min nuvarande N76 heller. Det är väl inte så enkelt att försöka hålla såna där saker kompatibla med alla de tusentals telefonmodeller på marknaden.