Erat första Sweclockers inlägg! :)

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=436...

Fick igång den tillslut, kommer inte ihåg vad som var fel. Men den fungerar fortfarande, dock har processor och grafikkort uppgraderats någon gång samt mer minne.

Den celeronen klockade som en gud...

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

tidigaste jag kunde hitta
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
har dock varit registerad sen 2001 så jag antar att det borde finnas nåt tidigare nånstans

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig själv 2002-09-20
Äh, skaffa ett nytt "silent" nätagg istället. Varför ha 18 kablar över halva golvet?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=105...

Lär vara det första om man ser till mitt regdatum.
Hade ett annat nick då också.

Permalänk
Medlem

Oh ... herregud... Jag skäms för att lägga upp mitt ... Oh jösses det är helt otroligt ... jag lovar jag ska aldrig mer klanka ner på dem som frågar konstiga frågor!

Edit: Nej, Seriöst, Jag behöver smisk! O.o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Edit: Nej, Seriöst, Jag behöver smisk! O.o

Då det där är önsketänkande så hör det därför inte hemma i denna tråd... nevars

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Oh ... herregud... Jag skäms för att lägga upp mitt ... Oh jösses det är helt otroligt ... jag lovar jag ska aldrig mer klanka ner på dem som frågar konstiga frågor!

Edit: Nej, Seriöst, Jag behöver smisk! O.o

*host* http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...*host*

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Då var jag en aktiv XP-motståndare och idag kör jag XP på burken

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=847602#...

Det där var väl efter den stora forumkraschen 2002? Jag reggade mig 2001 när forumet byttes ut och jag har för mig att det var en krasch där allt försvann.
Jag var med och skrev på den blåa tiden också, skulle vara kul att se dom inläggen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Då var jag en aktiv XP-motståndare och idag kör jag XP på burken

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=847602#...

Det där var väl efter den stora forumkraschen 2002? Jag reggade mig 2001 när forumet byttes ut och jag har för mig att det var en krasch där allt försvann.
Jag var med och skrev på den blåa tiden också, skulle vara kul att se dom inläggen

mjo.. forumet totaldog väl där i krokarna runt 2002, det har du fanimig rätt i

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

#849109

Citat:

Jag vet inte vad som är bättre.
Win2k el. XP.
båda två funkar ungefär lika bra på min dator.
Iofs så föredrar jag win98 SE bäst men det är jag det.
för övrigt så är den här diskutionen inte speciellt nyskapande..
"Pest, Kolera, Pest, Kolera" säjer jag bara.
Folk spelar vilket OS dom vill.
Det är ett fritt land
------------02:07------------
Glömde säja att jag spelar XP just nu och har inga problem med det förutom det "gulliga".
bra att det går att slå av.

Fniss vilket roligt inlägg..

Spelar hehe

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

9 jan 2003 verkar ha varit första inlägget, men den datorn som nämns köptes under april 2002, mao hade jag läst på Swec ett halvår då

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Hade hängt på Swec länge innan jag reggade mig men detta kan nog (dessvärre) vara mitt första:

Citat:

Köpte ett POV Ti 4200 SE för ett tag sen... Men när jag lirar CS får jag max 60 fps. Det måste ju vara nån limit för fps:en på, men fps_max står på 99 men det gör ingen skillnad =( Och sen får jag typ 6500 p i 3D Mark o det är väl lite för lite jämtfört med andra Ti 4200?! Använder dt 40.71, testat med 30.82 och 40.42...

Systemet i övrigt e: XP 1700+, 256 PC2700, Soltek KT333 o IBM GXP60/60GB.

I övrigt står det i BIOS att temp 1/2 + ABS II Guard (temp kontroll) ligger på ca 30-35 grader när datorn startar, och står till 40-45 efter nån minut. Och då har jag extra in/utblås men det hjälper knappt varkar det som. E d så j*vla varmt eller e termometrarna mysko?! Känns inge bra o åka på Lan med den tempen =(

Några förslag?!

Ahh, minns det som igår. Kommer nämligen ihåg att jag inte visste hur man gjorde "riktiga" smilies på forumet =/

Men jag ser nog hellre att detta inlägg representerar mig, handlar om Thermaltakes premoddade chassi Xaser:

Citat:

Måste bara kommentera jämförslsen mellan Xaser och BMW... Som jag ser det så är det mesta coolt eller snyggt när det är nytt och ovanligt (tänker mest på moddar, chassin och t.ex mobiler). Men så fort som t.ex fönster och CCD modden blev _väldigt_ vanlig och totalt överexploaterad blev det genast "fjortis" att ha den... Samma sak med mobiler, största fjortis mobilen anser nog de flesta vara 3310 som antaligen är den mesta sålda mobilen genom tiderna (kanske därifrån uttycket fjortis kommer eftersom alla "äkta" fjortisar hade en 3310 då). Det skulle isådana fall betyda att nästa fjortis telefon blir SE T610 eftersom den har sålt bäst efter 3310:an?!

Och då till BMW; Executor drog i och för sig jämförelsen med nya BMW men som jag ser det så är det alla nya körkortstagares (killars iaf) stora dröm att köpa en stylad BMW. Det gör att det är så många som har just BMW att det nästan blir "fjortis" att ha den?! Men jag måste samtidigt säga att jag personligen älskar BMW och att de gör brutalt bra bilar... Men just den här tendesen stör mig: Så fort någonting blir för vanligt eller populärt blir det "fjortis"...

Egentligen är det ju bra att TT har släppt en moddad serie eftersom att det är ju ett tecken på att dagens tillverkare verkligen lyssnar kundens önskemål (men kanske inte just SweClockers medlemmar då då =P) Men sen så finns det ju en annan målgrupp än inbitna moddare eller datorfantaster... Men men, ni får gärna kommentera detta om ni känner för det eftersom det här är min uppfattning om begreppet fjortis... Sen så har jag rätt delade meningar om Xaser chassit, väldigt praktiskt men dessutom väldigt plottrig!

Denna teori är något som jag än idag facineras utav och står fast vid
Det är dock mer turk än fjortis att ha BMW nu

Permalänk
Medlem

Mitt äldsta som ligger online... Kommer ihåg jag var med på den tiden då det skramlades pengar för att ha råd med forumet.. För att köpa UBB

Så det var rätt länge sedan... Celeron 300A samt PIII 500E Coppermine är gamla sköna klockarprollar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxizor Fin dator... fast en 15" TFT var ju inget att hänga i julgranen direkt.... Även om det "bara" är DDR så går den ju skapligt....

Citera:

Fin dator... fast en 15" TFT var ju inget att hänga i julgranen direkt....
Även om det "bara" är DDR så går den ju skapligt....

__________________
2002-08-25 01:26

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Citat:

Då jag köper på nätet så brukar jag använda mig av http://www.gameshop.se

Det har fungerat bra. Har både beställt PC-spel och spel till min Nes8-bit enhet. Finns så att man kan köpa begagnat och då få ned priset lite. Har inte haft något problem med dom.

Det jag kan tänka mig är att de sätter en etikett på skivorna man köper, köpte mafia/sof2 och då satte de en gul rund liten lapp på första cdn. Inget som påverkar skivan eller så, men det är ju inte så snyggt.

Inget direkt upphetsande första inlägg.
Från denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=262...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Ett inlägg i tråden "Jakten på det "elita" server chassit [många bilder]", för er som minns den. Rätt rolig tråd faktiskt.

Skrivet 2002-08-20 14:57, alltså fyra månader efter att jag reggat mig. Mycket möjligt att jag inte skrev något de första månaderna, minns inte riktigt.

Vafan, jag vill ju se bilderna, någon som har dom?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas - 2002-12-27
ingen som har nån bild på P800?? hittade den inte på sonyericsson.com...

Hejbarra vad tråkigt första inlägg.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Ganska kört för mig del, skulle tro det var något i samband med gamla Celeron 300A.

Haha, samma här. Hittade hit i slutet av '99, faktum är att sidan inte ens hade en domän då.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Edit: detta var visst det första som finns kvar men tror dock att det finns äldre då ja har för mig ja lagt en massa i gammla galleriet innan det försvann..

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

2002-08-27
"Jag å några polare ska ha lan.
jag har ett WLAN nätverkskort via USB.
Vi ska köpa en 8-portars switch. E det bara att koppla från mitt vanliga nätverkskort direkt till uplinken, så får alla andra på switchen tillgång till internet?"

14 år gammal och bokstavligt talat dum i huvudet ^^

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk

Detta va det äldsta jag hittade. Hade dock ett annat konto innan som försvann av någon anledning.

Citat:

2002-08-31 12:19
nån som vet var man laddar ner battlefield 1942 me skapli hastighet??

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Och nej, det handlar faktiskt om MP-demot Hemskt språk hade man på denna tiden.

Den näst äldsta va lite roligare

Citat:

2002-09-05 15:30
har samma problem...eller stöds kanske inte voodoo5 5500 pci??...står i readme filen att alla 3dkort me 64mb ska funka...så då borde d starta...
eller fixar kanske den nya patchen de?
VILL SPELAAA!!!!!!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Inte precis det tidigaste, men ett av dom 5 första tror jag:

"
2003-01-16 09:05
jag sitter i skolan och kör upplösning 800x600 tror jag.. kan va 1024x768 iofs.. denna dator visar att du har 4rader iaf."

Tog det mer för att det var det enda hyffsat komiska

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem

Heh, mina inlägg har hunnit prune:as bort. Äldsta jag hittade är från 2002-09-02:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Man sluter L1-bryggorna. Guide finns på www.tomshardware.com...

Jag kunde ju iaf skriva som folk då.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...
2004-01-03 15:00

Citat:

graffik kort

Citat:

VILKET KORT ÄR BÄST ?

Citat:

Jag undrar vilket som är bäst, prister får båda korten ligger på samma 1500:-.

Kul svar i tråden.

Citat:

Du ska satsa på 9600XT, PRO är slöare + Mycket få (eller inga) spel använder/behöver 256MB grafikminne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01 (som jag hette då) 2003-10-29 22:16
Har tänkt mig att köpa ett Antec Plus1080AMG chassi.
Min undran är om jag bör köpa en fläkt som kyler hårddiskarna, eller om jag klarar mig lika bra utan.
(Har en WD 80 GB, och skall köpa en Seagate 120 GB)

Jag kan meddela att jag senare införskaffade det chassit och en Papst, samt att jag fortfarande använder samma chassi och fläkt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=436...

Fick igång den tillslut, kommer inte ihåg vad som var fel. Men den fungerar fortfarande, dock har processor och grafikkort uppgraderats någon gång samt mer minne.

Den celeronen klockade som en gud...

Haha, jag hade precis samma fel på samma mammakort. Jag löste det genom att ställa upp FSBn ett snäpp, sen funkade den bättre än aldrig förr.

Permalänk
Citat:

Hur kollar jag vilket modekort jag har?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=241...

Nu 1117 (1118 med detta) inlägg senare har jag lärt mig att söka, uttrycka mig någorlunda bättre samt att klanka ned på folk som startar trådar av samma karaktär

Dessutom har jag lärt mig att stava till moderkort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Haha, samma här. Hittade hit i slutet av '99, faktum är att sidan inte ens hade en domän då.

Haha, ja och tydligen har vi tagit lite av samma paths. Båda har för desktop övergått till Mac OS X, skapat dashboard widgets, älskar ZFS, är nybörjare på gitarr och säkert mer... enda skillnaden är antalet anmärkningar och medlemsstatus.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Har en spire fläkt med thermal grease på och vill få bort det för att sätta dit silverpasta. men hur får jag bort det vita äcklet från kärnan utan att skada den? hur känslig är den? jag har en xp2000+

en fråga till, hur vet man vilken sorts xp2000+ man har, jag är nämligen ny på AMD, har bara hållit på med Intel förr.

tack på förhand!

ps. jag skrev ett längre inlägg men forumfan sket bort det så jag blev förbannad och skrev kort istället.

På den tiden hade ju alla intelprocessorer heatspreader, och varningarna flödade om hur "känslig" kärnan var bara för att folk i allmänhet inte kunde sätta kylaren åt rätt håll :D.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Fy fan det var roligt som helvete jag kommer ha träningsvärk i magen ett halvår

Svära är tufft!? Hmm.