Batteri o bärbar, lite blandade frågor =)

Permalänk
Medlem

Batteri o bärbar, lite blandade frågor =)

Hej på er,

Köpte precis igentligen min första laptop, suttit o kollat länge på att skaffa mig än och inte hittat något som passat mig, Eftersom jag är en desktop tok o tycker det är alldeles för dyrt med laptops, samtidigt som jag är lite grining o vill ha bra grejor.

Men tog mig till sinne o insåg att min laptop behöver inte vara lika bra som min desktop. O hitta en dator på komplett.se på lite huxflux för 7.4k

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338899

Men mina frågor nu iallfall som jag har lite dålig koll på.

Batterie, ingår tror jag är en 6cells litum batteri, vilket jag misstänker har ganska kass levanads tid, kan jag köpa ett större litum batteri till, typ ett 9 cells, osv osv. Kan man välja fritt där? eller måste det alltid vara 6 cells. O vad är skillnaden på "dom lite bättre batterina osv".

Sen har ju min desktop 2st nätverks kort, Ena går till adsl givitvis o andra till mix 360.

Tror 360n har adapder för trådlöst, o kan jag köpa en av dom där trådlösa sakerna o koppla in i min dators nätverks kort o koppla ihop pc - 360 - laptop tillsammans? Går det göra det på samma kort? Trådlös manic då "jag betvivlar att det funkar, men om det gör vore det ju kul" Eller måste jag skaffa mig en router? "har ingen idag". Är ganska dålig på den trådlösa biten på nätverk :P.

Tacksam för svar

Permalänk

Köp en trådlös router direkt, kostar inte mycket och du slipper en herrans massa krångel. Jag får anta att du inte tänker spela på den bärbara. Så länge batteriet passar till din dator så spelar inte cellerna någon roll, mig veteligen. Fler är bättre när det kommer till batteritid.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3